Huuurraaa
Fra : Andropov

Dato : 20-04-03 18:57

> Måske der er nogle kvinder i konferencen som kan fortælle lidt om
> deres mænds huslige evner :)

>Tror emnet har været oppe et par gange
Det kan være at der er kvinder som synes at det er gammel 68'er snak
og at vi har fået ligestilling. Man hører undertiden i pressen at helt
unge piger synes det er yt at snakke om.

> Men kvinden må vel så slå hånden i bordet og sige at hun også vil have
> indflydelse på de store økonomiske beslutninger.

>Ja, men så må mænd såmænd til det samme, så de også
>kan få indflydelse på dit og dat *S*.
Jo, men vi er nok gode til at få indflydelse på det vi gerne vil have
indflydelse på :)

> Det nytter jo ikke noget at mænd altid skal gætte hvad kvinder tænker.
> Det går jo tit ikke så godt på den måde :)

>Det nytter sgu' da heller ikke noget, at kvinderne skal
>gætte hvad mændene tænker - og mig bekendt er der
>mange flere "tavse" mænd end "tavse" kvinder

Jeg tror at mænd kan være lidt tavse i starten af et forhold. De skal
ligesom føle sig lidt frem. Men efterhånden melder de ud.

Dog hvis man har en kone som fru Bucket i "serien fint skal det være"
og man er en Hr. Bucket type er det ikke nemt at få et ord indført.

> Men man hører tit den der med at min mand forstår mig ikke (kan ikke
> læse mine tanker).

Som min dejlige veninde gennem 26 år sagde igår efter-
middags:
"Min mand er den eneste der virkelig kender og forstår
mig".

De har kobberbryllup i næste måned - og hvor var det
fedt at høre hende sige det, især fordi det overhovedet
ikke var "bevidst" at hun gjorde det *S*.
Måske man bliver bedre til at forstå den andens tanker efter nogle år.
Eller måske lærer man det aldrig. Jeg tør ikke sige det.
Men synes det mest sikre er at melde ud med hvad man tænker.
Selvfølgelig på velvalgte tidspunkter.

> Kvinder skal i højere grad melde ud med hvad de har
> lyst til både seksuelt og inden for mere trivielle dagligdags ting.

Jamen, det skal mænd vel også!
Det tror jeg også mænd gør ihvertfald når de har kendt partneren 1 års
tid for at sætte lidt tal på.

> Men mænd kan måske nok blive lidt forskækket inden for det seksuelle
> område hvis de ikke kender kvinden særlig godt og hun vil bestemme det
> meste af hvad der skal foregå. Der skal nok bruges lidt kælen
> kattestemme i det tilfælde :)

Manipulation

Ja, det kan godt være at det kan lykkes med manipulation. Men så er
det nok ikke så dårligt at blive manipuleret i det tilfælde :)

Fra : nusle

Dato : 25-04-03 14:15

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
>
> Dog hvis man har en kone som fru Bucket i "serien fint skal det være"
> og man er en Hr. Bucket type er det ikke nemt at få et ord indført.

Det er ligeså meget et valg fra Hr. Bucket's side, som fra
fru Bucket's. Han har hver eneste dag valget mellem at
lade sig kue, eller ikke at lade sig kue - og så vælger han.
Hans liv er ikke sådan, fordi hans kone er sådan - men
fordi han vælger at leve det liv.

> Det tror jeg også mænd gør ihvertfald når de har kendt partneren 1 års
> tid for at sætte lidt tal på.

Hvad skulle årsagen være til, at man vælger at vente et
helt år med at vise hvem man er?

Vil man ikke indgå i et forhold som det menneske man
er på godt og ondt - med integritet og respekt for egen
individualitet?

> Ja, det kan godt være at det kan lykkes med manipulation. Men så er
> det nok ikke så dårligt at blive manipuleret i det tilfælde :)

Måske er der kvinder, som ikke altid gider skulle bruge
manipulation, men som også nyder at kunne snakke frit
fra leveren? *S*

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 25-04-03 18:52

> [...]
> lade sig kue, eller ikke at lade sig kue - og så vælger han.
> Hans liv er ikke sådan, fordi hans kone er sådan - men
Men han vælger nok at tie for husfredens skyld.

Nogle kvinder som er den hidsige type kan nok have fordel af at finde
en mand som Hr. Bucket. Ellers hvis det er en hidsig kvinde og en
noget bestemmende type mand ender det hele nok i en stor eksplosion.

Men fru Bucket er måske ikke ligefrem hidsig, men hun er nok svær for
en mand at diskutere med :)

> Hvad skulle årsagen være til, at man vælger at vente et
> helt år med at vise hvem man er?
Det er måske også snarere 3-6 måneder.
En hel del af posen er der nok lukket op for inden der er gået 3-6
måneder.
Årsagen er vel egentlig usikkerhed.

> Vil man ikke indgå i et forhold som det menneske man
> er på godt og ondt - med integritet og respekt for egen
> individualitet?
Jo, men bare lidt usikkerhed i starten.

> Måske er der kvinder, som ikke altid gider skulle bruge
> manipulation, men som også nyder at kunne snakke frit
> fra leveren? *S*
Jamen så er det vi stakkels mænd bliver skræmte :)
Men det afhænger jo af hvordan det bliver sagt.
Ellers er det jo fint at man snakker frit fra leveren.

Fra : nusle

Dato : 01-05-03 17:22

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Men fru Bucket er måske ikke ligefrem hidsig, men hun er nok svær for
> en mand at diskutere med :)

Hvis man vil hende, indretter man sig delvist efter at
sådan er hun - og så er man ingen stakkel, men en
mand der har truffet et valg. Omvendt, vil man hende
ikke, så vælger man hende (og hendes type evt.) fra,
og så er man heller ingen stakkel - heller ikke selvom
man synes det eneste alternativ der i så fald skulle
være tilbage var at gifte sig med f.eks. en russisk kvinde.

> Det er måske også snarere 3-6 måneder.
> En hel del af posen er der nok lukket op for inden der er gået 3-6
> måneder.
> Årsagen er vel egentlig usikkerhed.

Der er også grund til at være usikker, for hvem er det
man lader den evt. kommende partner lære at kende
et andet menneske end den man reelt er - og hvordan
kan man så vide sig sikker på, at partneren kan elske
den man egentlig er?

> Jo, men bare lidt usikkerhed i starten.

Kan man så ikke navngive usikkerheden, stå ved den
og snakke om den - og ellers i øvrigt prøve at vise
hvem man er?

> Jamen så er det vi stakkels mænd bliver skræmte :)

Trælst; er et ord der dukker op i mit hoved *S*

> Men det afhænger jo af hvordan det bliver sagt.
> Ellers er det jo fint at man snakker frit fra leveren.

Tja - et råddent æg er nu engang et råddent æg, uanset
hvilken farve æggebakke det måtte stå i.

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 01-05-03 22:17

>Kan man så ikke navngive
>usikkerheden, stå ved den
>og snakke om den - og ellers i
>øvrigt prøve at vise
>hvem man er?

Jo det kunne nok være en god ide. Men hvis man opdager at det ikke
giver succes skifter man måske taktik en anden gang.
Man må jo analysere hvad som gik galt.

>Trælst; er et ord der dukker op i
>mit hoved *S*

>Tja - et råddent æg er nu engang et
>råddent æg, uanset
>hvilken farve æggebakke det måtte stå i.
Men det er nok svært at sige præcist hvornår folk bliver skræmte.
Selv den som bliver skræmt, kan nok ikke altid forklare hvornår
han bliver skræmt og hvorfor. Det er nok et spørgsmål om at
forsøge sig frem som jeg kan forstå du har gjort.

Fra : nusle

Dato : 05-05-03 22:18

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jo det kunne nok være en god ide. Men hvis man opdager at det ikke
> giver succes skifter man måske taktik en anden gang.
> Man må jo analysere hvad som gik galt.

Enig (sådan i hovedtræk).

> [...]
> han bliver skræmt og hvorfor. Det er nok et spørgsmål om at
> forsøge sig frem som jeg kan forstå du har gjort.

Jeg prøver mig stadig frem.

mange hilsner
nusle