Vudering
Fra : Alex Sørensen

Dato : 21-04-03 11:31

Jeg overvejer om der skal lidt nyt i baljen, men er samtidig lidt i tvivl
om, om der er plads til mere. Det er et 160 l selskabsakvarie, med følgende
fisk i:

3 Pragtsmerlinger
6 Sorte Tetra
3 Sværddrager
4 Kileplet Barber
2 Albino-sugemaller

Er der plads til mere, og er der nogen der har nogen forslag til et festligt
indslag i baljen ?

--
Alex Sørensen
alex@dragebix.dk

Fra : Pernille

Dato : 21-04-03 20:17

Hej

Jeg kan anbefale diamanttetra. De er flotte, svømmer i midterzonen og er
ikke hårde ved de andre fisk. Evt. nogle pansermaller. De findes i mange
sjove og flotte udgaver og er heller ikke hårde overfor de andre i baljen.

Held og lykke med det,

Pernille

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 28-05-03 20:43

øh alex, hvad er et selskabsakvarie.(jeg er ny) hilsen Majbritt

Fra : Martin Heller

Dato : 29-05-03 04:29

Majbritt Hågensen wrote in
<3ed50fe1$0$24619$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> øh alex, hvad er et selskabsakvarie.(jeg er ny)

Det er (som regel) akvarieverdenens svar på Noahs Ark. Med andre
ord et akvarium, hvor fisk og planter vælges ud fra et ønske om
at det skal se pænt ud, og ikke ud fra et ønske om at efterlinge
en bestemt biotop eller at lave et specialakvarium, hvor en
bestemt arts krav til indretning og vandkvalitet tilgodeses.

Et selskabsakvarium kaldes også et prydakvarium.

Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 30-05-03 13:30

> [...]
> en bestemt biotop eller at lave et specialakvarium, hvor en
> bestemt arts krav til indretning og vandkvalitet tilgodeses.

Overgangen til et biotopakvarium er dog ikke så nem at definere; vi har
f.eks et overvejende sydamerikansk selskabsakvarium med enkelte tilflyttere
(4 fisk ud af ca 40).

Jeg har normalt set selskabsabvarium so en modsætning til et arts-akvarium
(men kan da være alene med den opfattelse

/Martin