Ages of Empires - seriel forbindelse
Fra : Lars

Dato : 17-04-03 21:15

Hjælp! Jeg er stadig stor fan af Ages of Empires (2 - the Conquerors).

Vi har længe i familien spillet mod hinanden med to PC'ere serielt
forbundet. Men nu har jeg fået en ny PC med XP og jeg kan ikke får den
serielle forbindelse til at virke. Jeg har prøvet at ændre port-hastigheder,
men uden held.

Hvad kan jeg gøre?

vh

Lars (PC-amatør)

Fra : Gismo

Dato : 17-04-03 21:27

"Lars" <Rap_63@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbundet. Men nu har jeg fået en ny PC med XP og jeg kan ikke får den
> serielle forbindelse til at virke. Jeg har prøvet at ændre

smut ned og køb et net kort til en hund og kør over et kryds kabel - er 1000
gange nemmere

Gismo

Fra : Lars

Dato : 21-04-03 20:38

"Gismo" <none@none.dk> skrev i en meddelelse news:b7n2n1$ilg$1@sunsite.dk...

> [...]
> port-hastigheder,

> smut ned og køb et net kort til en hund og kør over et kryds kabel - er

Tusinde tak for hjælpen... der sidder tilsyneladende netkort i begge
maskiner.

Jeg har nu prøvet at skaffe et net-kabel (jeg ved ikke hvad det hedder; små
firkantede stik med 8 ledninger), men hvad gør jeg så? Skal den ene maskine
defineres som server? Ages of Empires kan i hvert fald ikke registrerer
noget "net".

vh

Lars

Fra : Gismo

Dato : 21-04-03 21:06

> [...]
maskine
> defineres som server? Ages of Empires kan i hvert fald ikke registrerer

Skaf et kryskabel ellers skal i bruge en hub/switch - Så skal ibare starte
network games og den ene laver et spil den anden joiner - kan ikke hjælpe
mere da det er giag lang tid siden jeg har spillet AoE

Gismo

Fra : Søren Jensen

Dato : 22-04-03 17:55

Nu kan jeg ikke huske, men det er der sikkert nogle andre der kan.
Du skal huske din " TCP/IP " & " IPX "

Søren