"Pote"bad :-)
Fra : Louise Viborg

Dato : 20-04-03 20:03

Hej med jer!
Er der nogen der har et godt råd til "pote"bad mht til metoder, sæbe
osv.?
Idag da jeg sad og klippede vores hunds,Balukas, pels omkring
trædepuderne, syntes jeg de lugtede forfærdeligt surt, så jeg tænkte
at jeg ville give ham et potebad

Mht Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Fra : Pia J

Dato : 20-04-03 20:08

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote in message
> [...]
> Idag da jeg sad og klippede vores hunds,Balukas, pels omkring
> trædepuderne, syntes jeg de lugtede forfærdeligt surt, så jeg tænkte

Hvis du har en bruseniche med kant kunne du sætte prop i og fylde et par cm
skumbad i bunden og så ellers se om du kan overtale kræet til at gå derind

Ellers har jeg kun prøvet det på en hund med slidt trædepude, balje under
løftet pote, vride klud henover. Når jeg vasker hund, er det hele hunden som
får en tur med bruseren. (Molly ynder at rulle sig i rævelort 10 min. før
jeg skal på arbejde)

:Pia

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-04-03 21:23

Hej Pia!
Jeg tror jeg prøver den med baljen, da vores bruseniche er uden kant.
Hvilken slags sæbe brugte du? Alm hundeshampoo?

Mvh. Louise

Fra : Pia J

Dato : 20-04-03 21:46

> Hej Pia!
> Jeg tror jeg prøver den med baljen, da vores bruseniche er uden kant.
> Hvilken slags sæbe brugte du? Alm hundeshampoo?

Jeg har hundeshampoo til pelsen, ja. En med mandelolie og en med hvedekim
som skulle hjælpe på tør hud. Den sårede pote fik sæbespåner.

:Pia

Fra : R. Ilsøe

Dato : 20-04-03 23:17

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Pia!
> Jeg tror jeg prøver den med baljen, da vores bruseniche er uden kant.
> Hvilken slags sæbe brugte du? Alm hundeshampoo?

Gætter på det ikke er nødvendigt at sige, men husk at skyl sæben omhyggeligt
ud så der ikke er det mindste tilbage.

Rinnie
(Det er forfærdeligt som man bliver formanende med selv de mest logiske ting
i takt med at ens børn bliver ældre! *G*)

Fra : Louise Viborg

Dato : 21-04-03 08:53

Hejsa Rinnie!
Ja, det er klart

Mvh. Louise

Fra : skingur

Dato : 21-04-03 21:13

Biotex! Biotex er løsningen på alt fra langsomthelende sår til sure
heste- og hundepoter! Stå lidt i blød, skyl grundigt!!!
Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Louise Viborg

Dato : 21-04-03 21:29

Hej Christina!
Det lyder giftigt *G* Men det vil jeg da prøve så

Mvh. Louise

Fra : skingur

Dato : 21-04-03 21:36

"Louise Viborg" skrev d. 21-04-03 21:29 dette indlæg :
> Hej Christina!
> Det lyder giftigt *G* Men det vil jeg da prøve så

Hej..giftigt er det såmænd ikke..ikke mere end andre sæber! Oprindeligt
var det en læge der anbefalede min mor det..hun havde en
trediegradsforbrænding, der ikke ville hele. I biotex er der et enzym,
der gør alt muligt godt! Min brugte biotex og slap for en
hudtranplation. jeg har selv lige brugt det - med held - på hesten, der
havde slået et bagben. Helede pænt og hurtigt, selvom der var gået i
betændelse i det. Smeden fortalte ved amme lejlighed, at han brugte det
til sur stråle..og andre jeg siden har talt med bruger det, hvis deres
heste bare har "sure tæer" (add..en hest med sure fusser!!!)
Så det kan du altså roligt bruge! Iøvrigt synes jeg det med de sure
hundepoter plejer at gå over af sig selv, men der sker nok ikke noget
ved at vaske dem!
Bad godt

http://www.kandu.dk/

QUIT
GROUP dk.penge
QUIT
QUIT
QUIT

Fra : Leyna

Dato : 23-04-03 21:01

wrote:

>Biotex! Biotex er løsningen på alt fra langsomthelende sår til sure
>heste- og hundepoter! Stå lidt i blød, skyl grundigt!!!

Hahaha... og bagefter skal man huske at vride poterne, eller hva'?
Jeg ville aldrig kunne få Vaks til at stå "i blød". Han vil lege og
plaske og muligvis prøve at smage på det underlige vand.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Peter Brown

Dato : 21-04-03 22:01

> [...]
> Idag da jeg sad og klippede vores hunds,Balukas, pels omkring
> trædepuderne, syntes jeg de lugtede forfærdeligt surt, så jeg tænkte

Sidste gang min hund, slikkede og slikkede og slikkede på de stakkels poter,
og til sidst begyndte at halte, badede jeg dem i kold kamille the. Det hjalp
efter et par gange.

Peter