Favicon virker ikke...
Fra : Christian Bagger

Dato : 20-04-03 15:48

Hej...

Jeg har lavet et icon med Happyicon. Og indsat det på mit
web-sted. Men man kan kun se mit icon når man tilføjer siden til
foretrukne, hvordan kan man lave det så iconet kommer til at være
i adresselinjen?

Hilsen Christian Bagger

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leonard

Dato : 20-04-03 16:09

Christian Bagger <Scooter-planet@scooter-planet.dk> wrote:

>Men man kan kun se mit icon når man tilføjer siden til
>foretrukne, hvordan kan man lave det så iconet kommer til at være
>i adresselinjen?

Ved at skifte browser.
IE viser så vidt jeg ved først favicon når siden er i fortrukne, mens
Opera, Netscape og andre viser det som du gerne vil.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Thomas Dybdahl osv

Dato : 21-04-03 14:26

Christian Bagger wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> web-sted. Men man kan kun se mit icon når man tilføjer siden til
> foretrukne, hvordan kan man lave det så iconet kommer til at være

Kun én mulighed!.. Drop IE!

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 22-04-03 00:15

Thomas Dybdahl osv skrev:

>Kun én mulighed!.. Drop IE!

Det vil sige at det ikke er designer, men bruger der skal løse
problemet?

Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Thomas Dybdahl osv

Dato : 21-04-03 14:27

> [...]
> web-sted. Men man kan kun se mit icon når man tilføjer siden til
> foretrukne, hvordan kan man lave det så iconet kommer til at være

Kun én mulighed!.. DROP IE!

--
Thomas

Fra : Thomas Dybdahl osv

Dato : 21-04-03 14:34

> [...]
> web-sted. Men man kan kun se mit icon når man tilføjer siden til
> foretrukne, hvordan kan man lave det så iconet kommer til at være

Kun én mulighed!.. DROP IE!!! Og få dig et liv ;)

--
Thomas

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 21-04-03 15:22

Thomas Dybdahl osv <1@3.be> writes:

> Kun én mulighed!.. DROP IE!!! Og få dig et liv ;)

Hvis der kun er en mulighed, hvorfor så sige det tre gange?
(og Højere! og HØJERE! og HØJERE!!!) :)
Den kom igennem første gang.

Mere dimplomatisk: Det *er* et kendt problem med IE.
/L

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 22-04-03 17:16

Lasse Reichstein Nielsen wrote:
> Hvis der kun er en mulighed, hvorfor så sige det tre gange?
> (og Højere! og HØJERE! og HØJERE!!!) :)
> Den kom igennem første gang.

Der var problemer med sunsite.dk mandag
hvilket kan være grunden til de gentagene indlæg.

mvh Søren

Fra : Christian Bagger

Dato : 21-04-03 15:40

> Kun én mulighed!.. DROP IE!!!
> --
> Thomas
>
> --

Hvad mener du med: "Drop IE" ????

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 21-04-03 19:38

Christian Bagger wrote:

> Hvad mener du med: "Drop IE" ????

Internet Explorer, IE, har lidt problemer
prøv en anden browser.

mvh Søren

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 22-04-03 10:56

In <b7ubu7$7kp$1@sunsite.dk> Christian Bagger <Scooter-planet@scooter-planet.dk> writes:

> [...]

>Hilsen Christian Bagger

>--
>Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?

Hvad om du lige gav os adressen, så vi kan se om det er din
kode eller din browser, der er sær ?
Jeg har leget lidt med favicon selv, så fortæl fx om du kan
se den på www.246.dk ?

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-04-03 11:55

Kai Birger Nielsen skrev:

> Hvad om du lige gav os adressen, så vi kan se om det er din
> kode eller din browser, der er sær ?

IE _er_ sær - den viser ikke et favicon før man har bookmarket en
side.

> Jeg har leget lidt med favicon selv, så fortæl fx om du kan
> se den på www.246.dk ?

Sådan virker det også på din side. Mozilla m.fl. viser ikonet med
det samme, mens IE først viser det hvis man bookmarker siden.

NB: Du må gerne klippe i dine citater.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-04-03 18:41

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> IE _er_ sær - den viser ikke et favicon før man har bookmarket en
> side.

Det sjovt, fordi det gør min!

Med venlig hilsen Lasse Jensen...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-04-03 20:51

Lasse Jensen skrev:

> Det sjovt, fordi det gør min!

Hvis jeg laver tricket med at trække ikonet fra adresselinjen ind
på siden to gange kommer ikonet også her. Pointen er at det ikke
kommer uden at brugeren gør noget for det.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 22-04-03 13:04

Christian Bagger wrote:
> [...]
> web-sted. Men man kan kun se mit icon når man tilføjer siden til
> foretrukne, hvordan kan man lave det så iconet kommer til at være

Du kan checke om det virker ved at

1) bruge en mozilla-version højere end 1.1 (men det har du vist fundet
ud af nu )

eller

2) trække ikonet (dvs - explorer-ikonet når favicon ikke er kommet frem
endnu) ned oveni siden et par gange (tag fat med musen, træk ned i
dokumentet, slip. Et par gange)

Dette plejer at være en sikker metode selv ved Explorer.

Det hjælper ikke dine brugere - nej. Så for at vise dem det du har lavet
må du 1) forklare dem fremgangsmåden (nej - det var ikke et seriøst
forslag), 2) lære dem at bruge en anden browser eller 3) bare slutte dig
til alle os andre og ærgre dig over at MS har fået lov til at sætte sig
så tungt på browsermarkedet så folk ikke er klar over at der findes et
alternativ.

mvh

Jesper Brunholm

--