MS Windows
briani 27239
3 Spørgsmål
Fra : Hønemor

Dato : 19-04-03 14:39

Håber nogen kan hjælpe. Jeg kører med win 98 me.

1. På skrivebordet har jeg iconet " Netværk" jeg har engang hørt hvordan man
kan fjerne dette icon fra skrivebordet, men kan ikke huske hvordan. Det var
noget man skulle gå ind i under : kør ???????

2. Blokere en afsender.
Denne funktion er udmærket, men får på mystisk vis nogle mails sendene
underskrevet af forskellige pigenavne sendt fra postkontoen Juhuu.
Disse er ret irreterende, da de indeholder Porno og hvem vil at sine unger
skal se sådanne mails )))))
Men i " Blokering af afsender" kan jeg jo ikke indsætte disse, da de kommer
under mange navne.
Har kikket under at blokere fra en bestemt kont, men der er kun nævnt min
egen.
Har man ikke nogle muligheder for at komme disse mails til liv ?

3. Under opstart af Window kommer popup boksen med netværkskode, som jeg
anulerer, men hvordan fjerner jeg denne boks helt ?

Håber nogen kan hjælpe.
KH Hønemor

Fra : Leif Pedersen

Dato : 19-04-03 15:03

"Hønemor" <fagerberg@city.dk> skrev i en meddelelse
> Håber nogen kan hjælpe. Jeg kører med win 98 me.
Windows 98me findes ikke det er vist 98se

> [...]
var
> noget man skulle gå ind i under : kør ???????
Det ved jeg ikke noget om da jeg ikke køre netværk

> [...]
> egen.
> Har man ikke nogle muligheder for at komme disse mails til liv ?
Så snart du disse emails sletter du dem bare uden og kigge pådem.
Gør selv det samme og har aldrig modtaget prono endnu.

> 3. Under opstart af Window kommer popup boksen med netværkskode, som jeg
> anulerer, men hvordan fjerner jeg denne boks helt ?
Du går ind i kontrolpanel,adgangskoder og vælger bruger profiler
og sætter ved
Alle brugere af denne computer skal anvende samme præfeancer og
skrivebordsindstillinger.
Og her efter genstart så er den væk.

Hilsen
Anders

Fra : Hønemor

Dato : 19-04-03 15:20

> [...]
> og sætter ved
> Alle brugere af denne computer skal anvende samme præfeancer og

Hejsa Anders.
Det er den sat til i forvejen, men denne boks kommer alligevel.
KH Hønemor

Fra : Madsen

Dato : 19-04-03 15:34

Hønemor skrev:

> Det er den sat til i forvejen, men denne boks kommer alligevel.

Så prøv denne artikel: <http://support.microsoft.com/?kbid=152104>

Madsen.

Fra : Martin Wiboe

Dato : 19-04-03 15:09

> Håber nogen kan hjælpe. Jeg kører med win 98 me.

Måske

> [...]
var
> noget man skulle gå ind i under : kør ???????

Download TweakUI fra Microsoft. Under Desktop skulle du kunne fjerne ikonet.

> [...]
> egen.
> Har man ikke nogle muligheder for at komme disse mails til liv ?

Hvis du bruger Outlook Express burde du kunne lave en postregel
(Funktioner>Meddelelsesregler>Post) hvor du skulle sortere efter "Hvis
Fra-linien indeholder personer Juhuu". Ved dog ikke om det vil virke.

> 3. Under opstart af Window kommer popup boksen med netværkskode, som jeg
> anulerer, men hvordan fjerner jeg denne boks helt ?

Ingen anelse...

Martin Wiboe

Fra : Madsen

Dato : 19-04-03 15:12

Hønemor skrev:

> Håber nogen kan hjælpe. Jeg kører med win 98 me.

Den version findes ikke. Enten er det Win98 eller også er det WinME
du sidder med.

> [...]
> hvordan man kan fjerne dette icon fra skrivebordet, men kan ikke
> huske hvordan. Det var noget man skulle gå ind i under : kør

Jeg kender ikke kør-kommandoen, men jeg ved at man kan fjerne ikonet
med TweakUI fra Microsoft:
<http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp>

Madsen.

Fra : Hønemor

Dato : 19-04-03 15:19

> [...]
> du sidder med.

> Jeg kender ikke kør-kommandoen, men jeg ved at man kan fjerne ikonet

Tak for hjælpen, det hjalp.
KH Hønemor

Fra : sls

Dato : 19-04-03 15:37

> 3. Under opstart af Window kommer popup boksen med netværkskode, som jeg
> anulerer, men hvordan fjerner jeg denne boks helt ?
Er ikke sikker på hvad du mener.

Men prøv at søge på *.pwl på dit C: drev, og slet den fil den finder. Så
genstart, og skriv et navn i boxen, uden kode. Så kommer boxen ikke frem
mere...

Mvh Sid

Fra : Peter Brown

Dato : 19-04-03 16:55

"Hønemor" <fagerberg@city.dk> skrev bl.a:
> 3. Under opstart af Window kommer popup boksen med netværkskode, som jeg
> anulerer, men hvordan fjerner jeg denne boks helt ?
>
> Håber nogen kan hjælpe.
> KH Hønemor

Kontrolpanel\Netværk\skift til Windows logon\anvend\ok\genstart computeren.

MVH
Peter Brown