Krydsninger af mco/nco
Fra : Familien Midtjylland

Dato : 15-04-03 21:37

Jeg har på et tidspunkt besøgt en hjemmeside af et dyrlægepar som sælger
killinger af bl.a. mco og blander af mco og norsk skovkat. Er der nogen som
kender denne hjemmeside da vi ikke kan hitte den igen?

Trine

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 15-04-03 22:23

Familien Midtjylland wrote:
> Jeg har på et tidspunkt besøgt en hjemmeside af et dyrlægepar som sælger
> killinger af bl.a. mco og blander af mco og norsk skovkat. Er der nogen som
> kender denne hjemmeside da vi ikke kan hitte den igen?

NB
Norsk Skovkat hedder "NFO"

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Tournesol

Dato : 16-04-03 08:36

Hejsa

> Jeg har på et tidspunkt besøgt en hjemmeside af et dyrlægepar som
> sælger killinger af bl.a. mco og blander af mco og norsk skovkat. Er
> der nogen som kender denne hjemmeside da vi ikke kan hitte den igen?

Kunne det evt være denne her http://www.garfild.dk/

Hilsen Henriette.
--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Familien Midtjylland

Dato : 17-04-03 21:04

Hej Henriette!

se det var jo lige den side jeg søgte efter TAK Og jeg skal nok huske at
skrive NFO

Og er der forøvrigt nogen som har erfaringer med killing/kat fra dem?

Trine
"Familien Midtjylland" <familienMidtjylland@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:n8_ma.137$jm.16@news.get2net.dk...

Fra : Camilla Scharff

Dato : 17-04-03 22:14

"Familien Midtjylland" <familienMidtjylland@hotmail.com> skrev...
> Og er der forøvrigt nogen som har erfaringer med killing/kat fra dem?

Hej Trine

Jeg kender ikke katteri Garfild eller deres katte - men et par generelle
betragtninger kan du da godt få med på vejen...

For det første er de ikke dyrlæger, men har drevet dyrehandel (lidt stor
forskel - for det andet synes jeg nok, at de har lige rigelig mange
kuld ad gangen... talte 5 kuld født mellem den 3/3 og 15/4 på i alt 19
killinger - og det er sgi mange killinger at tage sig af på en gang! Deres
udmelding om, at "Vi har killinger næsten hele tiden" tager jeg ikke
umiddelbart som et godt tegn - blot at der er gang i "forretningen", hvilket
jeg af princip ikke synes, at et opdræt skal være. Jeg vil derfor ikke kalde
dem et opdræt, men et "avleri" (det er der vist ikke noget, der hedder -
endnu...).

Som registreret opdrætter har jeg nogle etiske betragtninger om salg af
katte uden stamtavler - dem vil jeg ikke belemre dig med, med mindre du
(eller andre) decideret efterspørger dem - men uanset hvad, så er *min
personlige* definition af et opdræt, at man bevidst forsøger at tilføre
racen noget, som man enten selv vil arbejde videre med eller som racen som
helhed "mangler" inden for den skrevne standards rammer - og det gør man
IKKE når man vælger at lave killinger, som er blandinger mellem flere racer.

Derudover har man - når man køber racekatte med stamtavler af en Felis
Danica-registreret opdrætter - nogle sanktionsmuligheder over for
opdrætteren, hvis der skulle være noget, man mener ikke er i orden - Felis
Danica har nemlig et disciplinærnævn, hvor man kan indbringe sager - det kan
man ikke, hvis det ikke er registrerede opdrættere. Og hvis man skulle få
lyst til at udstille - det kommer som regel først senere - så er det
heller ikke muligt, hvis katten ikke har en stamtavle.

Mvh. Camilla
Camischa's burmesere & abyssiniere
www.burmese.dk