Min gravhund har fået tæv!
Fra : skingur

Dato : 16-04-03 23:17

Nå... nu er det vist gået op for Gandalf...på den hårde måde...at han
ikke er mere end 25 cm høj og derfor ikke kan tillade sig hvad som
helst...
To gange i træk - med en dags mellemrum - er han fløjet i flæsket på
sine hundevenner, der har været på besøg her. Igår var det tyson
(rotte-lab X) idag Stash, ruhåret hønsehund. (de ER altså store når man
er en dværggravhund!) begge gange fordi de havde taget et af hans
uendelig mange kødben. Principielt er det vel iorden, gravhunden
bestemmer i sit eget hjem...men han ryger lige i kødet af dem, og så gør
de altså gengæld. Gandal og Tyson bliver begge to år til maj, Stash er 4
eller 5.
Er det min hund der er for emsig, når han ikke vil lade dem tage hans
ben? Det er jo en del af en magtkamp...problemet er bare, at den bliver
for ulige, når der er 40 kilos forskel på kamphanerne...
Der gik ikke hul i Gandalf, men du gode! hvor blev han forskrækket. (Der
var et par dråber blod, men vi fandt aldrig rigtig ud af, hvor de kom
fra). han er stadig lidt stille, her et par timer efter..og det er godt
nok, sådan set, bare han ikke bliver bange permanent for de store. Det
kan jo for pokker blive hans død en dag, hvis han går for vidt, når han
siger fra...
Hm. Hvad synes I?
En bekymret gravhundemor, Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-04-03 08:14

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nok, sådan set, bare han ikke bliver bange permanent for de store. Det
> kan jo for pokker blive hans død en dag, hvis han går for vidt, når han

Hej Christina

Ja det er lidt af et problem, og det er jo ikke let at fortælle Gandalf at
han altså ikke er større, end han bliver væk, hvis i glemmer at slå græsset.
Af hurtige løsninger, er der vel ikke andet at gøre, end at prøve at få gemt
alle hans kødben, før gæsterne kommer. Så du må leje et dækken, så du kan
skjule stakken, så jeg håber ikke for dig, at han graver dem ned. Men det
må vel også gå op for Gandalf, at hans enorme personlighed, ved en fejl er
blevet gemt i et alt for lille hylster. Hvad man måske kunne prøve, var at
lade gæsterne tage et par af deres hundes ben med, så Gandalf også havde
noget han kunne stjæle. Det er ikke sikkert det virker, men det koster jo
ikke noget at prøve.

M.V.H.....Benny..

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 17-04-03 09:02

skingur skrev:
> Er det min hund der er for emsig, når han ikke vil lade dem tage hans
> ben? Det er jo en del af en magtkamp...problemet er bare, at den bliver
> for ulige, når der er 40 kilos forskel på kamphanerne...

Når der kommer gæstehunde her finder vi et par kødben i fryseren så de
har et hver, når de er ved at være færdige begynder de at bytte lidt,
for det kunne da være at den forrige hund havde overset lidt. Der har
aldrig været ballade.

Din lille hund har heldigvis ingen anelse om hvor stor den er, jeg
tvivler på at hunde bedømmer hinanden på størrelse, men istedet på
kropssprog og duft.

Marianne Feddersen

Fra : Louise

Dato : 22-04-03 23:48

Nu er gravhunde (og mange andre hunde) jo ret viljestærke... Og nogen vogter
mere over deres mad/ territorie end andre.
Jeg kender hunde der simpelthen ikke tolererer andre hunde af samme køn i
deres hjem, og en del hunde hvor kødben og legetøj bør fjernes hvis der
kommer 4-benede gæster - heriblandt min egen gravhund. Hun vil simpelthen
ikke acceptere at andre hunde end vores shiba rører hendes ben, legetøj mm.
Det har vel også noget at gøre med status på sit eget territorium? Og at
hunde der ikke er en del af flokken ikke har samme rettigheder?
Prøv evt. at fjerne benene og se om det ikke går bedre
Mange hilsner

Lokra

Fra : skingur

Dato : 23-04-03 10:06

"Louise" skrev d. 22-04-03 23:48 dette indlæg :
> Nu er gravhunde (og mange andre hunde) jo ret viljestærke... Og nogen
vogter
> mere over deres mad/ territorie end andre.

Hej
ja, efterfølfgende har vi fjernet ben for ikke at få ballade..men det er
egentlig mod min vilje, for jeg synes, de skal kunne finde ud af det.
Bare ikke, når der er så stor forskel i størrelsen på dem! Før har de
kunnet ligge yndigt side om side på hundetæppet med hver sit ben, bytte
af og til og ellers bare være nuttede!
De leger stadig fint- sidst spillede gandalf og tyson fodbold!!
Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Louise

Dato : 23-04-03 22:34

billeder? (af fodboldkampen altså

Fra : skingur

Dato : 23-04-03 22:36

"Louise" skrev d. 23-04-03 22:34 dette indlæg :
> billeder? (af fodboldkampen altså

Desværre...må vente til min lange sommerferie.... SÅ skal jeg have lavet
verdens sejeste hjemmeside!!!!!!!!

http://www.kandu.dk/