Hund med til udlandet
Fra : 7C

Dato : 23-03-01 10:06

Hej Alle

Vi har en Grand Danois (9 mdr. gl.) og planlægger at flytte et par år til
Sri Lanka. Men hvad kræves der for at få en hund med til Sri Lanka og ikke
mindst for at få den med hjem igen?

Det vi frygter er en laaang karantæne, hvilken betyder at så komme vi ikke
afsted.

Hvordan vil en Grand Danois have det med den konstante varme (ca. 28 gr.) ?

Mvh.

Søren
Silkeborg

Fra : Claus Rathlou

Dato : 23-03-01 18:43

Hej Søren,

Du kan kontakte

Fødevaredirektoratet
Mørkhøj Bygade 19
2860 Søborg
Tlf: 33 95 60 00
Fax: 33 95 60 01
E-mail: foedevaredirektoratet@fdir.dk

Fødevaredirektoratet indhenter hvert år oplysninger om, hvilke krav der
stilles fra udlandets side.

Oplysninger om landes gældende indførselsbetingelser kan fås hos landets
repræsentation (ambassade eller konsulat) i Danmark, eller hos landets
veterinærmyndighed.

Udenrigsministeriets liste over ambassader i Danmark:
www.danmark.dk/hr/owa/danmark.dk?objekt=190159

De lever bl.a. i Sydafrika, Indien og Thailand.

Som ejer af en Deutsche Dogge vil jeg anbefale følgende side:
http://www.ginnie.com/gdlinks.htm

Hvor har du din GD fra, hvis jeg må være så nysgerrige?

Mvh.

Claus

?

Fra : 7C

Dato : 23-03-01 19:46

Hunden har vi fra Silkeborg.

Fra : Telia

Dato : 23-03-01 18:59

I stedet for at få en masse måske ikke særlig kompetente svar her på siden,
så henvend jer til det pågældende lands ambassade eller konsulat. Kan de
ikke svare jer med det samme, skaffer de svar. Samtidig er det en god ide,
at forhøre sig i Veterinærdirektoratet om betingelserne for hjemkomst. Hvad
kræves der så.
Vi kan jo bare se, at det hedder sig, at hunden skal være rabiesvaccineret,
hvis man skal TIL Tyskland - men det er ikke korrekt - det er nemlig de
danske myndigheder, der kræver en gyldig vaccinationsattest, altså mindst 30
dage og højst 365 dage. De 30 dage gælder ikke ved revaccination.
mambo