For sjov eller !
Fra : Jan Holm

Dato : 20-04-03 08:32

Hej Alle

Vores 2 nykastererede hankatte Ivan (burmeser) og Max (siameser)
pøler og slåsser rigtig meget. De er rigtig gode venner. Det er meget
underholdende at se dem lege gemme og pøle med hinanden. Nogle
gange ser det ret voldsomt ud. Piskende hale, ørene tilbage og et farligt
kropssprog - altså ser det alvorligt ud. Men samtidig ligger den ene sig
på ryggen og indbyder, eller de holder lige en pause og vasker hinanden.
Skal vi være opmærksomme eller er de virkelig så gode venner og kender
hinanden så godt at dette simpelthen er ren leg. De har nu været sammen
i 2 mdr og har altid gjort det. '

Mvh
Jan Holm

Fra : Pia J

Dato : 20-04-03 10:26

"Jan Holm" <NOSPAM@NOSPAM.TIA> wrote in message news:3ea26719$0$52100

> [...]
> Skal vi være opmærksomme eller er de virkelig så gode venner og kender
> hinanden så godt at dette simpelthen er ren leg.

Mine to hanner på 10 mdr. er brødre og har også altid leget sådan. Sparker
hinanden mens de holder brydergreb for bagefter at vaske hinanden. Der er
aldrig lyd på, ingen hvæs eller hyl.

:Pia

Fra : Kate

Dato : 20-04-03 12:37

> [...]
> gode venner og kender hinanden så godt at dette simpelthen er ren
> leg. De har nu været sammen i 2 mdr og har altid gjort det. '

Det lyder meget som Lante og Mowgli. De leger også meget og slås, men
aldrig så jeg bliver bekymret for jeg er helt sikker på at de hygger
sig med hinanden.
Er altså nødt til at spørge: Hvad betyder "pøle"?

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Camilla

Dato : 20-04-03 14:59

"Pøle" er da jysk :)
Det betyder vel at de farer frem og tilbage, at de er fulde af energi, og
slåsser energisk.
"Pøle" er vel at gå til noget med masser af energi og gåpåmod

--

Venligst,
Camilla

Fra : Niels Peter

Dato : 20-04-03 22:42

Jan Holm wrote:
> [...]
> gode venner og kender hinanden så godt at dette simpelthen er ren
> leg. De har nu været sammen i 2 mdr og har altid gjort det. '

Det lyder som temmelig typisk drengeleg. Jeg har selv haft en flok
hankastrater, der sloges lige netop på den måde, og lige pludselig var
det som om der var fløjtet halvleg, og så lå de og vaskede hinanden. Så
lød fløjten igen, og de sloges videre ...

Niels Peter

P.S. Hvad er det at "pøle"?

Fra : Jan Holm

Dato : 20-04-03 23:12

Niels Peter wrote:
> P.S. Hvad er det at "pøle"?

Camilla har skrevet en passende forklaring.

Mht. Max og Ivan så vil jeg fortsætte med at nyde deres
leg, med ro i sindet. Det er helt utrolig smukt på en rå dyrisk måde !!!

Mvh
Jan Holm

Fra : marianne hellemose

Dato : 21-04-03 07:45

Niels Peter skrev
<Det lyder som temmelig typisk drengeleg. >

Næh nu må jeg lige..........( hold k*** Fnugger eller
jeg river ørerne af dig) ja ja det er mig Baby Hong Kong,
den sejeste karate-kat på denne side af alperne. Hmm
N.P. er du mandsshaunist ?? drengelege....hvæs drenge
er nogle små frygtsomme skravl, hver gang jeg vil øve
nogle af mine nye tricks, gemmer drengene sig hos moar.

Så alle I seje tøser derude........VÅGN OP og vis hvad I
er lavet af, jeg har mit eget træningscenter, det kræver
godt nok at man kan lukke ørerne for slavernes *skrigeri*
Jeg kan springe op i det ene gardin, klatre helt op, balan-
cere hen ad gardinstangen og kravle ned i den anden side,
sidde på gulvet, springe 1½ m op, elegant daske et billede på gulvet, lande
og se ud som om JEG har siddet der
hele tiden. jeg kan på et splitsekund hoppe fra overskab
i køkkenet ned på slavens skulder (det ku' jo være hun
fik hjertestop af forskrækkelse) og op på overskab i
den modsatte side, men alle de ting kræver at man er i form, og det er jeg
*GGG* alle de der sorte huller I
ved nok, hvor ting forsvinder, vi har lidt ekstra af dem her,
det er der hvor kujon-drengene gemmer sig, når det er
tid for min træning, selvom de får lov til at være 2 - 3
mod lille mig, så tør de ikke........næh la' mig få et par
seje tøser og lege med.

High five til alle tøserne (og hvæs til kyllinge drengene)
Baby

--
Marianne Hellemose

*** Ailurophil ***

Some people have lives, others have cats.

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 24-04-03 21:25

> [...]
> seje tøser og lege med.
>
> High five til alle tøserne (og hvæs til kyllinge drengene)

Miau miauuuu..

Ha, ha det kan godt være at du har din egen træningscenter og kan alt mulig
mærkelige sjove numre, men tro mig, sådan en som mig behøves ikke det, jeg
har en ordentligt dyrepasser, men til gengæld frygter jeg ikke noget, tag en
situation som sidste dag. Da kom der en stor grå, dum, lodden, hønsehund
agtig tingest forbi. Den kom ind i haven til mig og min makker. (min makker
er Pjevs) ja, det var det jeg blev sur og ville fortælle den der møghund
hvem der styrer spillet, så den fik nogen på skallen, hen over næven og hen
over benene. Så pev den som en anden pipfugl, underligt væsen, den har da
ingen vinger og så smager den sikker heller ikke godt. Selvom jeg havde lyst
til at bide hovedet af den. Jeg og min makker, vi er de sejeste og de mest
barske og styrende katte på kollegiet her, vi hersker og regerer og sætter
dem på plads der ikke kan forstå det. Og min dyrepasser, ham må have slugt
en flute ham sammenligner mig hele tiden med en løve og så giver han mig råt
kød som kalkun eller mørbrad, nam nam.

Mvh Gismo

Mvh Cindie og Henrik

Fra : marianne hellemose

Dato : 25-04-03 08:49

Hej Gismo

Orjjj hvor er du heldig, jeg må ikke komme ud og min
slave siger at jeg IKKE må få en rottweiler at lege med,
næste gang så giv den lodne ting en r****** fra mig
osse. Wow kalder han dig en løve, bare det var mig
der havde sådan en slave, min slave kalder mig NEJJJ,
Hold så op og alt sådan noget, hun er virkelig kedelig,
hun siger at hvis min mor har været lige som mig, så blev
hun nok SMIDT ud af Hong Kong og er slet ikke
emigreret selv. Hun siger at hun vil købe sådan et *her
vogter jeg" skilt og sætte et billede af mig, så alle kan se
at det er mig og ikke de store tøsedrenge, folk skal passe
på, jeg kan da ikke gøre for at jeg altså ikke kan tage,
når folk siger "se den SØDE LILLE kat" jeg er ikke sød,
og det med lille, arbejder jeg hårdt på, men når slaven insisterer på at
sulte mig er det lidt svært.

**Al magt til hunkattene**

Baby Hong Kong