T68i Vs. T300
Fra : Brian

Dato : 15-04-03 22:39

Hejsa

Overvejer hvilken af de to, jeg skal smide penge efter.
Jeg skal også bruge den til Sms'er, så der må den ikke være for træg (Har
jeg hørt nogen S/E er)
Hvad ville i anbefale ?
Hvad er der af fordele/ulemper ved de to telefoner ?
F.eks, er det joystick nemt at smadre, er T300 lidt klodset (Den ser sådan
ud) og hvad der ellers kan være...

Hilsen Brian

Fra : Peter Binderup

Dato : 16-04-03 08:24

"Brian" <brian@post5NOSPAM.tele.dk> wrote in message news:b7hu4c$aj2$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> F.eks, er det joystick nemt at smadre, er T300 lidt klodset (Den ser sådan
> ud) og hvad der ellers kan være...

Du skal ikke være bekymret over joystikket - dem jeg kender med en t68 (inkl mig selv) har ikke haft nogle problemer med det
overhovedet (daglig brug i knap et års tid). Ericsson telefoner er typisk mere robuste end f.eks. nokia, hvor der ikke skal ret
meget til før batteriet sidder løst (jeg har haft nokia version 6110, 7110, 6210 og alle fik løse batterier bare man overvejede at
tabe dem på et blødt gulvtæppe) .

De tidligere versioner af t68 var en anelse langsomme mht. sms, men det skulle være ordnet med firmware opdateringer.

/Peter

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 16-04-03 08:27

"Brian" <brian@post5NOSPAM.tele.dk> skrev i melding
> [...]
> Hvad er der af fordele/ulemper ved de to telefoner ?
> F.eks, er det joystick nemt at smadre, er T300 lidt klodset (Den ser sådan

T68i er meget avansert, og har samme display som T300/310.

Displayet kan skreddersys med bakgrunner og fargetemaer. Både mulighetene og
tilbudet av fargetemaer er større enn hos Nokia. Og hvis du ikke har noe
imot å kunne lage og laste ned gratis bilder, ringetoner og fargetemaer, er
Sonyericsson et godt valg. Blant annet finner du mye på www.sonyericsson.com
og på www.esato.com

Det går greit å laste ned fra nettet rett til telefonen, eller å laste
ned/kopiere, og overføre via kabel eller IR. Sonyericsson har gratis
programvare til billedbehandling. T68i har også programvare til å synke
kalender. Kalenderen i T68i er helt konge!

På Sonyericssons hjemmesider kan du prøve de to telefonene virtuelt, samt at
du kan laste ned manual. Les også tester på nettet. En test av T300 og T310
finnes her http://www.mobile-review.com/index-en.shtml

Begge telefonene er litt trege i forhold til Nokia. Men det er til å leve
med.
Men til gjengjeld finnes det snarveier i menysystemet.
(Sony)Ericsson-menyene er jo nummererte, så du i de fleste tilfeller kan
taste inn numre i stedet for å bla. Da går det hurtigere.

I tillegg finnes en egen menyknapp, som åpner en egen meny, avhengig av
hvor du befinner deg i menyene. Videre, har (Sony)Ericsson en C-tast, der du
kan velge å slette tegn eller slette en innstilling og lignende. Du slipper
uansett å gå inn i en meny der du velger å slette, slik som hos Nokia.

Joystikken til T68 sitter litt utsatt til. Dette er forbedret på T300, T310
og kommende T610. Volumknappen på T68i og T300 er den samme, og flere har
opplevd at den har falt av. Knappen er forbedret på T310, mens kommende T610
har to separate knapper.

Merk at T300 (idiotisk nok) ikke har kalender, kun en påminnelsesfunksjon.
Denne fungerer meget bra, men du får jo bare opp en liste med gjøremål.
Disse kan dog utstyres med et utvalg ikoner. Men månedsoversikt osv kan du
glemme. Dette er tull av Sonyericsson. Alle andre telefoner fra denne
produsenten har de siste par årene vært utstyrt med en flott kalender. Til
og med minimalisttelefonen T100 har kalender!

T68i har ikke polyfoniske ringetoner eller java. Jeg tror ikke T300/310 har
det heller.

Dersom ikke kalender (og bluetooth) er avgjørende for deg, skal du velge
T310. Den er mye penere enn T300, og prisen er gunstig.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : HL

Dato : 16-04-03 12:20

"Thorolv Valentinsen" <tvpost@netcom.no12345> wrote in message

> T68i har ikke polyfoniske ringetoner eller java. Jeg tror ikke T300/310
har
> det heller.

T310 har polyfoniske ringetoner, men ikke java så vidt jeg kan se.

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 16-04-03 12:45

"HL" <Junke@deluxe.com> skrev i melding

> "Thorolv Valentinsen" <tvpost@netcom.no12345> wrote in message

> har
>
> T310 har polyfoniske ringetoner, men ikke java så vidt jeg kan se.

Jeg visste det der med polyfonsike ringetoner, men kunne med fordel
uttrykket meg litt mer presist. Takk for påminnelsen! :)

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Christian

Dato : 16-04-03 10:02

On Tue, 15 Apr 2003 23:38:36 +0200, "Brian"
<brian@post5NOSPAM.tele.dk> wrote:

>Overvejer hvilken af de to, jeg skal smide penge efter.
>Jeg skal også bruge den til Sms'er, så der må den ikke være for træg (Har
>jeg hørt nogen S/E er)

T68i er væsentlig langsommere end Nokia mht SMS.

>Hvad er der af fordele/ulemper ved de to telefoner ?

Selv med den nyeste software er der fejl i T68i.

>F.eks, er det joystick nemt at smadre

Mit joystick på min t68i er smadret, og jeg har haft den i lidt over
et år.

/Chistian

Fra : Brian

Dato : 16-04-03 21:53

Hejsa

Takker for alle svarene, det var rart at have lidt at gå efter inden man
havde telefonerne fysisk i hånden.

Jeg ved ihvertfald at jeg ikke skal have en T300, den er alt for stor og
firkantet, rent fysisk, når man kommer fra en Nokia 8210.
T68i tiltalte mig mere, men den var nu stadig større end jeg regnede med !?
Jeg lagde mærke til at joysticket sad langt ude... kan forestille mig at det
er deraf problemerne med det kommer....

Hilsen Brian

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 16-04-03 23:24

> [...]
!?
> Jeg lagde mærke til at joysticket sad langt ude... kan forestille mig at

Egentlig dumt av Sonyericsson å slippe ut T310 ved juletider i fjor, for så
å komme med T310 allerede i begynnelsen av april.

Som jeg antydet i mitt svar, kan du glemme T300, noe du da også har gjort :)
..

Men hva med T310? Dersom du skal ha kalender, kan du selvsagt glemme den
også. Og, som du har sett; hverken T68i eller T300/310 har Java.

Dersom du kan klare deg uten kalender og Java, er jo T310 en god kandidat.

Viser ellers til de linker jeg henviste til.

Mvh

Thorolv Valentinsen