Hvilke SonyEricsson telefoner med BlueToot~
Fra : H3nrik V!

Dato : 15-04-03 09:23

Hej gruppe!

Er BlueTooth ved at være passé i mobiltelefoner igen? Jeg synes ikke
SonyEricssons hjemmeside er særlig informativ i den retning.

Jeg har i dag en T39m, og den _er_ ved at være skiftemoden, men jeg kan ikke
liiiige finde noget andet (hos SonyEricsson) end T68 og så R800, som jeg
_ved_ har BlueTooth. Er der nogen, der ved, hvilke telefoner, der har det?

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Dr.Ralph

Dato : 15-04-03 11:44

> [...]
> _ved_ har BlueTooth. Er der nogen, der ved, hvilke telefoner, der har det?

Det er langsomt ved at komme - men kun i udvalgte modeller rettet mod
erhverv.

Hvis du kan holde din T39 2-3 måneder endnu - så ville jeg overvej T68i's
afløæser, S///E T610 - den får bluetooth som T68i - men 65.000 TFT
farveskærm - og meget bedre joystik, polytoner, indbygget kamera - dog er
den noget mere kantet end T68i - men da T39 også er rimelig kantet, så vil
det ikke være det store chok for dig at skifte.

Ydermere kommer den i 3 farver, hvoraf den sort/sølv ser ret elegant ud -
regn med start pris omkirng de 4.000 kr - men som altid vil den falde over
tiden.

Kan du ikke vente så længe, og vil du ikke give så mange penge, så kig på
Siemens S55, der lige nu sælges til mellem. 2500-3000 kr i butikkerne.
Den har også Bluetooth - og minder meget om T68i mht til funktioner.

Det er en lækker mobil.
Men det er T68i også.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : H3nrik V!

Dato : 15-04-03 12:37

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message

> Det er langsomt ved at komme - men kun i udvalgte modeller rettet mod
> erhverv.

OKi! Det re vel egentlig også den slags telefon, jeg søger - det er lækkert
at kunne synkronisere Outlook kalender og lign. Syntes bare at Ericsson som
medopfinder og forgangsfirma for systemet burde indbygge det i "hvad som
helst"

> Hvis du kan holde din T39 2-3 måneder endnu - så ville jeg overvej
> T68i's afløæser, S///E T610 - den får bluetooth som T68i - men 65.000
> TFT farveskærm - og meget bedre joystik, polytoner, indbygget kamera

Lyder lækkert (og dyrt) Men 2-3 mdr. går nok...!

> - dog er den noget mere kantet end T68i - men da T39 også er rimelig
> kantet, så vil det ikke være det store chok for dig at skifte.

Hmmm... Kantet og kantet - det ved jeg nu ikke...?

> Ydermere kommer den i 3 farver, hvoraf den sort/sølv ser ret elegant
> ud - regn med start pris omkirng de 4.000 kr - men som altid vil den
> falde over tiden.

AV! 4.000 er dæleme mange penge. Min T39 kostede i sin tid 2.500, hvilket
jeg syntes var mere end rigeligt...!

> [...]
> kig på Siemens S55, der lige nu sælges til mellem. 2500-3000 kr i
> butikkerne. Den har også Bluetooth - og minder meget om T68i mht til

Jeg er ikke synderligt begejstret for Siemens (det var jeg så godt nok
heller ikke for Ericsson i starten) så hellere vente og gi' det ekstra...!

> Det er en lækker mobil.

OKi - men det er nok smag og behag...!

> Men det er T68i også.

Absolut! Jeg ville såmænd også gerne 'nøjes' med en T68i - jeg synes bare
modellen er ved at være lige lovlig gammel... :(

Har du forresten et link til T610? Syntes ikke jeg kunne se noget på
sonyericsson.com?

Fra : H3nrik V!

Dato : 15-04-03 12:39

"H3nrik V!" <vernerbo@NEJ_TAK_TIL_SPAMMAIL_hotmail.com> wrote in
message news:b7gqs6$s8u$1@sunsite.dk

> Har du forresten et link til T610? Syntes ikke jeg kunne se noget på
> sonyericsson.com?

Ahh... Kreativitet med at snuse i andre links:

http://www.sonyericsson.com/t610/

Fra : Anders Hougaard

Dato : 15-04-03 19:56

Dr.Ralph skrev

> [...]
> den noget mere kantet end T68i - men da T39 også er rimelig kantet, så vil
> det ikke være det store chok for dig at skifte.

Det skal lige nævnes, at T610 ikke har TFT-skærm, men CRT-skærm.

For en meget grundig anmeldelse, se

http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-t610-en.shtml

Mvh

Anders

Fra : H3nrik V!

Dato : 15-04-03 20:09

"Anders Hougaard" <anderx@spam.mig.ej.mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:3e9c55e8$0$7595$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

> Det skal lige nævnes, at T610 ikke har TFT-skærm, men CRT-skærm.

CRT=billedrør... Mener du så ikke STN/DSTN?

> For en meget grundig anmeldelse, se
>
> http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-t610-en.shtml

Lækkert, tak!

Fra : AT

Dato : 15-04-03 22:36

Hej

Hvis du vælger en T68i skal du være opmærksom på at den er vildt langsom.
Jeg har endelige udskiftet min efter 4 måneders prøvelser med et ubrugeligt
langsomt menusystem (et opslag i telefonbogen tager længere tid end det
tager at ringe til nummeroplysningen). Hertil kommer det ikke så fantastiske
joystick.
Bluetooth headset virker fint til T68i og der er faktisk det mest positive
jeg kan sige om den udover selvfølgelig at prisen efterhåneden er nede på
1000,-

"H3nrik V!" <vernerbo@NEJ_TAK_TIL_SPAMMAIL_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:b7hlb6$kfe$1@sunsite.dk...

Fra : H3nrik V!

Dato : 15-04-03 22:55

"AT" <alexander@tetzlaff.dk> wrote in message

> Hvis du vælger en T68i skal du være opmærksom på at den er vildt
> langsom.

Hey - jeg er vant til en T39m - den er pænt meget langsommere. Jeg er
generelt 3-5 ord foran når jeg SMS'er...

> Bluetooth headset virker fint til T68i og der er faktisk det mest

OKi! Jeg har kun brugt mit BlueTooth i T39 til at synkronisere med PC -
hvilket jeg nødigt ville undvære - og så til at bruge telefonen som
modem...!

> positive jeg kan sige om den udover selvfølgelig at prisen
> efterhåneden er nede på 1000,-

Er den så langt nede? Så er det alligevel lige før...!

Fra : Dr.Ralph

Dato : 16-04-03 11:10

> CRT=billedrør... Mener du så ikke STN/DSTN?

Jo, sorry den har STN og ikke TFT skærm.
Derfor opnås den ret gode batteritid, da STN ikke er helt så lysstærk som
en TFT skærm - men Siemens kommer til sommer med en SX1, der får 65.000
farvers TFO skærm - der er en videre udvikling af TFT, samme høje kvalitet
- men mindre strøm krævende.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Babba-Papa

Dato : 16-04-03 08:49

På et tidspunkt skrev "H3nrik V!"
<vernerbo@NEJ_TAK_TIL_SPAMMAIL_hotmail.com> noget i retning af:

> [...]
>_ved_ har BlueTooth. Er der nogen, der ved, hvilke telefoner, der har det?

Hvis man kan leve med den udvendige antenne så er Ericsson R520m
også en mulighed.
105 g med ultra slim batteri, ca. 275/6 timer standby/taletid
(med marathonbatteri en standbytiden ca. 700 timer). tri-band,
GPRS, Bluetooth.

Ingen farveskærm/digital kamera/ kaffemaskine m. indbygget
brusebad !

Men ca. 1000 kr u/ abonnement er ikke galt.

(ja, det kommer vel ikke bag på nogen at jeg selv har netop sådan
en)

Fra : Dr.Ralph

Dato : 16-04-03 11:05

> [...]
> 105 g med ultra slim batteri, ca. 275/6 timer standby/taletid
> (med marathonbatteri en standbytiden ca. 700 timer). tri-band,

Uden at fornærme dig og din mobiltlf - så er R520 nærmest en gigant med en
gigant antenne - og jeg kan absolut ikke se nogen grund til at skulle give
næsten det samme for den, når man kan købe T68i på tilbud til mellem
1200-1500 kr

R520 er faktisk en T39 X 2 ....næsten.....og den har vist været "over the
hill" de sidste 2 år.
Tvivler på, at den overhovedet kan købes længere - den er ihvert fald
udgået af produktion for 1,5 år siden.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Babba-Papa

Dato : 17-04-03 12:00

På et tidspunkt skrev "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> noget i
retning af:

>R520 er faktisk en T39 X 2 ....næsten.....og den har vist været "over the
>hill" de sidste 2 år.
>Tvivler på, at den overhovedet kan købes længere - den er ihvert fald
>udgået af produktion for 1,5 år siden.

Det kan man sagtens, jeg købte min for ca. 3 uger siden, og den
afløste en Ericsson A1018s, der igen afløste min Siemens SL 45,
der oprindeligt afløste A1018s'en.

Men nu foretrækker jeg også en telefon med lidt størrelse (uden
at overdrive).

Fra : H3nrik V!

Dato : 17-04-03 21:38

"H3nrik V!" <vernerbo@NEJ_TAK_TIL_SPAMMAIL_hotmail.com> wrote in
message news:b7gfgp$4ci$1@sunsite.dk

Jeg siger tak til alle for input - og efter Kamran Sarwar's post
news:3c85b901.0304160106.604a5dd@posting.google.com skal jeg lige kigge lidt
nærmere på T68i, der har et fornuftigt pris/feature niveau...!