sjove spisevaner
Fra : sn67

Dato : 15-04-03 10:47

Da jeg i går fodrede mine 2 katte med broccoli, kom jeg i tanke om at jeg
tidligere havde set én herinde skrive, at hans/hendes katte ville slå ihjel
for agurk.
Det fik mig til at tænke på hvor mange andre katte - der ligesom mine -
havde nogle (for katte) underlige spisevaner.
Jeg kan ikke engang huske hvordan jeg fandt ud af at de kunne li' det, men
det har sikkert været noget med at de har tigget ved bordet, og så har jeg
stukket dem en buket broccoli med ordene "det kan I jo ikke li' alligevel".

Faktisk er det kun min han-mis der tigger ved bordet - ja han ikke bare
tigger, han angriber min tallerken ved mindste anledning. Man skulle faktisk
tro han havde læst (eller skrevet!) denne side:
http://www.freddie-street.com/guide/xmas.shtml. Han er ganske simpelt en
pestilens at have omkring sig når man skal spise, og for den sags skyld også
når maden skal laves. Nogle gange har jeg været nødsaget til at låse ham
inde i et andet rum, mens jeg parterede kylling eller formede bøffer. Jo,
jo, låse, - for hvis jeg blot lukker døren, så åbner han den bare igen.

Det er også han-mis der er mest vild med broccoli. I starten knurrede og
hvæsede han af enhver indenfor 2 meters afstand, og så forsvandt han ellers
ind under sengen for at fortære sit "bytte", - men hun-mis er ved at komme
efter det. I går ville hun dog kun have stilkene! - Og kun hvis jeg
håndfodrede hende.

Med kattevenlige hilsener
Susanne

Fra : Aragorn

Dato : 15-04-03 11:44

"sn67" <sn67@ping.dk> wrote in message
> [...]
> ind under sengen for at fortære sit "bytte", - men hun-mis er ved at komme
> efter det. I går ville hun dog kun have stilkene! - Og kun hvis jeg

===

Hej Susanne.

Tjah, underlige spisevaner er der vist nok af, ifølge de stolte ejeres
poster herinde!

Selv oplevede jeg da jeg boede hjemme, at familiens hunkat, Pinkeline (- min
mors kat), var helt skæv med ost. Og hendes grandvoksne søn, Hanner (som var
*min* kat! ) var fjollet med popcorn. Det var lidt distraherende at
skulle sidde og holde øje med popcorn, kat *og* film en lørdag aften - hvis
jeg ikke proppede popcorn i Hanner, som en Tivoli-abonnine propper
spillemønter i en enarmet, sku' han nok selv finde ud af at tage selv. Spøjs
kat.

Pinkelines datter, Hunner (- min fars kat) kan jeg sørme' ikke huske nogle
sjove spisevaner fra, men der har garanteret været nogle, hvis jeg ellers
kender familiens katte ret. Alle tre var selvfølgelig helt tossede med
rejer, og så familiens kattespecialitet: kogte rødspættefileter most sammen
med fiskeboller - uha det ku' de lide! Det fik de dog ikke så tit, da
det jo sætter sig godt og grundigt på katte-sidebenene. Man skulle se sig
godt for, når man gik ud i køkkenet, når det blev lavet (- på det tidspunkt
havde vi 6 katte i alt på een gang) - ellers skvattede man over kattene.

Alle tre var sort-hvide, opnåede en høj alder (- katte holder længe hjemme
hos min mor! ) og levede et godt katteliv, runde og tilfredse og
forkælede. Musti, som var familiens anden hittekat, og som til forveksling
lignede en brite, blev 14 år.
Gråsser (hvid og grå) var en vildkat som kom tilløbende som voksen, hun blev
desværre ikke lige så gammel som de andre, men vi fik tæmmet hende og gjort
hende mere tillidsfuld igen, men helt vænnede hun sig aldrig til fremmede -
så var hun væk, som regel gemt godt af vejen ude på toppen af klædeskabet i
soveværelset. Hun kunne i øvrigt også godt lide ost, så der blev gumlet ost
til TV-Avisen hver aften. Bare nogle små bidder, guderne skal vide at
kattene var rigeligt runde i forvejen! Hun kunne osse godt lide kogte
kartofler.

Nu bor jeg desværre et sted hvor man ikke må have katte, men den dag jeg
flytter et sted hen hvor man må, skal der nok komme et par mislinger fra et
kattehjem til, uanset hvad kæresten siger (...han vil hellere ha'
hund...suk...så må jeg jo hellere lære ham noget andet! )

Og en ting håber jeg da:
At når vi engang ikke er her mere, så venter der os en stor flok glade katte
ved Regnbuebroen! (Hmm, jeg må nok hellere huske at tage popcorn med så!)

Venlig hilsen

,,,^..^,,, Aragorn_DK ,,,^..^,,,
(Der ved Gud savner at ha' kat!)

========================
http://www.bmwmc.dk
- no pop-ups, no ads, *no* flash!

Fra : Kate

Dato : 15-04-03 13:57

"Aragorn" <Aragorn@NOSPAMwelles.dk> wrote in

> At når vi engang ikke er her mere, så venter der os en stor flok
> glade katte ved Regnbuebroen! (Hmm, jeg må nok hellere huske at
> tage popcorn med så!)

Så skal jeg huske chips. Oliwer var fuldstændigt vild efter chips, men
kun de almindelige med salt, ikke alle de der fancy smagsvarianter.
Alle de katte jeg har/haft har været vild med ost, så det betragter jeg
ikke mere som en underlig vane. Men Mowgli er helt pjattet med brød og
stjæler det både ud af pakninger og ud af munden på kaninen.
Grøntsager er der nu ikke nogen interesse for her.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : sn67

Dato : 15-04-03 16:09

"Aragorn" <Aragorn@NOSPAMwelles.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg ikke proppede popcorn i Hanner, som en Tivoli-abonnine propper
> spillemønter i en enarmet, sku' han nok selv finde ud af at tage selv.

Mine er også glade for snacks. Men de kan naturligvis ikke li' den samme
slags, hun-mis er helt tosset med Kims Snack Chips (UDEN sourcream) mens
han-mis kaster sig over Ostepops. Til overflod kan jeg være helt sikker på
at der sidder en hankat i dip-skålen hvis jeg er uopmærksom et øjeblik!

Jeps, opdragelse er en god ting. *LOL*

Mvh
Susanne

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 15-04-03 14:15

"sn67" <sn67@ping.dk> skrev i en meddelelse

> Det fik mig til at tænke på hvor mange andre katte - der ligesom mine -
> havde nogle (for katte) underlige spisevaner.

Hej Susanne

Sjove spisevaner er vist ret almindeligt blandt katte.
Jeg voksede op med Max, der netop ville slå ihjel for agurk, men som også
elskede ost.
Senere fik vi Samuel, som var helt tosset med æg og stjal æggeskaller fra
blødkogte æg o.lign.
Rosinen, som er en del af min husholdning i dag, bliver helt vild i blikket,
når han ser sit snit til at stjæle majs og knurrer som en gal af alle, der
kommer i nærheden af ham og byttet. Emse, som også er en af mine
"nuværende", er helt tosset med baconstrips, en slags chips.
Min mors kat, Mino, elsker tomat. F.eks. er makrel i tomat bare guf...hvis
man altså sutter tomatsovsen af og spytter den væmmelige fisk ud *G*

MVH Mette

Fra : Helle

Dato : 15-04-03 14:38

> [...]
> ind under sengen for at fortære sit "bytte", - men hun-mis er ved at komme
> efter det. I går ville hun dog kun have stilkene! - Og kun hvis jeg

Hejsa.

Begge vores katte er vanvittige efter chips - helst American Grill fra Kims!
Og det samme gælder popcorn, det har jeg hørt om mange katte nu, så jeg tror
nu egentlig ikke det er så unormalt.
Men bananer! Emil han hugger selv bananer her og spiser af dem, hvis han kan
komme til det - han er fuldstændig vild og jeg kan ikke få lov at spise en
banan i fred! Ost er han også tosset med.
Chokolade, majs, kage og brød er også godt men bananer er han dog helt
ekstrem med.

Mvh Helle

Fra : Elwarth

Dato : 15-04-03 15:54

Hej.
Her i huset er det Frida, der er mest underlig - i hvert fald hvad mad
angår. Hun er fuldstændig vild med hvidt brød, franskbrød, rundstykker og
den slags. Så vi blev nødt til at investere i en brødkasse for at have det i
fred

Venligst
Dorthe

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 15-04-03 17:48

Her i huset spises der agurk, icebergsalat, ymer, brød, kiks, majs og sidst
men ikke mindst sorte oliven. Dem vil de gøre hvad som helst for at få, skal
man grave dem ud af munden på menneskene, så holder man sig ikke tilbage....
Jo, katte spiser mangt og meget.

Pia BJ

Fra : Mette og René

Dato : 15-04-03 20:07

hejsa
vores røde hankat fister er helt tosset med kogte grønsager og Peanuts, vi
kan faktisk ikke være i fred, hvis der er peanuts på bordet

mvh mette

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 16-04-03 16:44

"sn67" <sn67@ping.dk> skrev i en meddelelse

> Det fik mig til at tænke på hvor mange andre katte - der ligesom mine -
> havde nogle (for katte) underlige spisevaner.

Jamen mine to har skam også nogle pudsige spisevaner fra tid til anden. Da
Gizmo kom til familien sidste forår var han altædende med tryk på alt. Intet
går hans næse forbi. Agurk er den største delikatesse - det fik han dagligt
sidste sommer, skåret i små tern. En anden favorit er fromage frais med
vanille-smag - der går han helt amok. Chips af alle slags, med eller uden
dip, saltstænger, kartoffelskræller, rå løg, hvidløg, tomater, kogte
kartofler, ost - jo stærkere jo bedre, Mini Meal, akvarievand (okay - måske
ikke lige en spise - men ikke desto mindre lidt ulækker), chokolade (helst i
form af julemænd eller påskeharer - så er det uimodståeligt). Og så får han
altid lov til at slikke min ispind ren for det sidste flødeis - så er
smaskemaskinen rigtig igang.

Da Freya kom til i december troede jeg ikke det kunne blive værre, men det
kunne det. Freya og hendes bror/søster (der heldigvis nu bliver fodret fast
af vores tidligere nabo) var vildkatte og vant til at leve af lidt af hvert
bare for at få noget i maven. Første gang vi lagde mærke til dem var da de
sad i indkørslen og spiste det brød vi havde smidt ud til fuglene. Så for
Freyas vedkommende kan jeg tage hele listen fra Gizmo og så lægge brød til i
enden - det bedste er et billigt pølsebrød for det har ingen hårde kanter.
Agurken spiser hun, men ikke med samme glæde som Gizmo.

Så jo, her er der også to katte med et meget varieret smagsregister. Det
begynder at ligne en regel mere end en undtagelse

Hilsen Tina - og Gizmo og Freya der ligger og dovner den i forårsvarmen.

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 16-04-03 16:58

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> begynder at ligne en regel mere end en undtagelse
>
> Hilsen Tina - og Gizmo og Freya der ligger og dovner den i forårsvarmen.

Oj - jeg glemte helt den allerbedste - de elsker lasagne - af en eller anden
grund er der ikke noget bedre end sådan en god, svampet lasagneplade med
sovs på - og så er de begge generelt gode til at lege opvaskemaskiner hvis
der står tallerkener i vasken eller potter og pander på komfuret der ikke
lige er blevet gjort rene.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-04-03 17:45

In article <3e9d7d71$0$42608$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Tina
Susanne Johansson <tina_johansson@yahoo.com> wrote:

> pander på komfuret der ikke
> lige er blevet gjort rene.

Oh ja... den dér salige rasp-rasp-rasp lyd i nattens mulm og mørke *gg*

Fra : Kate

Dato : 16-04-03 22:14

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@yahoo.com> wrote in

> Og så får han
> altid lov til at slikke min ispind ren for det sidste flødeis - så er
> smaskemaskinen rigtig igang.

Ja, Sofie var godt nok også helt pjattet med is. Det har ingen
interesse hos Lante og Johan. Ved egentligt ikke om Mowgli kan li' det.
Jeg har åbenbart ikke spist meget is i den tid han har boet her

Men ost betragter jeg ikke mere som en sær spise da langt de fleste
beretter om at deres katte er vilde med ost.
Oliwer var iøvrigt specielt vild med Norsk Myseost, det var de andre
ikke sååå vilde med.