Hundekurv....
Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 19-04-03 11:00

Hejsa.

Det her lyder måske som et lidt dumt spørgsmål men hvordan finder man den
bedste størrelse hundekurv til sin hund?

Vi har været rundt at kigge hos forskellige dyrehandlere som har de der
ovale i kunststof. De forslår forskellige str. når man fortæller dem at vi
får en hvalp der har en Amerikansk Bulldog som far og en mor som er en
blandingshund med bla. Schæfer i sig.
Der er dog 2 str. der er gået igen hos mange og det 78 cm. og 88 cm. (målt i
bunden).

Så, hvilken str. skal vi mon gå efter?

Mvh.

Kenneth

Fra : Ditte K

Dato : 19-04-03 13:14

Jeg ved ikke rigtig, hvor stor sådan en kurv skulle være, det er I nok bedst
til selv at vurdere. MEN lad være med at købe en i stof til en hvalp. Det
ender bare med at blive en dyr fornøjelse når hunden synes det er skide
sjovt at bide i den og flå den itu. Køb en i plastik eller endnu bedre bare
en papkasse til at starte med, så kan I gradvist finde en større kasse som
hunden vokser. De fleste hunde synes heller ikke om at "svømme" i en alt for
stor kurv. Dog skal der være plads til at ligge lidt udstrakt.

Mvh Ditte

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 19-04-03 13:37

> [...]
for
> stor kurv. Dog skal der være plads til at ligge lidt udstrakt.

Det er sådan en kurv i hård plast. Det kaldes bare kunststof.
Det er klart at hun i starten vil svømme lidt i den, da hun stadig er hvalp
men vi tænkte at hvis hun havde den fra starten af, så ville hun hurtigere
blive tryg ved den.

Mvh.

Kenneth

Fra : Battlefield´s

Dato : 19-04-03 14:54

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3ea142f6$0$131$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
hvalp
> men vi tænkte at hvis hun havde den fra starten af, så ville hun hurtigere

Hej
Da vi skulle købe seng (også i hårdt plast) til vores labber, sagde de hos
Pethouse, at de plejede at sige at man skulle finde et sted, hvor hunden
ofte sov og så måle det. Dette mål skulle så passe til bunden af kurven. Men
jeg vil nu sige at det mål vi kom frem til var for stort, det gør nu ikke så
meget når vi har to hunde. De kan faktisk begge ligge der
Hilsen Vibeke

---

Fra : Ditte K

Dato : 19-04-03 14:57

Så vil jeg sige det er bedre hun svømmer i den i starten.

Hvis I har en gammel hovedpude, så put et betræk om den. Eller et kunstigt
fåreuldstæppe, ved ikke hvad de hedder med det er dejligt blødt og kan
vaskes så ofte man vil. Det jeg siger er, at I jo så bare kan fylde kurven
op med bløde tæpper og lignende hvis hund synes den er stor *S* Kurven skal
jo gerne være hundens bedste sted og stedet hvor den kan gå hen for at få
ro.

Påskehilsner fra Ditte

Fra : René Kofoed

Dato : 20-04-03 11:46

Hejsa.
Jeg synes I skal starte med en papkasse, og vente med at, købe kurven til
hunden, når den er næsten udvokset. På denne måde lider kurven ingen skade
sammen med hvalpetænderne, og hvalpen vil måske også føle at kurven er for
"stor" i starten. Desuden er det jo meget svært at, spå om, hvor stor vovsen
bliver, når det er en blanding.
Har selv en lab.blanding, som både dyrlæge og andre spåede ville blive en
lille labradorstørrelse, idag er hun størrer end gennemsnittet af
labradors!!
MVH Susanne.
"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3ea11e38$0$132$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-04-03 08:47

Vent med at købe, som damerne siger, og laver du en, så brug en papkasse i
starten. Så finder du også ud af, om din hund vil have en stor, eller en
lille seng. Nogle elsker masser af plads, andre en de lige kan klemme sig
ned i, og så er der dem, der vil have en de slet ikke kan være i , og
selvfølgelig den slags der slet ingen vil have. Når du ved hvilken type din
hund er, så kan du tænke på at købe en seng.

M.V.H....Benny..

Fra : skingur

Dato : 21-04-03 21:08

Gandalf lå i en lillebitte papkasse da han var hvalp (eller på os eller
i sofaen eller i en trøje!!!)
Senere købte jeg en vældig flot brødkurv i flet med hanke..den er rigtig
pæn at have stående og hunden elsker den...og har forbløffende nok ikke
tygget i den! Men jeg var også "efter" ham lige fra day one med den fine
kurv! Nu står den foran brændeovnen og er hans yndlingsted (når han ikke
ligger på os eller i sofaen eller på det ægte fåreskindstæppe..)
Så vent endelig..og når du så køber en, så vælg en, du kan holde ud at
se på de næste mange år. jeg kan godt se det smarte i kunststof..kan
vaskes osv, men de flettede kan bankes og luftes og virker bare mere
"rigtigt" i mine øjne...
Det bliver nok svært at finde en brødkurv der passer til din vuffer..

Mvh Chrisitna og gandalf (der af en eller anden grund er mere lydig end
nogensinde for tiden!!!)

http://www.kandu.dk/

Fra : Smat

Dato : 22-04-03 12:51

Vi havde fået af vide at bernere ikke rigtig brugte det at ligge i en kurv,
de ville helst ligge hvor der er køligt. Men min hund skulle altså have en
kurv, et sted hvor den vidste at der var den fredet, vi købte en kurv han
kunne vokse i, det er jeg glad for vi gjorde, han bruger ikke kurven ret
meget men han ved, at oppe i den er der ingen der må gøre ham noget
ubehageligt og børn må ikke irriterer ham der. For 1 måned siden købte vi en
ny kææææmpe kurv til ham (117 cm), han er helt vild med den, han bruger
denne gigantiske kurv helt utrolig meget. Men der er også plads til en hel
fest Så jeg kan kun anbefale at hunden har et sted der er dens, om man
vælger en papkasse eller er lige så dumme som os og bruger 270 kr på en kurv
han kan bruge i 4 måneder er nok ret ligegyldigt

MVH
Margrethe

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-03 20:53

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det bliver nok svært at finde en brødkurv der passer til din vuffer..
>
> Mvh Chrisitna og gandalf (der af en eller anden grund er mere lydig end

Hej Christina

Husk lige at checke hvad du har i hænderne, når du står ved brødmaskinen

M.V.H.....Benny..