Cisco 1401 på ProAccess ADSL
Fra : Jens W. Skov

Dato : 23-03-01 15:44

Hejsa

Jeg er ved at sætte en Cisco 1401 op til at køre på ProAcces ADLS, men når
jeg prøver at angive den adresse som teledanmark udleverer (a.b.c.d/32)på
ATM siden, så får jeg at vide at subnetmasken ikke passer til adressen!?

Derudover vil jeg gerne have den til at køre tranperent bridging istedet for
routing. Hvordan slår jeg det korrekt til. Jeg synes ikke rigtigt at
dokumentationen bruger så megen tid på det.

mvh
Jens

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 23-03-01 18:33

Hej Jens

"Jens W. Skov" <jens@jsconsult.dk> skrev i en meddelelse news:99fnck$ort$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> routing. Hvordan slår jeg det korrekt til. Jeg synes ikke rigtigt at
> dokumentationen bruger så megen tid på det.

Jeg kender ikke 1401, men se om du kan finde hjælp her:

http://www.jth.net/proaccess/
http://www.krautwald.dk/proaccess.htm

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-03-01 21:19

On Fri, 23 Mar 2001 15:44:10 +0100, Jens W. Skov wrote:
> [...]
>ATM siden, så får jeg at vide at subnetmasken ikke passer til adressen!?

Du skal konfigurere den på et lookback interface, og lave NAT, se evt.

http://e.wheel.dk/~jesper/1400-proaccess.txt

>Derudover vil jeg gerne have den til at køre tranperent bridging istedet for
>routing.

Det får du ikke til at virke, det kræver at begge ender er konfigureret til
at køre briding, og det er TDK's ende ikke.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jens W. Skov

Dato : 26-03-01 13:09

> Det får du ikke til at virke, det kræver at begge ender er konfigureret
til
> at køre briding, og det er TDK's ende ikke.

Hmm, og det går jeg ud fra at man ikke kan overtale de til.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 26-03-01 13:25

On Mon, 26 Mar 2001 14:08:38 +0200, Jens W. Skov wrote:

>Hmm, og det går jeg ud fra at man ikke kan overtale de til.

Nej.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer