MS Windows
briani 27239
Hvor ligger system.da0 og user.da0 ?
Fra : Birger Holm-Jensen

Dato : 17-04-03 12:22

Jeg kan slet ikke boote min win98 SE II efter (forsøg på...) install af
Mcafee Superdat4258 og maskinen gik helt i sort (blå skærm flere gange)
under installationen.
Efter boot på en win98 bootdisk kan jeg ikke finde de to backfiler *.da0,
som burde ligge i c:\windows. Jeg har fjernet alle attributter som skjult,
skrivebeskyttet etc. via Attrib kommandoen uden problemer, men de er der
ikke...

Nogen tips til, hvordan jeg får systemet i gang igen ?

Hilsen

Birger

Fra : Mikkel

Dato : 17-04-03 13:26

Hej Birger

Det lyder slemt... jeg tror ik du skal regne med at få win98 op at
køre hvis den ik kan finde system og user, dog kan du være heldig hvis
du har norton utilities 2k eller højere installeret, for så vidt jeg
husker laver de også en kopi af disse filer, de hedder system.(noget)
og user.(noget) mener jeg...

goe jagt

Mvh.
Mikkel Rømer

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-04-03 20:51

"Birger Holm-Jensen" <bhj@postman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke...
>
> Nogen tips til, hvordan jeg får systemet i gang igen ?

Jeg kan ikke huske, hvor de plg. filer ligger, men du kan fra en
kommandoprompt lede efter dem med kommandoen
dir system.da0 /s
/s betyder at den leder i alle undermapper, hvorfor du selvfølgelig bør stå
på roden, når du leder.
Men ellers installer win 98 direkte oveni den bestående installation. Den
bibeholder alle de programmer m.m. som du har liggende i forvejen, så det
plejer ikke at give anledning til de helt store problemer.

Kurt

Fra : LarsS

Dato : 18-04-03 14:00

Birger Holm-Jensen skrev:

[cut]
> [...]
> ikke...
>
> Nogen tips til, hvordan jeg får systemet i gang igen ?

Der er ikke nogen *.da0 filer i win98SE. Istedet gemmes 5
backups som rb00*.cab filer i windows\sysbckup. Disse
cab-backups indeholder system.dat, system.ini, user.dat
og win.ini. Ny bckup laves første gang windows startes i
nyt døgn, eller med programmet windows\Scanregw.exe.
Bckup-cab-fil kan udpakkes og aktiveres under opstart i
DOS med kommando: Scanreg /restore.
(Antallet på 5 backups kan ændres, men Scanreg /restore
kan kun vise 5. Backup kan ændres til hver gang windows
startes. Filer i cab-backup kan vælges til at indeholde
flere end standard.)

/LarS