Hvor bundet er man af sit abonnement hos t~
Fra : christian dalager

Dato : 15-04-03 14:09

Jeg har lige købt en t68i med 12 mdrs bundet Mobilflex abonnement hos tdc.

Hvor bundet er man?
Kan jeg bare få den låst op et eller andet sted og så ignorere deres
indkrævninger?
Eller hænger jeg på den...?

Egentlig er jeg lidt mere frisk på telmore ell. lign.
/christian

PS: er dette OT? -- og i så fald, hvor skal man poste abonnements-relaterede
postings?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-04-03 14:19

christian dalager skrev:

>Jeg har lige købt en t68i med 12 mdrs bundet Mobilflex abonnement hos tdc.
>
>Hvor bundet er man?

I 12 måneder.

>Kan jeg bare få den låst op et eller andet sted og så ignorere deres
>indkrævninger?

Så får du ballade...

>Eller hænger jeg på den...?

Ja - du har indgået en aftale om at du skal have et abonnement hos dem
i 12 mdr.

>Egentlig er jeg lidt mere frisk på telmore ell. lign.

Du kan også godt vælge at låse telefonen op, og benytte et andet
selskab, men du skal stadig betale abonnement til TDC i de 12 mdr.

>PS: er dette OT? -- og i så fald, hvor skal man poste abonnements-relaterede
>postings?

Du har ramt rigtigt... Gruppen news:dk.teknik.telefoni.mobil.unlock
findes også, men er nok mere ment til det tekniske omkring unlocking.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- låsesmeden til din mobiltelefon!

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 15-04-03 14:23

"christian dalager" <christianREMOOOOVE@dalager.com> wrote in message
> Jeg har lige købt en t68i med 12 mdrs bundet Mobilflex abonnement hos tdc.
12 mdr? Jeg tror at der står i loven at det kun er 6 måneder man må binde
abonnenterne med sim-lock´en.

> Hvor bundet er man?
6 måneder, tror jeg.
> Kan jeg bare få den låst op et eller andet sted og så ignorere deres
> indkrævninger?
Nej, er du sindssyg du kan ikke ignorere det månedlige gebyr for abonnement.
Men du kan få den låst op og skifte til Telmore, og det er hvad jeg vil
anbefalde dig.
Så sætter du dit Telmore sim-kort i (efter at telefonen er låst op) og
vupti - billig taletid. Du betaler kun (nu) 1 kr. pr. minut til fastnet og
mobil, uanset tidspunkt og 20 øre/sms.

> Eller hænger jeg på den...?
Kun på abonnementet i 6 måneder. De kan ikke "tvinge" dig til også at ringe
fra din mobil, og det er på den måde de finansierer det tilskud du har fået
da du købte din mobil.

> Egentlig er jeg lidt mere frisk på telmore ell. lign.
Gør det. Kan anbefales.

> /christian
>
> PS: er dette OT? -- og i så fald, hvor skal man poste
abonnements-relaterede
> postings?
Nej, vil jeg ikke mene (uden at have læst fundatsen for gruppen). Det har jo
med mobil-telefoner at gøre og der er ikke nogen
dk.teknik.telefoni.abonnement.mobil eller lignende gruppe

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : John K

Dato : 15-04-03 14:29

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "christian dalager" <christianREMOOOOVE@dalager.com> wrote in message
> 12 mdr? Jeg tror at der står i loven at det kun er 6 måneder man må binde
> abonnenterne med sim-lock´en.

Hvis det er til private hedder det 6 måneder (med mindre det er blevet lavet
om her på det sidste)

For erhvervskunder gælder andre regler.

Mvh

John K

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-04-03 14:31

Martin Jorgensen skrev:

>12 mdr? Jeg tror at der står i loven at det kun er 6 måneder man må binde
>abonnenterne med sim-lock´en.

Det kan være det er til et firma, der er det ikke 6 mdr.

>Kun på abonnementet i 6 måneder. De kan ikke "tvinge" dig til også at ringe
>fra din mobil, og det er på den måde de finansierer det tilskud du har fået
>da du købte din mobil.

Det er ikke ved at man IKKE ringer fra den, at de financierer
tilskuddet

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : christian dalager

Dato : 15-04-03 14:42

Takker 1000 for svarene.
Jeg regnede nok med at jeg ikke kunne liste mig udenom abonnementet...

_Hvis_ jeg nu vælger at låse fonen op, bortfalder garantien så? Det er ikke
nemt at gennemskue. Forbrugerinformation (http://fi.dk) siger, at man godt
kan forvente garanti-dækning efter oplåsning
(http://www.fi.dk/presse/pressemeddelelser/simlock_og_garanti/)
Men er der nogen, der har erfaringer med (eller hørt om) forhandlere, der
ikke vil yde garanti, hvis telefonen er låst op?

Ang. de 12 måneder, så er Mobilflex et erhvervsabonnement. Men jeg har
tegnet det som privat. Og ja, jeg har også hørt om de max 6 mdr for private,
men jeg sparede 399 på telefon+oprettelse ved at tage mobilflex, og desuden
passer det mig bedre. Så jeg har ikke ligefrem fået noget trukket ned over
ørene...

/christian

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-04-03 22:22

christian dalager wrote:
> _Hvis_ jeg nu vælger at låse fonen op, bortfalder
> garantien så?

Det gør den vist nok kun hvis der foretages indgreb
i telefonen og de fleste telefoner kan vist låses op
med datakabel eller lignende og det er ikke et
direkte indgreb i telefonen.

> Det er ikke nemt at gennemskue.

Det har du ret i, jeg har dog aldrig haft problemer
med garanti på oplåste telefoner.
Reparatørerne tjekker ikke om de er låst op,
de laver dem bare.

> Men er der nogen, der har erfaringer med (eller hørt om)
> forhandlere, der ikke vil yde garanti, hvis telefonen er låst op?

Det er der sikkert, men de kan ikke se det uden at
tjekke for det og det tror jeg ikke på de gør.
Det er dobbelt arbejde.

> Ang. de 12 måneder, så er Mobilflex et erhvervs-
> abonnement. Men jeg har tegnet det som privat.

Hmm, kan man det?

> Og ja, jeg har også hørt om de max 6 mdr for private,
> men jeg sparede 399 på telefon+oprettelse ved at tage
> mobilflex, og desuden passer det mig bedre.

Passer dig bedre?
- Du vil da skifte til Telmore!

> Så jeg har ikke ligefrem fået noget trukket ned over ørene...

Næh, men jeg tror ikke du kan løbe fra at skulle
betale til TDC i 12 måneder.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Thor

Dato : 15-04-03 15:12

> Men du kan få den låst op og skifte til Telmore, og det er hvad jeg vil
> anbefalde dig.

Hvorfor låse den op, telmore køre på Tdc's net.
Du kan bare smide sim kortet fra telmore i med det samme.
Har lige købt en 3510i, hvor jeg ikke har haft sat Tdc's sim kort i, hvor
jeg istedet satte Telmores i, og det køre