telmore.dk
Fra : Christian Poulsen

Dato : 17-04-03 18:53

Har subj. også været død hele dagen hos jer? Periodisk har man
lige kunne se forsiden, men efter man logger ind, så får man
"The page cannot be displayed".

Jeg har CyberCity.

Fra : Lars Christensen

Dato : 17-04-03 19:03

Telmore er også helt død hos Tiscali

Lars

Fra : Anders Hougaard

Dato : 17-04-03 19:15

Lars Christensen skrev:

> Telmore er også helt død hos Tiscali

Den nye adresse er www.tdcmobil.dk/telmore ;)
Spøg til side....

Mvh

Anders

Fra : Michael Riis

Dato : 17-04-03 19:14

Ja har samme problem

Fra : Martin Zielke

Dato : 17-04-03 19:36

Telmores hjemmeside virker heller ikke ved mig!

Jeg hat TDC Internet
ADSL

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-04-03 19:39

"Martin Zielke" <martinz@mail.dk> wrote in message
> Telmores hjemmeside virker heller ikke ved mig!

Heller ikke her.. Der er nok nogle af konkurrenterne der har hacket deres
server

Fra : Søren Blom

Dato : 17-04-03 19:55

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev

> Heller ikke her.. Der er nok nogle af konkurrenterne der har hacket deres
> server

Meget kan jo nå at ændre sig på øjeblikke, men herfra virker siden fint nok.

Har Webspeed.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 17-04-03 20:47

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev

> Meget kan jo nå at ændre sig på øjeblikke, men herfra virker siden fint
nok.

Ja, på baggrund af de observerede indmeldinger kan man måske gå så vidt, som
til at konstatere at siden kom op at køre igen på et tidspunkt mellem
kl.20:53 og 20:54, hvor du konstaterede at siden igen virkede

Og så tror jeg vist heller ikke at der er mere spændende ved den sag, eller?

Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 17-04-03 19:54

> Heller ikke her..

Ja tak, ja tak, ja tak og ja tak.
Jeg tror hermed vi fik konstateret at telmore.dk er nede :)

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 17-04-03 20:46

In article <b7mpm9$9mk$1@sunsite.dk>, Christian Poulsen wrote:
> Har subj. også været død hele dagen hos jer? Periodisk har man
> lige kunne se forsiden, men efter man logger ind, så får man
> "The page cannot be displayed".

Vores DNS er hosted hos Worldcom, og de har haft problemer med deres
DNS server i en hel del timer nu.

Det ser ud til, at de har faaet loest det nu.

--
Lars (Telmore)

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 18-04-03 08:53

> Vores DNS er hosted hos Worldcom, og de har haft problemer med deres
> DNS server i en hel del timer nu.

Utroligt at et professionelt firma som Telmore lader sin DNS styre af
et uprofessionelt(!) firma som Worldcom/Alter.net

Hvad er der galt med gratisDNS? :)

--
Michael
http://www.skydesign.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-04-03 10:20

"Michael Kjærsgård" <webmaster@post10.zzn.com> wrote in message
> [...]

Plejer man ikke have 2 DNS servere?

> Utroligt at et professionelt firma som Telmore lader sin DNS styre af
> et uprofessionelt(!) firma som Worldcom/Alter.net

Hvorfor er Worldcom et uprofessionelt firma?

Fra : Dan Molberg

Dato : 18-04-03 11:22

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> "Michael Kjærsgård" <webmaster@post10.zzn.com> wrote in message
> Plejer man ikke have 2 DNS servere?
Der skal være minimum 2 DNS severe for et domain.

> Hvorfor er Worldcom et uprofessionelt firma?
Hvis man har begge sine DNS servere ståenden på samme linie/samme lokale...
så kan man ikke være særlig prof.

fut: dk.edb.internet.udbydere

Fra : Jesper Winding

Dato : 18-04-03 15:45

"Dan Molberg" <beyond@repair.void> skrev i en meddelelse

> Hvis man har begge sine DNS servere ståenden på samme linie/samme
lokale...
> så kan man ikke være særlig prof.

Der vel ikke mange firmaer der har to afkølede rum til servere så vidt jeg
ved. Og det gør sq også mindre at de står i samme rum eller i samme bygning.
Skal det være på den måde kan man jo blive ved. Må ikke være i samme
bygning, på samme grid, på samme elforsyning osv.. med lad os se om det her
TDC hallo kan skyde lidt penge ind. Kan jo være at de får lagt det ind på
TDC servere det hele.

--
Jesper

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-04-03 15:49

In article <b7ojjq$bnk$1@news.net.uni-c.dk>, Dan Molberg wrote:

> Hvis man har begge sine DNS servere ståenden på samme linie/samme lokale...
> så kan man ikke være særlig prof.

Hvorfor tror du de har det?

--
Andreas Plesner Jacobsen | I owe the public nothing.

Fra : Dan Molberg

Dato : 18-04-03 16:59

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Hvorfor tror du de har det?
Hvem har hvad?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-04-03 17:07

In article <b7p7b5$14as$1@news.net.uni-c.dk>, Dan Molberg wrote:

> Hvem har hvad?

Det synes jeg ellers fremgår ret klart af dialogen: Hvorfor tror du
Worldcom har begge deres DNS-servere stående på samme linie/samme
lokale?

--
Andreas Plesner Jacobsen | I'm a Lisp variable -- bind me!

Fra : Dan Molberg

Dato : 18-04-03 17:40

> Det synes jeg ellers fremgår ret klart af dialogen: Hvorfor tror du
> Worldcom har begge deres DNS-servere stående på samme linie/samme
> lokale?
Det måtte de næsten have da de var nede, der var ingen af deres navneservere
der svarede.... Og kun den primære er som jeg husker den fra den dag jeg
kiggede sidste...

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-04-03 17:48

In article <b7p9oc$i60$1@sunsite.dk>, Dan Molberg wrote:

> Det måtte de næsten have da de var nede, der var ingen af deres navneservere
> der svarede.... Og kun den primære er som jeg husker den fra den dag jeg
> kiggede sidste...

Det kræver ellers et minimum af indsats at finde ud af at de ikke ser ud
til at stå på samme linie, så du famler tilsyneladende i blinde og
formår alligevel at nedgøre Worldcom samtidig. Modigt.

--
Andreas Plesner Jacobsen | A bachelor is an unaltared male.

Fra : Dan Molberg

Dato : 18-04-03 18:08

> Det kræver ellers et minimum af indsats at finde ud af at de ikke ser ud
> til at stå på samme linie, så du famler tilsyneladende i blinde og
> formår alligevel at nedgøre Worldcom samtidig. Modigt.
Nu var min indsats rettet mod bare at se hvorfor telmore.dk ikke svarede, og
det var fordi at ingen af de to DNS servere svarede.... Mere gad jeg ikke,
som efter jeg ikke ventede at blive udspurgt om det!

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 18-04-03 21:38

> Der skal være minimum 2 DNS severe for et domain.

typo - der er naturligvis to.

> Hvis man har begge sine DNS servere ståenden på samme linie/samme
> lokale... så kan man ikke være særlig prof.

Det var software fejl paa deres DNS servere, der var skyld i problemer,
ikke at serveren var gaaet ned eller havde mistet forbindelsen.

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 18-04-03 21:36

In article <ab133b5c.0304172352.2f894736@posting.google.com>, Michael
Kjærsgård wrote:

> Utroligt at et professionelt firma som Telmore lader sin DNS styre af
> et uprofessionelt(!) firma som Worldcom/Alter.net

Vi har ikke vores navneservere registreret hos Dk hostmaster, saa
vi skal jo lade den gaa igennem nogen.

> Hvad er der galt med gratisDNS? :)

Indtil videre har Worldcom nu en bedre trackrecord end gratisdns,
men lad nu det ligge.

Fra : Allan E

Dato : 19-04-03 15:32

"Lars Jakobsen" <lj@uranus.renoz.dk> wrote in message
> Indtil videre har Worldcom nu en bedre trackrecord end gratisdns,
> men lad nu det ligge.

Nå, ja ja. Man skal vel lære at sine uheld.
Der er jo ingen der forhindrer en i at spille på begge heste.
Man kan vel altid oprette sekundær dns hos gratisdns og dermed sikre sig
deres 4-5 dnsservere, i tilfælde af at noget ligende skulle opstå igen??

Mvh Allan E

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 19-04-03 16:22

> Indtil videre har Worldcom nu en bedre trackrecord end gratisdns,
> men lad nu det ligge.

?!?
GratisDNS har haft ca. 30 minutters sammenhængende nedetid siden
starten.... Men som Allan foreslår, lad dem da køre sekundær DNS, så er i
da i hvert fald så sikrede som i kan være.
Og prisen skulle være overkommelig :)

God påske.

--
Michael
http://www.skydesign.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 19-04-03 19:17

Michael Kjærsgård wrote:

> [...]

Telmore ER allerede kunde hos os.. :)

Jeg har endnu ikke fået nogen klager fra dem, så jeg går ud fra de er glade
og tilfredse. Hvis der laves målinger af os, så vil jeg gerne diskutere
evt. resultater (over en evt gratis telefon:).

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 20-04-03 14:29

> Telmore ER allerede kunde hos os.. :)

Men ikke med deres primære domain, og det var det der var problemer med :)
Har set tellmore.dk, telemore.dk o. lign. ligger hos dig...

--
Michael
http://www.skydesign.dk