/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Sonofon prøver at snyde kunderne (mig)...
Fra : Martin Jorgensen


Dato : 16-04-03 15:40

Hej Alle.

Jeg købte i sidste måned en t68i med Sonofon variant og billigzone hos
expert til kr.1299,- såvidt jeg husker. Imidlertid havde jeg læst på nettet
at der på billigzone var 14 dages opsigelse, så få dage efter jeg havde købt
telefonen ringede jeg ind og opsagde abbonnementet mundtligt, hvilket så
ifølge kundeservicemedarbejderen var iorden selvom han ikke var glad for
det, kunne man høre. Jeg låste derefter sim-locken op på nørrebro, Kbh.

Da jeg efter ca. 7 dage også modtog velkomstbrevet med billigzone underskrev
jeg det derfor og skrev med store tydelige bogstaver at "dette er en
opsigelse af billigzone!", så der ikke kunne være nogle misforståelser og så
de også havde den skriftlige opsigelse (selvom den mundtlige burde være god
nok). Sonofon har modtaget den skriftlige opsigelse i god tid (nogle dag)
før 14-dages fristen udløb.

I dag modtager jeg så regningen fra sonofon og de har sgu´ faktureret
billigzone som om det ikke var opsagt, hele perioden ud!
Så ringer jeg ind til kundeservice nu og brokker mig over dem og forklarer
medarbejderen at det for lang tid siden blev opsagt (billigzone) og følgende
samtale finder sted, som jeg har optaget ifb. dokumentation ifb. med at jeg
nægter at betale regningen og gerne vil have mit på det rene, mht. en evt.
fremtidig sag (er lovligt at optage samtaler ifølge dk.videnskab.jura,
NG´en, hvis man selv er part i sagen)

(Med forbehold for fejl, og væsentlige mangler gengives samtalen sådan cirka
nogenlunde her, /forbehold/ for fejl og mangler):

-CUT-

Mig: (Mit navn)

Sonofon: Jeg går ind og kigger på det.....

Mig: Så jeg ville høre om i ikke kunne sende mig en ny faktura... hvor den
er rigtig?

Sonofon: Nu skal vi lige-øøøh, kigge på det, øh... (nævner beløbet
størrelse).

Mig: Nemlig.

Sonofon: Ja, den skal du bare lade være med at betale og nu skal jeg lige gå
ind og se hvordan det er den ser ud............

Mig: Okay.

Sonofon skifter nu efter at have kigget på skærmen og siger:

Sonofon: Godt... Den gang du har oprettet det her abbonnement?

Mig: Ja?

Sonofon: Der har du oprettet abbonnementet, hvor der har været billigzone
på?

Mig: Ja, men så ombestemte jeg mig.

Sonofon: Ja, øh. Deeeet-øøh. Der er 3 måneders bindinger på det, når det er
at det -øøøh- man laver det.

Mig: Hva´ øh, jeg syntes da jeg har læst at der er 14 dages opsigelse.

Sonofon: (Pause... tænker sig om): 14 dages opsigelse??? (som om han
pludselig har glemt hvad vi snakkede om.

Mig: Ja!

Sonofon: Af hvad???

Mig: Af billigzone.

Sonofon: (pause, tænker sig lidt om): Nu skal vi se her... Slettet... Lad os
lige prøve at se her (roder lidt med computeren)...

Mig: Og da det var, at jeg ringede ind et par dage efter (købsdatoen) så
sagde de også (de = Sonofon) at det ville blive slettet (billigzone-abb.).

Sonofon: Snakker i munden på mig: Jaahjaah. jaja.

Mig: Og jeg har også sendt en skriftlig opsigelse, så jeg har sgu´ gjort
nok, ikke?

Sonofon: Ja, rolig nu.

Mig: Nå, okay.

Sonofon: Nu tager vi det helt roligt nu og så finder vi ud af det.

Mig: Ja, det håber jeg sgu´ også..... Jeg ved sgu´ ikke hvad i har gang i,
mand.
- (Nu kommer der en større pause og så svarer Sonofon):

Sonofon: Hvis du undlader at betale den regning der så på den næste regning,
da vil der være krediteret -ææøøh- -øh- -forbrugs- -ah- -øh- eller så
billigzone, være -aah-øh- krediteret...

Mig: Ja, så er det fjernet?

Sonofon: Ja.


Jeg vil lade det være op til hver enkelt at tænke sit, mht. hvad han af sin
chef har fået ordre på at sige til kunderne - eller mere betænkeligt: Hvad
det var der stod på hans computerskærm, da han pludselig begyndte at ævle om
3 måneders bindinger!

Er jeg den eneste herinde der ikke har hørt om det ævl med 3 måneders
bindinger på Sonofon variant-abb?

Hvad siger i andre? Jeg kan KUN anbefale Telmore. Telmore styrer.

mvh.
Martin Jørgensen.

ps: Ifølge
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=nzmO9.13
788%24Hl6.1542758%40news010.worldonline.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Doptage%
2Btelefon%2Bsamtale%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26hl%3Dda ,hjælper det at man
siger at telefon-samtalen bliver optaget, hvis telefon-selskaberne prøver at
snyde én, ligesom i ovenstående...



 
 
Helmut Lotti (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Helmut Lotti


Dato : 16-04-03 16:04


"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e9d6b59$0$24620$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg vil lade det være op til hver enkelt at tænke sit, mht. hvad han af
sin
> chef har fået ordre på at sige til kunderne - eller mere betænkeligt: Hvad
> det var der stod på hans computerskærm, da han pludselig begyndte at ævle
om
> 3 måneders bindinger!
>
> Er jeg den eneste herinde der ikke har hørt om det ævl med 3 måneders
> bindinger på Sonofon variant-abb?
>

Det er ganske rigtig, at der er 3 mådernes binding på billig-zone. Men du
har også ret i, at der er 14 dages fortrydelsret!
Husk altid at gøre sådan noget skrifteligt og behold en kopi selv, så du kan
dokumentere det.
Efter min mening har du ret. Spørgsmålet er bare hvordan du vil bevise at du
har fortrudt. Jeg er ikke sikker på din optagelse kan bruges, da det som
sagt skal være skrifteligt!

Pøj pøj med det!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti



Martin Jorgensen (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Jorgensen


Dato : 16-04-03 16:27


"Helmut Lotti" <HelmutL@ofir.dk> wrote in message
news:3e9d70c3$0$171$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3e9d6b59$0$24620$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
-CUT-

> Det er ganske rigtig, at der er 3 mådernes binding på billig-zone. Men du
> har også ret i, at der er 14 dages fortrydelsret!
> Husk altid at gøre sådan noget skrifteligt og behold en kopi selv, så du
kan
> dokumentere det.
Det var jo netop det jeg gjorde, selvom kundeservice-medarbejderen den
første gang (få dage efter købet) sagde at "det skulle jeg ikke tænke mere
på. Det var ordnet..." (mundtlig opsigelse)... Heldigt nok at jeg ikke
stolede på ham og også (bare for en sikkerheds skyld) sendte den skriftlige
opsigelse ind, da jeg modtog brochurerne......!

Nu ringer jeg ind og først siger kundeservice-medarbejderen først, at jeg
bare skal lade være med at betale regningen.

Så kigger han lidt på sin skærm og begynder at snakke om at der 3-måneders
binding på et billigzone (selvom jeg har opsagt billigzone både mundtligt og
skriftligt indenfor 14 dage af købet), når jeg opretter det. Det syntes jeg
da er fup og svindel. Og når jeg fortæller ham at jeg har læst at jeg har 14
dages opsigelse så skal der altså en del (unødvendig) overtalelse til før
han giver mig ret...

> Efter min mening har du ret. Spørgsmålet er bare hvordan du vil bevise at
du
> har fortrudt. Jeg er ikke sikker på din optagelse kan bruges, da det som
> sagt skal være skrifteligt!
Som sagt, så /har/ jeg altså opsagt billigzone-abbonnementet skriftligt
efter ca. 1 uge efter købsdatoen.

> Pøj pøj med det!
Pøj pøj-hvad? Jeg betaler naturligvis ikke , da jeg har opsagt
billigzonen både skriftligt og mundtligt... Jeg kan ikke se hvorfor jeg
skulle betale en regning for billigzone, når det nu er opsagt indenfor 14
dage...

> Med venlig hilsen
>
> Helmut Lotti

mvh.
Martin Jørgensen.



Thomas More (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Thomas More


Dato : 16-04-03 17:46


Det behøver ovehovedet ikke være skriftligt.

Der er i dansk ret INGEN formkrav for bevisførelse !!





"Helmut Lotti" <HelmutL@ofir.dk> wrote in message
news:3e9d70c3$0$171$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3e9d6b59$0$24620$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Jeg vil lade det være op til hver enkelt at tænke sit, mht. hvad han af
> sin
> > chef har fået ordre på at sige til kunderne - eller mere betænkeligt:
Hvad
> > det var der stod på hans computerskærm, da han pludselig begyndte at
ævle
> om
> > 3 måneders bindinger!
> >
> > Er jeg den eneste herinde der ikke har hørt om det ævl med 3 måneders
> > bindinger på Sonofon variant-abb?
> >
>
> Det er ganske rigtig, at der er 3 mådernes binding på billig-zone. Men du
> har også ret i, at der er 14 dages fortrydelsret!
> Husk altid at gøre sådan noget skrifteligt og behold en kopi selv, så du
kan
> dokumentere det.
> Efter min mening har du ret. Spørgsmålet er bare hvordan du vil bevise at
du
> har fortrudt. Jeg er ikke sikker på din optagelse kan bruges, da det som
> sagt skal være skrifteligt!
>
> Pøj pøj med det!
>
> Med venlig hilsen
>
> Helmut Lotti
>
>



JMo. (16-04-2003)
Kommentar
Fra : JMo.


Dato : 16-04-03 19:20

"Thomas More" <thomasmore25@hotmail.com> wrote in
news:b7k1ba$1otpc$1@ID-157211.news.dfncis.de:

> Det behøver ovehovedet ikke være skriftligt.
>
> Der er i dansk ret INGEN formkrav for bevisførelse !!

Men det kan nu være usandsynligt bøvlet at skulle en tur forbi retten for 6
måneders billigzone

Mads Jakobsen (17-04-2003)
Kommentar
Fra : Mads Jakobsen


Dato : 17-04-03 19:02

> Det behøver ovehovedet ikke være skriftligt.
>
> Der er i dansk ret INGEN formkrav for bevisførelse !!

Af juridiske årsager skal alle annulleringer eller opsigelser ske
skriftligt, da jeg i princippet vil have muligheden for at kunne ringe ind
og opsige alle abonnementer i hele DK. I en evt. retssag er det derfor
vigtigt for teleselskabet at have opsigelsen med ejers underskrift på papir.
Har set en del sager, hvor en sur nabo eller ex-kæreste prøver at opsige
naboens eller ex-kærestens telefoner.



Anders Hougaard (17-04-2003)
Kommentar
Fra : Anders Hougaard


Dato : 17-04-03 19:18


Mads Jakobsen skrev :

> Af juridiske årsager skal alle annulleringer eller opsigelser ske
> skriftligt, da jeg i princippet vil have muligheden for at kunne ringe ind

Opsigelse kan SVJV ske telefonisk hos Debitel.


Mvh

Anders



Michel Komischke (18-04-2003)
Kommentar
Fra : Michel Komischke


Dato : 18-04-03 13:29

"Anders Hougaard" <anderx@spam.mig.ej.mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e9ef003$0$4344$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Opsigelse kan SVJV ske telefonisk hos Debitel.

Det har jo ikke meget med Sonofon at gøre (som denne tråd handler om).

Dvs. jeg kan ringe og opsige samtlige DebiTEL abonnementer... mmmm



Anders Hougaard (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Anders Hougaard


Dato : 21-04-03 23:29

Michel Komischke skrev :

>
> Det har jo ikke meget med Sonofon at gøre (som denne tråd handler om).

Mads Jakobsen mente da vist alle teleselskaber. Medmindre "alle abonnementer
i DK" er samlet hos Sonofon.

> Dvs. jeg kan ringe og opsige samtlige DebiTEL abonnementer... mmmm
>

Du behøver nok ikke at have det besvær...Det skal de enkelte abonnenter nok
klare for dig efterhånden :)


Mvh

Anders



Anders Hougaard (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Anders Hougaard


Dato : 16-04-03 20:26


Helmut Lotti skrev

> Det er ganske rigtig, at der er 3 mådernes binding på billig-zone. Men du
> har også ret i, at der er 14 dages fortrydelsret!

På Sonofons hjemmeside står: "Der er 3 måneders uopsigelighed på Billig-Zone
tillægsabonnementet. "

Hvor kommer de 14 dages fortrydelsesret fra? Der er SVJV 10 dages
fortrydelsesret på selve abonnementet, som der jo i øvrigt er 6 måneders
bindingsperiode på. At der skulle være fortrydelsesret på et tillægsprodukt
har jeg ikke hørt om?


Mvh

Anders





Anders Hougaard (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Anders Hougaard


Dato : 16-04-03 20:36


"> Hvor kommer de 14 dages fortrydelsesret fra? Der er SVJV 10 dages
> fortrydelsesret på selve abonnementet, som der jo i øvrigt er 6 måneders
> bindingsperiode på. At der skulle være fortrydelsesret på et
tillægsprodukt
> har jeg ikke hørt om?


Okay, jeg har kigget lidt nærmere på det :)
I BZ-brochuren står: "Ønsker du ikke at beholde din Billi-Zone, bedes du
give SONOFON skriftlig besked senest 14 dage fra datoen på denne kupon.
Abonnementsafgifter, du måtte have haft til tillægsabonnementet Billig-Zone,
vil blive krediteret din konto hos SONOFON."
Spørgsmålet er, om dette også gælder ved en nyoprettelse v. køb af en
telefon. Her får man jo netop en rabat på telefonen, fordi man samtidig
tvinges til at binde sig til abonnementet.


Mvh

Anders





Martin Jorgensen (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Jorgensen


Dato : 16-04-03 22:48


"Anders Hougaard" <anderx@spam.mig.ej.mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3e9db0aa$0$4362$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
-CUT-

> Okay, jeg har kigget lidt nærmere på det :)
> I BZ-brochuren står: "Ønsker du ikke at beholde din Billi-Zone, bedes du
> give SONOFON skriftlig besked senest 14 dage fra datoen på denne kupon.

Det er ikke fordi Sonofon er venlige de skriver det... Det er fordi at det
fastslået i lovgivningen at sådan er det bare, mht. forbrugerens
rettigheder... De gør det sgu´ ikke af hensyn til "servicen"...

> Abonnementsafgifter, du måtte have haft til tillægsabonnementet
Billig-Zone,
> vil blive krediteret din konto hos SONOFON."
> Spørgsmålet er, om dette også gælder ved en nyoprettelse v. køb af en
> telefon. Her får man jo netop en rabat på telefonen, fordi man samtidig
> tvinges til at binde sig til abonnementet.

Det gælder lige meget hvad med de 14 dage, hvadenten Sonofon har givet mig
100 kr. (eller 200?) i rabat eller ej fordi jeg oprettede billigzone
samtidigt med købet af min telefon, jvf. købeloven, tror jeg nok...

Man har vel lov at ombestemme sig, ikke


mvh.
Martin Jørgensen.



Anders Hougaard (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Anders Hougaard


Dato : 16-04-03 22:56


Martin Jorgensen skrev


> Det er ikke fordi Sonofon er venlige de skriver det... Det er fordi at det
> fastslået i lovgivningen at sådan er det bare, mht. forbrugerens
> rettigheder... De gør det sgu´ ikke af hensyn til "servicen"...

Hvor i lovgivningen?

>
> Det gælder lige meget hvad med de 14 dage, hvadenten Sonofon har givet mig
> 100 kr. (eller 200?) i rabat eller ej fordi jeg oprettede billigzone
> samtidigt med købet af min telefon, jvf. købeloven, tror jeg nok...
>
> Man har vel lov at ombestemme sig, ikke
>

Iht. købeloven har man 14 dages fortrydelsesret ved fjernkøb. Dvs. ved køb
via fx Internettet/postordre/telemarketing. Hvis du køber en vare i en butik
har du ingen fortrydelsesret. Medmindre det tydeligt fremgår af den kontrakt
du har underskrevet, at du har 14 dages fortrydelsesret på tillægsproduktet
har du i princippet en dårlig sag.
Dog har du i denne konkrete sag bevis for mundtlig bekræftelse af, at du
ikke skal betale for det. Hvis du nævner det for Sonofon, tror jeg ikke, de
vil tøve med at kreditere dig de max. 60 kroner, det kan dreje sig om. Det
er da meget dyrere for dem at gøre en sag ud af det eller i det hele taget
lade deres servicekonsulenter bruge mere tid på at diskutere det med dig og
lade din utilfredshed vokse :)


Mvh

Anders





Martin Jorgensen (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Jorgensen


Dato : 16-04-03 22:45

Wow... Takker for alle svarene... Må hellere begynde at svare lidt på dem
også...

"Anders Hougaard" <anderx@spam.mig.ej.mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3e9dae3e$0$4364$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
-CUT-
> Hvor kommer de 14 dages fortrydelsesret fra? Der er SVJV 10 dages
> fortrydelsesret på selve abonnementet, som der jo i øvrigt er 6 måneders
> bindingsperiode på. At der skulle være fortrydelsesret på et
tillægsprodukt
> har jeg ikke hørt om?

Det er såvidt jeg husker noget der står i købeloven og det gælder såvidt jeg
husker alt du køber som privatforbruger? (er ikke helt sikkert, men det er
vist købeloven du skal kigge nærmere på hvis du vil undersøge det... I mit
brev til Sonofon, refererer jeg ihvertfald til købeloven - at man altid har
14 dages fortrydelsesret, hvis jeg da ikke er helt galt på den...)

Der er ihvertfald en eller anden lov til beskyttelse af forbrugere... Så
hvis en telefon-sælger ringer dig op og sælger dig et eller andet som
privat-person så kan du inden 14 dage opsige aftalen igen... Reglerne for
erhverv og B2B er vist ikke så strenge, men jeg er vist ved at rode mig ud i
noget jeg ikke er helt så sikker på.... Men jura-nyhedsgruppen er meget
interessant at følge med i, indimellem - Kan anbefales!)


Mvh.
Martin Jørgensen.



Anders Hougaard (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Anders Hougaard


Dato : 16-04-03 23:03


Martin Jorgensen skrev:


> Det er såvidt jeg husker noget der står i købeloven og det gælder såvidt
jeg
> husker alt du køber som privatforbruger? (er ikke helt sikkert, men det er
> vist købeloven du skal kigge nærmere på hvis du vil undersøge det... I mit
> brev til Sonofon, refererer jeg ihvertfald til købeloven - at man altid
har
> 14 dages fortrydelsesret, hvis jeg da ikke er helt galt på den...)

Du er delvist galt på den. Den regel gælder kun ved fjernkøb.

Jeg vil desuden tro, at dette er gældende for hele varen, ikke for
specifikke dele af den. Altså forstået på den måde, at når du køber en vare,
hvortil der medfølger yderligere produkter, kan du ikke bare fortryde købet
af tillægsprodukterne. Enten fortryder du hele købet eller accepterer det. I
dette tilfælde: Enten fortryder eller accepterer du oprettelsen af
abonnementet - specifikt købet af den medfølgende Billig-Zone har du ikke
ret til at fortryde.

Mvh

Anders



Martin Jorgensen (17-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Jorgensen


Dato : 17-04-03 11:33


"Anders Hougaard" <anderx@spam.mig.ej.mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3e9dd315$0$29511$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
-CUT-
> Du er delvist galt på den. Den regel gælder kun ved fjernkøb.
>
> Jeg vil desuden tro, at dette er gældende for hele varen, ikke for
> specifikke dele af den. Altså forstået på den måde, at når du køber en
vare,
> hvortil der medfølger yderligere produkter, kan du ikke bare fortryde
købet
> af tillægsprodukterne. Enten fortryder du hele købet eller accepterer det.
I
> dette tilfælde: Enten fortryder eller accepterer du oprettelsen af
> abonnementet - specifikt købet af den medfølgende Billig-Zone har du ikke
> ret til at fortryde.

Jeg kan se at du skriver at det er noget du tror. Det syntes jeg er vigtigt
at fremhæve. Det betyder også at du ikke har undersøgt det fuldt ud og du er
såvidt jeg lige kan se også delvist galt på den. Du er velkommen til at
undersøge det nærmere, hvis du har tid og lyst... Så svarer jeg tilbage på
det.

Mht. det at opsige tillægsproduktet "billigzone", så læste jeg på nettet at
jeg havde 14 dages fortrydelsesret på billigzone selvom jeg havde fået rabat
ved købet af telefonen, med oprettelse af billigzone. Eftersom at jeg ikke
skal bruge det i det næste ½ år, har jeg kort efter købet besluttet at
opsige billigzone, jvf. det jeg læste på internettet dengang (kan ikke huske
kilden). Der er vel ikke noget galt i at man først vælger at købe det
billigste abbonnement her-og-nu og senere beslutter sig for at fravælge en
tjeneste man ikke skal bruge i det næste ½ år, hvis man ombestemmer sig?

Det er muligt at jeg galt på den mht. købeloven osv., men under alle
omstændigheder har Sonofon både få dage efter købet af min mobiltelefon,
mundtligt accepteret min framelding af billigzone og også nu igår (efter
noget overtalelse), så mht:

> dette tilfælde: Enten fortryder eller accepterer du oprettelsen af
> abonnementet - specifikt købet af den medfølgende Billig-Zone har du ikke
> ret til at fortryde.

Så tager du helt bestemt fejl, da det heller ikke er det jeg nu 2 gange har
fået at vide af Sonofon og de burde da selv bedst vide om jeg har ret til
specifikt at opsige billigzone-tjenesten indenfor 14 dage, eller ej.


Mvh.
Martin Jørgensen.
(iøvrigt tak for kommentarerne



Anders Hougaard (17-04-2003)
Kommentar
Fra : Anders Hougaard


Dato : 17-04-03 16:41


Martin Jorgensen skrev

> Jeg kan se at du skriver at det er noget du tror. Det syntes jeg er
vigtigt
> at fremhæve. Det betyder også at du ikke har undersøgt det fuldt ud og du
er
> såvidt jeg lige kan se også delvist galt på den.

Nemlig, det vil jeg ikke lægge skjul på. Mht. reglen om fortrydelsesret i
almindelighed er jeg dog helt sikker.

>
> Mht. det at opsige tillægsproduktet "billigzone", så læste jeg på nettet
at
> jeg havde 14 dages fortrydelsesret på billigzone selvom jeg havde fået
rabat
> ved købet af telefonen, med oprettelse af billigzone.

Hvis det stemmer, er du jo i din gode ret. Det kunne jeg bare finde noget om
på Sonofons hjemmeside, men den er dog også noget "rodet".

> Der er vel ikke noget galt i at man først vælger at købe det
> billigste abbonnement her-og-nu og senere beslutter sig for at fravælge en
> tjeneste man ikke skal bruge i det næste ½ år, hvis man ombestemmer sig?

Det kan teleselskabet jo netop hævde med den begrundelse, at de giver dig en
rabat i det, du binder dig til at abonnere på et ekstra produkt.
Bindingsperioden på Billig-Zone er i øvrigt 3 mdr., mens den på hele
abonnementet er et halvt år.

>
> Det er muligt at jeg galt på den mht. købeloven osv., men under alle
> omstændigheder har Sonofon både få dage efter købet af min mobiltelefon,
> mundtligt accepteret min framelding af billigzone og også nu igår (efter
> noget overtalelse), så mht:
>
> > dette tilfælde: Enten fortryder eller accepterer du oprettelsen af
> > abonnementet - specifikt købet af den medfølgende Billig-Zone har du
ikke
> > ret til at fortryde.
>
> Så tager du helt bestemt fejl, da det heller ikke er det jeg nu 2 gange
har
> fået at vide af Sonofon og de burde da selv bedst vide om jeg har ret til
> specifikt at opsige billigzone-tjenesten indenfor 14 dage, eller ej.

Hvis det er, hvad du har fået at vide, kan du jo ikke gøre andet end at gå
ud fra, at det stemmer (og hænge Sonofon op på det).
Dog kan det jo tænkes at den medarbejder i kundeservice, du har talt med,
har været lidt forvirret omkring kombinationen af gældende regler for
tillægsprodukter/nyoprettelse/bindingsperioder/fortrydelsesret - det kunne
da i hvert lyde sådan i din gengivelse :)


Mvh

Anders





Martin Jorgensen (17-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Jorgensen


Dato : 17-04-03 21:14


"Anders Hougaard" <anderx@spam.mig.ej.mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3e9ecb1a$0$4340$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
- SNIP -
> > Der er vel ikke noget galt i at man først vælger at købe det
> > billigste abbonnement her-og-nu og senere beslutter sig for at fravælge
en
> > tjeneste man ikke skal bruge i det næste ½ år, hvis man ombestemmer sig?
>
> Det kan teleselskabet jo netop hævde med den begrundelse, at de giver dig
en
> rabat i det, du binder dig til at abonnere på et ekstra produkt.

Ja, din forklaring virker god og logisk nok og sådan troede jeg sådan set
også at tingene hang sammen, indtil jeg (før købet) læste på nettet at jeg
bare kunne købe telefonen og efter et par dage opsige abbonnementet, for
derfor at spare de ca. kr.100 eller 200,- eller hvad beløbet nu var på.

> Bindingsperioden på Billig-Zone er i øvrigt 3 mdr., mens den på hele
> abonnementet er et halvt år.
? Hvad er det for en bindingsperiode du omtaler? Jeg går udfra at du mener
at såfremt jeg ikke indenfor 14 dage har afmeldt billigzone-tjenesten så
binder jeg mig selv i 3 mdr. til abb, mens jeg har bundet mit almindelige
variant-abb. i et halvt år, da det såvidt jeg ved er det maksimale
lovgivningen tillader at teleselskaberne binder deres kunder (noget jeg
læste et andet sted på nettet - undrer mig dog noget over at jeg syntes der
var en der talte noget om at han var bundet 12 måneder til et
tlf-abbonnement, men det var måske noget erhverv?.....)

-SNIP-
> > > dette tilfælde: Enten fortryder eller accepterer du oprettelsen af
> > > abonnementet - specifikt købet af den medfølgende Billig-Zone har du
> ikke
> > > ret til at fortryde.
> >
> > Så tager du helt bestemt fejl, da det heller ikke er det jeg nu 2 gange
> har
> > fået at vide af Sonofon og de burde da selv bedst vide om jeg har ret
til
> > specifikt at opsige billigzone-tjenesten indenfor 14 dage, eller ej.
>
> Hvis det er, hvad du har fået at vide, kan du jo ikke gøre andet end at gå
> ud fra, at det stemmer (og hænge Sonofon op på det).

Nemlig, og jeg føler mig 100% overbevist om at jeg har ret, da jeg både har
læst på nettet inden købet, at jeg havde 14 dages opsigelse, og da jeg
senere har haft 2 telefoniske henvendelser til Sonofon, angående opsigelsen
af billigzone lød det på samme måde (sidste samtale er gengivet sådan
nogenlunde her i gruppen).

Under alle omstændigheder hænger jeg dem op på at de selv nu (lidt
modvilligt, fornemmer jeg) har fortalt mig at jeg ikke skal betale
regningen, da jeg fremsagde mine synspunkter, jvf. det jeg tidl. har nævnt
omkring opsigelse af billigzone.

> Dog kan det jo tænkes at den medarbejder i kundeservice, du har talt med,
> har været lidt forvirret omkring kombinationen af gældende regler for
> tillægsprodukter/nyoprettelse/bindingsperioder/fortrydelsesret - det kunne
> da i hvert lyde sådan i din gengivelse :)

Tjaah, sådan har jeg overhovedet slet ikke tænkt på det... Jeg føler han
forsøgte at snyde mig ved at ævle om 3 måneders bindings-perioder, når jeg
henleder hans opmærksomhed på 14-dages opsigelses-reglen. Så kan han jo bare
afvise det eller tage det til efterretning... Jeg kan ikke se hvorfor han
skal stå der og begynde at snakke om 3-måneders bindingsreglen, men den
snakker du vist også om kan jeg se.... Såvidt jeg bedømmer er den regel vel
fuldstændig irrelevant og fuldstændigt ligegyldig for mit vedkommende, sådan
som jeg ser sagen på...

At han begynder at snakke om den, føler jeg er ligesom at lyve mig op i
ansigtet ved at afvise mig, ved nærmest at fortælle mig at "Du har bundet
dig i 3 måneder til billigzone-abbonnemtet" istedet for at rette sig ind
efter at jeg fortæller ham at billigzone-abb. er opsagt.

Men ja, sagen er måske lidt "kringlet"... Men jeg har /kun/ hørt og læst at
jeg er i min gode ret til at opsige billigzone-abbonnementet inden 14 dage
og det gjorde jeg som nævnt og nu sender de mig regninger, som om det ikke
var opsagt........ Så kan du jo godt se at det er nu jeg skal brokke mig
istedet for "stiltiende" at acceptere den ekstraregning de fremsender mig...

Jeg har ikke rigtig før i går hørt om den der 3 måneders regel. Den er
fuldstændigt ny for mig... Men den betyder vel heller ikke noget for mig
eller hvad? Kundeservice-medarbejderen lød da også som om jeg havde ret i
det med 14-dages-fristen... Damn.. vildt ærgerligt at jeg forresten ikke kan
finde det link jeg læste om det på, før købet... måske nogen kan hjælpe
eller selv er faldet over det? Det var en dansk hjemmeside...

Mvh.
Martin Jørgensen.



Anders Hougaard (18-04-2003)
Kommentar
Fra : Anders Hougaard


Dato : 18-04-03 09:46


Martin Jorgensen skrev

> ? Hvad er det for en bindingsperiode du omtaler? Jeg går udfra at du
mener
> at såfremt jeg ikke indenfor 14 dage har afmeldt billigzone-tjenesten så
> binder jeg mig selv i 3 mdr. til abb, mens jeg har bundet mit almindelige
> variant-abb. i et halvt år, da det såvidt jeg ved er det maksimale
> lovgivningen tillader at teleselskaberne binder deres kunder (noget jeg
> læste et andet sted på nettet - undrer mig dog noget over at jeg syntes
der
> var en der talte noget om at han var bundet 12 måneder til et
> tlf-abbonnement, men det var måske noget erhverv?.....)

Ja, det fremgår af betingelserne for Billig-Zone, at man ved oprettelsen af
det, bindes til det i 3 måneder. Jeg har også hørt om bindingsperioder på
mere end 6 måneder, men det var vist rigtigt nok til erhverv.

>
> Under alle omstændigheder hænger jeg dem op på at de selv nu (lidt
> modvilligt, fornemmer jeg) har fortalt mig at jeg ikke skal betale
> regningen, da jeg fremsagde mine synspunkter, jvf. det jeg tidl. har nævnt
> omkring opsigelse af billigzone.

Forståeligt nok. Uanset hvordan reglerne er pt., er de nødt til at acceptere
dine krav, når du har fået de oplysninger. Det tror jeg som sagt også, de
vil gøre uden at tøve.

> skal stå der og begynde at snakke om 3-måneders bindingsreglen, men den
> snakker du vist også om kan jeg se.... Såvidt jeg bedømmer er den regel
vel
> fuldstændig irrelevant og fuldstændigt ligegyldig for mit vedkommende,
sådan
> som jeg ser sagen på...

Som nævnt står 3-måneders-reglen under betingelserne for oprettelse af BZ på
Sonofons hjemmeside. Jeg har ikke kunnet finde noget om de 14 dages
fortrydelsesret, men du har ret i, at hvis det er den besked, du har fået,
er reglen om de 3 måneders binding irrelevant for dig.

>
> Men ja, sagen er måske lidt "kringlet"... Men jeg har /kun/ hørt og læst
at
> jeg er i min gode ret til at opsige billigzone-abbonnementet inden 14 dage
> og det gjorde jeg som nævnt og nu sender de mig regninger, som om det ikke
> var opsagt........ Så kan du jo godt se at det er nu jeg skal brokke mig
> istedet for "stiltiende" at acceptere den ekstraregning de fremsender
mig...

Naturligvis. Jeg tror også, det nytter at du brokker dig. Problemet kan
måske bunde i, at de gældende regler er blevet lavet om på et tidspunkt,
således at der ikke længere eksisterer en regel om 14 dages fortrydelsesret.
Dog har du fået bekræftet fra kundeservice, at du har ret til at fortryde
købet, så det må du forholde dig til. Hvis Sonofon har misinformeret deres
medarbejdere, eller ikke holdt dem ordentligt opdateret med
procedure-ændringer, er det jo ikke dit problem...Jeg vil helst ikke tro, at
kundeservice-medarbejderen, der er ansat til at hjælpe dig, vil lyve for
dig, for at franarre dig 60 kr. for et produkt, du ikke har glæde af. Så er
der da noget galt :)

>
> Jeg har ikke rigtig før i går hørt om den der 3 måneders regel. Den er
> fuldstændigt ny for mig... Men den betyder vel heller ikke noget for mig
> eller hvad? Kundeservice-medarbejderen lød da også som om jeg havde ret i
> det med 14-dages-fristen... Damn.. vildt ærgerligt at jeg forresten ikke
kan
> finde det link jeg læste om det på, før købet... måske nogen kan hjælpe
> eller selv er faldet over det? Det var en dansk hjemmeside...

Det ville jeg også gerne se.


Mvh

Anders






Jacob Winther (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Winther


Dato : 16-04-03 16:09

Det er trist du er kommet i klemme .....

Jeg har kun haft gode oplevelser med sonofon gennem de sidste fire år.
Jeg har i dag 2 x variant abo og 1 x fastnet.

Jeg har dog været lidt bøvl med dem på det sidste, årsagen er nok at
sonofon har skiftet edbsystem i kundeservice. Jeg er sikker på De har
fokus på det og dermed snart er tilbage ved gamle dage.

PS: jeg er kun en tilfreds kunde

Med venlig hilsen
Jacob


Martin Jorgensen wrote:
> Hej Alle.
>
> Jeg købte i sidste måned en t68i med Sonofon variant og billigzone hos
> expert til kr.1299,- såvidt jeg husker. Imidlertid havde jeg læst på nettet
> at der på billigzone var 14 dages opsigelse, så få dage efter jeg havde købt
> telefonen ringede jeg ind og opsagde abbonnementet mundtligt, hvilket så
> ifølge kundeservicemedarbejderen var iorden selvom han ikke var glad for
> det, kunne man høre. Jeg låste derefter sim-locken op på nørrebro, Kbh.
>
> Da jeg efter ca. 7 dage også modtog velkomstbrevet med billigzone underskrev
> jeg det derfor og skrev med store tydelige bogstaver at "dette er en
> opsigelse af billigzone!", så der ikke kunne være nogle misforståelser og så
> de også havde den skriftlige opsigelse (selvom den mundtlige burde være god
> nok). Sonofon har modtaget den skriftlige opsigelse i god tid (nogle dag)
> før 14-dages fristen udløb.
>
> I dag modtager jeg så regningen fra sonofon og de har sgu´ faktureret
> billigzone som om det ikke var opsagt, hele perioden ud!
> Så ringer jeg ind til kundeservice nu og brokker mig over dem og forklarer
> medarbejderen at det for lang tid siden blev opsagt (billigzone) og følgende
> samtale finder sted, som jeg har optaget ifb. dokumentation ifb. med at jeg
> nægter at betale regningen og gerne vil have mit på det rene, mht. en evt.
> fremtidig sag (er lovligt at optage samtaler ifølge dk.videnskab.jura,
> NG´en, hvis man selv er part i sagen)
>
> (Med forbehold for fejl, og væsentlige mangler gengives samtalen sådan cirka
> nogenlunde her, /forbehold/ for fejl og mangler):
>
> -CUT-
>
> Mig: (Mit navn)
>
> Sonofon: Jeg går ind og kigger på det.....
>
> Mig: Så jeg ville høre om i ikke kunne sende mig en ny faktura... hvor den
> er rigtig?
>
> Sonofon: Nu skal vi lige-øøøh, kigge på det, øh... (nævner beløbet
> størrelse).
>
> Mig: Nemlig.
>
> Sonofon: Ja, den skal du bare lade være med at betale og nu skal jeg lige gå
> ind og se hvordan det er den ser ud............
>
> Mig: Okay.
>
> Sonofon skifter nu efter at have kigget på skærmen og siger:
>
> Sonofon: Godt... Den gang du har oprettet det her abbonnement?
>
> Mig: Ja?
>
> Sonofon: Der har du oprettet abbonnementet, hvor der har været billigzone
> på?
>
> Mig: Ja, men så ombestemte jeg mig.
>
> Sonofon: Ja, øh. Deeeet-øøh. Der er 3 måneders bindinger på det, når det er
> at det -øøøh- man laver det.
>
> Mig: Hva´ øh, jeg syntes da jeg har læst at der er 14 dages opsigelse.
>
> Sonofon: (Pause... tænker sig om): 14 dages opsigelse??? (som om han
> pludselig har glemt hvad vi snakkede om.
>
> Mig: Ja!
>
> Sonofon: Af hvad???
>
> Mig: Af billigzone.
>
> Sonofon: (pause, tænker sig lidt om): Nu skal vi se her... Slettet... Lad os
> lige prøve at se her (roder lidt med computeren)...
>
> Mig: Og da det var, at jeg ringede ind et par dage efter (købsdatoen) så
> sagde de også (de = Sonofon) at det ville blive slettet (billigzone-abb.).
>
> Sonofon: Snakker i munden på mig: Jaahjaah. jaja.
>
> Mig: Og jeg har også sendt en skriftlig opsigelse, så jeg har sgu´ gjort
> nok, ikke?
>
> Sonofon: Ja, rolig nu.
>
> Mig: Nå, okay.
>
> Sonofon: Nu tager vi det helt roligt nu og så finder vi ud af det.
>
> Mig: Ja, det håber jeg sgu´ også..... Jeg ved sgu´ ikke hvad i har gang i,
> mand.
> - (Nu kommer der en større pause og så svarer Sonofon):
>
> Sonofon: Hvis du undlader at betale den regning der så på den næste regning,
> da vil der være krediteret -ææøøh- -øh- -forbrugs- -ah- -øh- eller så
> billigzone, være -aah-øh- krediteret...
>
> Mig: Ja, så er det fjernet?
>
> Sonofon: Ja.
>
>
> Jeg vil lade det være op til hver enkelt at tænke sit, mht. hvad han af sin
> chef har fået ordre på at sige til kunderne - eller mere betænkeligt: Hvad
> det var der stod på hans computerskærm, da han pludselig begyndte at ævle om
> 3 måneders bindinger!
>
> Er jeg den eneste herinde der ikke har hørt om det ævl med 3 måneders
> bindinger på Sonofon variant-abb?
>
> Hvad siger i andre? Jeg kan KUN anbefale Telmore. Telmore styrer.
>
> mvh.
> Martin Jørgensen.
>
> ps: Ifølge
> http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=nzmO9.13
> 788%24Hl6.1542758%40news010.worldonline.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Doptage%
> 2Btelefon%2Bsamtale%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26hl%3Dda ,hjælper det at man
> siger at telefon-samtalen bliver optaget, hvis telefon-selskaberne prøver at
> snyde én, ligesom i ovenstående...
>
>


Martin Jorgensen (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Jorgensen


Dato : 16-04-03 16:32


"Jacob Winther" <jw@politik.dk> wrote in message
news:3e9d7206$0$42642$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det er trist du er kommet i klemme .....
Næh, ikke rigtig.. Jeg syntes at jeg har mit på det tørre.

> Jeg har kun haft gode oplevelser med sonofon gennem de sidste fire år.
> Jeg har i dag 2 x variant abo og 1 x fastnet.

Tjaah, det kan da også godt være at det bare er mig der har været udsat for
lidt menneskelige fejl og at der måske er sket et par interne fejl i
kommunikationen, når den ene medarbejder fortæller mig at den mundtlige
opsigelse er god nok (eftersom at jeg endnu på daværende tidspunkt ikke har
modtaget brochurerne) og når jeg så skal bruge unødvendig
overtalelses-argurmenter på at få den anden overbevist om at jeg ikke skal
betale for noget jeg har afmeldt indenfor 14-dages fristen...

> Jeg har dog været lidt bøvl med dem på det sidste, årsagen er nok at
> sonofon har skiftet edbsystem i kundeservice. Jeg er sikker på De har
> fokus på det og dermed snart er tilbage ved gamle dage.
Tjaah... De virker ihvertfald bedre end Telia og Debitel - det er ihvertfald
mit indtryk.

> PS: jeg er kun en tilfreds kunde
Ok, men jeg følger bare at de prøver at snyde mig ved at forsøge at opkræve
penge for noget jeg ikke bruger (da jeg udelukkende bruger Telmore på
telefonen, nu)...

> Med venlig hilsen
> Jacob

Mvh.
Martin Jørgensen.



Jacob Winther (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Winther


Dato : 16-04-03 16:51

Jeg kan udenmærket følge dig det er ikke sjovet at betale for noget
man har opsagt.

har du skrevet et brev til dem og udlagt dit syn på sagen. Jeg har
tidligere haft succes med det.

Mvh Jacob

Martin Jorgensen wrote:

> "Jacob Winther" <jw@politik.dk> wrote in message
> news:3e9d7206$0$42642$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>Det er trist du er kommet i klemme .....
>
> Næh, ikke rigtig.. Jeg syntes at jeg har mit på det tørre.
>
>
>>Jeg har kun haft gode oplevelser med sonofon gennem de sidste fire år.
>>Jeg har i dag 2 x variant abo og 1 x fastnet.
>
>
> Tjaah, det kan da også godt være at det bare er mig der har været udsat for
> lidt menneskelige fejl og at der måske er sket et par interne fejl i
> kommunikationen, når den ene medarbejder fortæller mig at den mundtlige
> opsigelse er god nok (eftersom at jeg endnu på daværende tidspunkt ikke har
> modtaget brochurerne) og når jeg så skal bruge unødvendig
> overtalelses-argurmenter på at få den anden overbevist om at jeg ikke skal
> betale for noget jeg har afmeldt indenfor 14-dages fristen...
>
>
>>Jeg har dog været lidt bøvl med dem på det sidste, årsagen er nok at
>>sonofon har skiftet edbsystem i kundeservice. Jeg er sikker på De har
>>fokus på det og dermed snart er tilbage ved gamle dage.
>
> Tjaah... De virker ihvertfald bedre end Telia og Debitel - det er ihvertfald
> mit indtryk.
>
>
>>PS: jeg er kun en tilfreds kunde
>
> Ok, men jeg følger bare at de prøver at snyde mig ved at forsøge at opkræve
> penge for noget jeg ikke bruger (da jeg udelukkende bruger Telmore på
> telefonen, nu)...
>
>
>>Med venlig hilsen
>>Jacob
>
>
> Mvh.
> Martin Jørgensen.
>
>


Martin Jorgensen (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Jorgensen


Dato : 16-04-03 17:31

"Jacob Winther" <jw@politik.dk> wrote in message
news:3e9d7bd8$0$42560$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg kan udenmærket følge dig det er ikke sjovet at betale for noget
> man har opsagt.
>
> har du skrevet et brev til dem og udlagt dit syn på sagen. Jeg har
> tidligere haft succes med det.

Det har jeg faktisk ikke, men du har ret... Egentligt meget godt at du
nævner det, istedet for at jeg bare ikke betaler (som jeg oprindeligt havde
tænkt mig)...

Det havde jeg ikke tænkt over, men jeg må nok hellere lige lave en
helgardering, ved også at sende et skriftligt brev (noget tyder på at det
åbenbart ikke er nok at lave en mundtlig aftale med
kundeservice-medarbejderen, jvf. min allerførste telefoniske henvendelse til
sonofon)....


mvh.
Martin Jørgensen.



Nakel Andersen (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Nakel Andersen


Dato : 16-04-03 19:00

Hvad med at gå ind i den butik du har købt den og bed dem, at ringe ind til
Sonofon. Deres nummer er noget hurtigere og de ansatte er noget dygtigere
(normalt) end dem i kundeservice. Sonofon har problemer pågrund af Software
udskiftning (Det virker ikke særligt godt, også selvom det hedder
SmartWorks) og stor kundestrøm til Sonofon. De plejer at have styr på det.
Mobil kunne du også have købt til 1499,- uden BilligZone. Men lad det nu
ligge!

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e9d8564$0$24648$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Jacob Winther" <jw@politik.dk> wrote in message
> news:3e9d7bd8$0$42560$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Jeg kan udenmærket følge dig det er ikke sjovet at betale for noget
> > man har opsagt.
> >
> > har du skrevet et brev til dem og udlagt dit syn på sagen. Jeg har
> > tidligere haft succes med det.
>
> Det har jeg faktisk ikke, men du har ret... Egentligt meget godt at du
> nævner det, istedet for at jeg bare ikke betaler (som jeg oprindeligt
havde
> tænkt mig)...
>
> Det havde jeg ikke tænkt over, men jeg må nok hellere lige lave en
> helgardering, ved også at sende et skriftligt brev (noget tyder på at det
> åbenbart ikke er nok at lave en mundtlig aftale med
> kundeservice-medarbejderen, jvf. min allerførste telefoniske henvendelse
til
> sonofon)....
>
>
> mvh.
> Martin Jørgensen.
>
>



Christian Poulsen (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Christian Poulsen


Dato : 16-04-03 20:11

> Mobil kunne du også have købt til 1499,- uden BilligZone. Men lad det

Fra mandags i sidste uge kunne man da også købe den til 1299,- uden bz.



Martin Jorgensen (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Jorgensen


Dato : 16-04-03 22:55


"Nakel Andersen" <nakel@post3.tele.dk> wrote in message
news:3e9d9a1d$0$24645$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hvad med at gå ind i den butik du har købt den og bed dem, at ringe ind
til
> Sonofon. Deres nummer er noget hurtigere og de ansatte er noget dygtigere
> (normalt) end dem i kundeservice. Sonofon har problemer pågrund af
Men det er alt for besværligt... Butikken ligger langt væk fra hvor jeg bor,
men det jeg allerede har gjort må også være godt nok... Nu får de et brev en
af dagene i løbet af en uges tid, hvori jeg redegør for mine synspunkter.

Software
> udskiftning (Det virker ikke særligt godt, også selvom det hedder
> SmartWorks) og stor kundestrøm til Sonofon. De plejer at have styr på det.

Ok... Håber så de snart får styr på det... Ligner mig bekendt heller ikke
Sonofon at røvrende deres kunder, men jeg føler mig godtnok lidt røvrendt,
lige nu...

> Mobil kunne du også have købt til 1499,- uden BilligZone. Men lad det nu
> ligge!

Jamen, så havde det jo kostet kr.200,- ekstra og det er jo penge ud af
vinduet... Men du har ret... Der skete det, da jeg skulle købe telefonen at
sælgeren "overbeviste" mig om at jeg skulle have billigzone, men da jeg kom
hjem tænkte jeg at jeg hellere ville beholde mit gamle Telmore-nummer og kun
bruge Sonofon-nummeret fordi det fulgte med købet af telefonen... Og så
skiftede jeg som bekendt mening, angående billigzone...

Der er vel ingen grund til at betale for en tjeneste man aldrig bruger i det
næste ½ år, vel?
Og da slet ikke når abbonnementet er opsagt 2 gange indenfor
14-dages-fristen, jvf. gældende dansk lovgivning (jeg er 98% sikker på at
det er købeloven)...

mvh.
Martin Jørgensen.



Anders Hougaard (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Anders Hougaard


Dato : 16-04-03 20:29


Martin Jorgensen skrev

> fremtidig sag (er lovligt at optage samtaler ifølge dk.videnskab.jura,
> NG´en, hvis man selv er part i sagen)

Hejsa,

Har du en link til den diskussion? Jeg troede faktisk den slags var
ulovligt, hvis ikke alle deltagere i samtalen var informeret om at den blev
optaget...


Mvh

Anders



Anders Hougaard (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Anders Hougaard


Dato : 16-04-03 20:45


Martin Jorgensen skrev


>
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=nzmO9.13
>
788%24Hl6.1542758%40news010.worldonline.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Doptage%
> 2Btelefon%2Bsamtale%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26hl%3

Den havde jeg overset...tak for det :)

Mvh

Anders



JMo. (16-04-2003)
Kommentar
Fra : JMo.


Dato : 16-04-03 20:51

"Anders Hougaard" <anderx@spam.mig.ej.mail1.stofanet.dk> wrote in
news:3e9daf0c$0$4343$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:

> Har du en link til den diskussion? Jeg troede faktisk den slags var
> ulovligt, hvis ikke alle deltagere i samtalen var informeret om at den
> blev optaget...

Straffelovens §263 pkt. 3 taler om telefonsamtaler som man ikke selv
deltager i. Dermed kan man modsætningsvis slutte at samtaler som man
deltager i gerne må optages.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408887
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste