Huuurraaa
Fra : Andropov

Dato : 20-04-03 19:47

>førts og fremets når du svare på et indlæg så se lige til at det
>stater med Re :..... jeg kan se du gar postet det igenem Google news
>jeg kan sgu da ikke tro der ikke kommer automatisk Re: på et google
>svar ???
Det er fordi jeg nogle gange poster før beskeden er havnet ved google
og så nægter google at sende beskeden hvis der er et Re: først i
subject
Alternativet er at jeg skal vente indtil beskeden jeg skal svare på er
havnet ved google, men så kan jeg ikke svare så hurtigt.

>anyhow når du ikke gør så går der lort i tråden !
Jo, men der var som skrevet ovenstående en grund til at jeg undlod Re:

> [...]
oprør
>som du længer nede stiler imod ikke bare var en frihedes revolte hvad
>angår morale og etik men også et udslag af der kome flere penge -
>mange flere penge ud i den industrialsiserede del af verdes samfundet
>så man på den måde ikke længer havde behov for hianden som forsøger
og
>føde maskiner - dvs at rellasione udeleukkende var en nødvendighed v
>tilstedeværlsen af kærlighed ...hvilket medførte en helevds masse
>skilsmiser op igenem 70-80 erne jeg tror det tog af i 90 erne
Men er dog havnet på et højere niveau end det lå på før 68.
Men ellers har du ret i hvad du skriver ovenover.

> det er selvføligt ikke alle der kan finde ud af det ! langt fra 33 %
>af den Danske befolkning lever i ensomhed - jeg tviler på at det er
>for de flestes vedkomne som udtryg af et ønske for ensomhed / privat
>liv
Ja, nok de færreste som selv har valgt det.

>og til kvinderne er det
>sådan set bare at sætte sig ned på en bodega og vente på der en eller
>anden der bliver fuld nok
Ja, uanset om det er en kvinde som vejer 150 kg er der nok en som
bider på når han er fuld nok :)

> .....ægteskab .... ja man kan så alternativt
>tage til den 3 verden ... jeg tror dog at man bedreager primært sig
>selv ved at tro , det vil være løsningen på ens partnerløshed at få
>den ide at kvinderne der er *bedre* mennesker er sgu mennesker uanset
>hvor man er , og jeg har været over det hele ... vi er i bund og
grund
>ikke så forskellig .... som man skulle tro !
Kvinderne i de andre lande minder nok om vores kvinder for 50 år siden
med hensyn til deres evne til at få parforhold til at bestå. Men
derfor behøves mænd som finder en sådan kvinde jo ikke pr. definition
at mishandle dem som pressen gerne vil gøre det til at alle mænd gør.
Pressen har mest interesse i at opdyrke de ekstreme tilfælde. Men det
flertal af mænd som behandler deres udenlandske kone pænt og med
kærlighed o.s.v er ikke så interessante at skrive om.

>hvorfor jeg synes det er en go ide - jeg har da selv været tæt på et
>par ganeg eller 3 .... men årsagen til at det ikke gik var primært at
>jeg ikke fik den frihed som jeg kan finde i skandinavien -
forståelsen
>for at man kan være et udemærket menneske selv om man har valgt at
>ligne lort og gå dårligt klædt og for guds skyld ikke en karire !
Ja, man man kan godt forestille sig at udenlandske kvinder går mere op
i om man er ordentligt klædt. Men der kunne man måske give sig med
lidt god vilje.

>Det er ikke mange danske kvinder der på sigt kan rumme det - men dem
>høre jeg f.eks heller ikke sammen med ... men de er der og de er
Gode!
>ikke styrede af mindreværds komplekser og uvidenhed !
Jeg foretrækker også at være lidt afslappet klædt på.

>jow men som jeg tidliger nævnte så bliver du nød til at forstå den
>mentale udvikling som en forlængelse af den økonomiske.
>vi er ikke mere nødvnedige for hianden - der er kun valget tilbage!
Men selv om vi ikke er absolut nødvendige for hinanden længere må der
vel være lidt moral og kæmpen for parforhold tilbage.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-04-03 21:06

andropov@ofir.dk (Andropov) skrev :

>Det er fordi jeg nogle gange poster før beskeden er havnet ved google
>og så nægter google at sende beskeden hvis der er et Re: først i
>subject

Hvorfor bruger ikke en newsklient (f.eks. Outlook Express) og din
udbyders newsserver?

Det går langt hurtigere og er da at foretrække.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-04-03 22:12

On Sun, 20 Apr 2003 22:06:15 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Hvorfor bruger ikke en newsklient (f.eks. Outlook Express) og din
>udbyders newsserver?

eller sunsite er du bekymeret for din sikkerhed så tegn et abonoment
ved - ja du kan se jeg bruger claris her der kan du sikker få et
abonomet til ???
30-40 kr pr md for en billig alternativt tera det er en gang af 28 kr
men det er ikke altid indlægene kommer frem - hverken når du henter
eller sender ... men i alle tilfælled så poster du uden ip adresse.

du kan dog ikke undgå at skulle følge de faq / fundasser der er de er
kontante med klager ellers går det ligesom med nym.net hvor saglige
udbyder simpelthænd lukker for dem - der er en gamel flammer der er
vendt tilbage - jeg kan se han indlæg men de kommer ikke igenem
på sunsite eller nogen af de danske news service !

Mv.
Bo M Mogensen

fut :dk.snak.snik

Fra : Andropov

Dato : 21-04-03 09:06

> [...]
> abonomet til ???
> 30-40 kr pr md for en billig alternativt tera det er en gang af 28 kr
Tak for info. Dog synes jeg man betaler rigeligt i forvejen for sit internet.

> men det er ikke altid indlægene kommer frem - hverken når du henter
> eller sender ...
Det er jo ikke så heldigt.

men i alle tilfælled så poster du uden ip adresse.
Ja ok.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-04-03 15:55

On 21 Apr 2003 01:06:14 -0700, andropov@ofir.dk (Andropov) wrote:

>Det er jo ikke så heldigt.

Nahh men du kan prøve at poste dem og se om der sker noget hvad der
gør for det meste når det er txt ... men ellers kan du jo bare gå
tilbage til den gamle løsning

> men i alle tilfælled så poster du uden ip adresse.
>Ja ok.

ja for det meste er det uden ip jeg er nu ikke hysterisk med det ....
det er ikke for at være anonym ... det er egentligt mere aht. hacker
jeg kan se efter jeg er begyndt at poste uden ip adresse så er
aktivitetetn i min fierwall faldet med 80 %... men hvis man ønsker at
være anonym - så må man betale sig fra det - som jeg skrev er tera det
billigste.... men som tdc kunde hvis du bruger de binaere grupper så
sletter de jo alt efter 24- 36 timer og det er ji hurtigt + de har en
downloade restriksion på 26 på news - hvor man f.kes med claris kan
høre for fuld skrue med 3 x 60 = 180 det kan man også med den her
hvor de reklamere med et downloade på 200 eller 2 megabit for den dyre
løsning til 15 $ ubegrænset downloade - det holder nok ikke men
HVISdet gør er du sindsyg så er det go deal - så kan du jo næsten
hente en hel cd hver anden time eller 9-10 giga i døgnet - jeg har dog
valgt at fordele det på tdc + 4-5 betalings service da der altid er
NOGET galt med en af dem også er det jomildste talt ufedt at står der
og kun ha tdc med de 26 i downlade = ca 1/4 del af mit downloade på
100.

men uanste om man bruger tera ,newsuserser, giga ,100proff
,usenetserver.com, claris så føre ip adressen kun tilbage til
udbydereen der så kan se på en evt klage ved messegs id.

Mv.
Bo M Mogensen

som du kan se har det jo intet med sex og samliv at gøre så selv om du
ikke kan følge en fut ....så svar dog i snak snik

fut xpost :dk.snak.snik

Fra : Peter Juhl

Dato : 21-04-03 16:36

Bo M Mogensen wrote:

> fut xpost :dk.snak.snik

Tra-la-la

/Peter

Fra : nusle

Dato : 20-04-03 21:30

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Ja, uanset om det er en kvinde som vejer 150 kg er der nok en som
> bider på når han er fuld nok :)

Som om en kvinde der vejer 150 kg ikke skulle kunne
score en ædru fyr - tror du ikke, at kvinder i den vægt-
klasse _også_ kan være smukke, dejlige og have til-
trækkende egenskaber?

> Kvinderne i de andre lande minder nok om vores kvinder for 50 år siden

Aha - og så passer kvinder der er 50 år bagud i forhold til
udviklingen i øvrigt godt med danske mænd, som også helt
generelt er omtrent 50 år bagud (der er undtagelser, det er
der altid) *GG*.

> Pressen har mest interesse i at opdyrke de ekstreme tilfælde. Men det
> flertal af mænd som behandler deres udenlandske kone pænt og med
> kærlighed o.s.v er ikke så interessante at skrive om.

I blandt langturschauffører er der en ret stor procentdel der
gifter sig med udenlandske koner - hvis man derfor kender
til en hel del af disse, og det generelle træk er at manden
opfører sig som et dumt svin - kan det så være, at det ikke
kun er et billed der dyrkes i pressen?

Anyway - konerne bliver stort set kun hos mændene indtil
de kan blive skilt (men stadig blive i DK). Og så kan mændene
importere en ny kone, og det er jo meget bedre end hvis en
ung muslimsk m/k'er gifter sig med en fra sit hjemland - lige
bortset fra, at de kun yderst sjældent gentager det, eftersom
de i højere grad forbliver gift. (NB! Sidste sætning var fed
ironi)

> Men selv om vi ikke er absolut nødvendige for hinanden længere må der
> vel være lidt moral og kæmpen for parforhold tilbage.

Det er der vel også.

mange hilsner
nusle

Fra : Michael Jørgensen \(~

Dato : 20-04-03 22:34

"nusle" <nusle@mail.dk> wrote in message
> Som om en kvinde der vejer 150 kg ikke skulle kunne
> score en ædru fyr - tror du ikke, at kvinder i den vægt-
> klasse _også_ kan være smukke, dejlige og have til-
> trækkende egenskaber?

Lige en association: Filmen "Hal's store kærlighed" (eller på originalsprog:
Shallow Hal) er en sød kærlighedshistorie om en stor fyr som bliver
hypnotiseret, så han kun ser de "indre" værdier i kvinder. Så bliver han
pludseligt interesseret i nogle helt andre kvinder, og så er det fysiske
udseende ikke længere så væsentligt. Problemerne opstår når hans hypnose
ophører, og han ikke kan genkende sin seneste kæreste...

-Michael.

Fra : Anita

Dato : 21-04-03 10:00

"Michael Jørgensen (Sæt 'M' foran')" skrev

> [...]
> hypnotiseret, så han kun ser de "indre" værdier i kvinder. Så bliver han
> pludseligt interesseret i nogle helt andre kvinder, og så er det fysiske

Det mener jeg dog ikke er korrekt, da disse indre værdier i filmen bliver
vist som en ydre skønhed. Hen ser jo den store dame med bøjle og kikset tøj
som en totalt lækker babe. Så det er jo stadig skønheden der er i fokus.

> Problemerne opstår når hans hypnose
> ophører, og han ikke kan genkende sin seneste kæreste...

Hehe...jeps. Sjov film i øvrigt.

Venligst Anita

Fra : PerX ...

Dato : 21-04-03 14:31

In article <3ea3b1ea$0$4362$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
anita@*slet*stofanet.dk says...
> [...]
> som en totalt lækker babe. Så det er jo stadig skønheden der er i fokus.

Det er jo nok fordi det er svært at vise indre skønhed på film...

Fra : PerX ...

Dato : 21-04-03 14:31

In article <3ea302e8$0$24625$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...

> Som om en kvinde der vejer 150 kg ikke skulle kunne
> score en ædru fyr - tror du ikke, at kvinder i den vægt-
> klasse _også_ kan være smukke, dejlige og have til-
> trækkende egenskaber?

Nej :)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-04-03 22:05

On 20 Apr 2003 11:47:21 -0700, andropov@ofir.dk (Andropov) wrote:

>Det er fordi jeg nogle gange poster før beskeden er havnet ved google

Øhh jamen kan du så ikke bare poste fra der hvor den kommer før på
Google ??
ja *man*/jeg kan faktisk ikke se hvem din udbyder er :)
du kan se her :

http://spamcop.net/sc?id=z82802041z6ae9e9c066ac56584d8e8aa28f70376bz
ja det kan Peder nok

> [...]
>Alternativet er at jeg skal vente indtil beskeden jeg skal svare på er
>havnet ved google, men så kan jeg ikke svare så hurtigt.

Nå men så by all means så skirve da dette Re :
det er skide ireterene med den trådning .... brændte nallerne på det
sidste år ....det var så ved en oe bruger - hvor jeg troede hun ..
havde startet en NY tråd og udleverede en anden skribent privat liv -
Ohh helved .... :)
for der kommer jo heller ikke nogen logisk messegs id der der har
nogen referance til tråden ...

>Jo, men der var som skrevet ovenstående en grund til at jeg undlod Re:

ja men ja ja men det kan udløse kaos i andet samenhæng !

>Ja, nok de færreste som selv har valgt det.

det tror jeg du har ret i - jeg bor ikke sammen med min freY men jeg
har hende på alle de måder jeg vil ....så jeg tror såmænd ikke man
skal stå og koge æg sammen for at lykken er gjort ... men den anden
ensomhed - hvor man bare ikke kan finde ud det !

>Ja, uanset om det er en kvinde som vejer 150 kg er der nok en som
>bider på når han er fuld nok :)

ja hvorfor ikke :) ?

>Kvinderne i de andre lande minder nok om vores kvinder for 50 år siden

ja det vil man nok ku sige ...
i østen mellem østen ... Afrika og syamerika er noget mere easy going

>med hensyn til deres evne til at få parforhold til at bestå. Men
>derfor behøves mænd som finder en sådan kvinde jo ikke pr. definition
>at mishandle dem som pressen gerne vil gøre det

PÅ ingen måde - den romantiske kærlighed er ...meget ny som vi kender
den i dag

> [...]
>flertal af mænd som behandler deres udenlandske kone pænt og med
>kærlighed o.s.v er ikke så interessante at skrive om.

der er angiveligt statistisk lige så redelige som alle andre
ægtemænd.... men der er ikke nogen tryllestav der fare hænd over sagen
og for alle vanskeligheder til at forsvinde... de dæmoner man slæber
med sig ind og dem kan man kun komme til livs ved at erkende dem ---
problemet med denne debat er at den oprindelige skribent lyder som han
ahr en ide om at fordi en kvinde fra det baltisk område har en morale
som man formdoer den har været under anden verdens krig - så er det
sgu ikke DET der løser alt .....

>Ja, man man kan godt forestille sig at udenlandske kvinder går mere op
>i om man er ordentligt klædt. Men der kunne man måske give sig med
>lidt god vilje.

over mit rådne lig )) *DE* PRØVEDE atr få mig pænt klæd på fra jeg
var 6 år til jeg var 12 de fik mig ikke den gang også er der sgu ikke
nogen der gør det efter :)
jeg ligner lort og er absolut intet økonomisk er jeg go for det
ovetræk jeg kan få :) sådan vil jeg det sådan er det det er ikke til
forhandling eller står til at forandre !

>Jeg foretrækker også at være lidt afslappet klædt på.

ja det er nu det næmeste det kommer nu en gang af sig selv - men hvis
du virkeligt betragter en kvinde når hun er smukkeste så er det sgu
også uden push up bh make op og unaturligt krøl i hårdet - det er i en
lille t shit bar røw morgen *grim* famlene med en kande kogene vand !
det er først når *man*. begynder at male og icenesætte *virkligheden*
at det unikke menneske begynder at forsvinde bag tøj hår opsætning
make up og tøj der matcher *ad ad ad* hvor trist !!!

>Men selv om vi ikke er absolut nødvendige for hinanden længere må der
>vel være lidt moral og kæmpen for parforhold tilbage.

jow men som jeg så det før kunne man jo godt leve sammen uden at elske
hianden såre enkelt fordi det var praktisk ... men i dag skal der lidt
mere til - jeg tro samtids bevistheden nu som før 68 om end den ikke
er ( angiveligt ) den sammen så tror jeg vi alle har vores sorger og
glæder i det her liv - før var der bare mere forkus på de rent
praktisk ting som f.eks at få mad på bordet ..... sæt dig ned og se
star treack - hvis vi siger det er rammerne for en evt fremtid ....
jamen så er alle vores behov reelt dægget med en replikator og the
holow deck ( det ved jeg ikke hvordan man staver ) men det er ret
væsentligt !!!!!

på en måde ser jeg det som ....vi specilt nu hvor vi nok kan regne med
at have en 20 megabit forbindelse og 4000 GigaHetz pc inde for en
overskuelig fremtid ..... der lever vi et sted i mellem 50 erne og
star treack - men de dilemmaer og ejj at forglemme fordele der er der
i mellem.

på en måde i mellem matter og anti matter

bedste hilsner
Bo M Mogensen

Fra : Andropov

Dato : 21-04-03 09:29

> PÅ ingen måde - den romantiske kærlighed er ...meget ny som vi kender
> den i dag

Der har selvfølgelig været væsentlig hårdere tider foreksempel i
30'erne. Men mon ikke der har været lidt romantisk kærlighed i nogle
få stunder alligevel.

> der er angiveligt statistisk lige så redelige som alle andre
> ægtemænd....
Ja det mener jeg også.

>men der er ikke nogen tryllestav der fare hænd over sagen
> og for alle vanskeligheder til at forsvinde... de dæmoner man slæber
> med sig ind og dem kan man kun komme til livs ved at erkende dem ---
Ja på den måde er der nok ikke forskel.

> [...]
> ahr en ide om at fordi en kvinde fra det baltisk område har en morale
> som man formdoer den har været under anden verdens krig - så er det

Nu kender man ikke vedkommende. Men hvis han behandler hende pænt og
med kærlighed er der nok en pæn chance for at forholdet vil lykkes.

> [...]
> ovetræk jeg kan få :) sådan vil jeg det sådan er det det er ikke til
> forhandling eller står til at forandre !
Der vil nok altid være nogle kompromisser som skal indgås i et nyt
forhold.
Men man kan selvfølgelig også være heldig at der ikke er nogen som
skal indgås :)

> [...]
> at det unikke menneske begynder at forsvinde bag tøj hår opsætning
> make up og tøj der matcher *ad ad ad* hvor trist !!!
Ja, for min skyld behøves kvinderne heller ikke at overmale sig med
alt muligt
Pænt tøj kan dog være en fordel. Men behøves ikke at koste en
bondegård.

> [...]
> jamen så er alle vores behov reelt dægget med en replikator og the
> holow deck ( det ved jeg ikke hvordan man staver ) men det er ret

Ja de praktisk ting er stort set i orden i dag. Men desværre er der
blevet flere singler i stedet.

> [...]
> overskuelig fremtid ..... der lever vi et sted i mellem 50 erne og
> star treack - men de dilemmaer og ejj at forglemme fordele der er der
Specielt internethastigheden kunne godt være højere så man kunne se
noget live i bedre kvalitet på internet.

Fra : Anita

Dato : 21-04-03 10:09

"Andropov" skrev

> Der har selvfølgelig været væsentlig hårdere tider foreksempel i
> 30'erne. Men mon ikke der har været lidt romantisk kærlighed i nogle
> få stunder alligevel.

Jeg tror man tidligere (og til stadighed i andre lande idag) har været meget
praktisk anlagt. Man gik efter en mand der kunne forsørge familien og en
kvinde der kunne føde en masse børn. Og det var uanset om man selv eller
forældrene bestemte. Jeg har også tit hørt om at man sagde at kærligheden
kom senere - så man lærte sidenhen at elske hinanden.

Om det vitterligt var sådan skal jeg ikke kunne sige, jeg var der ikke selv.

> Ja, for min skyld behøves kvinderne heller ikke at overmale sig med
> alt muligt

Jeg tror nu heller ikke de gør det for din skyld... men noget jeg ikke helt
forstår er de kvinder som har vænnet sig SÅ meget til at se sig selv uden
make-up at de ikke længere kan gå til købmanden søndag morgen uden
krigsmaling. Det må være så besværligt.

> Pænt tøj kan dog være en fordel. Men behøves ikke at koste en
> bondegård.

Pænt tøj er jo heldigvis en subjektiv vurdering og det er prisen jo egentlig
også. Hvad jeg finder pænt/dyrt finder andre grimt og billigt og vice versa.

Venligst Anita

Fra : Andropov

Dato : 21-04-03 13:59

> [...]
> forældrene bestemte. Jeg har også tit hørt om at man sagde at kærligheden
> kom senere - så man lærte sidenhen at elske hinanden.

Men alligevel tidligere hvor man arbejdede 10-12 timer om dagen, hvis
der så ikke var en smule romantik kunne man vel ligeså godt smide sig
selv i havnen med det samme.

> Jeg tror nu heller ikke de gør det for din skyld...
Du mener de gør det for venindernes skyld.... for ikke at være yt.
Men flere kvinder får jo også lavet større bryster i dag. Det er vel
ikke kun for venindernes skyld....

men noget jeg ikke helt
> forstår er de kvinder som har vænnet sig SÅ meget til at se sig selv uden
> make-up at de ikke længere kan gå til købmanden søndag morgen uden
> krigsmaling. Det må være så besværligt.
Men ellers føler de sig jo nøgen har jeg hørt en som udtalte i tv :)

Fra : Spaceranger

Dato : 21-04-03 14:51

"Andropov" <andropov@ofir.dk> wrote in message

> Men alligevel tidligere hvor man arbejdede 10-12 timer om dagen, hvis
> der så ikke var en smule romantik kunne man vel ligeså godt smide sig
> selv i havnen med det samme.

Jeg tror at man skal gøre sig klart, at forventningerne til parforholdet har
ændret sig drastisk over de sidste 100 år. Som Anita skriver, var
parforholdet meget mere en praktisk foranstaltning. Jeg synes sommetider, at
det er værd at huske på, at det for bare få generationer siden, såfremt at
man ville sikre sin alderdom, undgå at blive betragtet som et socialt
tilfælde (måske især som kvinde) etc, så var man altså nødt til at indgå i
et ægteskab. Og der har været et meget stærkt ydre pres, for ikke at lade et
ægteskab opløse, uanset hvor "fucked up" det så måtte have været. Det har
altså i høj grad været en social konstruktion skabt af nødvendighed...

Og jeg tror bestemt ikke, at man synes, at man skulle kaste sig i havnen
hvis ikke der var nogen romantik. Forventningerne og betingelserne var nu
engang meget anderledes dengang . Hvis det havde været holdningen, var vi
nok ikke hvor vi står idag. Men det er altså ikke det samme som at sige, at
der aldrig var romantik i luften engang imellem.

Hvis jeg skal være lidt højstemt, så synes jeg at man kan sige, at vi er på
vej imod post-traditionalistisk samfund, dvs. en svækkelse af traditioner,
kirke og nedarvede (kønsbestemte) privilegier. Vi bevæger os altså væk fra
et "stammesamfund" til et "åbent samfund". Vi er der bestemt ikke helt
endnu, men jeg synes trods alt at udviklingen er gået voldsomt hurtigt....

Så det er i meget mindre grad traditionerne. Jeg tror f.eks. svækkelsen af
kirkens indflydelse/magt er en forudsætning for at kvinderne idag har en
øget adgang til arbejdsmarkedet der styrer vores valg,. Og på den måde
bortfalder en del af det ydre pres på ægteskabet. Det medfører bl.a.at
kvinden idag socialt og økonomisk, har råd til at være langt mere kritisk og
krævende i forhold til parforholdet.

Nogle af os mænd, har muligvis lidt svært ved at finde ud af, der nu bliver
stillet krav til os *gisp*, om at vi f.eks. deltager i husholdningen, og at
vi lader hende tage del, i de vigtige økonomiske beslutninger.

Det er måske en af årsagerne til den høje skilsmisseprocent, og måske også
en flig af forklaringen på hvorfor nogle hellere vil gifte sig med
udenlandske kvinder. Personlig vil jeg hellere have en vestlig "mokke" med
mod og "kvindehjerte".. Altså en kvinde med de samme rettigheder som
mig...

At "importere" en kone fra en patriarkalsk og mandsdomineret kultur er imho.
et tilbageskridt. Et forsøg på at undgå/stoppe udviklingen.

Lars

Fra : Anita

Dato : 21-04-03 16:56

"Spaceranger" skrev
> [...]
> ægteskab opløse, uanset hvor "fucked up" det så måtte have været. Det har
> altså i høj grad været en social konstruktion skabt af nødvendighed...

Netop. Og dengang var livsverdenen heller ikke nær så koloniseret af
systemverdenen, som Habermas ville have sagt. Dengang var kernefamilien i
langt højere grad en nødvendig institution for at få det hele til at
fungere.

> [...]
imho.
> et tilbageskridt. Et forsøg på at undgå/stoppe udviklingen.

Jeg tror nu ikke på at man hverken kan undgå eller stoppe udviklingen, men
du kan have ret i din betragtning om, at enkelte personer måske ikke ønsker
eller formår at håndtere den udvikling, der har fundet sted og som stadig er
i fuld gang.

Venligst Anita

Fra : Andropov

Dato : 21-04-03 17:53

> [...]
> ægteskab opløse, uanset hvor "fucked up" det så måtte have været. Det har
> altså i høj grad været en social konstruktion skabt af nødvendighed...
Det har heller ikke været nemt at være mand som skulle knokle 10-12
timer om dagen og måske ikke kunne blive gift før han havde sparet
sammen til et hus eller lignende.
Jeg mener mændene blev gift senere dengang.

> Så det er i meget mindre grad traditionerne. Jeg tror f.eks. svækkelsen af
> kirkens indflydelse/magt er en forudsætning for at kvinderne idag har en
> øget adgang til arbejdsmarkedet der styrer vores valg,.
Ja, der bliver vist endda uddannet flere kvindelige præster end
mandlige.
Så man kan sige kvinderne har bekæmpet en af bastionerne som holdt dem
nede :)

> Nogle af os mænd, har muligvis lidt svært ved at finde ud af, der nu bliver
> stillet krav til os *gisp*, om at vi f.eks. deltager i husholdningen, og at
> vi lader hende tage del, i de vigtige økonomiske beslutninger.
Mænd har vel vænnet sig til at deltage i husholdningen vil jeg tro....
Jeg tror nu at kvinderne selv lader manden styre det økonomiske fordi
de er lidt usikker på det eller måske blot synes at økonomi er
kedeligt ligesom de syntes at fysik og matematik var kedeligt i
folkeskolen.
Dog er der forskel på kvinder hvad det angår.
F.eks min egen søster har dog sat sig lige så meget ind i de
økonomiske beslutninger som sin mand og er ligeså meget med til at
træffe beslutningerne.

> Det er måske en af årsagerne til den høje skilsmisseprocent, og måske også
> en flig af forklaringen på hvorfor nogle hellere vil gifte sig med
> udenlandske kvinder.
Men nu er det heller ikke alle mænd som gifter sig med en udenlandsk
kvinde fordi de ikke er tilfredse med danske kvinder.

Det kan f.eks. være en mand som er blevet skilt og har datet en masse
kvinder og på andre måder forsøgt at finde en ny kvinde, men hvor det
ikke er lykkedes og han så ikke orker at forsøge mere og prøver den
nemmere løsning med at hente en kone fra udlandet.

> At "importere" en kone fra en patriarkalsk og mandsdomineret kultur er imho.
> et tilbageskridt. Et forsøg på at undgå/stoppe udviklingen.
Jeg ved ikke om det altid er et forsøg på at stoppe udviklingen.
Nogle mænd prøver måske på at omskole disse kvinder med nænsomhed så
de bliver tilpasset det danske samfund.

Fra : Spaceranger

Dato : 21-04-03 21:21

Andropov wrote:
[...]

Umiddelbart, ville jeg faktisk mene at folk blev gift ganske tidligt. Men
jeg har ikke lige noget statistik til at bakke min påstand op med. Til
gengæld fødte kvinderne tidligere, og fødselsraten var væsentligt højere.
Det indikerer, at ihvertfald at kvinderne blev giftt i en ung alder.

Min pointe var sådan set heller ikke, at det skulle have været specielt nemt
at være mand den gang. Jeg trak bare kvinderne frem, fordi det klart er dem
som har gennemgået den største sociale udvikling set over de sidste 100 år,
og fordi jeg synes jeg ser tendenser til at nogle mænd er "stået lidt af".

Jeg tror at vi begge to er enige om at "de gode gamle dage" er en skrøne.
På mange områder har tingene forbedret sig. Det betyder selvfølgelig ikke at
vi ikke har fået nogle andre problemer at slås med idag. Nye løsninger
skaber nye problemer....

[...]

Som gennemsnit går manden måske lidt mere op i tal og økonomi, end
kvinderne. Men som du også indikerer, dækker et gennemsnit over MEGET store
variationer. Så jeg synes det er meget svært at generalisere om dette. Dog
tager kvinderne klart nok meget større del ibeslutningsprocessen end før. Om
de så synes at det er specielt sjovt eller ej skal jeg lade være usagt....

Lars

Fra : nusle

Dato : 22-04-03 18:24

"Spaceranger" <spaceranger@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
imho.
> et tilbageskridt. Et forsøg på at undgå/stoppe udviklingen.

Jeg må lige tilkendegive min enighed!

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 22-04-03 18:38

In article <SGSoa.441281$yn2.68491@post-03.news.easynews.com>,
spaceranger@mail.dk says...
> At "importere" en kone fra en patriarkalsk og mandsdomineret kultur er imho.
> et tilbageskridt. Et forsøg på at undgå/stoppe udviklingen.

Fordi udviklingen er naturligvis at der kun bliver et stort fældeskøn
hvor alt er ens og man kan formere sig ved knop skydning.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-04-03 19:14

On Mon, 21 Apr 2003 13:50:42 GMT, "Spaceranger" <spaceranger@mail.dk>
wrote:

..

>At "importere" en kone fra en patriarkalsk og mandsdomineret kultur er imho.
>et tilbageskridt. Et forsøg på at undgå/stoppe udviklingen.

sludder ...man kan jo for den sags skyld også impotere en mand som
kvinde..... det er såre enkelt et alternativ til dem der ellers ikke
har fundet andre muligheder !

Bo M Mogensen

Fra : Spaceranger

Dato : 22-04-03 20:15

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message
> [...]
>
> sludder ...man kan jo for den sags skyld også impotere en mand som
> kvinde..... det er såre enkelt et alternativ til dem der ellers ikke

Du har sandsynligvis ret i, at der er en stor del af motivationen for mange
mænd, er at de ikke har fundet en passende partner i deres eget land. Men
jeg synes nu ikke at ændrer væsentligt på konklusionen. Nemlig, at man
danner ægteskaber som for en stor dels vedkommende har et meget ulige
magtforhold.

Han har hentet hende, ofte tjener han alle pengene mens hun går hjemme osv.
I en periode vil hun endda kunne blive smidt ud af landet hvis hun forlader
ham. Selv efter at hun er blevet dansk statsborger, kan hun ofte stå uden
uddannelse, danske kontakter etc, hvis ægteskabet skulle ophøre.

Jeg ved godt at der er nogle mænd, der vil gøre sig umage for at hun finder
en fornuftig plads i det danske samfund. Men der er altså en grundlæggende
magtforskel i sådan et forhold, som man bliver nødt til at forholde sig til.
Og jeg synes at det minder mistænkeligt, om tidligere tiders mandsdominerede
ægteskaber (måske endda endnu værre).

Det er netop denne forskel i magtbalancen der gør, at jeg kalder ægteskab
med "importerede" kvinder (for det er jo i de allerfleste tilfælde kvinder
det drejer sig om), for et tilbageskridt til en mere patriarkalsk kultur -
tilsigtet eller ej. Men en kultur som vi da heldigvis er ved at smide bort.

Og ja - jeg ved altså godt at der er undtagelser. Jeg er bare ikke stødt på
ret mange af dem...

Lars

Fra : PerX ...

Dato : 22-04-03 20:32

In article <ywgpa.540639$yn2.85251@post-03.news.easynews.com>,
spaceranger@mail.dk says...
> [...]
> tilsigtet eller ej. Men en kultur som vi da heldigvis er ved at smide bort.

Magt magt magt, ævl ævl ævl. Hold op med at analysere det ihjel. De vil
gerne dele livet sammen med en som har samme livssyn. Fred med det og
mindre ondt i røven til alle.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-04-03 23:05

On Tue, 22 Apr 2003 19:14:38 GMT, "Spaceranger" <spaceranger@mail.dk>
wrote:

> [...]
>jeg synes nu ikke at ændrer væsentligt på konklusionen. Nemlig, at man
>danner ægteskaber som for en stor dels vedkommende har et meget ulige

ja men en ting er teori og noget andet er praksis , jeg kender en der
var gift med en dansker og hun har taget helt på vej som en ganske
almindelig dansk kvinde og forladt ham med begge børn :)

( det kan jeg nu ikke fortænke hende i undtagelsesvist )

> [...]
>ham. Selv efter at hun er blevet dansk statsborger, kan hun ofte stå uden
>uddannelse, danske kontakter etc, hvis ægteskabet skulle ophøre.

ja det er jo præmissen .... men sådan er det jo med alt her i
tilværlsen ikke hver enste kvinde kan få Richar Gead og ikke hver
eneste mand kan få Michele pheiffer eller hvem man nu synes er den
fedeste at se til .....

> [...]
>Og jeg synes at det minder mistænkeligt, om tidligere tiders mandsdominerede

Puhh og dog hvad er det værste der kan ske ?
det kan jo ikke gå være ind galt ligesom med alle mulige andre forhold
og det er sgu aldrig et kønt syn når de respektive partner skal gå
hver til sit ....

> [...]
>tilsigtet eller ej. Men en kultur som vi da heldigvis er ved at smide bort.

Nå jamen hwa fan hvis de byter frimærker på den måde han for hendes
udsende og hun for et dansk pas om hun holder de 7 år som det tager
og som udgangspunkt kan man jo sige den angivelige grund til at manden
overhovedet har søgt hustru udne for grænsen er fordi der ikke har
været nogen der har villet ham reginalt så på den måde kan man jo ikke
sige der går noget fra nogen ....

>Og ja - jeg ved altså godt at der er undtagelser. Jeg er bare ikke stødt på
>ret mange af dem...

jamen hvad for nogen er du da stødt på ??

jeg kender en del u land i lands - ægteskaber godt nok ikke i dk men i
Vitnam hvor jeg er kommet en del .... og det fungere sgu fint.

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Anita

Dato : 21-04-03 16:51

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev:
> Men alligevel tidligere hvor man arbejdede 10-12 timer om dagen, hvis
> der så ikke var en smule romantik kunne man vel ligeså godt smide sig
> selv i havnen med det samme.

Måske set med dine briller ud fra dit værdigrundlag. Hvad man dengang
opfattede som værdifuldt i sit liv, var sandsynligvis ganske anderledes.

> Du mener de gør det for venindernes skyld.... for ikke at være yt.
> Men flere kvinder får jo også lavet større bryster i dag. Det er vel
> ikke kun for venindernes skyld....

Nej, det sagde jeg heller intet om. Jeg tror og håber at det primært er for
deres egen skyld.

Ja det kan du godt bilde mig ind.

Venligst Anita

Fra : Andropov

Dato : 22-04-03 13:44

> Nej, det sagde jeg heller intet om. Jeg tror og håber at det primært er for
> deres egen skyld.
Men det er vel også en slags kvindelig potensforlænger......

Fra : PerX ...

Dato : 22-04-03 13:23

In article <df29e838.0304210458.29814db9@posting.google.com>,
andropov@ofir.dk says...
> Du mener de gør det for venindernes skyld.... for ikke at være yt.
> Men flere kvinder får jo også lavet større bryster i dag. Det er vel
> ikke kun for venindernes skyld....

Måske for at gøre veninderne misundlige.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-04-03 17:46

On 21 Apr 2003 01:28:36 -0700, andropov@ofir.dk (Andropov) wrote:

>Der har selvfølgelig været væsentlig hårdere tider foreksempel i
>30'erne. Men mon ikke der har været lidt romantisk kærlighed i nogle
>få stunder alligevel.

utilvsomt ! men nødvendigheden ....der omgiver de faktiske livsforhold
diktere angiveligt også den følsesmæsige reaktion .

Nu har det ikke jo ikke været ens for alle i alle tider der var jo
også om ikke så mange rige eller bare økonomiske uafhænige mennesker i
fortiden og jeg tror ikke de havde det næmmer den gang ind vi har det
i dag ...

>Ja på den måde er der nok ikke forskel.

nej nissen flytter med som man siger uanset hvad !

>Nu kender man ikke vedkommende. Men hvis han behandler hende pænt og
>med kærlighed er der nok en pæn chance for at forholdet vil lykkes.

jamen det kan meget well være - men der er well næppe mange der går
ind i et ægteskab uden den hensigt :) ?

>Der vil nok altid være nogle kompromisser som skal indgås i et nyt
>forhold.
>Men man kan selvfølgelig også være heldig at der ikke er nogen som
>skal indgås :)

kompromisser vil der altid være - men der er det ved kompromisser der
er dem man vil indgå og dem man ikke vil indgå ...

personeligt synes jeg såmænd jeg er så nem i mine krav :)
1.) ingen utroskab
2.) forlad mig ikke
3.) er man væk i mere ind et døgn så send lige en sms gi et livs tegn

også ville jeg godt nok være ked af at erfare at hun var klippet karse
eller bare kort hårdet .... men hwa fan....skulle det ske ...så er det
jo hvad det er man forlader hende jo heller ikke fordi hun for den ene
side af ansigtet vansieret ved et trafik uheld og for det ene bryst
revet af ... uheld forekommer og dem må man lære at håndtere...

selv om det mes kort hård godt nok foresvæver mig at være en lidt
overflødig vandsiring :))))

>Ja, for min skyld behøves kvinderne heller ikke at overmale sig med
>alt muligt
>Pænt tøj kan dog være en fordel. Men behøves ikke at koste en
>bondegård.

jeg er sgu ligeglad med hvad det koster det apelere til min humor hvis
det er dyrt fordi det forkommer mig at være spild af midler .- men
grundligene ... maskare tøj osv..... det er bedst når det bare er
kommet AF :)

>Ja de praktisk ting er stort set i orden i dag. Men desværre er der
>blevet flere singler i stedet.

JA DET ER der - men på den anden side kan man sige det er også blevet
lidt mere lige for alle da alle i skandinavien har ret til nok til at
leve for om ikke andet så ved bistands hjælp - så det økonomiske
kreterie er ikke så afgørende som det en gang var .

jeg tror det problem vi lever med lige nu er en krig i mellem fysik og
bevisthed ..... jeg tror stadigt ....den fysiske forestilling ( i
kærlighed / ægteskab ) om virkligeden ligger og roder som man tror den
var for 40-50 år siden - men virkligheden er en anden - hvad nok er
begribeligt om ikke andet så på et teoretisk plan ... men der for
hunger bevisthed / krop om ikke andet så fysisk / instingtivt vider
efter nogen klare rammer - der måske nok kan skabes men som ikke er
bundet sammen af nogen nødvendighed ...

>Specielt internethastigheden kunne godt være højere så man kunne se
>noget live i bedre kvalitet på internet.

ja nu ved jeg ikke hvad for en forbindelse du har ???

men jeg forestiller mig nu fremtiden på en anden måde - hvor vi kan
slå en slags cat scan til hjernen der reelt kan se hvad der foregård i
bevistheden - så man så at sige kan slå sin bevisthed til sin pc og
man kan programere en virklighed som man høre hjemme i og trives ved.

det lyder måske *langt ude* hvad det også er men en dag er det muligt.

fordi ALT hvad vi forstår mærker og føler er ting der sker i
bevistheden selv hvis du bider dig i hånden så er det noget der sker i
hjernen det du mærker ....

men det er usædvaneligt kompliceret - tildels fordi man reelt ikke ved
ret meget om hjernen .... men med forskning kommer det - så er
spørgsmålet hvordan man for bevsitheden til at korspondere med med pc
..... men hvor syret det end kan lyde så - vil man rent faktisk kunne
programere og leve det liv som man ønsker : alt vil så være muligt du
kan leve i sten aldereen være kejser af rom vade rundt på mars trygge
hånd med jesus og john Lennon - bo på et lille landsted med 1 kone og
5 medgørlige unger - ingen bliver gamle eller syge alle er ser ud som
man gerne vil have dem til inkl en selv - man vil ku leve de mest
sindsyeg fantasier ud uden at gøre nogen fortræd eller gavn for den
sags skyld ....

men det vil tage tid - det fedeste ved det er for os at det angiveligt
vil komme imens vi lever os på under 60 år ......

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Andropov

Dato : 22-04-03 09:35

> jamen det kan meget well være - men der er well næppe mange der går
> ind i et ægteskab uden den hensigt :) ?
Der kan måske være nogle enkelte mænd som glemmer det efter en uge :)

> personeligt synes jeg såmænd jeg er så nem i mine krav :)
> 1.) ingen utroskab
> 2.) forlad mig ikke
> 3.) er man væk i mere ind et døgn så send lige en sms gi et livs tegn
Ja, det kan man da ikke sige er for meget at forlange.

> også ville jeg godt nok være ked af at erfare at hun var klippet karse
Ja, man får jo mistanke om at konen er blevet lesbisk så :)

> [...]
> revet af ... uheld forekommer og dem må man lære at håndtere...
>
> selv om det mes kort hård godt nok foresvæver mig at være en lidt
Ja, konen må jo så til at overbevise en om at hun ikke er på vej ind i
pan klub :).

> jeg er sgu ligeglad med hvad det koster det apelere til min humor hvis
> det er dyrt fordi det forkommer mig at være spild af midler .
Ja, hvis bare hun selv betaler ellers forsvinder smilet måske.... :)

- men
> grundligene ... maskare tøj osv..... det er bedst når det bare er
> kommet AF :)
Ja, så det er slet ikke nødvendigt med alt det tøj :)

> [...]
> hunger bevisthed / krop om ikke andet så fysisk / instingtivt vider
> efter nogen klare rammer - der måske nok kan skabes men som ikke er
Jeg går ud fra du skriver om hvordan folk bor sammen. Men det er jo så
op til den enkelte om man vil bo i kollekttiv, hver for sig og mødes
ofte, eller at man bor sammen i en lille kernefamilie. Jeg tror dog
ikke det ændrer sig væsentlig på det område fra hvordan det er i dag.

> ja nu ved jeg ikke hvad for en forbindelse du har ???
256 kbit.

> [...]
> man kan programere en virklighed som man høre hjemme i og trives ved.
>
> det lyder måske *langt ude* hvad det også er men en dag er det muligt.
Ja det er fagre nye verden som man kalder det.

> fordi ALT hvad vi forstår mærker og føler er ting der sker i
> bevistheden selv hvis du bider dig i hånden så er det noget der sker i
> hjernen det du mærker ....
Ja, så måske man kunne omprogrammeres så man ikke følte smerte.
Men så ville man nok snart komme alvorligt tilskade.

> men det er usædvaneligt kompliceret - tildels fordi man reelt ikke ved
> ret meget om hjernen .... men med forskning kommer det - så er
> spørgsmålet hvordan man for bevsitheden til at korspondere med med pc
Men spørgsmålet er også hvor meget man kommer til at vide om hjernen.
Hvem vil være forsøgskanin.

> [...]
>
> men det vil tage tid - det fedeste ved det er for os at det angiveligt
> vil komme imens vi lever os på under 60 år ......
Du mener at det vil ske rimelig hurtigt kan jeg forstå.

Fra : Henning

Dato : 21-04-03 10:23

Andropov wrote:

> [...]
> flertal af mænd som behandler deres udenlandske kone pænt og med
> kærlighed o.s.v er ikke så interessante at skrive om.

Pressen går heller ikke så højt op i at, mange af de kvinder fra
"fattige lande" kommer til DK. som brude, alene for at få
forsørget deres familie i hjemlandet, skønt det da har været fremme,
at nogle af disse kvinder har ribbet deres ægtemænds klædeskabe,
deres bankbøger og sendt det hele hjem til familien.

Så punkt 1. Sørg for at have særeje ved ægteskabets indgåelse.
hvis der er værdier i form af fast egendom/formue.

Punkt 2. giv aldrig kvinden adgang til bankbøger/konti.

Punkt 3. Vær rundhåndet med gaver til hendes familie.

På grund af at mændene når de er på besøg i kvindens hjemland,
efter deres målestok, smider om sig med penge, tror disse kvinder
og deres familie, at manden er rig, men i dk. har manden ofte ikke
råd til saltet til et æg, og så bliver der ballade, for kvinderne drejer
det sig ofte om fornuft-ægteskaber, kan også være springbræt for
en erhvervs-karriere i dk. som gør hende i stand til at forsørge sin
familie i hjemlandet, uden at skulle gøre det som prostitueret.

Taler man om f. eks. Thai kvinder, så virker de så søde og altid
manden "underdanig" men det er bare deres kultur og opdragelse,
de er opdraget til ikke at foretage sig noget i ord og handling, der
offentligt kan få manden til at tabe ansigt, men på 2 mands hånd,
er hun saft suse mig hverken blid, føjelig eller underdanig i ægteskabet
I mange tilfælde er det Thai-kvinderne der ejer huse, marker og dyr,
mændene intet, så mændene fandeme nok skal opføre sig ordentligt,
ellers bliver de smidt på gaden uden en bath på lommen.
Naturligvis bringer Thai-pigen denne kultur med til dk. og betragter
hjemmet og alt hvad der er i det, som hendes egendom, som manden
ikke har ret til at blande sig i og når hun spørger sin mand om noget, er
det ikke reelt et spørgsmål, men en høflig order til at gøre som hun
ønsker ( Så enkel er Østens mystik i grunden *GGG*)

MVH
Henning

Fra : Andropov

Dato : 21-04-03 14:10

> [...]

> hvis der er værdier i form af fast egendom/formue.
>
> Punkt 2. giv aldrig kvinden adgang til bankbøger/konti.

Jo, man skal nok være lidt forsigtig. Det er trods alt et menneske man
ikke har set før.

> [...]
> en erhvervs-karriere i dk. som gør hende i stand til at forsørge sin
> familie i hjemlandet, uden at skulle gøre det som prostitueret.
Tja, måske sender kvinden nogle af de penge hun tjener ved
erhversarbejde hjem til sin familie. Det tør jeg ikke sige. Men mon
danske mænd ligefrem sender store checks afsted til kvindens familie.
Det kan jeg godt have mine tvivl om.
Naturligvis får nogle af kvinderne en uddannelse i Danmark alt efter
evner.

> [...]
> det ikke reelt et spørgsmål, men en høflig order til at gøre som hun
> ønsker ( Så enkel er Østens mystik i grunden *GGG*)
Måske er nogle enkelte Thai kvinder furietyper. Men mon ikke flere
mænd i det hele taget vil foretrække at finde en kvinde fra Rusland.
De har jo mere samme højde og hudfarve som danske kvinder og bliver
dermed ikke så snart udsat for rascisme....

Fra : Henning

Dato : 22-04-03 14:50

Andropov wrote:
> [...]
> erhversarbejde hjem til sin familie. Det tør jeg ikke sige. Men mon
> danske mænd ligefrem sender store checks afsted til kvindens familie.

Hvis han ikke er rundhåndet med gaver, taber hun ansigt i hjemlandet og
hendes mand her i dk. vil sikkert ikke længere have den kærlige, altid
tilrådighedstående elskerinde som partner, men en sur skræppende
mokke, han så forsøger at banke på plads?

> Naturligvis får nogle af kvinderne en uddannelse i Danmark alt efter
> evner.

Nogle danske mænd i den situation, tør ikke slippe deres importerede
koner løs i det danske samfund, tænk hvis hun opdagede det med
ligeberettigelse osv.

> [...]
> De har jo mere samme højde og hudfarve som danske kvinder og bliver
> dermed ikke så snart udsat for rascisme....

Jo jeg for min del, ville foretrække en kaukasisk udseende partner,
både for hendes og evt. børns skyld

I min søns klasse var der 2 adopterede koreaner-piger, som jeg
flere gange har oplevet, være udsat for nedladende behandling og
direkte afstandstagen over for, når de sidder som kassedamer eller
står i subermarkedets kiosk og ikke lige der, omgående kan finde
en vare der efterspørges, så for efterkommerenes skyld, hold
jer fra ikke kaukasisk udseende partnere, selv om jeg er facineret
af ikke kaukasiske kvinders udseende og væremåde og sagtens
kunne forestille mig sådan en partner, så vil 2/3 dele af mine
landsmænd ikke tage vel imod hende eller vores evt børn.
( 2/3 del = valgresultatet for de borgerlige partier, der har noget
med racehygiejne som valgtema ( Danmark for Danskere))

MVH
Henning

Fra : Anita

Dato : 22-04-03 20:29

"Henning" skrev

> I min søns klasse var der 2 adopterede koreaner-piger, som jeg
> flere gange har oplevet, være udsat for nedladende behandling og
> direkte afstandstagen over for,

Spøjst... jeg har ellers altid haft opfattelsen af at man var langt mere
"modtagelig" overfor asiatisk udseende personer. I min folkeskoleklasse
havde vi en pige fra Korea (adoptiv), en pige fra Sri Lanka samt en dreng
fra Rumænien og kun sidstnævnte blev drillet for sit lidt spøjse gemyt og
han kunne skam til forveksling have lignet en dansker.

Det er en forunderlig verden...
Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-04-03 22:56

On Tue, 22 Apr 2003 21:28:35 +0200, "Anita" <anita@*slet*stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>fra Rumænien og kun sidstnævnte blev drillet for sit lidt spøjse gemyt og
>han kunne skam til forveksling have lignet en dansker.

ja jeg ha rnu også 2 søster fra korea de har praktisk talt aldrig ....
haft nogen problemer ... den yngste blve moppet 1 gang i børne haven
med hun ikke havde nogen mor & far - men nu er hun , ret kontant og
fangede ikke helt nederdrægtigheden i sin grundvold - da hun jo blev
hentet hver dag af sin mor eller far -
men sagen undrede hende da godt nok - til hun spurgte hvorfor de dog
havde sagt DET .... hvorpå den gamle forklarede noget om lokal samfund
fætter og kusine der for børn og der af kommer en vis degenerasion der
b.la giver sig udlag i en mindre go forstand :)

den ældste har aldrig nævnt noget om det , det undre mig egentligt
lidt der ikke bare var en enkelt gang men det har der ikke været.

den yngste spugrte så hvorfor hun så anerledes ud - hvortil faderen
svarede at det var bare fordi hun var så pæn ... den var så go nok.