MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP låser efter opdatering
Fra : Sørensen

Dato : 18-04-03 06:04

Min XP-proff kommer jævnligt og anbefaler opdateringer, men da jeg
instalerede De 2 der kom for et par dage siden låste maskinen ved genstart
og jeg måtte lave en systen-gendannelse.

Andre der har haft det problem ?.

vh.
Sørensen.

Fra : gats

Dato : 18-04-03 06:19

Sørensen wrote:
> Min XP-proff kommer jævnligt og anbefaler opdateringer, men da jeg
> instalerede De 2 der kom for et par dage siden låste maskinen ved
> genstart og jeg måtte lave en systen-gendannelse.
>
> Andre der har haft det problem ?.

Næsten, min askine er blevet meget mere sløv, det er som om at Windows skal
tænke en masse igennem inden den lukker vinduet op.
Jeg har ghostet min partition tilbage og kører nu uden de 2 nyeste fix, og
alt er hurtigt igen.

Fra : Sørensen

Dato : 18-04-03 06:52

"gats" <Gats@NoSpam.xx> skrev i en meddelelse

> [...]
> tænke en masse igennem inden den lukker vinduet op.
> Jeg har ghostet min partition tilbage og kører nu uden de 2 nyeste fix, og

Tusinde tak , så vil jeg også undlade at instalere disse 2.

vh.
Sørensen.

Fra : gats

Dato : 18-04-03 08:25

> Tusinde tak , så vil jeg også undlade at instalere disse 2.

Så håber vi at M$ kommer med noget som virker. :-|

Fra : Madsen

Dato : 18-04-03 15:43

gats skrev:

> Næsten, min askine er blevet meget mere sløv, det er som om at
> Windows skal tænke en masse igennem inden den lukker vinduet op.

Jeg har hørt om andre i MS's interne grupper som også har oplevet
at deres WinXP er blevet sløv efter at have installeret 811493
opdateringen. <http://support.microsoft.com/?kbid=811493> - men
det er heldigvis et problem jeg tilsyneladende er sluppet udenom.

Indtil videre tyder der på at opdateringen konflikter med en stor
del af det antivirussoftware som er på markedet for tiden. Se evt.:
(Indlægget stammer fra gruppen <news:microsoft.public.windowsupdate>
og tråden 'Slow XP Computer after update (811493)' fra d. 18/04-03).

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-04-03 16:57

On Fri, 18 Apr 2003 16:43:20 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg har hørt om andre i MS's interne grupper som også har oplevet
>at deres WinXP er blevet sløv efter at have installeret 811493
>opdateringen.

Sikke da noget bæ!

> [...]

>Indtil videre tyder der på at opdateringen konflikter med en stor
>del af det antivirussoftware som er på markedet for tiden.

Hvilken antivirus kører du med for tiden?

Og så lige dagens brok: Hvorfor skal MS's knowledge-sider være skrevet
så småt, at man må ændre zoom / skriftstørrelse i sin bruser ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Pico

Dato : 18-04-03 17:32

Peter Loumann wrote:

> [...]
>
> Og så lige dagens brok: Hvorfor skal MS's knowledge-sider være skrevet
> så småt, at man må ændre zoom / skriftstørrelse i sin bruser ...

Jeg har lige hentet de 2 opdateringer for ½ time siden. Køre med Norton 2003
v. 9 og Sygate Personal Firewall, kan ikke mærke nogen forskel.
Pico

Fra : Madsen

Dato : 18-04-03 17:47

Peter Loumann skrev:

> Sikke da noget bæ!

Ja, de er ikke just heldige med deres opdateringer for tiden,
men tendensen er tydelig hvad 811493-opdateringen angår.
Det er efterhånden _meget_ dumt at installere en opdatering fra
Windows Update uden at lave et image eller et gendannelsespunkt
forinden.

> Hvilken antivirus kører du med for tiden?

Norton Antivirus Corporate Edition (v7.61.928).

> Og så lige dagens brok: Hvorfor skal MS's knowledge-sider være
> skrevet så småt, at man må ændre zoom / skriftstørrelse i sin
> bruser ...

Det har været galt længe her. Det skete i forbindelse med en
opdatering af knowledge basen for nogle måneder siden så vidt jeg
husker. Det har også irriteret mig i en længere periode, men jeg
har dog efterhånden lært at leve med det.

Madsen.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 18-04-03 23:27

> [...]
> Det er efterhånden _meget_ dumt at installere en opdatering fra
> Windows Update uden at lave et image eller et gendannelsespunkt
[snip]
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Der bliver automatisk oprettet et gendannelelsespunkt (hvis
systemgendannelse ikke er slået fra) inden installeringen af
hotfixes og updates.
Har i øvrigt heller ikke mærket nogen forskel efter installering af
811493 med AVG og ZA Pro

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Madsen

Dato : 19-04-03 01:05

Johnny Nielsen skrev:

> Der bliver automatisk oprettet et gendannelelsespunkt (hvis
> systemgendannelse ikke er slået fra) inden installeringen af
> hotfixes og updates.

Nå for hulen. Det var jeg ikke klar over, men tak for tippet.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 19-04-03 23:44

Madsen skrev:

> [...]
> opdateringen. <http://support.microsoft.com/?kbid=811493> - men
> det er heldigvis et problem jeg tilsyneladende er sluppet udenom.

Og dog, for der er altså visse programmer som er en anelse længere
tid om at starte end før den opdatering, men det er ikke ret mange
sekunder det drejer sig om her.
Efter at have tømt Prefetch-mappen - som i øvrigt var fyldt med
ragelse som jeg forlængst har afinstalleret - og derefter kørsel af
en manuel Prefetch efterfulgt af en defragmentering, er problemet
stort set elimineret.

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 20-04-03 21:09

Madsen wrote:

> [...]
> ragelse som jeg forlængst har afinstalleret - og derefter kørsel af
> en manuel Prefetch efterfulgt af en defragmentering, er problemet

Og hvad er Prefetch-mappen så for en størelse ?
Pico

Fra : Madsen

Dato : 20-04-03 21:15

Pico skrev:

> Og hvad er Prefetch-mappen så for en størelse ?

En mappe i Windows-mappen hvor WinXP gemmer henvisninger til
de programmer som du bruger mest.

Se evt.: <http://www.wintip.dk/xp/tips/minidefrag.htm>

Madsen.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-04-03 20:32

Sørensen wrote:
> Andre der har haft det problem ?.

Næ ikke jeg. Jeg nøjes kun med det problem
at min maskine slet ikke kunne starte. Kom til
WinXp vinduet og den grønne bjælke kørte
lystigt, men ingen aktivitet på harddisk.
Efter en tre genstarter i fejlsikret tilstand, sidste
gang som adminstaror kunne jeg få windows
op at køre normalt. Og hvad sør svinet så.
Genfinder lige grafikkortet og laver smadder i det.
Nå, men efter at have slettet de hardware der var
fundet med gul udråbstegn og en genistallering af
driverne til den orginale virker maskinen åbenbart
ok igen.
Dette får mig til at tænke på, kan I ikke se en pc'mongol
der slæber sin spand ned i F.eks. Merlin og får lov til at
vente en måned og slippe tusser for bare ville installer de
sidste sikkerheds opdateringer.

mvh
Henning

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 18-04-03 21:04

"Sørensen" <no@i.dont> skrev i en meddelelse
> [...]
> instalerede De 2 der kom for et par dage siden låste maskinen ved genstart
> og jeg måtte lave en systen-gendannelse.

Nu er jeg noget forvirret.
Da min XP Home blev sløv efter opgradering havde jeg fornemmelsen, at det
var opgraderingen af DirectX, der gav problemet.
Jeg lavede så en gendannelse uden DirectX, og problemet er forsvundet (med
811493 installeret).
Dette til orientering og gerne kommentarer, hvis andre har oplevet lignende.
Hilsen
Jørgen

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 18-04-03 22:52

"Jørgen Jørgensen" <jjgas@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 811493 installeret).
> Dette til orientering og gerne kommentarer, hvis andre har oplevet

Som fortsættelse til ovenstående:
Ved forsøg på at slette Q811493 får man advarslen, at det kan få indflydelse
på virkningen af Q814995 og Q815485.
Er der nogen der er klar over hvilken funktion disse har. Er de måske
rettelser til Q811493? Er der eventuelt fundet noget beskrevet eet eller
andet sted?
Når jeg i ovennævnte indslag nævner DirectX, så mener jeg seneste
opgradering DirectX 9.0a. - Jeg har altså også på fornemmelsen, at der er
visse problemer med den - er der andre, der eventuelt kan bekræfte det?
Det er ikke smart, hvis der er for mange af den slags problemer.
Hilsen igen
Jørgen

Fra : Madsen

Dato : 19-04-03 01:17

Jørgen Jørgensen skrev:

> Ved forsøg på at slette Q811493 får man advarslen, at det kan få
> indflydelse på virkningen af Q814995 og Q815485.
> Er der nogen der er klar over hvilken funktion disse har.

Du kan søge på numrene her:
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;EN-US;kbhowto&sd=GN&ln=EN-US&FR=0>
Hvis du krydser af i 'Article ID' og indsætter nummeret på
opdateringen under 'Search for...' så burde den finde den artikel
som hører til pågældende opdatering. Q'et foran nummeret skal ikke
med i søgningen.

En søgning på de to opdateringer på ovenstående side giver:

<http://support.microsoft.com/?kbid=814995>
og:
<http://support.microsoft.com/?kbid=815485>

> [...]
> der er visse problemer med den - er der andre, der eventuelt kan
> bekræfte det? Det er ikke smart, hvis der er for mange af den

Jeg har også DirectX 9.0a installeret her på WinXP og har alt
fra Windows Update installeret pt. uden at det har givet problemer.
Det er en engelsk WinXP Pro SP1 jeg sidder med.

Madsen.

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 18-04-03 22:56

> [...]
> instalerede De 2 der kom for et par dage siden låste maskinen ved genstart
> og jeg måtte lave en systen-gendannelse.

Som fortsættelse til mit tidligere indlæg:

Fra : Pico

Dato : 18-04-03 23:48

Jørgen Jørgensen wrote:
> [...]
> der er visse problemer med den - er der andre, der eventuelt kan
> bekræfte det? Det er ikke smart, hvis der er for mange af den slags

Jeg har som sagt ikke mærket nogen forskel, men det skal lige tilføjes
at jeg køre med DirectX 8.1. Mon det har nogen indflydelse ?
Pico

Fra : Torben Jensen

Dato : 20-04-03 16:39

> [...]
> visse problemer med den - er der andre, der eventuelt kan bekræfte det?
> Det er ikke smart, hvis der er for mange af den slags problemer.

Hej
Har fulgt med i tråden min xp blev også sløv, men efter jeg fjernede
Q811493,er alt ok igen.
DirectX 9.Oa. installerede jeg også og ingen problemer med den.
--
Mvh Torben