Byld
Fra : Karina og Christian

Dato : 19-04-03 16:50

Hejsa gruppe

Vaks har (i løbet af en lille uges tid) fået noget, der ligner en byld. Den
er tæt på hans mund - sådan faktisk på højre side af snuden. Den er lidt
rødlig, og når vi klemmer lidt på den, kommer der noget, der ligner gul
materie/betændelse ud af den.

Vi har klemt en del ud af den og har efterfølgende renset den med
klorhexidin. Imidlertid ser det ud til, at der bliver ved med at løbe noget
til. Den er ca. på størrelse med en 25-øre.

Er der nogen, der har en idé om, hvad det mon kan være? Bør vi kontakte
dyrlægen, eller skal vi vente og se tiden lidt an? Naturligvis vil vi gerne
kontakte dyrlægen med det samme, men Vaks er ikke overvældende begejstret
for at besøge den ellers rare dyrlæge, hvorfor vi ikke vil drøne afsted med
ham med det samme, hvis der er alternativer.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-04-03 18:50

Hvis det ikke lykkes for dig at tømme den helt ud og gennemskylle den med
klorhexedin, så må du til dyredokteren.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-04-03 08:41

> [...]
med
> ham med det samme, hvis der er alternativer.

Hej Karina

Når du er færdig med Klorhexidin, så kan du jo smøre den med noget
pattesalve. Klorhexidin renser, men jeg tror ikke den aktivt bekæmper
betændelsen, det gør pattesalven normalt ret effektivt.

M.V.H.....Benny..

Fra : John

Dato : 23-04-03 20:42

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa.

Prøv efterfølgende at behandle med helosan 1 til 2 gange dagligt i 5 dage ( i folkemunde kaldet
kopattesalve )
da det er antiseptisk.

Har selv med held behandlet min hund med dette middel. ( byld, smårifter, revner i poter )

Vh
John Johansen
www.nethundeguiden.dk

---
Denne mail er scannet for virus og er virusfri.