Mine fisk gemmer sig
Fra : S.B.

Dato : 21-04-03 10:29

Jeg har et havebassin på 1500 L med pumpe og UV filter

Så vandet er helt klart

Jeg har haft flere forskellige typer fisk i gemen flere år som alle gemte
sig.

Så i år bad jeg om nogle rolige fisk så jeg købte 3 store guld fisk

Som med det samme gemte sig under nogle store sten

Der har de ligget lige siden

Hvad er problemet ?

Hilsen Steen

Fra : Rasmus Klump

Dato : 21-04-03 11:24

Hej Steen

Der er lige nogen ting som vi må vide?

Ligger dit havebassin frit, altså ingen buske planter ved siden af?

Bor du ved en stærkt trafikeret vej med tung trafik?

Har du nogen åkander, flydeplanter eller andre former for planter fiskene
kan svømmer rundt imellem?

Jeg selv har et havebassin på 10-11.000 L, med Guldfisk (15-20cm), Emder
(15-30 cm) Koi-karper (15-30cm) Græskarpe (35cm) og en Nordamerikansk Malle
ca. 40 cm.(se evt. Mit tidligere indlæg 19/4)

Hos os holder guldfiskene sig pt. på kanten til bundzonen(ved 80-90cm)
bassinets totale dybde er 170 cm. men når åkander og diverse buske omkring
bassinet er kommet op så er de over det hele.

Ole

Fra : S.B.

Dato : 21-04-03 12:00

Bassin ligger i baghaven

Det er næsten frit, der er et enkel træ

Der er ikke noget tung trafik

Åkander er ikke kommet op. der er ledt flydeplanter

Vandet er om kræng 11grader

Havebassin har en totale dybde er 90 cm. Og en repo på 30 cm.

Hvor der står planter på den ene side

Steen

Fra : Rasmus Klump

Dato : 21-04-03 18:55

Hej Igen Steen

Hvor meget færdes i om bassinet er det sådan at i kun kommer der engang
imellem eller er i der meget hver dag.

Giver du en lille smule mad hver gang du kommer forbi?
For så burde fiskene komme frem når de kan mærke at du/i kommer. og når du
fodre så bliv der indtil at de har spist så de vender sig til at der står
nogen og kigger men der er mad.

Jeg tror at det er et spørgsmål om at få fiskene til at stole på at du ikke
er "Farlig" og at de godt kan svømme rundt selv om du er der.

Kommer der fugle og drikker vand (Duer og andre store fugle er med til at
gøre fiskene bange)

Alle min fisk(ca. 30 Stk.) kommer troligt op og hen til terrassen når man
kommer forbi, de kræver også en del mad da de er store, de får mad 3-4 gange
daglig.

VI er først begyndt at fodre her omkring påsken hvor vandet er kommet op på
de 12 grader og det er først ved denne temperatur at fiskene begynder at
blive aktive. og så småt begynder at tage føde til sig.

Ole