/ Forside / Interesser / Dyr / Heste / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Heste
#NavnPoint
dova 1741
o.v.n. 570
Teil 560
AG112 475
hjr 430
Chamira 426
Nordsted1 405
arne.jako.. 370
Balcanard 350
10  jannie73 328
ridehjælm
Fra : Paw Jensen


Dato : 21-04-03 08:55

Hej.

Kom lige til at diskutere :

Hvordan er det med reglerne for brug af ridehjælm ved ridning på offentlig
vej ??

Paw



 
 
Britta Larsen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Britta Larsen


Dato : 21-04-03 09:14


"Paw Jensen" <paw@uniq-import.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvordan er det med reglerne for brug af ridehjælm ved ridning på offentlig
> vej ??
>

Hej Paw

Der er INGEN regler. Du bestemmer selv om du har hjælmen på hovedet eller
under armen.
Det er kun på rideskoler at de kan sætte en alder for at dem under 18 skal
have hjælm på når de ridder på rideskolens område.

Hilsen

Britta Larsen



Paw Jensen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Paw Jensen


Dato : 21-04-03 09:36

> > Hvordan er det med reglerne for brug af ridehjælm ved ridning på
offentlig
> > vej ??
> >
>
> Hej Paw
>
> Der er INGEN regler. Du bestemmer selv om du har hjælmen på hovedet eller
> under armen.
> Det er kun på rideskoler at de kan sætte en alder for at dem under 18 skal
> have hjælm på når de ridder på rideskolens område.
>
> Hilsen
>
> Britta Larsen

Damn, så har jeg tabt "væddemålet" J



Tak for hurtigt svar.



Paw


>
>



Nina Svanholm (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 21-04-03 12:53


"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse
news:1050912725.14254.0@doris.uk.clara.net...
>
> "Paw Jensen" <paw@uniq-import.dk> skrev i en meddelelse
> >
> > Hvordan er det med reglerne for brug af ridehjælm ved ridning på
offentlig
> > vej ??
> >
>
> Hej Paw
>
> Der er INGEN regler. Du bestemmer selv om du har hjælmen på hovedet eller
> under armen.
> Det er kun på rideskoler at de kan sætte en alder for at dem under 18 skal
> have hjælm på når de ridder på rideskolens område.
>
> Hilsen
>
> Britta Larsen
>

Så vidt jeg har hørt så er det ved lov at dem under 15 år, _skal_ ride med
hjelm ( ikke kun rideskoler ) men at der derudover er frit slag for hvad man
vil.
Men jeg må da indrømme at jeg ikke er helt sikker, da det jo kun er noget
jeg har hørt.

Venlig hilsen Nina Svanholm.







Britta Larsen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Britta Larsen


Dato : 21-04-03 14:51


"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev
>
> Så vidt jeg har hørt så er det ved lov at dem under 15 år, _skal_ ride med
> hjelm ( ikke kun rideskoler ) men at der derudover er frit slag for hvad
man
> vil.

Hej Nina.

Det tror jeg næbbe der er, for vis det var så ville den have gældet fra 18
år :)
Tror nu mere det er noget de enkle rideskoler kan indføre.

Hilsen

Britta Larsen



Trine Stubbe Teglbjæ~ (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~


Dato : 21-04-03 20:47

On Mon, 21 Apr 2003 09:54:42 +0200, "Paw Jensen" <paw@uniq-import.dk>
wrote:


>Kom lige til at diskutere :
>
>Hvordan er det med reglerne for brug af ridehjælm ved ridning på offentlig
>vej ??

   Desværre ikke :(( Og efter at have set hvordan sådan en hjelm
kommer til at se ud efter et styrt fatter jeg ikke a) hvorfor der
_ikke_ er nogen regler på området b) at folk kan finde på at ride
uden.
   En af "vores" ryttere er lige styrtet på en jagt. Hjelmen er
totalt smadret ... rytteren er sluppet med hjernerystelse samt
forskellige skrammer (Det får man som regel når hesten lander på en
jo).....
   Jeg behøver vel ikke skrive at jeg altid rider med hjelm -
også på en skridttur i ridehus? =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Musen (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Musen


Dato : 22-04-03 20:40

klip---
> Desværre ikke :(( Og efter at have set hvordan sådan en hjelm
> kommer til at se ud efter et styrt fatter jeg ikke a) hvorfor der
> _ikke_ er nogen regler på området b) at folk kan finde på at ride
> uden.
> En af "vores" ryttere er lige styrtet på en jagt. Hjelmen er
> totalt smadret ... rytteren er sluppet med hjernerystelse samt
> forskellige skrammer (Det får man som regel når hesten lander på en
> jo).....
> Jeg behøver vel ikke skrive at jeg altid rider med hjelm -
> også på en skridttur i ridehus? =)
> /Trine.

Jeg har det ligesom dig; jeg har aldrig fattet at folk tør/vil ride uden
hjelm. Jeg har engang set en berider på den rideskole jeg gik, blive slynget
af den (ellers) mest rolige hest, fordi han skulle vise en elev hvordan man
lavede schenkelvigning...i skridt. En bil lige ude på den anden side af
ridehusets væg dyttede og hesten hoppede. Manden faldt af og landede så
uheldigt at han hamrede hovedet i barierekanten. Det så meget væmmeligt ud
for os småpiger, og han kom aldrig til at ride igen....Blot fordi hans hår
var for smart til en hjelm....
Det har sat den største skræk i livet på mig, så jeg har ALTID hjelm på når
jeg rider. Det ville jo være ærgeligt, om det lige var den dag jeg tog
chancen, at hesten smed mig af....

/Musen



Zirfelt (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Zirfelt


Dato : 23-04-03 06:33

Da jeg var lille sagde mine forældre altid, at så de mig bare en gang uden
ridehjælm, blev hesten øjeblikkelig solgt. En aften skulle jeg bare lige en
lille skridttur i skoven og den ene gang kunne jeg da godt undvære
ridehjælm. Turen endte med et styrt hvor jeg fik en ordentlig hjernerystelse
og et alvorligt forklarings problem over for mine forældre. De solgt
heldigvis ikke hesten, men jeg lærte at ride med hjælm ALTID.
--
Fortsat god og positiv dag


ZIRAX
v. Irene Zirfelt
Løgstørvej 84
9600 Års
98 62 31 31
www.zirfelt.dk



skingur (23-04-2003)
Kommentar
Fra : skingur


Dato : 23-04-03 10:29

"Zirfelt" skrev d. 23-04-03 06:33 dette indlæg :
> Da jeg var lille sagde mine forældre altid, at så de mig bare en gang
uden
> ridehjælm, blev hesten øjeblikkelig solgt. En aften skulle jeg bare
lige en
> lille skridttur i skoven og den ene gang kunne jeg da godt undvære
> ridehjælm. Turen endte med et styrt hvor jeg fik en ordentlig
hjernerystelse
> og et alvorligt forklarings problem over for mine forældre. De solgt
> heldigvis ikke hesten, men jeg lærte at ride med hjælm ALTID.


ja, det er mærkeligt- man dratter ALTID af den dag, man ikke har hjelm
på!
Strøg af min mors isbuk i fredags.. hun stod med den i halsrem og snor,
og den så så rar og fredelig ud, at jeg tænkte jeg snildt kunne sidde på
den, mens den stod der...det kan man på "min", men min mors... der er
kun een vej, når der er rytter på, og der er FREMAD i ekspresfart!!! Så
der blev jeg ikke siddende ret længe!!! (spring aaaaf skreg min mor..og
det gjorde jeg så...ikke videre elegant!!!)
Behøver jeg fortælle, at jeg ikke havde hjelm på? Suk! nå, men jeg
skrabede kun det ene ben...ridebanen er belagt med blåmuslinger..uskønne
at falde på!
Christina

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Musen (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Musen


Dato : 23-04-03 21:25


klip---
> ja, det er mærkeligt- man dratter ALTID af den dag, man ikke har hjelm
> på!
> Strøg af min mors isbuk i fredags.. hun stod med den i halsrem og snor,
> og den så så rar og fredelig ud, at jeg tænkte jeg snildt kunne sidde på
> den, mens den stod der...det kan man på "min", men min mors... der er
> kun een vej, når der er rytter på, og der er FREMAD i ekspresfart!!! Så
> der blev jeg ikke siddende ret længe!!! (spring aaaaf skreg min mor..og
> det gjorde jeg så...ikke videre elegant!!!)
> Behøver jeg fortælle, at jeg ikke havde hjelm på? Suk! nå, men jeg
> skrabede kun det ene ben...ridebanen er belagt med blåmuslinger..uskønne
> at falde på!
> Christina

*SS* sikke et held der ikke skete mere...Det kunne jo være gået helt galt.
For nu at springe lidt i emnet, hvor har I så skaffet muslingeskaller henne,
og hvad kostede de?

Venlig hilsen Musen



skingur (23-04-2003)
Kommentar
Fra : skingur


Dato : 23-04-03 21:48

Hej Musen
Jeg ved faktisk ikke hverken hvad de koster eller hvor man skaffer dem
(kigger på nettet lidt senere og skal nok sige til hvis jeg finder
noget!!!) MEN jeg tror ikke, de er særligt dyre... kender nogle
økoflippere (!!) der brugte det som grundisoleringsmateriale under
stuen...de bestilte et vognlæs og fyldte et 5 meter dybt hul (i
stuestørrelse) op med dem. Muslinger er gode frem for fx leca fordi de
er økologiske/økonomiske/naturlige og har en god isoleringsevne, fordi
de er solide og der er luft imellem...ligesom lecakugler.
På ridebanen er de gode, fordi de faktisk fjedrer uden at gå SÅ meget i
stykker. Dog tror jeg, det optimale ville være at have et lag med grus,
et lag med musing, så stabilgrus, sand og et tykt lag musling. Det ville
give en god, stabil ridebanebund, der kan vendes, vandes og evt tilføjes
både nyt grus og muslinger efter behov. Dumt i en hal hvor der kommer 50
mennesker/heste om dagen, men godt til det lille sted, hvor der ikke
"pløjes" et hovslag hver dag...
Fejlen...kan du se på mit venstre ben!!! muslinger gør av at falde på...
dog kan man lade være med at ride i afklippede jeans, som jeg gjorde
just den dag...

Mvh Christina (prøv at søge på "økologisk byggeri" "isolering naturlig"
mv.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Dennis Thrysøe (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Thrysøe


Dato : 24-04-03 07:20

skingur wrote:
> Hej Musen
> Jeg ved faktisk ikke hverken hvad de koster eller hvor man skaffer dem
> (kigger på nettet lidt senere og skal nok sige til hvis jeg finder
> noget!!!) MEN jeg tror ikke, de er særligt dyre... kender nogle
> økoflippere (!!) der brugte det som grundisoleringsmateriale under
> stuen...de bestilte et vognlæs og fyldte et 5 meter dybt hul (i
> stuestørrelse) op med dem. Muslinger er gode frem for fx leca fordi de
> er økologiske/økonomiske/naturlige og har en god isoleringsevne, fordi
> de er solide og der er luft imellem...ligesom lecakugler.
> På ridebanen er de gode, fordi de faktisk fjedrer uden at gå SÅ meget i
> stykker. Dog tror jeg, det optimale ville være at have et lag med grus,
> et lag med musing, så stabilgrus, sand og et tykt lag musling. Det ville
> give en god, stabil ridebanebund, der kan vendes, vandes og evt tilføjes
> både nyt grus og muslinger efter behov. Dumt i en hal hvor der kommer 50
> mennesker/heste om dagen, men godt til det lille sted, hvor der ikke
> "pløjes" et hovslag hver dag...
> Fejlen...kan du se på mit venstre ben!!! muslinger gør av at falde på...
> dog kan man lade være med at ride i afklippede jeans, som jeg gjorde
> just den dag...

Vi gav ca. 2500 kr. (plus moms? det kan jeg ikke huske...) for de
selvsamme muslinger. Der var vel omkring 45 kubikmeter.

Ridebanen er 25x50=1250 kvadratmeter så det gav et lag på 3-4 cm.

Vi skal have nogle flere på, og har snakket med et sted der kunne gøre
det lidt billigere (vistnok omkring 1500 for et træk - lastbil med
anhænger).

Når det kommer til stykket er muslingeskallerne dybest set gratis -
vognmændene tjener bare på at flytte det.

-dennis


skingur (24-04-2003)
Kommentar
Fra : skingur


Dato : 24-04-03 07:30

"Dennis Thrysøe" skrev d. 24-04-03 07:20 dette indlæg :
> Vi gav ca. 2500 kr. (plus moms? det kan jeg ikke huske...) for de
> selvsamme muslinger. Der var vel omkring 45 kubikmeter.
>
> Ridebanen er 25x50=1250 kvadratmeter så det gav et lag på 3-4 cm.
>
> Vi skal have nogle flere på, og har snakket med et sted der kunne gøre

> det lidt billigere (vistnok omkring 1500 for et træk - lastbil med
> anhænger).
>
> Når det kommer til stykket er muslingeskallerne dybest set gratis -
> vognmændene tjener bare på at flytte det.
>
> -dennis
>


Hvis der skal flere skaller på banen skal jeg til at holde op med at
skvatte af!!!!!!!!!!! De ER ikke rare at falde ned på!! (har du prøvet?)

Christina

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Dennis Thrysøe (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Thrysøe


Dato : 24-04-03 09:28

skingur wrote:
> "Dennis Thrysøe" skrev d. 24-04-03 07:20 dette indlæg :
>
>>Vi gav ca. 2500 kr. (plus moms? det kan jeg ikke huske...) for de
>>selvsamme muslinger. Der var vel omkring 45 kubikmeter.
>>
>>Ridebanen er 25x50=1250 kvadratmeter så det gav et lag på 3-4 cm.
>>
>>Vi skal have nogle flere på, og har snakket med et sted der kunne gøre
>
>
>>det lidt billigere (vistnok omkring 1500 for et træk - lastbil med
>>anhænger).
>>
>>Når det kommer til stykket er muslingeskallerne dybest set gratis -
>>vognmændene tjener bare på at flytte det.
>>
>>-dennis
>>
>
> Hvis der skal flere skaller på banen skal jeg til at holde op med at
> skvatte af!!!!!!!!!!! De ER ikke rare at falde ned på!! (har du prøvet?)

Nej ikke lige på skallerne. Men det er faktisk overraskende få
materialer, det er rart at falde på :)

Muslingeskallerne har også den store fordel om vinteren, at de ikke
fryser sammen til et hårdt knoldet underlag. De forbliver nogenlunde
løse, og hårde-men-fjedrende. Det - sammen med den overfladedrænene
effekt - var årsagen til at vi valgte muslinger.

-dennis


Trond Øyvind Hermans~ (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Trond Øyvind Hermans~


Dato : 24-04-03 12:55

"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse
news:3ea79ffa$0$10430$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> Men det er faktisk overraskende få
> materialer, det er rart at falde på :)

Træflis er da ikke så slemt!? Det bliver vel bare ret glat, hvis det ligger
udenfor?


mvh
Trond Øyvind Hermansen



Anet (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Anet


Dato : 24-04-03 13:00

>
> > Men det er faktisk overraskende få
> > materialer, det er rart at falde på :)
>
> Træflis er da ikke så slemt!? Det bliver vel bare ret glat, hvis det ligger
> udenfor?
>
>
Sidste gang da jeg pludselig sad på min bagdel på en dejlig grøn og blød græsmark da føltes grasmarken ikke nær så blød mere. Den
var lidt hård at lande på.


--

~Hilsen
Annette~



Trond Øyvind Hermans~ (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Trond Øyvind Hermans~


Dato : 25-04-03 00:32

"Anet" <anet49@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3ea7d1cd$0$24703$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Sidste gang da jeg pludselig sad på min bagdel på en dejlig grøn og blød
græsmark da føltes grasmarken ikke nær så blød mere. Den
> var lidt hård at lande på.

Jeg kom lige i tanke om stubmarken, som jeg selv landede på sidste sommer.
Jeg havde godtnok hjelm på (med ørebøjler og alting), men da jeg landede
"på" ansigtet (næsten bogstaveligt), hjalp det ikke rigtigt noget; jorden
var fin og løs og gjorde egentlig ikke ondt at lande på - det var næsten
blødt- men jeg fik en ordentlig gang næseblod og en meget øm næse. Jeg burde
vel have haft en full-face-hjælm på. Jeg tror jeg fik en masse stubbe lige i
ansigtet.


mvh
Trond Øyvind Hermansen



Dennis Thrysøe (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Thrysøe


Dato : 24-04-03 13:06

Trond Øyvind Hermansen wrote:
> "Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ea79ffa$0$10430$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> [klip]
>
>
>>Men det er faktisk overraskende få
>>materialer, det er rart at falde på :)
>
>
> Træflis er da ikke så slemt!?

Når det bliver tilpas blødt, er det nok ikke så galt. Men det kræver
også en del vandning og ridning.

> Det bliver vel bare ret glat, hvis det ligger
> udenfor?

I allerhøjeste grad :)

-dennis


Trine Stubbe Teglbjæ~ (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~


Dato : 24-04-03 20:46

On Thu, 24 Apr 2003 13:54:42 +0200, "Trond Øyvind Hermansen"
<oyvind.hermansen@iname.com> wrote:

>"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse
>news:3ea79ffa$0$10430$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>[klip]
>
>> Men det er faktisk overraskende få
>> materialer, det er rart at falde på :)
>
>Træflis er da ikke så slemt!? Det bliver vel bare ret glat, hvis det ligger
>udenfor?

   Og i frostvejr risikerer man at hestene jokker sådan et stykke
lige op gennem sålen (Da de kan komme til at stå lodret i frostjord)
:(( Jeg er _ikke_ fortaler for træflis - omend ikke fordi det er
frygteligt at lande på ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Dennis Thrysøe (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Thrysøe


Dato : 25-04-03 08:05

Trine Stubbe Teglbjærg wrote:
>    Og i frostvejr risikerer man at hestene jokker sådan et stykke
> lige op gennem sålen (Da de kan komme til at stå lodret i frostjord)
> :(( Jeg er _ikke_ fortaler for træflis - omend ikke fordi det er
> frygteligt at lande på ;)

Ikke udendørs ihvertfald. Indendørs er det faktisk en udemærket løsning.

-dennis


Trine Stubbe Teglbjæ~ (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~


Dato : 25-04-03 09:52

On Fri, 25 Apr 2003 09:04:33 +0200, Dennis Thrysøe
<dennis@geysirheste.dk> wrote:


>>    Og i frostvejr risikerer man at hestene jokker sådan et stykke
>> lige op gennem sålen (Da de kan komme til at stå lodret i frostjord)
>> :(( Jeg er _ikke_ fortaler for træflis - omend ikke fordi det er
>> frygteligt at lande på ;)
>
>Ikke udendørs ihvertfald. Indendørs er det faktisk en udemærket løsning.

   Jeps - men man skal stadig være opmærksom på det med frostvejr
.... Det var netop lige uden for ridehuset at "min" prusser fik jokket
sådan et stykke op i en baghov :/


/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Musen (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Musen


Dato : 25-04-03 16:12

klip...
> Vi gav ca. 2500 kr. (plus moms? det kan jeg ikke huske...) for de
> selvsamme muslinger. Der var vel omkring 45 kubikmeter.
>
> Ridebanen er 25x50=1250 kvadratmeter så det gav et lag på 3-4 cm.
>
> Vi skal have nogle flere på, og har snakket med et sted der kunne gøre
> det lidt billigere (vistnok omkring 1500 for et træk - lastbil med
> anhænger).
>
> Når det kommer til stykket er muslingeskallerne dybest set gratis -
> vognmændene tjener bare på at flytte det.
>
> -dennis
hmm det lyder faktisk ikke ret dyrt, jeg troede det kostede en
herregård...Har I så sand nedenunder? Vi har nemlig lige i øjeblikket en
ridebane der består af en græsmark, med et MEGET tyndt lag sand. Mon det
overhovedet vil nytte noget at putte skallerne på den?

Venlig hilsen Musen



Dennis Thrysøe (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Thrysøe


Dato : 28-04-03 08:02

Musen wrote:
> hmm det lyder faktisk ikke ret dyrt, jeg troede det kostede en
> herregård...Har I så sand nedenunder?

Nej, bare jord. Ret sort jord endda.

> Vi har nemlig lige i øjeblikket en
> ridebane der består af en græsmark, med et MEGET tyndt lag sand. Mon det
> overhovedet vil nytte noget at putte skallerne på den?


Det vil jeg tro. Faktisk bruges sand ikke så ofte i 'vores verden' (læs:
islandsheste), da det bliver for tungt. Så en 4-6 cm skaller ville
sikkert være fint.

De er faktisk forholdsvist nemme at fordele. (Men stadig et stort
arbejde for 1250 kvm.)

-dennis


Anet (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Anet


Dato : 28-04-03 08:11

>
> Det vil jeg tro. Faktisk bruges sand ikke så ofte i 'vores verden' (læs:
> islandsheste), da det bliver for tungt. Så en 4-6 cm skaller ville
> sikkert være fint.
>
> (klip)

Jeg har en dressurbane udendørs og hvis jeg rider med de små islændere dernede så er de ved at dø fordi det netop er for tungt for
dem. Rider jeg derimod på folden så er der fart på og de fløjter hen over jorden.


--

~Hilsen
Annette~



Musen (29-04-2003)
Kommentar
Fra : Musen


Dato : 29-04-03 07:23



> Nej, bare jord. Ret sort jord endda.
>
Faktisk bruges sand ikke så ofte i 'vores verden' (læs:
> islandsheste), da det bliver for tungt. Så en 4-6 cm skaller ville
> sikkert være fint.
>
> De er faktisk forholdsvist nemme at fordele. (Men stadig et stort
> arbejde for 1250 kvm.)
>
> -dennis

Nååj tusind tak, så lyder det hele jo ikke så håbløst endda

Venlig hilsen Musen



Ole Braad-Sorensen (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Ole Braad-Sorensen


Dato : 24-04-03 07:10

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> wrote:

>En bil lige ude på den anden side af
>ridehusets væg dyttede og hesten hoppede.

Jeg ku forstå det hvis bilen kørte ind i ridehuset, men at et dyt
UDENFOR ka skræmme livet af hesten forstår jeg ikke.

For ikke at være OT, så har min hest heller aldrig hjælm på


Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Musen (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Musen


Dato : 25-04-03 16:14

>En bil lige ude på den anden side af
> >ridehusets væg dyttede og hesten hoppede.
>
> Jeg ku forstå det hvis bilen kørte ind i ridehuset, men at et dyt
> UDENFOR ka skræmme livet af hesten forstår jeg ikke.

Jo det har min skam også gjort en del gange, da hun stod på rideskole...Også
hvis en eller anden har råbt udenfor eller noget andet har larmet

> For ikke at være OT, så har min hest heller aldrig hjælm på

*tsk* hvor uforsvarligt :oÞ

Venlig hislen Musen



Trine Stubbe Teglbjæ~ (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~


Dato : 25-04-03 16:33

On Fri, 25 Apr 2003 17:14:28 +0200, "Musen" <mivsesnabela@sol.dk>
wrote:


>> Jeg ku forstå det hvis bilen kørte ind i ridehuset, men at et dyt
>> UDENFOR ka skræmme livet af hesten forstår jeg ikke.
>
>Jo det har min skam også gjort en del gange, da hun stod på rideskole...Også
>hvis en eller anden har råbt udenfor eller noget andet har larmet

   Tænk - jeg synes oftere hesten flipper ud over lyde udenfor
end lyde indenfor i ridehuset - alene fordi de kan se det der sker i
ridehuset - men ikke det der sker udenfor =)


/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste