MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
sikkerhedskopier i xp home
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-04-03 20:57

Hej NG.
Jeg har et problem med en sikkerhedskopi jeg har lavet med win xp home, det
er en fil der hedder *.bkf jeg har haft pakket den med winrar og da jeg
skulle til at gendanne den vil den ikke hvorfor ?

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 18-04-03 23:06

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
da jeg
> skulle til at gendanne den vil den ikke hvorfor ?

Får du ikke en meddelelse i NTbackup der fortæller om evt fejl i bkf
filen ?

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-04-03 15:40

> [...]
> Johnny Nielsen
> http://www.wintip.dk/
> Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hej Johnny.
Det er lige lykkedes mig at få åbnet filen , men når jeg gendanner den så
bliver alle filerne (ca. 2ooo) bare samlet i en mappe i en stor pærevælling.
Det jeg lavede backup af lå i system i mapper og undermapper.Er det
menningen at programmet gør sådan ? For det kan jeg jo ikke bruge til noget,
men måske det er mig der gør det forkert.

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 19-04-03 18:53

> [...]
> menningen at programmet gør sådan ? For det kan jeg jo ikke bruge
til noget,
> men måske det er mig der gør det forkert.

Når du gendanner kan du vælge mellem Oprindelig placering, Enkel
mappe, eller Alternativ mappe. Hvis du vælger enkel mappe, vil alle
filer blive gendannet i den ene mappe, uden de oprindelige mapper..
Hvis du derimod vælger Alternativ mappe vil mapperne følge med, så
du har samme struktur i den alternative mappe, som du havde på den
oprindelige placering.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-04-03 19:36

"Johnny Nielsen" <johnny@wintip.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Johnny Nielsen
> http://www.wintip.dk/
> Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hej.
Ja det hjalp, men jeg er lidt i tvivl om der sker noget ved at pakke
sikkerhedskopien i f.eks winrar jeg har nemlig lidt problemer med den fil
jeg splittede op med winrar. Kan NTbackup ikke komprimere den ?
Og så lige det sidste spørgsmål hvad menes der med "behold eksisterende
tilslutningspunkter for lagerenhed" ?
Men tak for hjælpen indtil videre.

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 20-04-03 12:33

> [...]
> jeg splittede op med winrar. Kan NTbackup ikke komprimere den ?
> Og så lige det sidste spørgsmål hvad menes der med "behold

En *.bkf fil er komprimeret, men kan måske komprimeres yderligere
med RAR eller ACE. Hvorvidt den tager skade af at blive delt skal
jeg ikke gøre mig klog på.
Tilslutningspunkter gælder normalt kun hvis du har kopieret et helt
drev. Du kan så vælge at bevare de tilslutningspunkter der gælder på
på nuværende drev, eller overfører de der ligger i backup'en.
Overførsel bør kun ske hvis drevet er blevet formateret, og har
samme drevbogstav, som det hvorfra kopien er taget - ellers giver
det fejl i filsystemet.