Hvilken telefon samt abbonoment?
Fra : Jan Sørensen

Dato : 14-04-03 21:34

Hej,

Jeg har i længere tid været tilfreds med min Siemens M35i telefon da jeg
synes at den nu engang kan det jeg har brug for..

Desuden har jeg Telmore abbonoment på den hvilket har kørt upåklageligt i al
den tid jeg har haft det.

Mobilen har jeg haft et par år nu (tror jeg) og abbonomentet i et halvt år.

Nu vil jeg så ud og købe ny mobil, og måske søge nyt abbonoment?

Jeg vil gerne ha' en mobil der er smart og kan noget.
De mest vigtige ting kommer her:
- Ordbog
- Smart design.
- Helst ikke over 100g.
- Mindre end en Siemens M35 (13cm?)

Og her er så de ting som jeg gerne vil ha' med, men ikke er meget vigtigt:
- Polyfoniske ringetoner.
- Kalender.
- Sms på over 160 tegn (betaler man så for mere end 1 sms?)
- Skal helst kunne gemme over 50 beskeder.
- MMS ville også være rart :)

Jeg har i alt ca. 2000kr at gøre godt med, ved godt at det ikke er alverden,
men lidt har jo også ret?
Forresten, så skal telefonen jo helst være låst op allerede fra ny så jeg
ikke skal vente et halvt år med at bruge den.

Af Abbonoment har jeg som sagt Telmore.
Lige nu koster det:
Minuttakst: 1kr.
SMS: 20øre.

Jeg ringer et minut eller 2 pr. dag i gennemsnit og skriver 10-15 sms'er pr.
dag.

Kan det blive billigere end Telmore?

Håber virkelig at i vil hjælpe mig med mine spørgsmål, for det er virkelig
en jungle, synes jeg.

Mvh Bjørn

Fra : Leif Pedersen

Dato : 14-04-03 22:35

"Jan Sørensen" skrev > Kan det blive billigere end Telmore?

Kik selv på www.teleprisguide.dk indtast dit forbrug og se hvad der er
billigst for dig.

Hilsen Leif

Fra : Peter

Dato : 15-04-03 00:18

"Leif Pedersen" <Leif@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i

> "Jan Sørensen" skrev

> Kik selv på www.teleprisguide.dk

Men vær opmærksom på, at www.teleprisguide ikke er opdateret
med Telmores seneste prisnedsættelse.

Så nej, det bliver nok svært at finde noget billigere end Telmore,
med mindre man har en meget usædvanlig forbrugssammensætning.
F.eks. 0 samtaler men hundredevis af SMS'er om måneden, eller
kun fører timelange samtaler om natten, eller kun ringer til Orange-
numre og kun mens man er hjemme, osv. Med et almindeligt
blandet forbrug tror jeg også, at Telmore nu er billigst.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 15-04-03 09:56

In news: b7f65h$cbv$1@sunsite.dk ,
Jan Sørensen <ingen@ingen.dk> typed:

[snip en masse jeg ikke lige ved]

> - Sms på over 160 tegn (betaler man så for mere end 1 sms?)
> Mvh Bjørn

Ja... De (nokia, andre?) telefoner der kan sende længere beskeder, dele dem
bare op i alm beskeder af 160 tegn. Så man slipper ikke billigere på den
måde.

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Fischer

Dato : 15-04-03 10:14

> Jeg ringer et minut eller 2 pr. dag i gennemsnit og skriver 10-15
> sms'er pr. dag.
> Kan det blive billigere end Telmore?

Nej, Telmore er det billigste til dit brug.
Rent forbrugsmæssigt er 'SmartAss' lidt billigere, men den højere
opkaldsafgift gør at Telmore vinder.

*Fischer

Fra : Bjarne Knudsen

Dato : 15-04-03 10:47

Jeg vil vælge en Ericcson T300
http://www.netget.dk/product.asp?product=112&page=1

Her koster den 399 kr
+abb(6*25+3*20)= 210 kr
oplåsning 100 kr
________________________________
Ialt 709 kr

Herefter sætter du dit telmore kort i. Det er det billigste Abb.

Bjarne

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 15-04-03 11:35

"Jan Sørensen" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse
< snip en række krav >

Snup en Nokia 6610 til 2175 uden abb. De ekstra 200 kr er givet godt ud,
og du får en telefon, der lever op til alle dine krav.

Hvad angår abb. slipper du vist ikke billigere end på nuværende
tidspunkt med Telmore.

\Mandal