Huuurraaa
Fra : Andropov

Dato : 20-04-03 22:06

> Ja, uanset om det er en kvinde som vejer 150 kg er der nok en som
> bider på når han er fuld nok :)

>Som om en kvinde der vejer 150 kg ikke skulle kunne
>score en ædru fyr - tror du ikke, at kvinder i den vægt-
>klasse _også_ kan være smukke, dejlige og have til-
>trækkende egenskaber?

Kvinder i den vægtklasse kan som du siger være smukke dejlige o.s.v
Men alle mænd og kvinder ved jo godt at det er fakta at både mænd og
kvinder i den vægtklasse får væsentligt færre ægteskabstilbud og det
vil være tosset at forringe sine chancer på grund af fedme når det er
et problem man kan gøre noget ved. Så jeg kan ikke sige andet end at
der må gøres en kraftig indsats for at komme af med så meget overvægt.
En lille smule overvægt gør ikke noget. Men 150 kg er altså for meget
i de flestes øjne.

> Kvinderne i de andre lande minder nok om vores kvinder for 50 år siden

>Aha - og så passer kvinder der er 50 år bagud i forhold til
>udviklingen i øvrigt godt med danske mænd,
Kvinderne skal nok omskoles lidt af deres kommende danske mand til
moderne tider i Danmark. Men det kan nok lade sig gøre med lidt
nænsomhed.

>som også helt
>generelt er omtrent 50 år bagud (der er undtagelser, det er
>der altid) *GG*.

Danske og svenske kvinder burde glæde sig over hvor meget lighed der
er blevet mellem mænd og kvinder og jeg mener ikke at det udelukkende
skyldes at kvinderne har banket os mænd på plads :)

> Pressen har mest interesse i at opdyrke de ekstreme tilfælde. Men det
> flertal af mænd som behandler deres udenlandske kone pænt og med
> kærlighed o.s.v er ikke så interessante at skrive om.

>I blandt langturschauffører er der en ret stor procentdel der
>gifter sig med udenlandske koner - hvis man derfor kender
>til en hel del af disse, og det generelle træk er at manden
>opfører sig som et dumt svin - kan det så være, at det ikke
>kun er et billed der dyrkes i pressen?
Intellektuelle som Jørgen Leth har også fundet sig en udenlandsk
kæreste.
Desuden er der mange andre end langturschauffører som finder en
udenlandsk kæreste. Nu kender jeg ikke så meget til langturschauffører
og ved ikke om de skulle være en skændsel for det mandlige køn.

>Anyway - konerne bliver stort set kun hos mændene indtil
>de kan blive skilt (men stadig blive i DK).
Har du set statistikker siden du udtaler dig så præcist ?

>Og så kan mændene
>importere en ny kone, og det er jo meget bedre end hvis en
>ung muslimsk m/k'er gifter sig med en fra sit hjemland - lige
>bortset fra, at de kun yderst sjældent gentager det, eftersom
>de i højere grad forbliver gift. (NB! Sidste sætning var fed
>ironi)
Men der findes nok også gode stabile muslimske ægteskaber.
Muslimerne siger jo også at vi bliver skilt som vinden blæser og det
har de ikke helt uret i.

> Men selv om vi ikke er absolut nødvendige for hinanden længere må der
> vel være lidt moral og kæmpen for parforhold tilbage.

>Det er der vel også.
Det må man så håbe selvom man nogen gange kan komme i tvivl.

Fra : nusle

Dato : 25-04-03 14:25

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> En lille smule overvægt gør ikke noget. Men 150 kg er altså for meget
> i de flestes øjne.

Enig, jeg følte mig blot provokeret over den "mainstream"
tilgang til emnet.

> Danske og svenske kvinder burde glæde sig over hvor meget lighed der
> er blevet mellem mænd og kvinder og jeg mener ikke at det udelukkende
> skyldes at kvinderne har banket os mænd på plads :)

Lad os nu lige få den forbistrede ligeløn til at være faktuel
og ikke bare teoretisk først. Så kan vi tage hul på hvordan
det iøvrigt ser ud med den ikke erhversrettede lighed bag-
efter (da den ofte sker med afsæt i den i erhverslivet erhver-
vede lighed).

Nej, det mener jeg selvfølgelig ikke - der skal også tages
fat om den ikke erhvervsrettede lighed i samme moment.
Havde bare lige et surt opstød der trængte til at komme
ud.

> Nu kender jeg ikke så meget til langturschauffører
> og ved ikke om de skulle være en skændsel for det mandlige køn.

Alt er relativt, også dette.

> Har du set statistikker siden du udtaler dig så præcist ?

Nej - synes ikke det er nødvendigt

> Men der findes nok også gode stabile muslimske ægteskaber.

Ja, det var netop min pointe - de forbliver i det mindste
gift (at mændene så rask væk boller udenoms og deres
kvinder nærmest føler sig retsløse og "alene" i det danske
samfund, så de ikke betragter skilsmisse som en mulighed
- det skal vi måske lade ligge for nu).

> Muslimerne siger jo også at vi bliver skilt som vinden blæser og det
> har de ikke helt uret i.

*GGG*
Iflg. min tyrkiske ven (som nu lige er blevet skilt for anden
gang), så er det fordi at de herboende muslimer er meget
mere traditionsbundne. Han bor i Tyrkiet (har boet i DK).

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 25-04-03 18:37

> Enig, jeg følte mig blot provokeret over den "mainstream"
> tilgang til emnet.

Men piger kan også fyre den slags af.
En pige jeg gik i klasse med ser en meget kraftig mand i et blad og
siger:
"man bliver jo helt mast med sådan en gut oven på sig"

> Lad os nu lige få den forbistrede ligeløn til at være faktuel
> og ikke bare teoretisk først.

Ja arbejdspladser som får en majoritet af kvinder har det med at blive
lavtlønsområder. Hvordan mon det nu kan være :).
Måske der er en smule flere mandlige end kvindlige erhvervsledere i
det danske samfund.

Så kan vi tage hul på hvordan
> det iøvrigt ser ud med den ikke erhversrettede lighed bag-
> efter (da den ofte sker med afsæt i den i erhverslivet erhver-
> vede lighed).
Jo, mænd har en god undskyldning for ikke at tage barselsorlov på
grund af højere løn. Men der er såmænd nok mange mænd som godt ville
tage barselsorloven hvis mand og kone tjente lige meget.

> [...]
> kvinder nærmest føler sig retsløse og "alene" i det danske
> samfund, så de ikke betragter skilsmisse som en mulighed
De muslimske mænd finder nok ofte en dansk pige at bolle med, indtil
de kan få konen til Danmark. Dog fortæller de nok ikke den danske
kæreste at de har en kone i Tyrkiet som venter på at komme herop.

> Iflg. min tyrkiske ven (som nu lige er blevet skilt for anden
> gang), så er det fordi at de herboende muslimer er meget
> mere traditionsbundne.
Ja, det har man hørt lidt om i fjernsynet. Desuden kan jeg huske at
min religionslærer også fortalte noget om det.

Fra : nusle

Dato : 01-05-03 17:45

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Ja arbejdspladser som får en majoritet af kvinder har det med at blive
> lavtlønsområder. Hvordan mon det nu kan være :).

Kvinder har typisk svært ved at værdisætte sig selv.

Det ses f.eks. ved ansøgninger, hvis en mand føler han
har nogle af kvalifikationerne der efterspørges, så søger
han og mener sig kompetent nok - hvis en kvinde ikke
har samtlige kvalifikationer der efterspørges søger hun
ofte slet ikke.

Kvinder har helt klart noget at lære der (og ved lønfor-
handlinger) *S*.

Det ses også i forbindelse med kontaktannoncer, det være
sig på nettet eller i andre medier. Hvis en kvinde opstiller
en række krav/ønsker, får hun stadig en masse henvendelser
fra mænd, helt uagtet at de ikke måtte modsvare disse krav/
ønsker. Hvis en mand opstiller det samme (med modsat
fortegn) kan han ikke forvente at få respons overhovedet.

Måske mænd skulle skrive sig dette bag øret, når de
udfærdigere kontaktannoncer, så de ikke laver den der
klassiske:

Du skal VÆRE "bla, bla, bla" og HAVE "bla, bla, bla" og
KUNNE "bla, bla, bla".

> Måske der er en smule flere mandlige end kvindlige erhvervsledere i
> det danske samfund.

Sikkert, kvinder har jo svært ved at træde i karakter
pga. ovenstående - det betragtes jo også ofte som
"ufeminint".

> Jo, mænd har en god undskyldning for ikke at tage barselsorlov på
> grund af højere løn. Men der er såmænd nok mange mænd som godt ville
> tage barselsorloven hvis mand og kone tjente lige meget.

Sådanne argumenter ville ikke finde grobund hos mig,
af den simple årsag, at jeg ikke finder penge vigtige
nok.

> De muslimske mænd finder nok ofte en dansk pige at bolle med, indtil
> de kan få konen til Danmark. Dog fortæller de nok ikke den danske
> kæreste at de har en kone i Tyrkiet som venter på at komme herop.

Tjaaa... de finder såmænd også engang imellem en dansk
kvinde at bolle med _efter_ at de har giftet sig (og det kan
nu meget vel være med en tyrkisk kvinde opvokset her
under samme forhold, fordi det øger chancerne for at de
vil kunne få et godt liv sammen - jeps, sådan er der også
mange muslimske mænd/kvinder der tænker). Det samme
gælder forøvrigt danske mænd, utroskab er ikke religions-
bestemt *G*.

> Ja, det har man hørt lidt om i fjernsynet. Desuden kan jeg huske at
> min religionslærer også fortalte noget om det.

At få et nuanceret syn på verden kan godt initieres af at udvide
bl.a. sin bekendtskabskreds til også at omfatte mennesker
med væsenforskellig baggrund, det være sig mht. social-
klasse, etnisk eller f.eks. aldersmæssigt.

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 01-05-03 23:14

> [...]

> han og mener sig kompetent nok - hvis en kvinde ikke
> har samtlige kvalifikationer der efterspørges søger hun
Ja, det hører man ofte i tv.

> Kvinder har helt klart noget at lære der (og ved lønfor-
> handlinger) *S*.
Men måske heller ikke alle mænd er lige gode til det.

> [...]

> udfærdigere kontaktannoncer, så de ikke laver den der
> klassiske:
>
> Du skal VÆRE "bla, bla, bla" og HAVE "bla, bla, bla" og

Selv om en mand slet ikke har nogen krav i sin kontaktannonce skal han
vist være ekstremt heldig for at der er nogen kvinder som svarer på
den alligevel :)

> Sådanne argumenter ville ikke finde grobund hos mig,
> af den simple årsag, at jeg ikke finder penge vigtige
> nok.
Men hos mange har det nok betydning.

> [...]
> vil kunne få et godt liv sammen - jeps, sådan er der også
> mange muslimske mænd/kvinder der tænker).
Jeg troede egentlig at når først tyrkerne var gift så var der ikke
mange tilfælde af bollen udenom på grund af deres tro.

Det samme
> gælder forøvrigt danske mænd, utroskab er ikke religions-
> bestemt *G*.
Men det er vel ca. lige mange kvinder som mænd. Der skal jo 2 til det
:)

> [...]
> med væsenforskellig baggrund, det være sig mht. social-
> klasse, etnisk eller f.eks. aldersmæssigt.
Jeg har arbejdet sammen med både tyrkere og afrikanere.

Fra : nusle

Dato : 01-05-03 23:44

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Men måske heller ikke alle mænd er lige gode til det.

Sikkert ikke - det var en generel udtalelse jeg kom med.

> Selv om en mand slet ikke har nogen krav i sin kontaktannonce skal han
> vist være ekstremt heldig for at der er nogen kvinder som svarer på
> den alligevel :)

Jeg har læst en hel del kontaktannoncer og langt de fleste
mænd får såmænd fyret nogle krav af, uagtet at det sikkert
ikke er deres hensigt.

> Men hos mange har det nok betydning.

Ja, og kvinder som tillægger det den store betydning er
vel lige så meget "bagud" i udviklingen som de mænd
der ser det som deres eneste "aktiv".

> Jeg troede egentlig at når først tyrkerne var gift så var der ikke
> mange tilfælde af bollen udenom på grund af deres tro.

*S*

> Men det er vel ca. lige mange kvinder som mænd. Der skal jo 2 til det
> :)

Nope - det er de færreste muslimske kvinder der er utro
(efter hvad jeg er stødt på).

> Jeg har arbejdet sammen med både tyrkere og afrikanere.

Har du så smagt afrikansk "kaffebrød" - uhmmmm. Jeg savner
bare min afrikanske nabo for vildt... og hendes "vilde ris", og
skønne historier fra Entebbe (staveplade) når hun havde været
"hjemme" *S*. Og så det der pudsige syn på venskaber der gør,
at man bare åbner døren og går ind hos hinanden (jeg overvandt
nu aldrig mig selv). Pludselig var hun der bare og snakkede løs
med sin kraftfulde og melodiøse stemme - det var skønt!

Eller når man sidder på en af de der "skumle" tyrkiske steder,
og får serveret frugtfade og nødder - og der bliver snakket
om livsværdier og familiesammenhold og filosofiske tanker
hele natten og til op ad morgenen. Eller når man spørger efter
en opskrift og får en opskrift på brød der skal indeholde
5 kg. mel (de bager jo til alt og alle, nu de alligevel er i gang
*S*), og man bare står der med åben mund og polypper og
fremstammer at man blot skal lave "et par stykker" til sig selv
og ungerne *GGGGG*. Og så opgiver de en og man får bare
brødene bragt til døren (for når man alligevel ikke skal bruge
mere end det, så kan de lige lave det til en, nu de er i gang).
Elsker simpelthen tyrkisk mad og hele deres koncept med
mange små retter og alle smager lidt af hvert

Og så er en tyrkisk kvinde, som pludselig griber mikrofonen
(der er tit levende musik på disse tyrkiske steder) og synger
sin lidenskab ud - bare noget af det mest fascinerende. Jeg
er totalt vild med at enhver pludselig kan finde på at gribe
mikrofonen og synge - og nogle sange kan være så følelses-
fulde at tilhørerne får tårer i øjnene (selv jeg som dårligt
forstår et ord).

Sorry - blev lige grebet og forsvandt ned ad "memory-lane".

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 02-05-03 08:55

>Ja, og kvinder som tillægger det
>den store betydning er
>vel lige så meget "bagud" i
>udviklingen
Men der er nok også en del kvinder som det passer helt fint, fordi så
kan de få lidt mere orlov selv og nyde den lille baby.

>Nope - det er de færreste muslimske
>kvinder der er utro
>(efter hvad jeg er stødt på).
Jeg tænkte på danske mænd og danske kvinder.
Tyrkiske kvinder bliver jo nok nærmest slået ihjel hvis de er utro.

>Har du så smagt afrikansk
>"kaffebrød" - uhmmmm.
Nej, jeg har smagt noget brød med indbagt fårekød var det vist som jeg
fik af en tyrker. Det smagte egentlig godt.

Jeg savner
> [...]
Ja, de er nok lidt mere ligefremme.

>Sorry - blev lige grebet og
>forsvandt ned ad "memory-lane".
Det er nok meget anderledes sådanne steder.
Jeg har ikke selv været i muslimske lande.

Fra : nusle

Dato : 03-05-03 10:23

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Men der er nok også en del kvinder som det passer helt fint, fordi så
> kan de få lidt mere orlov selv og nyde den lille baby.

Er det ikke egoistisk - jeg synes, at det skulle deles med
manden (lige med undtagelse af det her med at kvinden
skal amme, og gerne i mindst 6 mdr., hvorfor mulighederne
for at være på orlov samtidig i f.eks. 6 mdr. iflg. min mening
skulle være bedre).

> Jeg tænkte på danske mænd og danske kvinder.
> Tyrkiske kvinder bliver jo nok nærmest slået ihjel hvis de er utro.

Det er ikke så udbredt mere - men sanktionerne er langt
værre for kvinderne end for mændene.

> Nej, jeg har smagt noget brød med indbagt fårekød var det vist som jeg
> fik af en tyrker. Det smagte egentlig godt.

Baklava (tror jeg det hedder, nej - jeg roder det nok sammen,
er ikke god til at huske hverken navne eller betegnelser *G*).

> Ja, de er nok lidt mere ligefremme.

Nogle af dem.

> Det er nok meget anderledes sådanne steder.
> Jeg har ikke selv været i muslimske lande.

Well - det har jeg heller ikke, det er sådan de er lige her
hvor jeg bor, hvis man selv åbner op for det

mange hilsner
nusle

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 03-05-03 12:29

>Er det ikke egoistisk -
Jo, det er det måske nok. Men orloven er jo ikke så lang og barnet
betyder meget for kvinden.
Ind imellem kan man godt blive lidt irriteret over kvinders dikke
dikke til børn som ligger i barnevogn.
Men man ville nok selv blive lidt blød om hjertet hvis man fik en
lille søn eller datter. Så jeg ville selv tage noget orlov.

jeg synes,
>at det skulle deles med
>manden (lige med undtagelse af det
>her med at kvinden
>skal amme, og gerne i mindst 6
>mdr., hvorfor mulighederne
>for at være på orlov samtidig i
>f.eks. 6 mdr. iflg. min mening
>skulle være bedre).
Ja, det kan jeg give dig ret i.

>Det er ikke så udbredt mere -
Men de tyrkiske mænd er noget grove stadigvæk hvis kvinderne
træder ved siden af. Jeg så på teksttv at en udenlandsk mand havde
hængt sin datter op i fødderne og givet hende bank og ikke så
længe siden man hørte om en udenlandsk pige som var blevet myrdet
og smidt i vandet så vidt jeg husker.

>Baklava (tror jeg det hedder, nej -
>jeg roder det nok sammen,
>er ikke god til at huske hverken
>navne eller betegnelser *G*).
Jeg kan heller ikke huske navnet på det hvis jeg i det hele fik
det at vide.

Ja, ok.

Fra : Andropov

Dato : 28-04-03 09:54

> Lad os nu lige få den forbistrede ligeløn til at være faktuel
> og ikke bare teoretisk først.

En gang der var debat i fjernsynet om ligelønnen udtalte Holger K.
Nielsen fra SF følgende: "kvinder kan godt få ligeløn, men så må de
holde op med at gifte sig opad"

Tor Nørretranders
Det generøse menneske

"Hvorfor gør mennesket sig anstrengelser for at skabe kunst? For at
drive videnskaben til den yderste grænse for vores forståelse? For at
gøre noget for sin næste?

Måske er det fordi vi er biologiske væsner, og at vi må gå en omvej
for at få det, vi gerne vil have, nemlig den bedste mage: Umage giver
mage.
Tor Nørretranders fortæller med baggrund i den nyeste biologiske,
økonomiske og matematiske forskning historien om det generøse, det
skabende og det grænsesprængende menneske. Som måske ikke er så
forskelligt fra hanpåfuglen, der pralende promenerer sin pragtfulde
hale"

Dermed mener Thor Nørretranders at mænd skaber sig økonomisk magt for
at finde en kone. Så hvis kvinder får ligeløn bliver der måske uorden
i systemet og endnu flere skilsmisser.

Fra : nusle

Dato : 28-04-03 15:50

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> En gang der var debat i fjernsynet om ligelønnen udtalte Holger K.
> Nielsen fra SF følgende: "kvinder kan godt få ligeløn, men så må de
> holde op med at gifte sig opad"

Sikke noget pjat, hvad man får i løn på sin arbejdsplads
kan da aldrig afhænge af hvem man vælger/valgte at gifte
sig med - vor herre bevares

> [...]
>
> Dermed mener Thor Nørretranders at mænd skaber sig økonomisk magt for
> at finde en kone. Så hvis kvinder får ligeløn bliver der måske uorden

Mener han det?

Måske mener han, at alle mennesker er generøse, skabende og
grænsesprængende for at "vise sig" for omverdenen - og altså
ikke kun mænd, der viser sig for kvinder i håb om at få en kone
ud af det.

Kan ske, at han mener noget helt tredje

Og hvis ligeløn til kvinder skulle skabe uorden i "systemet", så
er det da ikke et sekund for tidligt at det sker.

Livet er uorden!

mange hilsner
nusle

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 28-04-03 17:05

>Sikke noget pjat, hvad man får i
>løn på sin arbejdsplads
>kan da aldrig afhænge af hvem man
>vælger/valgte at gifte
>sig med - vor herre bevares

Nu glemte jeg at nævne at debatten også handlede om kvindelige
direktører. Så giver det måske lidt mere mening.
Fordi når kvinden så er blevet direktør hvem skal hun så gifte sig
med hvis hun stadig vil gifte sig opad. Gud måske :)

>Mener han det?

Jeg har hørt ham udtale nedenstående i flere udsendelser. Måske
ikke ordret. Men meningen var god nok. :

"Dermed mener Thor Nørretranders
at mænd skaber sig økonomisk magt for
at finde en kone."

Nedenstående sætning er mit eget bud på hvad som kan ske. Dog
hovedsagelig hvis der bliver flere kvindelige direktører.:

"Så hvis kvinder
får ligeløn bliver der måske uorden
i systemet og endnu flere
skilsmisser."

Kvindelige direktører lever i højere grad som single end andre
kvinder i Danmark. Det har man undersøgt.

>Og hvis ligeløn til kvinder skulle
>skabe uorden i "systemet", så
>er det da ikke et sekund for
>tidligt at det sker.

Det er måske også i orden med flere skilsmisser........

Fra : FreeMan

Dato : 28-04-03 19:05

<andropov@ofir.dk> wrote in message

> Det er måske også i orden med flere skilsmisser........

Jeg ser 2 yderpunkter.

1) Det traditionsbundne samfund, med ægteskaber der stort set aldrig
opløses, uanset om det i nogle tilfælde ville være ønskeligt
2) Et samfund med færre traditioner, hvor folk i høj grad forfølger egne
behov. Er et ægteskab ikke tilfredstillende opløses det relativt hurtigt.

Så nej, skilsmisser er selvfølgelig ikke i sig selv ønskeligt. Omvendt er
"mangel på skilsmisser" vel heller ikke særligt ønskeligt. Spørgsmålet er
så, om vi er igang med en transformation, hvor vi på et eller andet
tidspunkt finder den gyldne mellemvej, eller om vi havner i en kultur, hvor
det langvarige parforhold går i fløjten (afløst af seriemonogami). Det er jo
et ret åbent spørgsmål.

Hvis man iøvrigt skal tale om orden, så er det at hente sin kone i udlandet
vel et udtryk for uorden. Ifølge Nørretranders (eller måske snarere de
forskere han baserer sig på), så er det kvindens rolle, at stå for den
seksuelle udvælgelse, mens det er mandens rolle, at gøre sig umage, så han
kan finde en mage. Når man henter en kone i udlandet, kan man vel næppe sige
at hun har stået for den seksuelle udvælgelse.....(ihvertfald ikke som jeg
forstår begrebet "seksuel udvælgelse").

Jeg må så sige at jeg har et lidt ambivalent forhold til Nørretranders bog.
På den ene side har han jo fat i nogle rigtige ting. På den anden side synes
jeg, at det er stærk uheldigt, at han vil gøre det til almene principper,
baseret på stort set anekdotisk bevisførelse.

Personligt kan jeg selvfølgelig kun sige at jeg finder det beklageligt, at
skilsmisseraten er så høj, og at folk i mange andre sammenhænge opfører sig
som øde øer. At folk endnu ikke kan håndtere den ekstra frihed som vi har
fået (både mænd og kvinder i denne del af verden er jo sluppet fri af
traditionsbåndene). Men man vil aldrig nogensinde få mig til at beklage, at
kvinderne igennem de sidste hundrede år, har opnået enorme fremskridt i
frihedsrettigheder. Så må vi tage de ulemper der følger med, og lære at
håndtere dem så godt som muligt.

Og så er det squ da dejligt at se, når to mennesker lever sammen i et langt
og sundt forhold, fordi de VIL hinanden, og ikke pga. omgivelsernes pres.

Lars

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 28-04-03 19:43

>1) Det traditionsbundne samfund, med
> [...]

Ja ifølge det princip er det ikke iorden at finde en kone i
udlandet. Men det er der så nogle mænd som ikke følger helt og det
er vel også i orden, hvis eller de behandler deres kone pænt.
Det er jo lidt det med at bytte frimærker som chokmah skrev.

> [...]
>ambivalent forhold til Nørretranders bog.
>På den ene side har han jo fat i
>nogle rigtige ting. På den anden side synes
Jeg har ikke læst bogen, men set hvad der står om den på
www.gad.dk og hørt hvad Nørretranders har fortalt om den i TV.

> [...]
>skilsmisseraten er så høj,
Men man vil
>aldrig nogensinde få mig til at beklage, at

Jo, jeg mener sådan set også at kvinder skal være direktører lige
så vel som mænd. Men måske man skulle overveje hvordan problemet
med single kvindedirektører løses før man giver los og får 50/50
kvindedirektører og mandedirektører. Dog bliver det nok
slipsedrengene som kommer til at bestemme hvordan det skal gå i
den sidste ende med ligestillingen på det område.

Fra : nusle

Dato : 01-05-03 19:52

<andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> så vel som mænd. Men måske man skulle overveje hvordan problemet
> med single kvindedirektører løses før man giver los og får 50/50

Problemet med single direktører er ikke at de er kvinder,
men at de mænd de møder på samme eller lavere løn-
niveau oftest ikke kan tackle dette, uden at deres selv-
værdsfølelse lider under det.

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 01-05-03 22:49

> Problemet med single direktører er ikke at de er kvinder,
> men at de mænd de møder på samme eller lavere løn-
> niveau oftest ikke kan tackle dette, uden at deres selv-
> værdsfølelse lider under det.

Jeg tror egentlig at det største problem er den lange arbejdstid for
direktører.
Man hører af og til noget med 9-10 timers arbejdsdag. Det kræver nok
at manden skal have maden parat og i det hele taget lave mere af det
huslige arbejde, hvis han f.eks. har 7,5 times arbejdsdag og konen er
direktør. Hvordan det lykkes tør jeg ikke sige.

Men tit hvis den kvindelige direktør er gift er det nok med en mand
som også arbejder meget. Men det gør snarere dagligdagen endnu mere
presset. Desuden bliver der ikke meget tid til at hente børnene fra
børnehaven. Man fatter ikke hvordan det kan lade sig gøre.

Så en nedsættelse af arbejdstiden for direktører ville nok også
snarere resultere i flere kvindelige direktører. Men om erhvervslivet
vil være med til det er så spørgsmålet.

Jeg så foresten en udsendelse om nogle tidligere microsoft
programmører som var blevet millionærer. Det var mænd på nær et
ægtepar som havde været ansat.
Men alle mændene havde tilsyneladende arbejdet så mange timer hver dag
at de var forblevet singler så det ud til.

Fra : Anita

Dato : 02-05-03 10:31

"Andropov" skrev

Kvinder KAN vel være direktører lige så vel som mænd, de SKAL vel
forhåbentlig ikke Jeg tror nemlig, at mange kvinder vil betakke sig for
den tjans.

> [...]
> huslige arbejde, hvis han f.eks. har 7,5 times arbejdsdag og konen er
> direktør. Hvordan det lykkes tør jeg ikke sige.

Æhm, den direktør jeg arbejdede for som 'ung pige i huset', arbejdede i den
periode langt mere end 9-10 timer i døgnet. Fra 6.30 om morgenen startede
hans arbejdsdag med at forberede sig hjemme, hvorefter han kørte på arbejde
og oftest kom hjem kl 18-19. Nogle gange senere, hvis der var møder, fx. i
Kbh.

> [...]
> presset. Desuden bliver der ikke meget tid til at hente børnene fra
> børnehaven. Man fatter ikke hvordan det kan lade sig gøre.

Man ansætter folk til at tage sig af det huslige arbejde og aflevere børnene
i børnehave samt hente dem igen. Men det sure slid følger jo som regel en
pæn sjat penge, der giver nogle ekstra muligheder.

> Så en nedsættelse af arbejdstiden for direktører ville nok også
> snarere resultere i flere kvindelige direktører. Men om erhvervslivet
> vil være med til det er så spørgsmålet.

Hvis man er direktør bestemmer man jo selv, så det er ofte et spørgsmål om
at prioritere og beslutte sig for hvilket "gear" man vil leve sit arbejdsliv
i.

> [...]
> Men alle mændene havde tilsyneladende arbejdet så mange timer hver dag
> at de var forblevet singler så det ud til.

Jeg tror også man skal være dygtig til at slappe af når man så kommer hjem
og er sammen med familien. Så skal mobilen slukkes og familien prioriteres.
Det kan være svært nok som familie at være "nedprioriteret" 12-14 timer om
dagen. Men står man også i anden række de sidste 3-4 vågne timer (+ evt.
weekender), så bliver det for trist.

Venligst Anita

Fra : Andropov

Dato : 02-05-03 13:59

> Kvinder KAN vel være direktører lige så vel som mænd, de SKAL vel
> forhåbentlig ikke Jeg tror nemlig, at mange kvinder vil betakke sig for
> den tjans.
Ja, de fleste kvinder vil nok også gerne se deres børn mens de vokser
op.
Men det bliver mænd så delvis forhindret i på grund af
forsørgerinstinktet.

> [...]
> Kbh.

> Man ansætter folk til at tage sig af det huslige arbejde og aflevere børnene
Jo, men kvinder vil nok også gerne selv hente børnene fra børnehaven
en gang imellem.

> Hvis man er direktør bestemmer man jo selv, så det er ofte et spørgsmål om
> at prioritere og beslutte sig for hvilket "gear" man vil leve sit arbejdsliv
> i.
Det er så spørgsmålet om man altid kan bestemme det selv. Firmaet skal
jo løbe rundt. Man ser i hvertfald ikke mange direktører som kun
arbejder 7,5 time om dagen....

> Jeg tror også man skal være dygtig til at slappe af når man så kommer hjem
> og er sammen med familien. Så skal mobilen slukkes og familien prioriteres.
Jeg så en gang en udsendelse om en edbansat fra Danmark. Han brugte en
time på at checke emails når han var hjemme om aftenen selv om han
havde haft en lang arbejdsdag.

Fra : Anita

Dato : 02-05-03 14:41

"Andropov" skrev

> Ja, de fleste kvinder vil nok også gerne se deres børn mens de vokser
> op.
> Men det bliver mænd så delvis forhindret i på grund af
> forsørgerinstinktet.

Nej, det bliver mænd hvis de vælger det, præcis som hvis kvinder vælger
vælger det.

> Jo, men kvinder vil nok også gerne selv hente børnene fra børnehaven
> en gang imellem.

Ja, og det er også fint, men så skal de jo heller ikke jamre over at de ikke
bliver direktører.

> Det er så spørgsmålet om man altid kan bestemme det selv. Firmaet skal
> jo løbe rundt. Man ser i hvertfald ikke mange direktører som kun
> arbejder 7,5 time om dagen....

Min erfaring (fra føromtalte direktør) er at man selv bestemmer. Det er bare
et spørgsmål om hvilken økonomisk pris, man er villig til at betale for at
have friheden til at vælge. Men det kræver uden tvivl en dygtig chef med en
god uddelegeringsevne for at nøjes med 7-8 timer om dagen.

> Jeg så en gang en udsendelse om en edbansat fra Danmark. Han brugte en
> time på at checke emails når han var hjemme om aftenen selv om han
> havde haft en lang arbejdsdag.

Det er hans valg, og han bør ikke jamre over, at han ikke får set sine børn
vokse op - eller hvad nu han måtte vælge fra.
Venligst Anita

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 02-05-03 14:53

> [...]
>direktør) er at man selv bestemmer. Det er bare
>et spørgsmål om hvilken økonomisk
>pris, man er villig til at betale for at
Der er nok mange som er bange for at firmaet skal blive kørt i
sænk når de ikke selv er tilstede.

> Jeg så en gang en udsendelse om en
>
>Det er hans valg, og han bør ikke
>jamre over, at han ikke får set sine børn
>vokse op - eller hvad nu han måtte vælge fra.

Men der var noget med at han var til mange møder i arbejdstiden og
kunne ikke nå at checke emails på arbejdet.

Fra : PerX ...

Dato : 11-05-03 17:43

In article <df29e838.0305011349.2e80c583@posting.google.com>,
andropov@ofir.dk says...
> [...]
> presset. Desuden bliver der ikke meget tid til at hente børnene fra
> børnehaven. Man fatter ikke hvordan det kan lade sig gøre.

Det lader sig vel gøre fordi de stort set ikke ønsker familie liv, men at
arbejde i stedet. Mange tror jo arbejde er roden til lykke.

Fra : Anita

Dato : 11-05-03 22:21

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> >

> Det lader sig vel gøre fordi de stort set ikke ønsker familie liv, men at
> arbejde i stedet. Mange tror jo arbejde er roden til lykke.

Det er det jo også, hvis det er det man tror på...

/Anita

Fra : nusle

Dato : 13-05-03 21:24

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> presset. Desuden bliver der ikke meget tid til at hente børnene fra
> børnehaven. Man fatter ikke hvordan det kan lade sig gøre.

De betaler sig fra det.

> Så en nedsættelse af arbejdstiden for direktører ville nok også
> snarere resultere i flere kvindelige direktører. Men om erhvervslivet
> vil være med til det er så spørgsmålet.

Det er bare med at være fagligt kompetente, have ambitioner
og så ellers gå på "markedet" - så skal "markedet" nok ændre
sig, idet så mange kvinder vil lægge pres på.

mange hilsner
nusle

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 13-05-03 21:29

>Det er bare med at være fagligt
>kompetente, have ambitioner
>og så ellers gå på "markedet" - så
>skal "markedet" nok ændre
>sig, idet så mange kvinder vil
>lægge pres på.
Måske er der slet ikke ret mange kvinder som vil være
direktører.....

Fra : Henning

Dato : 28-04-03 21:19

FreeMan wrote:

> [...]
> udlandet, kan man vel næppe sige at hun har stået for den seksuelle
> udvælgelse.....(ihvertfald ikke som jeg forstår begrebet "seksuel

På sæt og vis udvælger hun aligevel, for ofte står f.eks.
en dansk mand i forhold til mændene i hendes hjemland
økonomisk stærkere og dermed også mere magtfulde, selv
om disse mænd måske efter danske forhold, har en svag økonomisk
social position.

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 29-04-03 13:40

In article <3ead6d39$0$83042$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
freeman@vip.cybercity.dk says...
> Og så er det squ da dejligt at se, når to mennesker lever sammen i et langt
> og sundt forhold, fordi de VIL hinanden, og ikke pga. omgivelsernes pres.

Hvad er et sundt forhold? Er det når man lever op til hvad andre mener
man bør gøre?

--
Du kan være hvem du vil, bare ikke dig selv.

Fra : PerX ...

Dato : 01-05-03 14:29

In article <3ead3f44$0$24659$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...

> Mener han det?

Jammen er det ikke sådan at manden er attraktiv hvis han har penge eller
formodes snart at få de ( = under uddannelse til job) - hvor attraktiv er
en fattig person uden job?

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 01-05-03 14:58

>Jammen er det ikke sådan at manden
>er attraktiv hvis han har penge eller
>formodes snart at få de ( = under
>uddannelse til job) - hvor attraktiv er
>en fattig person uden job?

Jeg så en kvinde på www.scor.dk hvor der var et billede af hende i
pels.
Hun ville inviteres på restaurant af velbeslåede mænd.
Man kan vel sige at hun bytter frimærker på et højere niveau end
de kvinder som kommer fra udlandet og bliver gift med en dansk
mand. Det er vel den eneste forskel.......

Fra : nusle

Dato : 01-05-03 16:22

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jammen er det ikke sådan at manden er attraktiv hvis han har penge eller
> formodes snart at få de ( = under uddannelse til job) - hvor attraktiv er
> en fattig person uden job?

Hvad du og jeg mener om sagen, var ikke hvad jeg spurgte
til - jeg blev forundret over, at Andropov tilsyneladende
ved besked med hvad et, for ham helt fremmed, menneske
mener.

Min mening om det du spørger om:

Jeg ved godt, at mange tillægger materialistiske værdier,
såsom godt arbejde, fast indkomst (gerne høj) og lignende
stor betydning. Og måske er det sammenhængende med
tidligere tiders behov for at blive forsørget - men verden
er ikke sådan skruet sammen længere. Vi kvinder har
opnået økonomisk frihed - måske ikke ligefrem faktuel
ligeløn, men den økonomiske frihed er vi sikret.

Jeg har indset, at de værdier jeg søger i andre mennesker
ikke længere er tilknyttet hverken stillingsbetegnelsen eller
indkomsten.

Faktisk kender jeg mennesker i virkelig godt betalte og
prestigefyldte stillinger, som har så lidt livserfaring, at de
bliver som uinterssante blanke sider papir i en bog blottet
for indhold. Og jeg kender mennesker helt uden arbejde,
med livserfaring og livsglæde der virkelig giver mig lyst til
også at "læse næste side". Det betyder selvfølgelig ikke,
at der ikke også er mange mennesker i godt lønnede
stillinger der ikke også har livserfaring.

Skulle jeg vælge, vil jeg vælge en bog med indhold, frem
for en bog bestående af en i sidste ende imaginær fin titel
- hvis du forstår min analogi.

mange hilsner
nusle

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 01-05-03 17:48

>Min mening om det du spørger om:

> [...]

Selvom kvinder har fået økonomisk frihed gifter de fleste sig
åbenbart stadigvæk opad ifølge statistikkerne.

Fra : nusle

Dato : 01-05-03 19:39

<andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Selvom kvinder har fået økonomisk frihed gifter de fleste sig
> åbenbart stadigvæk opad ifølge statistikkerne.

Virker det ikke umiddelbart logisk, hvis mænd der tjener
færre penge end deres kvindlige partnere statistisk set
bliver voldelige eller nok-sagter fordi de ikke kan hånd-
tere det.

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 01-05-03 22:27

> Virker det ikke umiddelbart logisk, hvis mænd der tjener
> færre penge end deres kvindlige partnere statistisk set
> bliver voldelige eller nok-sagter fordi de ikke kan hånd-
> tere det.

Mon ikke det mere var et 60'er eller 70'er problem med at mænd ikke
kunne håndtere at deres kvindelige partner tjente mest. I dag er mænd
jo vandt til at kvinderne også er på arbejdsmarkedet, og om de så
tjener lidt mere skulle vel ikke betyde noget.

Fra : Anita

Dato : 02-05-03 10:34

> [...]
> jo vandt til at kvinderne også er på arbejdsmarkedet, og om de så
> tjener lidt mere skulle vel ikke betyde noget.

Jeg er ret sikker på at min kæreste ville være ligeglad. Men jeg kender også
mænd, der stadig har deres forsøger instinkt i fuld behold. Så begge dele
findes vel i dag.

Venligst Anita

Fra : Andropov

Dato : 02-05-03 13:39

>Jeg er ret sikker på at min kæreste
>ville være ligeglad. Men jeg kender også
>mænd, der stadig har deres forsøger
>instinkt i fuld behold. Så begge dele
>findes vel i dag.

Men der findes nok også stadig nogle fine fruer med minkpels og den
dag manden mister direktørjobbet er han ikke så interessant længere.
Den slags typer er nok med til at holde forsørger instinketet ved lige
ved nogle mænd.

Fra : Henning

Dato : 02-05-03 19:18

Anita wrote:

> Jeg er ret sikker på at min kæreste ville være ligeglad. Men jeg
> kender også mænd, der stadig har deres forsøger instinkt i fuld
> behold. Så begge dele findes vel i dag.

Jeg er da osse bedøvende lige glad

Jeg tjener pt mest og betaler derfor en del mere til de faste
udgifter på budgetkontoen, så vi som udgangspunkt hver i sær
har det samme til rådighed til sjov, fis og ballade, ved lønudbetalings-
begyndelsen, det finder vi begge mest retfærdigt.

Skulle min kone komme til at tjene mere end jeg, når hun er
færdig med sit studie, vil hun som den naturligste sag af verdenen
øge sit indskud på kontoen og jeg tilsvarende sænke mit, hun skal
immervæk, komme til at tjene det 3 dobbelte af mig, før hun kommer
til at stå for samtlige vores udgifter, samtidig med at princippet om lige
mange "lommepenge" opretholdes.

På grund af vores helt specielle familieforhold, har hun en større
formue end jeg og det har jeg det helt fint med, det lægger
jeg kun mærke til, når selvangivelserne bliver skrevet, min formue
er pt. ca. 17.000 kr. i kontanter ( har lige fået løn og ferie-godtgørelse)

Jeg har en kollega, der køre i en bil til over 1 mil.. kr. på arbejde,
den er han glad for, det er en gave fra hans revisor kone på hans
50 års fødselsdag ( Hun giver ham også et par jagt-ture om året til
ca. 100.000 kr. stk. i gave, så han er sgutte ked af at hun har million
indtægter *GGG*)

Som hun siger: Da jeg ikke tjente penge, betalte han jo det hele, hvis
man tage % vis af det han tjente den gang, som gik til mig og min
forsørgelse og ser på hvor mange % jeg giver ham ud af min indkomst,
så giver jeg ham faktisk for lidt *GGGG* ( Og han svarer lidt kærligt
lunt: Du har nu også altid været noget påholdende)

Jeg tror det er vigtigt når der er tale om væsentlige forskelle i indkomst,
at den der tjærer mest, kan give på en måde, der ikke får den anden
til at føle sig "lille" og gøre det uden at diskutere, eller den
mindstbemidlede
bliver nød til at spørge om hun/han må få penge til nye sokker etc.

Min far var impuls-køber, så han afleverede hele sin løn til min mor
og hver dag fik han udleveret penge til 2 kopper kaffe og en pakke
smøger *GGG* ( Min mor tjente ofte mere end min far, der åbenbart
også var ekspert i at rende ind i fyresedler, på grund af hans lidt herre-
mands agtige manerer! )

MVH
Henning

Fra : Anita

Dato : 04-05-03 01:00

"Henning" skrev

> [...]
> har det samme til rådighed til sjov, fis og ballade, ved lønudbetalings-
> begyndelsen, det finder vi begge mest retfærdigt.

Min kæreste bidrager også betydeligt mere til de fælles udgifter end jeg, da
jeg er studerende. Men da han forventer at læse videre, når jeg er færdig,
vil det jo blive lige omvendt til den tid. Vi har dog ikke lige mange
lommepenge, men det generer mig egentlig ikke. Det betyder bare at hvis vi
gerne vil foretage os noget dyrt, så må han spytte i kassen hvis han vil
have mig med *S*

[KLIP]
> [...]
> mindstbemidlede
> bliver nød til at spørge om hun/han må få penge til nye sokker etc.

Det tror jeg du har helt ret i. Jeg har faktisk altid været utrolig dårlig
til at tage imod. Jeg tror jeg kan tælle på én hånd de antal drinks i byen
jeg ikke selv har betalt, og på dates betalte jeg altid for mig selv.

> [...]
> smøger *GGG* ( Min mor tjente ofte mere end min far, der åbenbart
> også var ekspert i at rende ind i fyresedler, på grund af hans lidt herre-

Avs Det er faktisk lidt sjovt, med hele denne snak om mænds og kvinders
økonomi. Jeg kommer til at tænke på mine svigerbedsteforældre. De er så
søde, men når det drejer sig om penge er det hende som styrer det 100%, han
får lommepenge af hende, når der er noget han ønsker at købe, ja selv når
det er hendes fødselsdag og han skal købe en gave... lidt spøjst, men de har
det begge fint på denne måde.

Venligst Anita

Fra : Chokmah

Dato : 04-05-03 01:43

On Sun, 4 May 2003 01:59:34 +0200, "Anita" <anita@*slet*stofanet.dk>
wrote:

>Min kæreste bidrager også betydeligt mere til de fælles udgifter end jeg

Det manlede også bare ikke bare er det Jylland - men jeg formoder også
han for noget sex ud af relasionen så - hvis han formår det .... er
det også kun ret og rigemligt at han smider lidt ekstra skillinger i
kassen !!

bedste hilsner
Bo MM

Fra : Anita

Dato : 04-05-03 10:15

"Chokmah" <chokmah@spamcop.net> skrev

> [...]
> han for noget sex ud af relasionen så - hvis han formår det .... er
> det også kun ret og rigemligt at han smider lidt ekstra skillinger i

Hvad f... har Jylland med sagen at gøre. Jeg får da også sex ud af det! For
uden alt det andet dejlige, jeg har ud af mit forhold.
Desuden skrev jeg jo, at det vender om ca. et år. Så er det mig der arbejder
og han der studerer. Men udgifterne er der jo stadigvæk. Og tro mig, de kan
ikke betales på en SU.

Der må foregå noget mystisk i staden, hvis det forekommer dig så underligt,
at et fyr med glæde spytter ekstra i kassen, uden at forvente sex som
modydelse.

/Anita

Fra : Chokmah

Dato : 04-05-03 17:04

On Sun, 4 May 2003 11:15:19 +0200, "Anita" <anita@*slet*stofanet.dk>
wrote:

>"Chokmah" <chokmah@spamcop.net> skrev

>Hvad f... har Jylland med sagen at gøre.

Der er orden i sagerne og tingen er forholdvist ukompliceret !!

>Jeg får da også sex ud af det!

Sycchhhhh......

>For
>uden alt det andet dejlige, jeg har ud af mit forhold.

ja ja

>Og tro mig, de kan
>ikke betales på en SU.

Klart !!!!

>Der må foregå noget mystisk i staden, hvis det forekommer dig så underligt,
>at et fyr med glæde spytter ekstra i kassen, uden at forvente sex som
>modydelse.

såre enkelt ....i staden har men i mellem de infødte kommet til den
lidt specile konklusion at have et ansætelses forhold også er
ensbetydne med at man foretager sig noget .... hvilket tilveje bringer
en alm. tilstand af forvirng meget lidt handling og ufatelige mængder
af snak / klage over hvor hårdt alting er !

bedste hilsner
Bo M Mogensen

Fra : Henning

Dato : 07-05-03 14:47

Anita wrote:

> [...]
> der er noget han ønsker at købe, ja selv når det er hendes fødselsdag
> og han skal købe en gave... lidt spøjst, men de har det begge fint på

Og min kones mormor, der gav sin skaldede mand en tørrehjælm
i fødselsdagsgave *GGG*

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 03-05-03 14:35

In article <df29e838.0305011327.579000da@posting.google.com>,
andropov@ofir.dk says...
> [...]
> jo vandt til at kvinderne også er på arbejdsmarkedet, og om de så
> tjener lidt mere skulle vel ikke betyde noget.

Det tror jeg nu nok det gør, ikke at det nødvendigvis ender i vold - men
måske den stille smerte over livet ikke var hvad man troede.

Fra : PerX ...

Dato : 03-05-03 14:27

In article <3eb13b1f$0$52197$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...

> [...]
>

> Skulle jeg vælge, vil jeg vælge en bog med indhold, frem
> for en bog bestående af en i sidste ende imaginær fin titel

Ja, men det er vel en insigt som i sig selv som har krævet noget
livserfaring?

Fra : nusle

Dato : 05-05-03 05:58

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Ja, men det er vel en insigt som i sig selv som har krævet noget
> livserfaring?

Ja.

mange hilsner
nusle

Fra : Tomas O.

Dato : 02-05-03 12:23

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in
SNIP

> Jammen er det ikke sådan at manden er attraktiv hvis han har penge
> eller formodes snart at få de ( = under uddannelse til job) - hvor
> attraktiv er en fattig person uden job?

Min erfaring siger mig at er man uden job så er man NUL værd på
kødmarkedet.

Tomas

Fra : Anita

Dato : 02-05-03 14:50

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev:
> Min erfaring siger mig at er man uden job så er man NUL værd på
> kødmarkedet.

Jeg tror du har ret. Måske ikke "NUL værd", men i hvert fald mindre
attraktiv. Når jeg tænker tilbage anså(anser) jeg det også som vigtigt at
have arbejde, eller i det mindste en uddannelse. Jeg tror det for mit
vedkommende hænger sammen med at jeg ønsker en kæreste, der virker som
omgængelig, målrettet og stabil (både økonomisk og personligt). Jeg ved
godt, at der kan være masser af arbejdsløse personer med gode egenskaber,
men jeg har desværre også set mange eksempler på det modsatte.

Det er de der pokkers fordomme... og sikkert også det, at "vi" i høj grad
identificerer os med vores arbejde.

Venligst Anita

Fra : Tomas O.

Dato : 02-05-03 20:15

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> wrote in
SNIP

> Det er de der pokkers fordomme... og sikkert også det, at "vi" i høj grad
> identificerer os med vores arbejde.

Ja det har du ret i. For det første folk altid spørger om er 'Hvad laver du
så?'

Når så jeg siger jeg for eksempel er politisk aktiv i en forening for
arbejdsledige (derfor jeg ikke skriver så meget på usenet) så er du ude i
en fart.

Og jo man er NUL værd. Jeg har da datet en del de sidste 4 år og ingne har
hængt ved og hvis du læser kriterierne på kvindernes profiler på diverse
dating services på nettet så er der to ting de næsten altidf hænger sig i:
dine penge og din alder.

Til oplysning er der ca. 160.000 arbejdsløse og ca. 81.900 i aktivering
tilsammen giver det 241.900 arbejdsløse og der er vel en 50/50
kønsfordeling. Nogen af dem er singler og mænd og reelt næsten uden chance
for at møde en kvinde, alene fordi de er uden job.

facts of life.

Tomas

Fra : Andropov

Dato : 03-05-03 09:39

> [...]
> dating services på nettet så er der to ting de næsten altidf hænger sig i:

Jeg kender en som har hentet en kvinde fra Rusland.
Han var også arbejdsløs. Men er nu ved at tage noget uddannelse i en
sen alder.
Han har dog ikke forsøgt så meget at finde en kvinde. Har nok anset
det som håbløst i sin situation. Men nu har de levet sammen i 2 år og
det går fint.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-05-03 20:48

Tomas O. wrote:
> [...]
> profiler på diverse dating services på nettet så er der to ting de
> næsten altidf hænger sig i: dine penge og din alder.

jeg synes simpelthen det er for "nemt" bare at skyde skylden fra sig......
man kan ikke finde en kæreste, der holder ved... så MÅ det da absolut være
kvinder der er nogle griske bæster der KUN vil have stabile og arbejdende
mænd.....
PLADDER, siger jeg bare.......

> [...]
> 50/50 kønsfordeling. Nogen af dem er singler og mænd og reelt næsten
> uden chance for at møde en kvinde, alene fordi de er uden job.

jeg synes simpelthen det er lidt for letkøbt......
lige et par indrømmelser fra en kvinde....
jeg har to gange i mit liv været forelsket...... BEGGE gange har mændende
ikke været i arbejde......

følelser har INTET at gøre med om manden har et job eller ej....... men alt
at gøré med hvordan manden har det med sig selv....
når man, som du siger, føler at man er nul værd som mand fordi man intet job
har, så KUNNE det jo være fordi den følelse man har, stråler igennem
facaden, og så er det sku da klart ingen kvinde bider på..... hvem gider
reelt have en mand der føler sig som et nul allerede inden man har været
sammen med ham?

jeg siger ikke at nogle kvinder ikke tænker sådan...... der vil altid være
golddiggers......
men det er da langt fra alle der tænker på om manden har en god pengepung
eller uddannelse.......

eller vil du i ramme alvor påstå at alle dine længerevarende forhold er
påbegyndt udelukkende fordi du havde et stabilt job?

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 03-05-03 22:11

> [...]
>lige et par indrømmelser fra en kvinde....
>jeg har to gange i mit liv været
>forelsket...... BEGGE gange har mændende
Du er måske en af de få undtagelser.

Hvis mænd diskuterer det på en mandearbejdsplads f.eks. vil langt
de fleste sige som Tomas, at man ikke har store chancer for at
finde en kæreste uden at have job.

Du skulle prøve at konvertere om til mand for et stykke tid så
ville du opdage hvordan den virkelige verden er.

>følelser har INTET at gøre med om
>manden har et job eller ej.......

Men ikke desto mindre gifter kvinder sig opad og sjældent med en
arbejdsløs....

men alt
>at gøré med hvordan manden har det
>med sig selv....
Jeg tror såmænd ikke at mindreværd har strålet igennem Tomas
facade. Men måske begynder det at gøre det når han har datet 200
uden resultat på grund af at kvinder gifter sig opad.

>jeg siger ikke at nogle kvinder ikke
>tænker sådan...... der vil altid være
>golddiggers......
Kald det hvad du vil, men ifølge statistikkerne gifter kvinder sig
opad!

>eller vil du i ramme alvor påstå at
>alle dine længerevarende forhold er
>påbegyndt udelukkende fordi du havde
>et stabilt job?
Selvfølgelig tænker kvinderne også på hvordan man er menneskeligt.
Men pengepungen betyder åbenbart også noget ifølge ovennævnte
statistikker.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-05-03 22:25

andropov@ofir.dk wrote:

> Du er måske en af de få undtagelser.

måske, men jeg tvivler.....

> Hvis mænd diskuterer det på en mandearbejdsplads f.eks. vil langt
> de fleste sige som Tomas, at man ikke har store chancer for at
> finde en kæreste uden at have job.

jeg synes faktisk det du siger her er lidt selvmodsigende....... hvad pokker
har en mandearbejdsplads med kvinders mentalitet i forhold til faste forhold
at gøre??
netop det at det er en _mandearbejdsplads_ tager jo ligesom kvalifikationen
ud af det......

> Du skulle prøve at konvertere om til mand for et stykke tid så
> ville du opdage hvordan den virkelige verden er.

naaaa, ellers tak, jeg har det fint som kvinde i en kvinde verden (
jobmæssigt altså) og jeg/vi siger at det langt fra er så vigtigt som i mænd
går og bilder jer selv ind......

> Men ikke desto mindre gifter kvinder sig opad og sjældent med en
> arbejdsløs....

hvem siger det??

> men alt

> Jeg tror såmænd ikke at mindreværd har strålet igennem Tomas
> facade. Men måske begynder det at gøre det når han har datet 200
> uden resultat på grund af at kvinder gifter sig opad.

nu kender jeg tomas, og jeg giver dig ret i at det ikke ligefrem stråler ud
af ham, men man må også tænke på at når en mand nu tænker sådan, så kan det
ikke undgå at have en eller anden indflydelse på hans selvværd og
udstråling....... for ikke at tale om de mennesker han omgåes og det liv han
lever......
jeg tror reelt ikke det er det manglende job der har den store betydning,
men de eftervirkninger det har på en mands liv vil også sætte sine spor, og
det er måske nok til at skræmme de første 40 kvinder langt væk....

> Kald det hvad du vil, men ifølge statistikkerne gifter kvinder sig
> opad!

hvilke statistikker?

> Selvfølgelig tænker kvinderne også på hvordan man er menneskeligt.
> Men pengepungen betyder åbenbart også noget ifølge ovennævnte
> statistikker.

igen du nævner ikke _hvilke_ statistikker du taler om....
og nej, jeg tror IKKE på at pengepungen betyder så meget som mænd gerne vil
have det til.....
det betyder måske noget for manden i den henseende at han jo skal "forsørge"
sin familie, men verden er ikke skruet helt sådan sammen i dag, og min teori
er at kvinder ( i henhold til kvindekampen og ligestillingskampen) nok har
været en smule hurtigere til at fange den nye tendens end mændende
har.......

Fra : Tomas O.

Dato : 03-05-03 23:03

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote in

SNIP
> [...]
> sådan, så kan det ikke undgå at have en eller anden indflydelse på hans
> selvværd og udstråling....... for ikke at tale om de mennesker han

Lige netop dette viser at du overhovedet ikke aner en hujende skid om hvem
jeg er!!! REND MIG I RØVEN hvor er du fuld af det.

Tomas

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-05-03 07:55

Tomas O. wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote in
>
> SNIP
>
> Lige netop dette viser at du overhovedet ikke aner en hujende skid om
> hvem jeg er!!! REND MIG I RØVEN hvor er du fuld af det.

hold dog op med at være så skide nærtagende...... det er en debat, jeg har
sku da vel lov til at have min egen mening.....
hvorfor tager du det personligt??

Fra : Andropov

Dato : 04-05-03 06:52

>jeg synes faktisk det du siger her er
>lidt selvmodsigende....... hvad pokker
>har en mandearbejdsplads med kvinders
>mentalitet i forhold til faste forhold
>at gøre??

Det skriver jeg heller ikke noget om.
Jeg skriver blot hvordan mænd vurderer en arbejdsløs mands chance for
at blive gift.

>naaaa, ellers tak, jeg har det fint
>som kvinde i en kvinde verden
Tak dig selv for det. Den kvindeverden er nok betydelig nemmere på det
område med hensyn til at finde en partner.
Hvis kvinder havde det ligesom mænd med hensyn til det så var der
garanteret flere single kvinder end der er single mænd i dag kunne jeg
have en anelse om......
Nu får jeg nok slag for det :)
Men jeg kunne alligevel godt have mine anelser.

>hvem siger det??
Statistikkerne fortæller at kvinder gifter sig opad.

Se hvad Henning har skrevet i tråden tidligere og som du kan finde i
statistisk årbog:

"Som det ses i næsten alle statistikker, kan kvinder vælge
partnere "opad" i det sociale hierarki, medens mænd stort
set ikke figurere i de statistikker om indtægt/lav social status
og kvindelig partner med stor indkomst og/eller høj social status.

Jannie Spies er vist et klassisk eksempel på fra lav status til
høj status og efterfølgende, ved nyt partnerskab, bevarelse af
den vundne sociale status "

>nu kender jeg tomas, og jeg giver dig
>ret i at det ikke ligefrem stråler ud
>af ham,
Der kan du se.

> [...]
>skruet helt sådan sammen i dag, og min teori
>er at kvinder ( i henhold til
>kvindekampen og ligestillingskampen) nok har

Det ser så ikke ud til at der er nogen ny tendens, da kvinderne har
giftet sig opad lige siden stenalderen.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-05-03 12:06

Andropov wrote:

> Det skriver jeg heller ikke noget om.
> Jeg skriver blot hvordan mænd vurderer en arbejdsløs mands chance for
> at blive gift.

jamen det er jo netop ikke det bedste barometer for hvordan den del af
verden ser ud.....
dels fordi netop mænd i arbejde ikke kan vurdere chancerne, og dels fordi
det er MÆND....

> Tak dig selv for det. Den kvindeverden er nok betydelig nemmere på det
> område med hensyn til at finde en partner.

næppe, når det kommer til det..... jeg kender adskillige singelkvinder der
har problemer med at finde mænd der gider holde ved..... gider stå
distancen..... og har endda selv mødt min del af dem......

> Hvis kvinder havde det ligesom mænd med hensyn til det så var der
> garanteret flere single kvinder end der er single mænd i dag kunne jeg
> have en anelse om......

med hensyn til hvad???

> Nu får jeg nok slag for det :)

lidt svært at give dig slag for noget hvor meningen ikke helt fremgår*G*

> Statistikkerne fortæller at kvinder gifter sig opad.

jeg ville da gerne have et link til de statistikker.....

> [...]
> set ikke figurere i de statistikker om indtægt/lav social status
> og kvindelig partner med stor indkomst og/eller høj social status.

skyldes det så mændende eller kvinderne??
er det mændende der bevidst vælger kvinder af lav status ( som bør være
nemmere at forme og styre og få til at gå hjemme som den lille husmor bør)
eller er det kvinderne der vælger mænd af høj status fordi de er golddiggers
( for lige at bruge en betegnelse i stedet for en laaaang beskrivelse*G*)

> Jannie Spies er vist et klassisk eksempel på fra lav status til
> høj status og efterfølgende, ved nyt partnerskab, bevarelse af
> den vundne sociale status "

i jannie spies tilfælde er der tale om mange faktorer hvor hun sigtede opad,
både jobmæssigt, financielt, aldersmæssigt og socialt.... jeg vil næppe
påstå at hun kan bruges som eksembel på hvordan verden ser ud generelt......

> Der kan du se.

heh, ja åbenbart ikke, han blev da noget muggen over det*G*

> Det ser så ikke ud til at der er nogen ny tendens, da kvinderne har
> giftet sig opad lige siden stenalderen.

tiderne er skiftet jo.... .det påligger ikke længere manden at være
forsørger, idet kvinder i dag er fuldt ud i stand til at klare sig
selv....... det er jo blot som om at i mænd gerne vil have at det skal være
"som det altid har været" og derfor ikke kan anerkende at kvinder ikke
længere udelukkende kigger på social status, værdi og mandens fysiske
sundhed ( så de kan lave nogle stærke børn der kan arbejde i marken)......

den nye tendens er jo netop at det ikke længere er sådan.....

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 05-05-03 12:49

>jamen det er jo netop ikke det bedste
> [...]
Mænd har vel også forstand på parforhold......

>næppe, når det kommer til det.....
> [...]
Du mener kvinden springer fra. Sådan siger statistikkerne at det
er i de fleste tilfælde.
Selvfølgelig findes der nogle enkelte don juan'er som vil skifte
kvinder ud konstant.

>jeg ville da gerne have et link til
>de statistikker.....
Nu er jeg jo ikke statistikprofessor og ved lige hvor du skal
kigge. Men der er formentlig nogle i statisk årbog.

>skyldes det så mændende eller kvinderne??
Det skyldes kvinderne.
Direktøren kan jo næsten ikke undgå hende i minkpels som næsten
suger sig til ham ved baren :)

>er det mændende der bevidst vælger
>kvinder af lav status ( som bør være
>nemmere at forme og styre og få til
>at gå hjemme som den lille husmor bør)
Nu lyder det næsten som om du tror at jeg er ude på at kvinderne
skal bankes hjem til kødgryderne. Men det er ikke tilfældet.
Hvis vi nu siger der står 2 kvinder ved baren. Den ene er
damefrisør og den anden direktør. Så er der måske nogle enkelte
højtuddannede mænd som tager damefrisøren fordi de måske er lidt
usikre på om de kan tackle hende direktøren.

>eller er det kvinderne der vælger
>mænd af høj status fordi de er golddiggers
>( for lige at bruge en betegnelse i
>stedet for en laaaang beskrivelse*G*)
Men golddiggers lyder som en kvinde der jagter en direktør eller
noget i den retning.
Men hvis du forstår en golddigger som en kvinde som jagter en mand
som er lidt højere i status (ved hjælp af sit arbejde) end hende
selv har du ret.

>heh, ja åbenbart ikke, han blev da
>noget muggen over det*G*
Nu skrev du også lidt længere nede at det måske alligevel kunne
ses på ham at han var arbejdsløs. Så jeg kan godt forstå han
bliver lidt irriteret.
Men i det hele taget er det jo noget lort at blive vurderet på om
man har arbejde. Det har jo ikke noget med kærlighed at gøre.

>tiderne er skiftet jo.... .det
> [...]

tja, nu er jeg et par gange blevet disket fordi jeg ser for
drenget ud. Så lidt kigger de på ens fysiske bygning :)

>den nye tendens er jo netop at det
>ikke længere er sådan.....
Ja, de fleste familier med hus er på skideren hvis konen ikke også
har arbejde.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-05-03 13:05

andropov@ofir.dk wrote:

> Mænd har vel også forstand på parforhold......

mænd kan vel ikke udtale sig på kvinders vejne, lige så lidt som kvinder kan
udtale sig på mænds vejne?? det er blot det jeg siger.... jo mænd ved
hvordan parforhold fungerer, men de kan jo ikke kravle ind i kvinderns
hoveder og følelser og vide 100% hvad der foregår der og hvorfor.....

> Du mener kvinden springer fra.

nej det mener jeg ikke..... jeg mener mændende stikker af, eller gør alt i
deres magt for at skræmme kvinden væk, fordi det bliver for seriøst.....

> Sådan siger statistikkerne at det
> er i de fleste tilfælde.
> Selvfølgelig findes der nogle enkelte don juan'er som vil skifte
> kvinder ud konstant.

enkelte??? heh... jeg kender MANGE*G*

> Nu er jeg jo ikke statistikprofessor og ved lige hvor du skal
> kigge. Men der er formentlig nogle i statisk årbog.

du henviser da konstant til dem, så du må jo kunne vise mig hvad det er du
taler om, eller er det nærmere hearsay?

> Det skyldes kvinderne.

den holder ikke.... det må du kunne bevise*G*

> Direktøren kan jo næsten ikke undgå hende i minkpels som næsten
> suger sig til ham ved baren :)

hvis kvinderne gifter sig opad, så render hun vel næppe rundt i minkpels i
baren....

> [...]
> højtuddannede mænd som tager damefrisøren fordi de måske er lidt
> usikre på om de kan tackle hende direktøren.

jeg tror langt de fleste mænd vil gå efter frisøren... ikke kun enkelte.....

> [...]
> Men hvis du forstår en golddigger som en kvinde som jagter en mand
> som er lidt højere i status (ved hjælp af sit arbejde) end hende

golddigger i dette tilfælde er enhver som går efter en person med en lidt
højrere status.....

> Nu skrev du også lidt længere nede at det måske alligevel kunne
> ses på ham at han var arbejdsløs. Så jeg kan godt forstå han
> bliver lidt irriteret.

nej det gjorde jeg ikke...... jeg skrev nemlig meget tydeligt "en mand"...
ikke Tomas, eller Han.....
læs det lige en gang til: men man må også tænke på at når en mand nu tænker
[...]
min udtalelse var ikke møntet på Tomas, havde den været det, ville det
tydeligt have fremgået......

> Men i det hele taget er det jo noget lort at blive vurderet på om
> man har arbejde. Det har jo ikke noget med kærlighed at gøre.

netop......

> tja, nu er jeg et par gange blevet disket fordi jeg ser for
> drenget ud. Så lidt kigger de på ens fysiske bygning :)

*G* tja, jeg har droppet fyre der var for høje, for tynde eller for
lyshårede....... det handler om personlige præferancer ;)
jeg er også selv blevet dumpet fordi jeg var for lyshåret, for mørkhåret (
må lige nævne jeg er blond af natur og var det indtil jeg blev 23, siden har
jeg farvet det mørkt*G*), for lav, for rund, for store bryster, for
udadvendt, for meget mor og så videre og så videre*G*

> Ja, de fleste familier med hus er på skideren hvis konen ikke også
> har arbejde.

netop...... men faktum er også at kvinderne kan klare sig selv, og i mange
henseender virker det lidt som om det skræmmer mændende ;)

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 05-05-03 13:56

>mænd kan vel ikke udtale sig på
>kvinders vejne, lige så lidt som kvinder kan
>udtale sig på mænds vejne??
Men så er der jo heldigvis nogle statistikker som er nagelfaste :)

>enkelte??? heh... jeg kender MANGE*G*
Måske du lige omgås den type. Men de fleste mænd er i hvertfald
ikke sådan.

>du henviser da konstant til dem, så
>du må jo kunne vise mig hvad det er du
Men som du kan se kender Henning også til de statistikker.
Du kan se at Anita har indrømmet at kvinder ikke gifter sig med en
arbejdsløs. Så nu mangler jeg bare at du falder på knæ og siger be
be at du har taget fejl :)

>hvis kvinderne gifter sig opad, så
>render hun vel næppe rundt i minkpels i
>baren....
Nå, det er nok en hun har lejet for at virke tiltrækkende :)

>nej det gjorde jeg ikke...... jeg
>skrev nemlig meget tydeligt "en mand"...
>ikke Tomas, eller Han.....
Ja, men alligevel man kan jo hurtigt føle sig truffet når man er i
samme situation.

>at kvinder ikke

>*G* tja, jeg har droppet fyre der var
>for høje, for tynde eller for
>lyshårede....... det handler om
>personlige præferancer ;)

Ja, hvis bare man har nok at vælge imellem.
Jeg bliver nok nødt at slå hvis hun ser nogenlunde rimelig ud.
Men jeg kigger sådan set heller ikke så meget efter udseendet.

Jeg tror der er lidt med at kvinder som ser damet ud vil ikke så
gerne have en drenget type. Det går bedre sammen en piget type og
en drenget type.

> [...]
>jeg var for lyshåret, for mørkhåret (
>må lige nævne jeg er blond af natur
>og var det indtil jeg blev 23, siden har
Ja, man tænker også hvor meget går de så op i ens indre værdier
hvis de kigger så meget efter udseendet.

>netop...... men faktum er også at
>kvinderne kan klare sig selv, og i mange
>henseender virker det lidt som om det
>skræmmer mændende ;)
Det er selvfølgelig skræmmende hvis hun stikker af :)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-05-03 15:38

andropov@ofir.dk wrote:

> Men så er der jo heldigvis nogle statistikker som er nagelfaste :)

måske*G* ved jeg jo ikke ligefrem eftersom du ike vil vise mig dem :)

> Måske du lige omgås den type. Men de fleste mænd er i hvertfald
> ikke sådan.

næææ det synes jeg ikke sådan..... jeg kender bare mange forskellige
typer*G* selv tidligere don'er der har fundet kærligheden ;)

> Men som du kan se kender Henning også til de statistikker.

det er jeg egentlig ret ligeglad med, jeg vil bare gerne se dem, og eftersom
du hele tiden henviser til dem, så må du jo kunne fremvise dem.... ellers
begynder jeg jo at tro at det ikke er noget du kender til selv, og så holder
den ikke i retten ;)

> Du kan se at Anita har indrømmet at kvinder ikke gifter sig med en
> arbejdsløs. Så nu mangler jeg bare at du falder på knæ og siger be
> be at du har taget fejl :)

nej, for bare fordi anita tænker sådan, så er det ikke ensbetydende med at
alle kvinder tænker sådan.....
jeg venter såmænd bare på at du gider bevise din påstand*G*

> Ja, men alligevel man kan jo hurtigt føle sig truffet når man er i
> samme situation.

det kan jeg jo ikke holde for eller gøre noget ved......

> Ja, hvis bare man har nok at vælge imellem.

øhhh nå..... dvs man skal ligefrem gå på kompromis med sig selv bare fordi
man ikke kan finde en partner??

> Jeg bliver nok nødt at slå hvis hun ser nogenlunde rimelig ud.
> Men jeg kigger sådan set heller ikke så meget efter udseendet.

det gør jeg i reglen heller ikke, men jeg skal da ikke benægte at jeg er
tiltrukket af en "bestemt" type...... ikke sådan bevidst, men der er
generelt set ydre lighedspunkter mellem de to mænd jeg i mit liv har været
alvorligt forelsket i......

> Jeg tror der er lidt med at kvinder som ser damet ud vil ikke så
> gerne have en drenget type. Det går bedre sammen en piget type og
> en drenget type.

naaaa.... jeg har sku været sammen med en habitfræser og så en
techno-freak*G* det betyder såmænd ikke det store hvad tøj folk går i eller
hvordan de ellers ser ud...... i min opfattelse altså*G*

> Ja, man tænker også hvor meget går de så op i ens indre værdier
> hvis de kigger så meget efter udseendet.

det er jo lige præcis det jeg siger..... prøv at bemærke mine lister.....
mænd har en tendens til at være mere fikseret på det ydre, mens kvinder går
mere efter det indre, dog ikke at forstå at det ydre ikke også spiller en
rolle.....
personligt har jeg to præferancer.... den ene er hvor høj fyren er og den
anden hvad øjenfarve han har.....
jeg er derimod blevet dumpet pga et utal af forskellige dårlige
undskyldniger ( som naturligvis først kommer frem i samtaler med fyrens
kammerarter efter ca 5-6 mdr)....

> Det er selvfølgelig skræmmende hvis hun stikker af :)

for en enlig mor kan det være skræmmende når fyren efter 3 mdr begynder at
snakke om weekender med vennerne og drukture, frem for at tilbringe
weekenden med at nyde ungerne..... så ville jeg sku også løbe alt hvad
remmer og tøj kan holde....... hvorfor bruge tid på at opbygge et forhold
til en der tydeligvis ikke er interesseret?

Fra : Andropov

Dato : 05-05-03 17:59

>næææ det synes jeg ikke sådan.....
>jeg kender bare mange forskellige
>typer*G* selv tidligere don'er der
>har fundet kærligheden ;)
Ja, selv en don bliver vel træt af det omflakkende liv på et
tidspunkt.

>nej, for bare fordi anita tænker
>sådan, så er det ikke ensbetydende med at
>alle kvinder tænker sådan.....
Det og Hennings kendskab til statistikken må vel kunne bruges som
indicier :)

>øhhh nå..... dvs man skal ligefrem gå
>på kompromis med sig selv bare fordi
>man ikke kan finde en partner??
Der er vel altid kompromisser i tilværelsen.

> [...]
>med en habitfræser og så en
>techno-freak*G* det betyder såmænd
>ikke det store hvad tøj folk går i eller

Jeg tænker ikke så meget på tøj eller om manden eller kvinden er
tyk eller tynd. Men det at nogle kvinder ikke falder for en
drenget type.

>det er jo lige præcis det jeg
>siger..... prøv at bemærke mine lister.....

>mænd har en tendens til at være mere
>fikseret på det ydre,
Er det ikke bare noget i kvinder går og tror.....

>jeg er derimod blevet dumpet pga et
>utal af forskellige dårlige
>undskyldniger ( som naturligvis først
>kommer frem i samtaler med fyrens
>kammerarter efter ca 5-6 mdr)....
Men det er nok det samme med kvinder. De bryder sig vel heller
ikke om at sige den direkte grund lige op i hovedet på ham.
Specielt hvis det har noget med hans udseende at gøre.

>for en enlig mor kan det være
>skræmmende når fyren efter 3 mdr begynder at
> [...]
En enkelt weekend med vennerne kan kvinden vel godt give lov til.
Men det er jo nok noget som skal drosles meget ned når man
indleder et parforhold.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-05-03 18:44

Andropov wrote:

> Ja, selv en don bliver vel træt af det omflakkende liv på et
> tidspunkt.

ja forhåbentligt da*G*

> Det og Hennings kendskab til statistikken må vel kunne bruges som
> indicier :)

nå, så nu er det _hennings_ statistik?? og incidier er absolut ikke
eviggyldige..,,

> Der er vel altid kompromisser i tilværelsen.

ja, men hvis man går på kompromis for overhovedet at ville anse en person
som en mulig partner, så går man på kompromis med en meget personlig del af
sig selv, en del jeg ikke mener man BØR gå på kompromis med, hvis man vil
have et vellykket og varigt forhold..... for så bygger forholdet på det
forkerte grundlag.....

> Jeg tænker ikke så meget på tøj eller om manden eller kvinden er
> tyk eller tynd. Men det at nogle kvinder ikke falder for en
> drenget type.

lige som der er kvinder der heller ikke falder for macho manden, eller
muskelbundtet, eller truckeren eller eller eller....... der vil ALTID være
nogen der foretrækker det ene frem for det andet.......

> Er det ikke bare noget i kvinder går og tror.....

i min erfaring, nej.......

> Men det er nok det samme med kvinder. De bryder sig vel heller
> ikke om at sige den direkte grund lige op i hovedet på ham.
> Specielt hvis det har noget med hans udseende at gøre.

det er det nok, men det har reelt ikke noget med denne sag at gøre*G*

> En enkelt weekend med vennerne kan kvinden vel godt give lov til.
> Men det er jo nok noget som skal drosles meget ned når man
> indleder et parforhold.

en enkelt weekend fra tid til anden skal der være plads til, man falder jo
ikke død om fordi man er i forhold.... men desværre er der mange mænd der
ikke bryder sig om ansvaret der følger med en kvinde med børn......
vi diskrimineres om muligt lige så meget som mænd uden job...... det er ikke
"sødt" at kvinder har et barn med en tidligere kæreste....... på det punkt
er kvinderne ofte langt mere tolerante overfor mændendes børn.....

Fra : Andropov

Dato : 05-05-03 22:11

> nå, så nu er det _hennings_ statistik?? og incidier er absolut ikke
> eviggyldige..,,
Jeg må se en dag om biblioteket har statisk årbog hjemme så jeg kan
låne den.

> [...]
> sig selv, en del jeg ikke mener man BØR gå på kompromis med, hvis man vil
> have et vellykket og varigt forhold..... for så bygger forholdet på det
Kvinder drømmer f.eks. om prinsen på den berømte hvide hest.
Men de finder måske så en som ikke helt opfylder alle drømmene. Men
egentlig er udmærket mand alligevel som de har lyst til at leve resten
af livet sammen med.
Sådan kunne man også forestille sig den omvendte situation.
Det kan være der er nogle ting ved personen som er gode som man
egentlig slet ikke havde tænkt på som et plus måske.

> i min erfaring, nej.......

Nu skrev du tidligere at du havde mødt en del don juan'er. De går vel
typisk en hel del efter udseende. Det kan måske have påvirket din
teori om hvad mænd er fikseret på. Bare et gæt.

> [...]
> "sødt" at kvinder har et barn med en tidligere kæreste....... på det punkt
> er kvinderne ofte langt mere tolerante overfor mændendes børn.....
Jeg har også været ude for en kvinde på scor, som sagde hun ikke ville
have at manden havde børn.
Men nogle kvinder bryder sig ikke om at manden retter på børnene eller
i det hele taget opdrager på hendes børn. Der kunne jeg have en anelse
om at kvinder snarere kan have den holdning, end hvis det er en mand
med børn hvor der bliver en stedmor. Sådan nogle ting kan måske
skræmme nogle mænd lidt væk fra kvinder med børn.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-05-03 22:50

Andropov wrote:

> Jeg må se en dag om biblioteket har statisk årbog hjemme så jeg kan
> låne den.

ja tak*G* gerne...... og så lige en kildebeskrivelse og diverse med også ;)

> Kvinder drømmer f.eks. om prinsen på den berømte hvide hest.

gør de?? de mænd jeg har drømt om har sku aldrig været prinser*G* snarere
tværtimod ;)

> Men de finder måske så en som ikke helt opfylder alle drømmene. Men
> egentlig er udmærket mand alligevel som de har lyst til at leve resten
> af livet sammen med.

jeg har en fornemmelse af at vi er ude i to yderligheder her og snakker
forbi hinanden......
jeg taler om tilfælde hvor man normalt ikke ville se to gange på en person
fordi den person i sin helhed virker frastødende........ hvor man så TVINGER
sig selv til at se personen an, gå på date eller whatever, udelukkende fordi
man vil have et forhold......
den slags situationer er dødsdømte.....

> Sådan kunne man også forestille sig den omvendte situation.
> Det kan være der er nogle ting ved personen som er gode som man
> egentlig slet ikke havde tænkt på som et plus måske.

der er altid plusser og minusser...... men man bør altid mærke efter i sig
selv om plusserne opvejer minusserne.....

> Nu skrev du tidligere at du havde mødt en del don juan'er. De går vel
> typisk en hel del efter udseende. Det kan måske have påvirket din
> teori om hvad mænd er fikseret på. Bare et gæt.

jeg har mødt en del meget forskellige mænd..... for nogen betyder udseendet
alt, for andre udstrålingen...... nogle tænder på øjne, nogle tænder på
bryster, nogle på numser..... der er lige såmange forskellige præferancer
som der er mænd i verden.... MEN.... mænd er visuelle væsner...... der skal
billeder til, noget kønt at kigge på..... så klikker manden*G*
bare for at sammenligne så tænk over hvor mange mænd der er i stand til at
onanere, uden at have et pornoblad i hånden, en pornofilm, eller i det
mindste billeder foran sig?? tror du det samme gælder for kvinder?

> Jeg har også været ude for en kvinde på scor, som sagde hun ikke ville
> have at manden havde børn.

petitesser..... der er altid eksembler der går modsat*G*

> [...]
> med børn hvor der bliver en stedmor. Sådan nogle ting kan måske
> skræmme nogle mænd lidt væk fra kvinder med børn.

naturligvis, men i disse tilfælde ligger skylden jo så ved begge parter...
det kan vi vel blive enige om??

Fra : Andropov

Dato : 06-05-03 07:01

>ja tak*G* gerne...... og så lige en
>kildebeskrivelse og diverse med også ;)
Jo, hvis eller man kan finde det :)

Anita har vist alllerede fundet noget statistik på nettet men uden
tal.

> [...]
>forbi hinanden......
>jeg taler om tilfælde hvor man
>normalt ikke ville se to gange på en person
Hvis det f.eks. var en kvinde på 150kg ville det nok være svært :)
Måske en meget hidsig kvinde kan det være svært med. Men det er svært
lige at finde på eksempler. Men eller synes jeg ikke at jeg er
voldsomt kræsen uanset om jeg havde mange valgmuligheder eller ej.

>der er altid plusser og
>minusser...... men man bør altid
>mærke efter i sig
>selv om plusserne opvejer
>minusserne.....
Ja, det er klart.

>jeg har mødt en del meget forskellige
>mænd..... for nogen betyder udseendet
>alt, for andre udstrålingen......
>nogle tænder på øjne, nogle tænder på
>bryster, nogle på numser.....
Ja, nogle store bryster og en stor numse kan godt virke pirrende hvis
hun samtidig er tynd :).
Dermed ikke sagt at andre kvinder ikke er spændende.
F.eks. en kvinde som hverken har bryster eller bagdel kan også være
pirrende alene på hendes fremtoning.
Så man kan ikke sige at man kun går efter en type ihvertfald i mit
tilfælde.

Jeg kommer til at tænke på en gang jeg sad i en lastbil sammen med en
anden som kørte lastbilen. Så kommer der en laber larve forbi på
fortovet og vi kigger begge to efter hende hvilket resulter i vi kører
lidt ind over fortovet :) Dog ikke sådan at vi var ved at køre ind i
hende :)

der er
> [...]
Ja, selvfølgelig er det ikke uinteressant med en flot pige.
Men det skal jo også gerne være en man kan med i længden.
Der kan måske også være en kvinde man ikke umiddelbart klikker ved
udseendet (altså på den måde at hun hverken er smuk eller grim).
Men som alligevel viser sig at være en som man kunne ønske at leve
sammen med.

>bare for at sammenligne så tænk over
>hvor mange mænd der er i stand til at
>onanere, uden at have et pornoblad i
>hånden, en pornofilm, eller i det
>mindste billeder foran sig??

Jo, det er rigtigt at hvis man ikke har noget visuelt foran sig imens
man onanerer er det som at kigge på et blankt stykke papir for ens
hjerne.
Det er ihvertfald meget sværere :)

tror du
>det samme gælder for kvinder?
Nej, det gør det så nok ikke selvom man næsten ikke kan forstå det som
mand :)

En kvinde som ikke er så flot kan måske vise sig at være spændende
seksuelt. Eller omvendt en som er flot er måske kedelig i sengen.
Så selvom mænd er visuelle når de onanerer behøves det ikke at betyde
at de kun kigger efter blondiner med store bryster.
Men kvinderne behøves alligevel ikke at gå med store vamsede trøjer :)

>naturligvis, men i disse tilfælde
>ligger skylden jo så ved begge parter...
>det kan vi vel blive enige om??
Jo, men jeg tror det er bedst at begge parter opdrager på barnet
selvom faderen kun er papfar og ligesådan i den omvendte situation.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-05-03 22:43

Andropov wrote:

> Jo, hvis eller man kan finde det :)
>
> Anita har vist alllerede fundet noget statistik på nettet men uden
> tal.

jeg er langt mere interesseret i at se tallene som i sådan fabler om... også
selvom jeg synes det er en smule underholdende at der så kraftigt henvises
til statistikker i ikke selv har set*G*

> [...]
> lige at finde på eksempler. Men eller synes jeg ikke at jeg er
> voldsomt kræsen uanset om jeg havde mange valgmuligheder eller ej.

sådan generelt set er jeg personligt heller ikke voldsomt kræsen.... _men_
jeg har opdaget at jeg generelt set forelsker mig i mænd af en bestemt højde
( inden for ca 5-10 cm) og med en bestemt øjenfarve.....
jeg har da tidligere haft crushes på andre typer også, men det har aldrig
været noget hvor jeg har haft voldsomme følelser indvolveret......

> [...]

> udseendet (altså på den måde at hun hverken er smuk eller grim).
> Men som alligevel viser sig at være en som man kunne ønske at leve

hvilket jo bare understreger min pointe.....
som udgangspunkt tiltrækkes mænd af noget der er behageligt at kigge på.....
dernæst tænker de på om det er noget de kan holde ud at være sammen med, og
er det ikke så trækker de i land.....
hvor kvinder nok tenderer til at tænke lidt længere i indledende instans, og
derfor først trækker i land når manden signalerer at han er på vej væk....

> Jo, det er rigtigt at hvis man ikke har noget visuelt foran sig imens
> man onanerer er det som at kigge på et blankt stykke papir for ens
> hjerne.
> Det er ihvertfald meget sværere :)

nu snakker jeg øjne ikke hjerne*G*

> tror du

> Nej, det gør det så nok ikke selvom man næsten ikke kan forstå det som
> mand :)

netop......

> En kvinde som ikke er så flot kan måske vise sig at være spændende
> seksuelt. Eller omvendt en som er flot er måske kedelig i sengen.

det samme gælder for mænd jo ;)

> Så selvom mænd er visuelle når de onanerer behøves det ikke at betyde
> at de kun kigger efter blondiner med store bryster.
> Men kvinderne behøves alligevel ikke at gå med store vamsede trøjer :)

har jeg heller ikke sagt vel.... jeg har sagt de gerne vil have noget kønt
at kigge på*G* og kønt det er jo afhængigt af øjnene der ser ;)

det er vi enige om :)

Fra : Andropov

Dato : 07-05-03 08:41

> jeg er langt mere interesseret i at se tallene som i sådan fabler om... også
> selvom jeg synes det er en smule underholdende at der så kraftigt henvises
> til statistikker i ikke selv har set*G*

Men det er vel fordi alle kender til dem. Det er lige så stor en
sandhed som at tyrkiske kvinder går med tørklæde.

> sådan generelt set er jeg personligt heller ikke voldsomt kræsen.... _men_
> jeg har opdaget at jeg generelt set forelsker mig i mænd af en bestemt højde
> ( inden for ca 5-10 cm)
Der skal måske være en rigtig kyssehøjde :)
Men kvinder har det jo også med at manden skal være større end dem
selv.
Ellers kan de måske ikke blive ordentligt beskyttet af hanløven :)

og med en bestemt øjenfarve.....
> jeg har da tidligere haft crushes på andre typer også, men det har aldrig
> været noget hvor jeg har haft voldsomme følelser indvolveret......
Der er måske mange som falder for blå øjenfarve kunne jeg forestille
mig.

> [...]
> dernæst tænker de på om det er noget de kan holde ud at være sammen med, og
Det kan godt være de trækker lidt i land.
Men rart hvis begge dele er opfyldt.

> hvor kvinder nok tenderer til at tænke lidt længere i indledende instans, og
> derfor først trækker i land når manden signalerer at han er på vej væk....
Måske tænker kvinder lidt længere. Men indimellem er der også nogle
kvinder som tænker på nogle ting som mænd betragter lidt som
bagateller eller ihvertfald mindre betydende og det kan jo godt være
lidt irriterende.

> nu snakker jeg øjne ikke hjerne*G*
Ja,ok men synsindtrykkene bliver jo bearbejdet af hjernen.

> netop......
Kunne kvinder ikke også blive mere visuelle ved onani hvis porno blev
lavet noget mere efter kvinders smag......

> det samme gælder for mænd jo ;)
Ja.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-05-03 08:57

Andropov wrote:

> Men det er vel fordi alle kender til dem. Det er lige så stor en
> sandhed som at tyrkiske kvinder går med tørklæde.

åbenbart ikke, da jeg ikke kender til den statistik, og det er ikke fordi
jeg lever i en osteklokke*G*

> Der skal måske være en rigtig kyssehøjde :)
> Men kvinder har det jo også med at manden skal være større end dem
> selv.
> Ellers kan de måske ikke blive ordentligt beskyttet af hanløven :)

jeg plejer at sige at jeg vil have en mand jeg kan se i øjnene når vi
danser*G* kan ikke fordrage at glo på en hals eller en brystkasse ;) og jeg
får ondt i nakken af at glo opad hele tiden*G*

> og med en bestemt øjenfarve.....

> Der er måske mange som falder for blå øjenfarve kunne jeg forestille
> mig.

ikke her, jeg er klart til brune øjne ;)

> Det kan godt være de trækker lidt i land.
> Men rart hvis begge dele er opfyldt.

klart, men det finder man jo sjældent ud af på en date..... det er lidt
falsk varebetegnelse når man sælger sig selv som en fyr der gerne vil have
familie og blablabla, og så når kvinden bliver en smule uinteressant så vil
man langt hellere være sammen med gutterne......

> [...]
> kvinder som tænker på nogle ting som mænd betragter lidt som
> bagateller eller ihvertfald mindre betydende og det kan jo godt være

hurra for den lille forskel*G*

> Ja,ok men synsindtrykkene bliver jo bearbejdet af hjernen.

gør de?? og her gik jeg og troede at i mænd var det "lillehjernen" der
bearbejdede synsintryk af kvinder*G*

> Kunne kvinder ikke også blive mere visuelle ved onani hvis porno blev
> lavet noget mere efter kvinders smag......

nu er jeg personligt en af de mere visuelle kvinder... jeg kan godt lide at
se pornofilm.... det er ikke en nødvendighed, men ret inspirerende hvis det
er det der skal til......
jeg ved ikke om de gængse "kvindepornofilm" er noget værd da jeg aldrig har
set dem.....

Fra : Andropov

Dato : 07-05-03 13:45

>jeg plejer at sige at jeg vil have en
>mand jeg kan se i øjnene når vi
>danser*G* kan ikke fordrage at glo på
>en hals eller en brystkasse ;) og jeg
>får ondt i nakken af at glo opad hele tiden*G*

Jeg spekulerer også på med mine 190cm om det ikke ville være et
problem at finde en kvinde på ca. 1,5m
Jeg kommer til at tænke på Bigbrother. Der var også en høj gut og en
noget lavere pige. Så siger pigen da hun står overfor ham den høje
fyr: "jeg har lige højden til en mundgufler" :)

>klart, men det finder man jo sjældent
>ud af på en date.....
Ja, det er nok lidt problemet ved en date....

> [...]
>sig selv som en fyr der gerne vil have
>familie og blablabla, og så når
>kvinden bliver en smule uinteressant så vil
Ja, helt enig.

>gør de?? og her gik jeg og troede at
>i mænd var det "lillehjernen" der
>bearbejdede synsintryk af kvinder*G*
Ja, ok jeg kan ikke lige helt huske hvordan det hænger sammen.

> [...]
>visuelle kvinder... jeg kan godt lide at
>se pornofilm.... det er ikke en
>nødvendighed, men ret inspirerende hvis det
Jeg så i fjernsynet at der var en kvindelig instruktør af pornofilm
som lavede nogle hvor kvinderne red mest og hvor det skulle se ud som
om at kvinden bestemte hvad som skulle foregå.
Men ellers var det vist uden den helt store handling som almindelige
pornofilm.

Men der er vist også nogle få pornofilm hvor der er mere handling.
Men så sidder folk og spoler hele tiden :)

Fra : Anita

Dato : 07-05-03 16:24

"Andropov" skrev

> [...]
> noget lavere pige. Så siger pigen da hun står overfor ham den høje
> fyr: "jeg har lige højden til en mundgufler" :)

Tja, jeg er 160 og min kæreste 190 og det har ikke været noget problem.

/Anita

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 07-05-03 17:01

>Tja, jeg er 160 og min kæreste 190
>og det har ikke været noget problem.
Ja, det er vel heller ikke så stort et problem i grunden.
Men hvis det nu er omvendt en kvinde som er 180 og fyren 160 det
er sjældent man ser. Hvorfor er kvinder så flove over at være den
højeste. Eller skal hanløven bare være højest :)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-05-03 18:35

Andropov wrote:

> [...]
> noget lavere pige. Så siger pigen da hun står overfor ham den høje
> fyr: "jeg har lige højden til en mundgufler" :)

*G* måske, måske ikke.... præferancer er jo forskelige fra person til
person.... jeg kender flere par hvor manden er meget høj og pigen meget
lille..... lige som jeg kender flere par der er rimeligvis lige
høje/lave....

> Ja, ok jeg kan ikke lige helt huske hvordan det hænger sammen.

hehee ;)

> [...]
> pornofilm.
>
> Men der er vist også nogle få pornofilm hvor der er mere handling.
> Men så sidder folk og spoler hele tiden :)

tja hvad ved jeg*G* jeg er personligt mest til lidt med noget action i*G*

Fra : Anita

Dato : 07-05-03 09:54

"Andropov" skrev

> Men det er vel fordi alle kender til dem. Det er lige så stor en
> sandhed som at tyrkiske kvinder går med tørklæde.

Hvis "alle" kender til nogle statistikker, der tilsyneladende ikke findes,
er det ret godt klaret. Det er muligt vi kan konkludere at det er tendensen
i samfundet, men jeg har altså ikke været i stand til at finde en statistik
over det.

Desuden går tyrkiske kvinder ikke med tørklæde i højere grad end danske
kvinder. Hvilket indbefatter at det er sjældent og primært de ældre kvinder.

/Anita

Fra : Andropov

Dato : 07-05-03 13:41

>Hvis "alle" kender til nogle
>statistikker, der tilsyneladende ikke findes,
>er det ret godt klaret.
Det kan så nok klares ved krydstabuleringer mellem tabellerne som du
tidligere har skrevet. Hvis ikke der findes en direkte statistik.

Det er muligt
>vi kan konkludere at det er tendensen
>i samfundet,
Ja, når selv Holger K. Nielsen som er fra et venstrefløjsparti siger
at kvinder gifter sig opad er der nok noget om snakken.
Venstrefløjspartier er vel dem som arbejder mest for kvindernes
ligestilling....

>Desuden går tyrkiske kvinder ikke med
>tørklæde i højere grad end danske
>kvinder. Hvilket indbefatter at det
>er sjældent og primært de ældre kvinder.
Jeg har ellers set mange små tyrkiske piger rende rundt med tørklæde
på som små hausfraus…..

Fra : Anita

Dato : 07-05-03 16:28

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev

> Jeg har ellers set mange små tyrkiske piger rende rundt med tørklæde
> på som små hausfraus...

I Danmark eller i Tyrkiet? Hvis det er i Danmark, hvordan kan du så være
sikker på at de var tyrkere?

I Tyrkiet blev det under Kemal Atatürk forbudt at bære tørklæde offentlige
steder, herunder skoler m.m.

Venligst Anita

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 07-05-03 17:04

>I Danmark eller i Tyrkiet? Hvis det
>er i Danmark, hvordan kan du så være
>sikker på at de var tyrkere?
Det var i Danmark og de snakkede tyrkisk.

>I Tyrkiet blev det under Kemal
>Atatürk forbudt at bære tørklæde offentlige
>steder, herunder skoler m.m.
Men tyrkere i Danmark følger vist også mere traditionerne (er mere
gammeldags) end tyrkere i Tyrkiet.

Fra : Henning

Dato : 08-05-03 03:54

andropov@ofir.dk wrote:

> Men tyrkere i Danmark følger vist også mere traditionerne (er mere
> gammeldags) end tyrkere i Tyrkiet.

Som en Dansk-amerikaner en gang sagde:
" Vi er sku mere Danske i Amerika, end vi nogensinde
har været da vi levede i Danmark!"

MVH
Henning

Fra : Henning

Dato : 07-05-03 14:14

Anita wrote:

> Desuden går tyrkiske kvinder ikke med tørklæde i højere grad end
> danske kvinder. Hvilket indbefatter at det er sjældent og primært de
> ældre kvinder.

Min mormor gik med tørklæde, min mor gik med tørklæde,
alle de kvinder jeg kendte i min barndom gik med tørklæde,
de havde godt nok en enkelt hat eller 2 til når de skulle være
"fine" I min ungdom gik pigerne med sifon tørklæder over
deres tuperede hår *GGG*

Jeg synes da mange af de kvinder der i dag bruger tørklæder
ser søde ud, de har nogle dejlige mørke øjne

MVH
Henning

Fra : nusle

Dato : 07-05-03 19:16

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Men det er vel fordi alle kender til dem. Det er lige så stor en
> sandhed som at tyrkiske kvinder går med tørklæde.

Det er så ikke en sandhed længere, da flere og flere
lader være med at gå med tørklæde, og det gælder
både her, i andre lande og i Tyrkiet selv.

> [...]
> Ellers kan de måske ikke blive ordentligt beskyttet af hanløven :)
> Der er måske mange som falder for blå øjenfarve kunne jeg forestille

Ja, mig siger det ikke det store - det er ligegyldigt både
med hårfarve, øjenfarve og højde - det vigtige er hvem
han er, hvordan han er og hvad han er/kan være i
relation til mig.

Sabina:
væk....

Jeg er meget uenig - netop det at kvinder tænker længere
frem i tiden, tror jeg betyder at de oftere vælger mænd
fra på et (alt for) tidligt tidspunkt. For på et meget spinkelt
grundlag danner de luftkasteller der rækker år frem i tiden,
og passer manden ikke ind i dem, så er det slut med det.

> Kunne kvinder ikke også blive mere visuelle ved onani hvis porno blev
> lavet noget mere efter kvinders smag......

Jeg ved ikke med andre kvinder, men jeg er rimeligt
visuel selv og jeg kan godt lide pornofilm (lige bortset
fra når jeg er inde i en sårbar og følsom periode).

mange hilsner
nusle

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 07-05-03 21:04

>Det er så ikke en sandhed længere, da
>flere og flere
>lader være med at gå med tørklæde, og det gælder
>både her, i andre lande og i Tyrkiet selv.
Ja ok men det har jo så været gældende indtil nu.

>Sabina:
> [...]

Hvis det er en kvinde som tænker længere frem i tiden og manden
skal gætte hvad hun tænker. Han tager måske så på nogle fisketure
i starten af forholdet og ved ikke noget om hvad hun tænker og han
så bliver kasseret uden egentlig at vide hvorfor så vil jeg give
dig ret.

Men forhåbentlig snakker de fleste kvinder med partneren om hvad
de tænker og hvilke fremtidsplaner de har.

>Jeg ved ikke med andre kvinder, men
>jeg er rimeligt
>visuel selv og jeg kan godt lide
>pornofilm (lige bortset
>fra når jeg er inde i en sårbar og
>følsom periode).

Måske er der flere kvinder som kan lide at se pornofilm end man
går og tror.

Fra : Henning

Dato : 08-05-03 04:06

andropov@ofir.dk wrote:

> Måske er der flere kvinder som kan lide at se pornofilm end man
> går og tror.

Det er næsten et 100% sikkert score-trick her i huset, at begynde
at vise pornobilleder/film når min kone sidder og skriver sine opgaver
på sin PC, der står her, lige ved siden af min, bivirkningen er så,
at hun bliver så tændt, at hun får udløsning på under en ½ time *G*

Især hvis en af de mandlige modeller er ham den blonde med
hestehalen *GGG* Ellers kan mænd med "vaskebræt-maver" da
generelt også bruges, men hun kan blive liderlig, bare ved at se
på mandlige ballet/show-dansere

På grund af den arbejdsskade hun fik i ryggen for nu snart 3 år siden,
er vores varisioner begrænset til nogle få, for hende mindst smertefulde
stillinger, men derfor kan hun jo godt fantasere om alt mulig umuligt

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 12-05-03 18:18

In article <3eb9c980$0$83042$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, "Henning"
<h2m nospam@mail.dk> says...
> På grund af den arbejdsskade hun fik i ryggen for nu snart 3 år siden,
> er vores varisioner begrænset til nogle få, for hende mindst smertefulde
> stillinger, men derfor kan hun jo godt fantasere om alt mulig umuligt

Har hun prøvet akupunktur? Det er ret godt mod smerter.

Fra : Anita

Dato : 05-05-03 22:51

"Sabina Hertzum" skrev

Angående statistik, tvivler jeg på Danmarks statistik har noget direkte om
dette, jeg har kigget lidt i tiårs-stat og på dst.dk, men det er muligt, at
man kan krydstabulere fx. 2 statistikker og dermed tolke sig frem til noget.

Men ved at søge på Google fandt jeg en rapport udarbejdet af Institut for
fremtidsforskning, 2000, hvori det nævnes at kvinder generelt gifter sig
opad. Der er dog ingen henvisning til tal eller lign. materiale.

Link:
http://www.personaleweb.dk/Upload/Publikation.fil/Baggrundsrapport_-_et_attr
aktivt.pdf

Venligst Anita

Fra : Anita

Dato : 05-05-03 21:10

"Sabina Hertzum" skrev

Da jeg ikke kan se Andropovs indlæg må jeg svare via dit, Sabina

Det var faktisk ikke det jeg skrev. Jeg udtalte mig udelukkende på baggrund
af mine egne erfaringer og da slet ikke om giftemål. Tomas og jeg talte
primært om at date, altså noget lidt mere overfladisk end giftemål.

> nej, for bare fordi anita tænker sådan, så er det ikke ensbetydende med at
> alle kvinder tænker sådan.....

Helt enig Og sådan tænker jeg da heller ikke "kun". Hvis en fyr virker
spændende, så er jeg ret sikker på, at jeg ikke ville være uinteresseret
udelukkende på grund af hans jobmæssige situation. Som før nævnt er det (for
mig) ofte en vægtning af plusser og minusser. Er der for mange ting ved
personen man ikke synes om, er det nok bedst at stoppe mens legen er god.

Venligst Anita

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-05-03 21:17

Anita wrote:

> [...]
> før nævnt er det (for mig) ofte en vægtning af plusser og minusser.
> Er der for mange ting ved personen man ikke synes om, er det nok

det er vi 100% enige i...... nu tænker jeg dog sjældent i plusser og
minusser, men mærker mere efter inde i mig selv hvordan personen påvirker
mig, og hvordan hans reaktionsmønster påvirker mig....... et eller andet
sted er det jo også plusser og minusser, blot på en mere abstrakt måde*G*

Fra : Anita

Dato : 05-05-03 22:25

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev

> [...]
> sted er det jo også plusser og minusser, blot på en mere abstrakt måde*G*

Ja lige netop. Plusser og minusser var bare den bedste måde jeg kunne
beskrive det på. Man bør helt klart mærke efter inde i sig selv. Men jeg
tror dog både jeg har tendens til at tænke rationelt og med "hjertet". Altså
det hjælper jo ikke han har røven fuld af penge, hvis man ikke svinger
sammen, ligesom det ikke duer (for mig) hvis han er sømand og væk flere uger
af gangen.

Venligst Anita

Fra : Andropov

Dato : 06-05-03 06:56

>Det var faktisk ikke det jeg skrev.
> [...]

Du giver Tomas ret i at man er så godt som nul værd på kødmarkedet når
man ikke har arbejde.

Du begrunder det så med at det er vigtigt at have et arbejde.

Men du begrunder det også med den her sætning som er vigtig:

"at jeg ønsker mig en kæreste, der virker som omgængelig, målrettet og
stabil(både økonomisk og personligt)."

Det vil sige at din kæreste skal være stabil økonomisk.
En kæreste kan man jo finde på andre måder end ved at date.

Hvis en kæreste skal være stabil økonomisk så må ham du skal giftes
med vel også skulle være stabil økonomisk......

Så jeg synes at du trækker noget i land.........

Fra : Anita

Dato : 06-05-03 10:52

"Andropov" skrev

> Du giver Tomas ret i at man er så godt som nul værd på kødmarkedet når
> man ikke har arbejde.

Det gjorde jeg faktisk heller ikke. Jeg skrev at man nok var lidt mindre
værd, ikke NUL. Jeg ser det ikke som et stort problem at være arbejdsløs,
hvis man så har andre kvaliteter. Med mindre arbejdsløsheden er der fordi
man ikke gør en skid for at forandre situationen, så vil jeg helt klart løbe
langt væk.

> Du begrunder det så med at det er vigtigt at have et arbejde.

Det har jeg heller ikke sagt.

> Men du begrunder det også med den her sætning som er vigtig:
>
> "at jeg ønsker mig en kæreste, der virker som omgængelig, målrettet og
> stabil(både økonomisk og personligt)."

Jeps, men jeg siger også at en arbejdsløs, sagtens kan have flere af disse
egenskaber uden problemer.

> [...]
>
> Hvis en kæreste skal være stabil økonomisk så må ham du skal giftes
> med vel også skulle være stabil økonomisk......

Jeg har skam haft mange kærester uden intensioner om at gifte mig med dem.

> Så jeg synes at du trækker noget i land.........

Jeg synes du overfortolker

Venligst Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-05-03 13:37

On Tue, 6 May 2003 11:51:59 +0200, "Anita" <anita@*slet*stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>man ikke gør en skid for at forandre situationen, så vil jeg helt klart løbe

så er det sgu da i grunden sært jeg har en af landets bedste baybs
efter som jeg ikke er i arbejde o galdrig nogen sinde kommer det
igen:)

sådan har jeg stort set altid været .....har på ingen måde udtrygt
noget ønske om at det skulle være anerledes - jeg indrømmer jeg har
aldrig været go til at score kvinder / piger fra arbejder / midel
klassen ...... men svært eller har det sgu ikke været ... jeg tror
dybest set det handler om at være pisse ligeglad og ikke leve på at
måle sig selv i forhold til andre så skal man sgu nok klare den
....lidt hænd af vejen - nogen gange vinder man andre gange taber man
også for man lidt a hvert hænd af vejen...

men je tror hel trixet ligger i at tro på sig selv eller bilde sig ind
at man gør ... og for guds skyld ikke falde i den der hvad mener andre
om mig ....

Mv.
Bo M Mogensen

--
vi er til det hele , men nok mest til besvær
men jeg vil heller til paris og se vendig og dø ind at bruge mit liv

Fra : Tomas O.

Dato : 03-05-03 23:01

> [...]
> sig...... man kan ikke finde en kæreste, der holder ved... så MÅ det da
> absolut være kvinder der er nogle griske bæster der KUN vil have

Du kan sgu selv være fuld af pladder! Prøv at skrive en profil på dating og
lad som om du er en mand uden arbejde og så se hvad keinvderne svarer når
du akriver til dem.

Det er dig der bruger udtrykket gridske bæster ikke jeg! Føler du dig ramt?

Jeg har intet steds sagt noget som helst om at kvinder er gridske! Det står
for DIN regning det udtryk.

Kvinder vil bare have sikkerhed og det tror de nok ikke de kan få men en
arbejdsløse eller også er det måske nogte me dat de tror de skal forsørge
mandne og det vil de naturligtvis ikke. Lige så lidt som jeg vil forsørge
en kvinde uanset hvor rig jeg så var.

Dte jeg tror det handler om er noglke fordomme de flste kvinder
tilsyneladende ligger under for om at en arbejdsløs er en doven snylter på
samfundet og sandysnligvis bare er ude etfer en kvinde der kan betale deres
rådne økonomi og gæld, eller hvad ved jeg hvad kvinder tænker. Det står
fast at det er umuligt at komme til bare en nekelt date i samme øjeblik de
finder ud af at man er uden arbejde, medmindre man tilfældigvis har 300.000
på bankbogen til at leve for, så er det helt ok at være uden job.

> jeg synes simpelthen det er lidt for letkøbt......

Tænk jeg synes nøjagtig det samme om dine skriverier om de gridske kvinder!
Det er simpelthen for letkøbt at snige sig uden om de fordomme der er om
arbejdsløse i dette lande ved at rende op på en barriakade som du gør det i
dit indlæg her. Jeg er fristet til at du føler dig personligt ramt af det
jeg skriver om kvinder og deres fordomme om arbejdsløse mænd.

> lige et par indrømmelser fra en kvinde....
> jeg har to gange i mit liv været forelsket...... BEGGE gange har
> mændende ikke været i arbejde......

Og hvad så?

> følelser har INTET at gøre med om manden har et job eller ej....... men
> alt at gøré med hvordan manden har det med sig selv....

Javel ja.. synd dette ikke holder på dating.dk.

> [...]
> igennem facaden, og så er det sku da klart ingen kvinde bider på.....
> hvem gider reelt have en mand der føler sig som et nul allerede inden

Du mener altså at jeg føer mig som et nul. jeg har kun en kommentar til
det: REND MIG ET VIST STED! Er det hvad en der føler sig som en nul vilel
skrive til en kvinde? Nej. Det er skrevet af en der synes at dit indlæg
lugter langt væk af at du på en eller anden måde føler dig persinligt ramt
af det jeg skriver.

> jeg siger ikke at nogle kvinder ikke tænker sådan...... der vil altid
> være golddiggers......

HALLOOOOOOOOOOOOOO du er en klaphat. Jeg har STADIG INTET SKREVET om
hverken golddigers aller grisdhed. Det er DIG der bringer disse udtryk på
banen!!

> men det er da langt fra alle der tænker på om manden har en god
> pengepung eller uddannelse.......

Det er rigtig der findes de kvinder der er ligeglade som bekymerer sig mere
om mandne er sød, intelligetn, har humor og et stort hjerte der sidder på
rette sted. De findes. Men de er 1 ud af 10.000. Hvorfor skulle kvinders
føste spørgsmål i langt de flset tilfælde llers være: og hvad laver du så?
Og si samme øjeblik man siger, 'jeg er uden job', så PUUF er de væk.

> eller vil du i ramme alvor påstå at alle dine længerevarende forhold er
> påbegyndt udelukkende fordi du havde et stabilt job?

Jeg var uden job da jeg mødte min ekskone som jeg var sammen med i 6 år.

Du lægger som du jo plejer ord i mine indlæg jeg ikke selv har så meget som
tænkt. gridsk og goldigger er ord der er DINE!

Tomas

Fra : Anita

Dato : 04-05-03 00:50

"Tomas O." skrev

> [...]
og
> lad som om du er en mand uden arbejde og så se hvad keinvderne svarer når

Kære Tomas... livet er andet end net-dating, ikke sandt

> Det er dig der bruger udtrykket gridske bæster ikke jeg! Føler du dig
ramt?

Det tror jeg ikke Sabina gør, men det lå ligesom mellem linjerne i dit
tidligere indlæg, at du mente at kvinder kun går efter smarte titler og
penge.

> Jeg har intet steds sagt noget som helst om at kvinder er gridske! Det
står
> for DIN regning det udtryk.

Igen, det lå lidt mellem dine linjer.

> [...]
> mandne og det vil de naturligtvis ikke. Lige så lidt som jeg vil forsørge

Fair nok

> Dte jeg tror det handler om er noglke fordomme de flste kvinder
> tilsyneladende ligger under for om at en arbejdsløs er en doven snylter på
> samfundet [Klip]

Hey, hey. Det er der dælme også mange mænd der mener.

> [...]
> dit indlæg her. Jeg er fristet til at du føler dig personligt ramt af det
> jeg skriver om kvinder og deres fordomme om arbejdsløse mænd.

Du har ret i at der er fordomme, men det er ikke kun kvinder der har dem.

> Javel ja.. synd dette ikke holder på dating.dk.

Glem dating.dk og lev livet.

> [...]
> lugter langt væk af at du på en eller anden måde føler dig persinligt ramt

At du har brug for at skrive i så "grim" en tone siger vel noget om dig,
ikke Sabina.

> HALLOOOOOOOOOOOOOO du er en klaphat. Jeg har STADIG INTET SKREVET om
> hverken golddigers aller grisdhed. Det er DIG der bringer disse udtryk på
> banen!!

Jeg forstår ikke hvorfor det er nødvendigt med denne tone. Føler du dig
trådt på, siden du bider sådan fra dig?

> [...]
> føste spørgsmål i langt de flset tilfælde llers være: og hvad laver du så?
> Og si samme øjeblik man siger, 'jeg er uden job', så PUUF er de væk.

Sikkert af samme grund som at mænds første spørgsmål til kvinder er: "Hvad
laver du så?"

Men der er jo mange måder på at sige, at man er arbejdsløs. Man kunne sige,
at man er "arbejdssøgende", eller ikke lige har fundet "rette hylde" endnu,
eller lign. Noget der signalerer, at man netop ikke bare er "en snylter, der
ikke gider lette røven".

> Jeg var uden job da jeg mødte min ekskone som jeg var sammen med i 6 år.

Der kan du bare se... så selv som arbejdsløs ER det altså muligt, at hun
ikke løber skrigende bort efter første sætning

Venligst Anita

Fra : PerX ...

Dato : 11-05-03 22:28

In article <3eb45492$0$7590$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
anita@*slet*stofanet.dk says...
> Sikkert af samme grund som at mænds første spørgsmål til kvinder er: "Hvad
> laver du så?"

Det har jeg aldrig spurgt om.

Fra : Anita

Dato : 11-05-03 22:40

> In article <3eb45492$0$7590$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
> anita@*slet*stofanet.dk says...
"Hvad

> Det har jeg aldrig spurgt om.

Så er du bestemt en af de få. Jeg har i hvert fald aldrig mødt eller chattet
med en fyr, der ikke inden for ret kort tid spørger, hvad man laver...

Venligst Anita

Fra : PerX ...

Dato : 12-05-03 18:19

In article <3ebec1f4$0$278$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
anita@*slet*stofanet.dk says...
> [...]
> med en fyr, der ikke inden for ret kort tid spørger, hvad man laver...

Det er måske fordi mange ser det som et 'sikkert' emne at tale om, på
lige fod med vejret.

Fra : Anita

Dato : 12-05-03 19:30

"PerX ..." skrev

> Det er måske fordi mange ser det som et 'sikkert' emne at tale om, på
> lige fod med vejret.

Absolut. Samtidig med at det kan give et billede af hvilken type person man
har med at gøre. Og det er jo meget rart at vide lidt om, når man nu mødes
de første gange og ønsker at finde ud af om det er værd at bygge videre på.

Venligst Anita

Fra : PerX ...

Dato : 13-05-03 23:01

In article <3ebfe71b$0$29536$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
anita@*slet*stofanet.dk says...
> [...]
> de første gange og ønsker at finde ud af om det er værd at bygge videre på.

Fordi et fundament kan kun bygges hvis han har et job ;)

Fra : Anita

Dato : 14-05-03 11:35

> Fordi et fundament kan kun bygges hvis han har et job ;)

Dét sagde jeg jo intet om. Men jeg mener faktisk at valg af branche/erhverv
siger en del om en person, så jeg forstår udemærket folk der bruger dette
som indgangen til en samtale. Hvis personen så ikke er i arbejde er der jo
også basis for at tale lidt om det. Så alt i alt er det vel et ganske godt
og "sikkert" (som du siger) emne at tale om, når man ikke kender hinanden så
godt.

Venligst Anita

Fra : Chokmah

Dato : 04-05-03 01:40

On Sat, 3 May 2003 22:01:23 +0000 (UTC), "Tomas O." <tfo@gmx.net>
wrote:

>Du kan sgu selv være fuld af pladder! Prøv at skrive en profil på dating og
>lad som om du er en mand uden arbejde og så se hvad keinvderne svarer når
>du akriver til dem.

Nå ja men hwa fan hvis det gir bagslag så vil det jo nok være smartest
ikke at skrive det
Hvis det er nogen jeg ikke kender der spørger efter hvad jeg laver så
svare jeg altid * multi media projekt kordinator * den slår aldrig
fejl og det betyde alt i mellem himmel og jord og stadigt
være rigtigt !''

Mv.
Bo MM

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-05-03 08:14

Tomas O. wrote:

nu siger jeg lige noget en gang for alle...
Tomas.... mine skriverier er IKKE møntet på dig som person, udelukkende den
holdning du ligger for dagen, men af en eller anden årsag føler du åbenbart
at jeg er ude på at ramme dig..... jeg synes du skulle tage at tage 10 dybe
indåndinger og læse mit indlæg lidt udefra, istedet for at tro at alt skal
være personligt........

vær vis på at resten af mit svar til dig på ingen måde er møntet på dig som
person....

> Du kan sgu selv være fuld af pladder! Prøv at skrive en profil på
> dating og lad som om du er en mand uden arbejde og så se hvad
> keinvderne svarer når du akriver til dem.

jeg siger ikke du er fuld af pladder, blot at holdningen er noget
pladder.....

> Det er dig der bruger udtrykket gridske bæster ikke jeg! Føler du dig
> ramt?

næ, overhovedet ikke, jeg tolker blot en smule.. hvordan skulle jeg kunne
være et grisk bæst,når jeg på ingen måde kan genkende de tendenser du
nævner?

> Jeg har intet steds sagt noget som helst om at kvinder er gridske!
> Det står for DIN regning det udtryk.

jamen hvad er det så du siger??

> [...]
> forsørge mandne og det vil de naturligtvis ikke. Lige så lidt som jeg
> vil forsørge en kvinde uanset hvor rig jeg så var.

det er jeg så uenig i..... eller rettere, jeg er uenig i at økonomien
spiller så væsentlig en rolle......

> [...]
> nekelt date i samme øjeblik de finder ud af at man er uden arbejde,
> medmindre man tilfældigvis har 300.000 på bankbogen til at leve for,

den fordom går jo begge veje....... lader det da til..... hvorfor tror man
så ellers at det er så vigtigt for kvinder at manden skal have et job......

> [...]
> barriakade som du gør det i dit indlæg her. Jeg er fristet til at du
> føler dig personligt ramt af det jeg skriver om kvinder og deres

jeg er på ingen måde på barrikaderne, jeg kommer blot med min holdning i
denne sag.... jeg har faktisk haft indlægget liggende i min udbox i flere
dage uden at svare på det, fordi jeg havde glemt det..... ikke ligefrem en
reaktion der skriger om barrikader synes jeg*G*

jeg VED godt at de arbejdsløse ( både mænd og kvinder altså) er udsat for
fordomme, jeg mener bare det er for nemt at sige at det er derfor disse mænd
ikke kan få en kæreste........ især fordi jeg oplever noget andet.......

> Og hvad så?

det modbeviser da lidt din teori ikk?

> Javel ja.. synd dette ikke holder på dating.dk.

nu snakker jeg faktisk om faste forhold, ikke om dating.....

> Du mener altså at jeg føer mig som et nul. jeg har kun en kommentar
> til det: REND MIG ET VIST STED!

nej det skrev jeg ikke....... du propper dig selv ind et sted hvor du ikke
hører hjemme, åbenbart..... jeg kan da godt forstå du føler dig ramt når du
åbenbart tror jeg snakker om dig personligt.... _DET_GØR_JEG_IKKE_..... fes
den ind nu??

>Er det hvad en der føler sig som en
> nul vilel skrive til en kvinde? Nej. Det er skrevet af en der synes
> at dit indlæg lugter langt væk af at du på en eller anden måde føler
> dig persinligt ramt af det jeg skriver.

nej søde, det gør jeg ikke, og jeg kan slet ikke forstå at du gider gøre
denne debat personlig......

> HALLOOOOOOOOOOOOOO du er en klaphat. Jeg har STADIG INTET SKREVET om
> hverken golddigers aller grisdhed. Det er DIG der bringer disse
> udtryk på banen!!

jamen hvad vil du ellers kalde det, når nu kvinderne kun vil have faste
forhold med mænd i job???
og vil du ikke godt være venlig at holde op med at kalde mig navne?? jeg har
intet imod at debattere en holdning, jeg gider ikke skændes........

> [...]
> Hvorfor skulle kvinders føste spørgsmål i langt de flset tilfælde
> llers være: og hvad laver du så? Og si samme øjeblik man siger, 'jeg

ja de findes, men jeg tror næppe der er så langt imellem dem som du
mener....... og jeg siger bare at der må være andre årsager end ordenen "
jeg er uden job" der har påvirket dem til at smutte.......

> Jeg var uden job da jeg mødte min ekskone som jeg var sammen med i 6
> år.

just my point..........

> Du lægger som du jo plejer ord i mine indlæg jeg ikke selv har så
> meget som tænkt. gridsk og goldigger er ord der er DINE!

jamen så kom dog med nogle du mener er mere passende...... det er de ord jeg
får i hovedet når jeg hører om kvinder der kun vil være i forhold med en
mand med penge........

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-05-03 08:19

Sabina Hertzum wrote:
> [...]
> min udbox i flere dage uden at svare på det, fordi jeg havde glemt
> det..... ikke ligefrem en reaktion der skriger om barrikader synes

damn*G* det føltes åbenbart som flere dage*G* beklager, den har lagt der et
døgn og blomstret ;)

Fra : PerX ...

Dato : 11-05-03 22:32

In article <K43ta.45635$y3.3355630@news010.worldonline.dk>,
sabina@SPAMmandezonen.dk says...

> den fordom går jo begge veje....... lader det da til..... hvorfor tror man
> så ellers at det er så vigtigt for kvinder at manden skal have et job......

Fordi de spørger hvad man arbejder med og smutter hvis man ikke har et?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-05-03 22:53

PerX ... wrote:

> Fordi de spørger hvad man arbejder med og smutter hvis man ikke har
> et?

gør de det konsekvent??

jeg har aldrig gjort det.... Tomas fortalte at han blev gift med en kvinde
han mødte mens han var arbejdsløs....... jeg kender mange piger der har mødt
arbejdsløse mænd og endt i forhold med dem......
jeg tror faktisk langt de fleste kvinder har prøvet at være kæreste med en
der måske ikke var i job da man mødte ham....

egentlig tror jeg ikke det er det manglende job der er problemet.......
måske det er manglende ambitioner der skræmmer kvinderne væk??

i min bog er en mand uden job ikke skræmmende... en mand uden mål er derimod
meget skræmmende..... for ikke at sige kedelig ;)

Fra : PerX ...

Dato : 12-05-03 18:20

In article <qDzva.57290$y3.4248119@news010.worldonline.dk>,
sabina@SPAMmandezonen.dk says...

> gør de det konsekvent??

Det er vel nok for ens opfattelse hvis flertallet gør.

> jeg tror faktisk langt de fleste kvinder har prøvet at være kæreste med en
> der måske ikke var i job da man mødte ham....

Men så regner de vel også med at han snart får det?

> egentlig tror jeg ikke det er det manglende job der er problemet.......
> måske det er manglende ambitioner der skræmmer kvinderne væk??

Hm.. måske.

> i min bog er en mand uden job ikke skræmmende... en mand uden mål er derimod
> meget skræmmende..... for ikke at sige kedelig ;)

Hvad hvis hans mål er kærlighed istedet for et job?

Fra : nusle

Dato : 12-05-03 18:45

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Men så regner de vel også med at han snart får det?

Hvis jeg blev arbejdsløs, ville jeg også regne med snart at
få et arbejde - jeg ville i hvert fald gøre mit absolut yderste
for at få et, og jeg ville ikke være "kræsen", men tage
hvad jeg kunne få (jeg ville så søge videre, indtil jeg fik
et arbejde, jeg virkelig trivedes med).

> Hvad hvis hans mål er kærlighed istedet for et job?

Kærlighed er ikke alt, man kan ikke fylde sit liv med partneren,
det er kvælende og kvalmende for partneren og det er begræn-
sende for en selv.

Jeg ville hellere ikke finde en mand uden mål og en eller anden
form for ambitioner særligt tiltrækkende - af den simple årsag,
at jeg selv har mål og ambitioner her i livet, og finder mennesker
uden dette kedelige og intetsigende på sigt.

mange hilsner
nusle

Fra : Anita

Dato : 12-05-03 19:48

"nusle" skrev

> [...]
> for at få et, og jeg ville ikke være "kræsen", men tage
> hvad jeg kunne få (jeg ville så søge videre, indtil jeg fik

Samme her. I alle mine år som studerende (Ja, vel siden midten af
folkeskolen) har jeg altid haft et eller andet at rive i ved siden af. Mest
for pengene, men så sandelig også med de "bivirkninger" at møde nogle
mennesker og få nogle erfaringer med på vejen.

Det er sikkert også derfor jeg kan blive så irriteret over en pige på 19,
der skipper det ene job efter det andet (så er det enten for hårdt eller for
kedeligt, eller så skal man smile for meget eller bla.bla.bla.) Hun har dog
været heldig altid at finde noget andet, gennem skolekammerater eller lign.
men hver gang viser det sig, at hun ikke gider når det kommer til stykket.
Det har dog også resulteret i at hun ind til flere gange er blevet snydt for
løn eller arbejdet på accord til en ussel løn, sikkert fordi hun tror det
hele er så let, men det viser det sig jo ofte, at det ikke er. Nå, det var
vist et sidespring. Beklager.

> [...]
> at jeg selv har mål og ambitioner her i livet, og finder mennesker
> uden dette kedelige og intetsigende på sigt.

Sådan ser jeg det også. Det er ikke arbejdsløsheden i sig selv, der er et
problem. Alle kan blive arbejdsløse i en kortere eller længere periode
grundet sæson, branche eller andet. Men jeg finder det problematisk, hvis
man blot læner man sig tilbage og affinder sig som arbejdsløs, ikke gider
gøre en indsats eller gå på kompromis for at finde et job. Lidt ligesom folk
der beklager sig over ikke at kunne finde en bolig (mest yngre mennesker i
min omgangskreds jeg tænker på) mens de samtidig stiller totalt urimelige
krav til boligen og prisen, samtidig med at de stort set intet gør for at
lede.

Hvis man vil frem i verden, må man jo også arbejde lidt for sagen. Man kan
godt vælge at være "doven" ind imellem, men så skal man bare huske at lade
være med at brokke sig.

Venligst Anita

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-05-03 20:58

> [...]
>
> Hvis man vil frem i verden, må man jo også arbejde lidt for sagen.
> Man kan godt vælge at være "doven" ind imellem, men så skal man bare

hov... det lader sørme til at vi har fundet udløseren ;)

jeg kan da også nikke genkendende til at når jeg har mødt arbejdsløse mænd,
så har det været ambitionerne og drømmene der har været tiltrækkende, og
dermed gjort arbejdsløsheden sekundær....

jeg vil så sige med hensyn til at gå på kompromis...... naturligvis skal man
gøre en indsats for at finde et job, men for mig at se skal det ikke bare
være "et job" men også et job man kan trives i, om ikke andet så for en
periode mens man bruger det som springbræt til at komme videre i livet.....

det nytter jo ikke at man bare tager et eller andet intetsigende job for at
tjene penge, hvis resultatet er at man skrumper ind og løber død i
tilværelsen, og det så går ud over de andre forhold i ens liv......

Fra : nusle

Dato : 16-05-03 19:44

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> hov... det lader sørme til at vi har fundet udløseren ;)

Jeps, mangel på fremtidsdrømme og ambitioner

> [...]
> tjene penge, hvis resultatet er at man skrumper ind og løber død i
> tilværelsen, og det så går ud over de andre forhold i ens liv......

Well, jeg har den indstilling, at jeg da først går død, hvis der
ikke er noget at fylde livet og dagene med - og så hellere et
midlertidigt (og evt. intetsigende) arbejde, end ingen arbejde.

Det er også derfor at jeg i lange perioder har gjort rent, det
er bestemt ikke fordi det var synderligt berigende eller ud-
fordrende *G*. Men på den anden side, det var nemt at
få arbejde i den branche, og nemt at finde noget rimeligt tæt
på ens bopæl, og ligeledes var der så mange af de der
rengøringsjob at søge, at der tillige var mulighed for at til-
passe det tidsmæssigt til ens liv.

På den anden side kan man sagtens fylde både livet og
dagene som arbejdsløs (er min erfaring), hvis man enten
har nogle seriøse interesser og/eller børn hjemme (de skal
da nok om nogen fylde ens tid ud *G*).

mange hilsner
nusle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-05-03 06:35

nusle wrote:
> [...]

> ikke er noget at fylde livet og dagene med - og så hellere et
> midlertidigt (og evt. intetsigende) arbejde, end ingen arbejde.

sådan er vi jo så forskellige..... personligt går jeg død, hvis jeg laver
noget der overhovedet ikke interesserer mig....

> På den anden side kan man sagtens fylde både livet og
> dagene som arbejdsløs (er min erfaring), hvis man enten
> har nogle seriøse interesser og/eller børn hjemme (de skal
> da nok om nogen fylde ens tid ud *G*).

nu har jeg været tvunget arbejdsløs pga sygdom i en periode, hvilket
naturligvis har været træls på det plan at jeg var vant til et meget
udadvendt job og derfor savnede den kontaktflade jeg havde i det
daglige.....
min jobsituation har trukket ud, men det har givet mig muligheden for at få
kontakt til en anden gren af branchen, som jeg så vil arbejde videre
på......
for mig er det ikke ubetinget neativt at gå hjemme, det er tid til
reflektion og en mulighed for at videreudvikle sig selv ;)

Fra : nusle

Dato : 13-05-03 21:28

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> for pengene, men så sandelig også med de "bivirkninger" at møde nogle
> mennesker og få nogle erfaringer med på vejen.

Tjaa, hvis der ikke er andet at få, så gør jeg gerne rent, går
med aviser, står i butik eller hvad det nu måtte være - det
vigtigste er ikke at gå i stå, at få løn udbetalt og bibeholde
tilknytningen til arbejdsmarkedet.

Derved ikke sagt, at der ikke kan være årsager til at man
gennem kortere eller længere tid er arbejdsløs.

> Det er sikkert også derfor jeg kan blive så irriteret

[snip]
Jeg kender godt den irritation

> Hvis man vil frem i verden, må man jo også arbejde lidt for sagen. Man kan
> godt vælge at være "doven" ind imellem, men så skal man bare huske at lade
> være med at brokke sig.

Jeg er enig - synes dog vi alle forfalder til at brokke os ind-
imellem *G*.

Brokkeriet skulle så bare gerne føre til noget på sigt, og ikke
bare vær brok

mange hilsner
nusle

Fra : Anita

Dato : 13-05-03 22:06

"nusle" skrev

> [...]
> med aviser, står i butik eller hvad det nu måtte være - det
> vigtigste er ikke at gå i stå, at få løn udbetalt og bibeholde

Helt enig. Jeg har både gået med reklamer, gjort rent og stået i butik (og
meget andet) og intet af det har taget livet af mig Jeg tror faktisk det
har lært mig, at man også ind i mellem må slide i det og tage det sure med
det søde. For nogle unge kommer det åbenbart som en overraskelse, at man kan
blive sat til at lave noget ude i det der forfærdelige arbejdsmarked. Ej, nu
skal jeg nok (prøve at) være ordentlig... *S*

> [snip]
> Jeg kender godt den irritation

Great. Min kæreste er meget uforstående overfor den, så det er rart at jeg
ikke er helt "Palle".

> Jeg er enig - synes dog vi alle forfalder til at brokke os ind-
> imellem *G*.
>
> Brokkeriet skulle så bare gerne føre til noget på sigt, og ikke
> bare vær brok

Absolut. Og det kan sådan set være svært nok i sig selv.

Venligst Anita

Fra : PerX ...

Dato : 13-05-03 23:02

In article <3ebfdd53$0$32529$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...

> Kærlighed er ikke alt, man kan ikke fylde sit liv med partneren,
> det er kvælende og kvalmende for partneren og det er begræn-
> sende for en selv.

Føj da.

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 12-05-03 22:02

>Men så regner de vel også med at han
>snart får det?
Jep.

>Hvad hvis hans mål er kærlighed
>istedet for et job?
Kærlighed er ikke så vigtig. Det er vigtigere han får et job
hurtigt.

Fra : Chokmah

Dato : 13-05-03 00:51

On 12 May 2003 21:01:54 GMT, andropov@ofir.dk wrote:

Øhhh

>Kærlighed er ikke så vigtig.

hvad gir dig den ide :) ??

> Det er vigtigere han får et job
>hurtigt.

hmm og på hvilken erfaringes grundlag kommer du så frem til denne
dybsindeig konklusion ?

jeg mener efter kanslergadeforliget er alle da sikret et brød og tag
over hovedet ...

så vil jeg da mene det er en hård udmelding ....

Mv.
BO M MOgensen

Fra : PerX ...

Dato : 13-05-03 23:10

In article <10527734030.205488794988469@dtext.news.tele.dk>,
andropov@ofir.dk says...

> Kærlighed er ikke så vigtig.

Det er det for nogen.

> Det er vigtigere han får et job hurtigt.

Det er det så ikke for nogen - ærgerligt det er påkrævet...

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-05-03 22:15

PerX ... wrote:

> Det er vel nok for ens opfattelse hvis flertallet gør.

jamen det er jo netop det jeg siger jeg ikke oplever...

> Men så regner de vel også med at han snart får det?

måske, måske ikke...... jeg har, de gange det er sket, taget det i det tempo
det nu engang havde......

> Hm.. måske.

måske???

> Hvad hvis hans mål er kærlighed istedet for et job?

kærlighed i sig selv er et udemærket mål, men også meget ensidigt...... som
delmål synes jeg det er fint, men hvad med menneskelige mål... drømme og
fremtidsønsker..... tæller det ikke? for ikke at snakke om en god portion
realisme.....

hvis manden drømmer om kærlighed, så må man jo forvente at han har en
holdning om hvordan den kærlighed skal udleves og hvor..... hvis han så
drømmer om villa, vovse og volvo, så må han også finde ud af hvordan det
skal financeres, og hvilke ting han vil have ved siden af kærligheden og
familien, for ikke at løbe sur i tilværelsen.....

Fra : PerX ...

Dato : 13-05-03 23:19

In article <K9Uva.58083$y3.4332450@news010.worldonline.dk>,
sabina@SPAMmandezonen.dk says...

> jamen det er jo netop det jeg siger jeg ikke oplever...

Nej, men nu talte vi vel om de af os som har oplevet det på den måde. (Om
det så kun er Tomas og mig i hele Danmark, det skal jeg ikke kunne sige)

> måske???

Hvad spørger du om. Ja: Måske. (Har du ikke lige indirekte bebrejdet mig
at gisner om hvad kvinder tænker på?) - så måske. Men manglende ambition
er så stadig=intet job. Så vi er tilbage ved udgangen ;)

> kærlighed i sig selv er et udemærket mål, men også meget ensidigt...... som
> delmål synes jeg det er fint, men hvad med menneskelige mål... drømme og
> fremtidsønsker..... tæller det ikke?

Og hvis drømme og fremtidsønskerne er kærlighed, så tæller det ikke?

> ...for ikke at snakke om en god portion realisme.....

Ah.. den kedlige film genre...

> [...]
> skal financeres, og hvilke ting han vil have ved siden af kærligheden og
> familien, for ikke at løbe sur i tilværelsen.....

Hmmm... ok

Fra : nusle

Dato : 14-05-03 08:27

PerX . . . <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev:

Hej,

>Og hvis drømme og fremtidsønskerne er
>kærlighed, så tæller det ikke?

Hvis det eneste man fokusere på er kærligheden, og
man ikke prioriterer andet i sit liv - så giver det
ikke mange muligheder for at bringe noget med sig
ind i den kærlighed, man søger så inderligt.

Jeg kunne ikke i længden trives i selskabet med en
mand, hvis eksistens alene havde kærligheden (mig)
som omdrejningspunkt. Jeg vil også gerne beriges
af hans interesser, hans livserfaring osv. Jeg vil
gerne lære af hans tilgang til livet og oplevelserne
i det.

Hvis han begrænser sig til et univers bestående af
hans betagelse af mig, og hans lidenskabelige kær-
lighed - hvor vil hans kompetencer til at matche
mig i forhold til livet mange andre aspekter så
være henne?

Hvad vil han have at sige mig?

Forstå mig ret - kærlighed er absolut vidunderligt,
men hvis det eneste han ville have at sige mig,
var at også i dag elskede han mig - og indholdet
i vores relation ikke kunne række ud over det, så
ville det være alt for lidt for mig.

Han skulle også gerne kunne fortælle mig om hans
oplevelser, hans gøremål, hans erfaringer, hans
drømme, hans hobbies, hans øvrige interesser og
tusinde andre ting

Hvis det hele koges ned til at dreje sig om kærlig-
heden, så bliver det _for mig_ kedeligt og intet-
sigende. Livet består af mange ingredienser, og
jeg vil ikke nøjes med en.

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 11-05-03 22:22

In article <Xns9371E45F2EBIMP@130.225.247.90>, tfo@gmx.net says...
> [...]
> føste spørgsmål i langt de flset tilfælde llers være: og hvad laver du så?
> Og si samme øjeblik man siger, 'jeg er uden job', så PUUF er de væk.

Ja mon ikke, det må være noget genetisk...

Fra : Andropov

Dato : 13-05-03 11:36

> Ja mon ikke, det må være noget genetisk...
Ja, man kunne godt få den tanke.....

Fra : Chokmah

Dato : 04-05-03 01:37

On Sat, 3 May 2003 21:48:23 +0200, "Sabina Hertzum"
> [...]

>lige et par indrømmelser fra en kvinde....
>jeg har to gange i mit liv været forelsket...... BEGGE gange har mændende

Nå ja Sabina nu er du jo ikke ALLE kvinder
men faktum er nu en gang at kvinder går efter penge og mænd går efter
hofter og bryster - det går igen i alle kultuer jorden rundt

at sådan er det nu de fleste der har det !!!

lad os se på Marie Hirse og Asenfelt .... Nå men det blev jo skildt!

Nå men så er der jo alle de andre minus Maria og Asenfelt ... der slår
slalum i mellem hinaden og det liv - vi nu lever .

jeg tror med fare for lyde overdrevent optimitisk - en eller anden til
os og nogen af os er bare bedst skabt til at leve aflene .

og lad os så se hvem der er tilbage ...

der er dem med pengen og de store bryster
der er dem der er heldige
så er der dem der uheldige
der er dem der mener det er alle de andre der noget i vejen med
der er dem måske ser med tiden at de har nogen fejl der så at sige
sabotere derres egen lykke

Så hvem er hvem ???
hvem er vi ???
mit bedste bud der i mellem finder vi måske ikke hianden - men måske
med lidt held os selv og med fare for at fortabe mig i ævl kan man
sige den enste ene er nu en man møder i sig selv før denne kan tage
form i et andet menneske !

Mv.
Bo MM

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-05-03 21:26

Chokmah wrote:

> Nå ja Sabina nu er du jo ikke ALLE kvinder

nej da*G* men jeg kender da adskillige andre kvinder for hvem personlighed
og andre "almindeligheder" betyder mere end jobsituationen.

> men faktum er nu en gang at kvinder går efter penge og mænd går efter
> hofter og bryster - det går igen i alle kultuer jorden rundt

det er sku lige så meget pladder som det med at kvinder vil have
forsørgere*G*
igen, jeg siger ikke at nogen ikke er sådan, men at udelukke jobløse mænd og
fladbrystede/fladnumsede kvinder fra at være i stand til at opretholde et
fast forhold er sku langt ude ;)

> at sådan er det nu de fleste der har det !!!

jamen hvor står det?? hvem siger det?? underbyg dog den teori med hard
facts*G*

> lad os se på Marie Hirse og Asenfelt .... Nå men det blev jo skildt!
>
> Nå men så er der jo alle de andre minus Maria og Asenfelt ... der slår
> slalum i mellem hinaden og det liv - vi nu lever .

du mener altså at man bør som kvinde ligne maria , og som mand have penge
som peter, for at finde den perfekte partner??
naaa den holder altså ikke*G*

> jeg tror med fare for lyde overdrevent optimitisk - en eller anden til
> os og nogen af os er bare bedst skabt til at leve aflene .

enig!

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-05-03 00:33

On Sun, 4 May 2003 22:26:14 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote:

>nej da*G* men jeg kender da adskillige andre kvinder for hvem personlighed
>og andre "almindeligheder" betyder mere end jobsituationen.

jamen det er jo den pointe jeg cirkler omrking ..... det kan ikke -
eller retter det går ikke af helved til for ALLE de mænd der ikke
tjener en million om året og ALLE de kvinder der ikke har en krop som
et cykel stativ med en par gode hofter og en d skål hængende på :)

>det er sku lige så meget pladder som det med at kvinder vil have
>forsørgere*G*

nej men der er nu lavet en undersøgelse globalt der viste det - men
det er jo nok på hvad man iddelt betragter som det optimale men det
optimale ligger jo i som relasionen udvikler sig !

> [...]
>fast forhold er sku langt ude ;)

Ja !

>jamen hvor står det?? hvem siger det?? underbyg dog den teori med hard

jeg er fra Jylland !

>du mener altså at man bør som kvinde ligne maria , og som mand have penge
>som peter, for at finde den perfekte partner??
>naaa den holder altså ikke*G*

for at finde det statistiske lykke som når man spørger ... men
statestik og virklighed er ikke det samme.

i mit beskedne liv der klare den Yberlige begge dele hun ser lige så
godt ud som Maria og har om ikke så mange penge som Peter - men tætter
på ind 99 % af resten af befolkningen - jeg kompensere så ved ikke at
eje en dime & ligner lort så når man røre det sammen så passer det
jo fint

>enig!

ja som sagt jeg tror det primært er et møde man finder inde i sig selv
nogen gør det andre gør det ikke nu vil jeg sætte snor på yndlings
babe 2 og tage hende med ud og nat pisse - gu w om jeg ku få yndligns
babe 1 til det ???

Mv.
Bo M Mogensen

--
http://byfornyelse.1go.dk/

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 05-05-03 13:10

>enig!
Er det mænd som ikke har haft held til at finde en kvinde. Måske
på grund af usikkerhed eller manglende charme der er bedst skabt
til at leve alene....

Skal de så leve alene indtil de til sidst bliver så træt af
tilværelsen at de begår selvmord.....

Der er trods alt væsentlig flere mænd end kvinder som begår
selvmord....

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-05-03 13:17

andropov@ofir.dk wrote:

> Er det mænd som ikke har haft held til at finde en kvinde. Måske
> på grund af usikkerhed eller manglende charme der er bedst skabt
> til at leve alene....

det er ikke det der bliver sagt eller overhovedet foreslået.....

> Skal de så leve alene indtil de til sidst bliver så træt af
> tilværelsen at de begår selvmord.....

de kan søge hjælp, der er masser af hjælp at hente, hvis man blot er villig
til at tage det første skridt....

> Der er trods alt væsentlig flere mænd end kvinder som begår
> selvmord....

hvilket sansyneligvis skyldes at kvinder er bedre til at snakke om tingene
end mænd er...... vi er bedre til at opsøge de mennesker der kan hjælpe os,
eller i det mindste opsøge nogen der kan få os i den rigtige retning....
det skal mændende lære, ligesom vi kvinder skulle lære at være
selvforsørgene......

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-05-03 16:42

On 05 May 2003 12:10:29 GMT, andropov@ofir.dk wrote:

>Er det mænd som ikke har haft held til at finde en kvinde. Måske
>på grund af usikkerhed eller manglende charme der er bedst skabt
>til at leve alene....

Nu kunne situasionen jo for så vidt lige så godt gøre sig gældene for
en kvinde om end de bære derres defatitisme med lidt mere værdighed og
mindre klynk ind de fleste mænd !

Det er nu heller ikke det der ligger i : at være skabt til at leve
aflene - det er jo ikke ubetinget negativt der findes reelt mennesker
der trives bedst i derres eget selskab - sidts jeg bode sammen med en
det var et helved ....hysterisk med oprydning lægge tøj pænt sammen
osv.

jeg tviler nu på min Yberlige ville udsætte mig for det om vi delte
samme adresse lands del :) .... men vi er f.eks sådan noget der
indtilvider trives bedst ved at bo hver for sig ....

>Skal de så leve alene indtil de til sidst bliver så træt af
>tilværelsen at de begår selvmord.....

Læs albert camus : sisyfos myten intro det filosofiske selvmord ; det
går lidt i retning af der findes i virkligheden kun et filosofisk
spørgsmål er livet værd at leve eller ikke .... spørgsmålet er så om
man magter at opgaven at leve eller man vælge at skåne sig selv og
tage sig af dage .... men al respekt for det frie valg kan jeg ikke se
den ene løsning er bedre ind den anden - for mit eget vedkomne
tiltalte den den sidste mulighed mig mere ind den første .... men
hvilken fryd så at overleve sig selv - om det var det værd ?
Hell no så skal de næste 33 år dælme være goe

>Der er trods alt væsentlig flere mænd end kvinder som begår
>selvmord....

Nå det viste jeg ikke ... men logisk talt tror jeg også en mand er
dårliger rustet til at leve et liv der ikke kulminere i kraft af sit
ekstroverte væsen.

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Andropov

Dato : 05-05-03 21:53

>Nu kunne situasionen jo for så
> [...]

Man siger at mænd er dårligere til at leve alene end kvinder.
Så måske derfor.

det er jo ikke ubetinget
>negativt der findes reelt mennesker
>der trives bedst i derres eget
>selskab
Ja hvis de selv har valgt det.

- sidts jeg bode sammen med en
>det var et helved ....hysterisk
>med oprydning lægge tøj pænt sammen
>osv.

Ordnung muss sein :)

Fra : nusle

Dato : 05-05-03 22:17

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Man siger at mænd er dårligere til at leve alene end kvinder.
> Så måske derfor.

Så kan de jo prøve at lære det.

mange hilsner
nusle

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-05-03 13:16

On 5 May 2003 13:52:42 -0700, andropov@ofir.dk (Andropov) wrote:

>Man siger at mænd er dårligere til at leve alene end kvinder.
>Så måske derfor.

jamen det er de da mænd der bor aflene er som regl nogen svin alt
sejler ...jeg tror det har noget med vores natur at gøre kvinder
fungere i et system der køre i sig selv - hvor mænd bevæger sig frem
ad kan de ikke det så går de ofte til grunde !

>det er jo ikke ubetinget

>Ja hvis de selv har valgt det.

ja det er jo som man tager det .... man kan godt ha det på den måde
uden .....at ville indrømme det for sig selv..

> - sidts jeg bode sammen med en
>
>Ordnung muss sein :)

Nahh snare som Panduro sagde hvad skal man med en sjæl når man har
sådan en røw

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 06-05-03 13:36

>jamen det er de da mænd der bor aflene er som regl nogen svin alt
>sejler ...
Ja, det kan godt knibe med at få øje på nullermændene :)

jeg tror det har noget med vores natur at gøre kvinder
>fungere i et system der køre i sig selv - hvor mænd bevæger sig
frem
>ad kan de ikke det så går de ofte til grunde !
Man ser mange mænd som sidder og drukner det i bajere rundt
omkring.

>Nahh snare som Panduro sagde hvad skal man med en sjæl når man har
>sådan en røw
Men man kan konstatere at kvinder har en medfødt vane med at rydde
op.

Fra : Anita

Dato : 04-05-03 01:09

"Tomas O." skrev
> Ja det har du ret i. For det første folk altid spørger om er 'Hvad laver
> du så?'

Jeps, men det er vel egentlig meget naturligt. Det er noget, der siger noget
om personen, uden at være alt for personlig i første spørgsmål.

> Når så jeg siger jeg for eksempel er politisk aktiv i en forening for
> arbejdsledige (derfor jeg ikke skriver så meget på usenet) så er du ude i
> en fart.

Tja... men hvis de ikke kan acceptere dette, så er de jo heller ikke noget
for dig, så i virkeligheden har de sparet både din og deres egen tid.

> [...]
> dating services på nettet så er der to ting de næsten altidf hænger sig i:

Men søde, der kan jo være tusind grunde til, at de ikke har hængt ved. Måske
sidder dine ører skævt, eller du går i det forkerte tøj, hvad ved jeg...*G*
Altså, når man møder et nyt menneske, er det eneste man kan forholde sig
til, det de siger og det man kan se/fornemme. Og er der ikke nok, der tæller
på plus-siden, så daffer man jo videre med uforrettet sag. Det samme gør du
vel også?

> [...]
> kønsfordeling. Nogen af dem er singler og mænd og reelt næsten uden chance
> for at møde en kvinde, alene fordi de er uden job.

Tja, jeg tror du kan være sikker på, at der er lige så mange mænd der synes
det er "kedeligt" eller uattraktivt med en arbejdsløs kvinde. Jeg kender i
hvert fald flere kvinder, der enten er arbejdsløse eller førtidspensioneret,
og der står fyrene da bestemt heller ikke i kø.

Fyrene vil da gerne have en selvstændig partner med styr på livet, ikk'? Det
samme vil kvinder.

Venligst Anita

Fra : Andropov

Dato : 04-05-03 07:15

De kvinder kan jo bare bruge www.scor.dk så får de en bunke breve fra mænd.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-05-03 08:17

Andropov wrote:

> De kvinder kan jo bare bruge www.scor.dk så får de en bunke breve fra
> mænd.

ja til sex, men det er ligesom faste forhold vi taler om her ikk?

Fra : John Sahl

Dato : 04-05-03 08:22

Sabina Hertzum wrote:

> ja til sex, men det er ligesom faste forhold vi taler om her ikk?

Nogen har også sex i faste forhold

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 04-05-03 09:51

>ja til sex, men det er ligesom
>faste forhold vi taler om her ikk?
På scor er der en rubrik hvor man kan vælge om det er sex man
søger eller om man søger en kæreste. Så der er muligheder for alt.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-05-03 09:59

andropov@ofir.dk wrote:

> På scor er der en rubrik hvor man kan vælge om det er sex man
> søger eller om man søger en kæreste. Så der er muligheder for alt.

måske, men scor er som udgangspunkt et sted man kommer for at "score sex"...
ihvertfald efter hvad jeg kender til det*G*

Fra : Anita

Dato : 04-05-03 10:23

> De kvinder kan jo bare bruge www.scor.dk så får de en bunke breve fra
mænd.

Nu er det jo ikke alle, der ved alt om Internet. De kvinder jeg kender er
end ikke i besiddelse af en pc, så jeg tror ikke det er en option. Men den
ene går da i "single-klub" og det er vist vældig sjovt, men der er endnu
ikke nogle, der er bidt på krogen

Venligst Anita

Fra : andropov@ofir.dk

Dato : 04-05-03 11:02

>førtidspensioneret,
> [...]
Måske er hun for kræsen....

Fra : Henning

Dato : 04-05-03 21:07

Anita wrote:

> [...]
> option. Men den ene går da i "single-klub" og det er vist vældig
> sjovt, men der er endnu ikke nogle, der er bidt på krogen

Er der stadig " enke-baller" på Damhuskroen?

MVH
Henning

Fra : Anita

Dato : 05-05-03 11:47

"Henning" <h2m nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der stadig " enke-baller" på Damhuskroen?

Æh, det aner jeg da ikke, hvor ligger den?

I Aalborg er der et par caféer/værtshuse, hvor singlerne mødes om fredagen,
men de holder også større fester i ny og næ.

Venligst Anita

Fra : Henning

Dato : 07-05-03 14:56

Anita wrote:
> "Henning" <h2m nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Æh, det aner jeg da ikke, hvor ligger den?

Ved Damhus-søen *GGG*
I København

Det er/var et sted hvor enlige kvinder i 30-40-50 års alderen
gik hen for at danse og more sig og mændene tog hen for at få
steg på gaflen, mange af disse kvinder var enlige, mange fraskildte,
som søgte en ny partner og oplevede at de "kun var one night stand"
for mændene.

På hvert bord var der en telefon, så kvinderne kunne udse sig en mand
ved et bord og ringe til dette bord og opfordre manden til dans og
kontakt, så ideen var da sød

MVH
Henning

Fra : Henning

Dato : 28-04-03 21:12

Andropov wrote:

> Dermed mener Thor Nørretranders at mænd skaber sig økonomisk magt for
> at finde en kone. Så hvis kvinder får ligeløn bliver der måske uorden
> i systemet og endnu flere skilsmisser.

I gamle dage var der en betegnelse for mænd, hvis koner
f. eks tjente mere end ham, eller som "lod" sig forsørge af
en kvinde i et fast job, nemlig Jordemoder-mand

[...]

I følge evolutions teorierne er det en basal og rationel handling,
at kvinder sikre sig, at parre sig med de stærkeste mænd og
holde fast på et godt avls eksemplar
( Men den stærke mand, vil udnytte sin styrke til, at sprede
sine gener til flest mulige kvinder og derfor ses aligevel mange
skilsmisser i disse kredse, hvis damen ikke kan/vil acceptere
elskerinder sideløbende)

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 29-04-03 02:48

In article <df29e838.0304280054.884fe07@posting.google.com>,
andropov@ofir.dk says...
> "Hvorfor gør mennesket sig anstrengelser for at skabe kunst?

Efter copyrighten blev opfundet : For at berige sig selv.

Før: For at berige sin med mennesker