MS Windows
briani 27239
Fjerne My Documents
Fra : Jimmy

Dato : 21-04-03 12:36

Hej

Hvordan fjerner jeg i XP My Documents og lignende, så IE altid vælger
Desktop som default download mappe?

Mvh
Jimmy

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-04-03 17:29

Bare gem til desktoppen en gang. Derefter vil den altid forslå den
indtil du manuelt vælger noget andet.

Fra : Jimmy

Dato : 21-04-03 18:40

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Bare gem til desktoppen en gang. Derefter vil den altid forslå den
> indtil du manuelt vælger noget andet.

Nej ikke hos mig.
Der vælger den altid My Documents eller My Pictures efter en genstart af IE.

Mvh
Jimmy

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-04-03 20:09

Hej Jimmy, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Der vælger den altid My Documents eller My Pictures efter en
> genstart af IE.

Et gæt: Det sker kun, hvis du bruger kommandoen "Gem som" og ikke, hvad
man kan kalde alm. download (e.g. en zipfil e.l.)?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jimmy

Dato : 21-04-03 21:05

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message

> Et gæt: Det sker kun, hvis du bruger kommandoen "Gem som" og ikke, hvad
> man kan kalde alm. download (e.g. en zipfil e.l.)?

Desværre ikke.
Jeg har kørt med min XP i et års tid nu og jeg vælger *hver* gang Desktop
uanset om jeg anvender Gem som eller blot klikker på et link.

Jeg forsøgte at fjerne mapperne fysisk, men så oprettes de blot igen

Mvh
Jimmy

Fra : Søren Nielsen

Dato : 21-04-03 21:45

Jimmy wrote:
> Hej
>
> Hvordan fjerner jeg i XP My Documents og lignende, så IE altid vælger
> Desktop som default download mappe?
>
> Mvh
> Jimmy
Hej.

Det mener jeg man kan gøre med TweakXP/TweakUI under Special Folders.

Søren

Fra : Jimmy

Dato : 21-04-03 22:08

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Hej.
>
> Det mener jeg man kan gøre med TweakXP/TweakUI under Special Folders.

Man kan ændre placeringen af dem og fjerne dem fra Start-menuen, men IE
synes stadig de er et super sted at placere ting og sager :-/

Mvh
Jimmy

Fra : Madsen

Dato : 21-04-03 22:33

Jimmy skrev:

> Man kan ændre placeringen af dem og fjerne dem fra Start-menuen,
> men IE synes stadig de er et super sted at placere ting og sager
> :-/

Hvad sker der hvis du gennemtvinger den mappe som du ønsker at IE
skal gemme i inde i registreringsdatabasen? Springer den så stadig
tilbage til My Documents?

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer og værdien:
Download Directory

Det er nok en god idé at genstarte pc'en efter at du har lavet
ændringen.

PS. Min IE 6 SP1 på WinXP Pro husker også altid den sidste mappe som
jeg har gemt i, så jeg oplever heller ikke det problem som du nævner.

Madsen.

Fra : Jimmy

Dato : 21-04-03 23:03

> [...]
> tilbage til My Documents?
>
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer og værdien:

Æv - Den står til "C:\Documents and Settings\Jimmy\Desktop"

Kan være man skulle få sig en SP til den, da den da er lidt mærkelig!

Tak for svarene,
Jimmy