MS Windows
briani 27239
Slet Win98
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 20-04-03 18:44

Jeg har installeret WinXp og har efterhånden kørt med det i en måneds tid.
Derfor overvejer jeg nu at slette min gamle Win98, som fortsat ligger på
drev C:, mens XP fortsat skal ligge på D:

Kan jeg blot delete Windows-kataloget på C:? Hvordan fjerner jeg
bootmuligheden på Win98 ved opstarten?

Fra : Leif Pedersen

Dato : 20-04-03 20:32

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> drev C:, mens XP fortsat skal ligge på D:
>
> Kan jeg blot delete Windows-kataloget på C:? Hvordan fjerner jeg

Det bedste er nok at formatere det drev windows 98 ligger på.
Hvilket drev har du enlig insteleret xp?
Til bootmuligheden kan du nok bare rette i boot.ini.

Hilsen
Anders

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-04-03 21:32

In dk.edb.system.ms-windows, Leif Pedersen <leif-
pedersen@mail1.stofanet.dk> says...
> Det bedste er nok at formatere det drev windows 98 ligger på.

Nej, det er det ikke...!!!

Slet bare Win98 og ret i boot.ini

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 21-04-03 19:32

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message
> In dk.edb.system.ms-windows, Leif Pedersen <leif-
> pedersen@mail1.stofanet.dk> says...
>
> Nej, det er det ikke...!!!
>
> Slet bare Win98 og ret i boot.ini

Jeg har winXP liggende på mit D-drev. Jeg har samtidig en del filer liggende
på C-drevet, som jeg gerne vil beholde. Derfor er jeg glad for at høre, at
jeg blot kan slette Win98.

Fra : jens

Dato : 24-04-03 00:38

> [...]
liggende
> på C-drevet, som jeg gerne vil beholde. Derfor er jeg glad for at høre, at

Hklik på denne computer i XP, egenskaber-avanceret-* nederste
"indstillinger" er start og genoprettelse" fjern "v" i vis en liste over
operativsystemer i ..............

Så startes kun den som er valgt øverst.

mvh Jens