Hvilket bundkort
Fra : yvogkim

Dato : 21-04-03 12:13

Ja der evigt tilbagevendende spørgsmål
jeg skal have opgraderet helst til Intel 2,4 fsb 533
Hvilket bundkort kan anbefales,det er ikke nødvendigt med raid,og helst så
lidt som muligt integreret på mobo

Fra : Jan Larsen

Dato : 21-04-03 13:07

" Ja der evigt tilbagevendende spørgsmål
> jeg skal have opgraderet helst til Intel 2,4 fsb 533
> Hvilket bundkort kan anbefales,det er ikke nødvendigt med raid,og helst så
> lidt som muligt integreret på mobo

Jeg kan anbefale ASUS P4g8x har selv sådan et og det kører som i olie, det
har godt nok det hele onboard, Lan-Sound-Firewire-Sata og alt virker
perfekt.

Jan Larsen
www.midtsjaellands-portal.dk

Fra : yvogkim

Dato : 21-04-03 13:29

øh kan ikke finde det på edb priser hvad koster sådan en fætter?

Fra : Martin K

Dato : 21-04-03 13:54

yvogkim wrote:
> øh kan ikke finde det på edb priser hvad koster sådan en fætter?

Sværere er det heller ikke:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628114

Pænt pebret hvis du spør mig!

--
Martin K (Der er AMD mand og vandt til noget billigere!)

Fra : yvogkim

Dato : 21-04-03 15:48

undskyld

Fra : yvogkim

Dato : 21-04-03 18:00

det var ikke mange muligheder jeg fik der

Fra : Dr.Ralph

Dato : 21-04-03 23:48

> Ja der evigt tilbagevendende spørgsmål
> jeg skal have opgraderet helst til Intel 2,4 fsb 533
> Hvilket bundkort kan anbefales,det er ikke nødvendigt med raid,og helst så
> lidt som muligt integreret på mobo

Prøv med at købe et af de nye MOBO med Intels nye I7205 chipset på.
Alle de store MOBO producenter er efterhånde kommet med bundkort med I7205
chipsetttet på - Gigabyte (er dyre og svære at få fat i -men gode
bundkort), Asus (det mest populære - og ret stabilt og let at oc'@), Abit,
Soyo og MSI. Alle disse bundkort vil have tilhængere og fjender - mest pga
af folk har været uhelgide med et fabrikat og så købt et andet, der har
virket - og de er så blevet fans af det bundkort, der virkede - og hader
det der gik ned.

Jeg selv køber Asus OG KUN MED Intel Chipset på - fordi jeg har oplevet et
Asus bundkort med Via chipset på, der var totalt umuligt og var ved at
ødelægge min interesse for pc'er dengang.

Når jeg sætte systemer op for venner og familie, så køber jeg som regel et
mere kedeligt, men ret stabilt bundkort fra Intel selv - de kører altid
meget stabilt - men man kan ikke lave så meget med dem - og de er ikke
specitl proppet med funktioner - men til folk, der bare skal have noget,
der kører - der anbefaler jeg Intel.

Til alle andre, så er Asus, Giagbyte, MSI, Soyo og Abit udmærket :)

Har selv lige nu Asus P4G8X - og var ude i store problemer med det, da jeg
skulle have min nye scsi opsætning op at køre med dette bundkort - og var i
raseri faktisk ved at gå over til Gigabyte - men er nu kølet ned efter at
have fået mit system til at køre:

Tricket var stædighed, held, hjælp fra websites, dygtighed og troen på at
det kunne lade sig gøre - selvom jeg forbandede både Asus og Adaptec langt
væk i processen.
P4 2,66 GHz 533 FSB
Zalman 7000 Cu køler
Asus P4G8X
2 X 512 MB [Dual] Kingston PC2700 ram
2 stk. Seagate 15k.3 SCSI 36GB diske i RAID 0 på Adaptec 39320R scsi kort
(til win xp og programmer),
1 stk. Seagate 15k.3 SCSI 36 GB disk single på Adaptec 29160N scsi kort
(til data, scratch fil og spil),
2 stk Seagate Cuda V SATA i RAID 1 på in board RAID SATA controller,
(til data backup, digi foto, MP3 og Video)
Asus V8460 GF4 TI4600
Audigy lyd
Yamaha F1 CDRW
Liteon 52/24/52 CDRW