2 submit knapper på en side?
Fra : Peter Sepstrup

Dato : 20-04-03 14:22

Hej!!

Kan de passe at man ikke kan have 2 submit knapper på en side, selvom det er
2 forskellige forms og både form og submit-knap har forskelligt navn?

Problemet er at den tror at jeg klikker på den første submitknap i
dokumentet ligegyldig hvilken en af dem jeg klikker på...

Nogen gode forslag?

Fra : Steen Nielsen

Dato : 20-04-03 15:25

"Peter Sepstrup" <peter@_REMOVE_sepstrup.zapto.org> wrote in message
> [...]
>
> Problemet er at den tror at jeg klikker på den første submitknap i
> dokumentet ligegyldig hvilken en af dem jeg klikker på...

Et godt forslag... Send et link så vi kan gennemgå koden.

Det er skam tilladt at have flere form felter.. det er derfor der er en
</form> for enden, for netop at vise at den første slutter..
og man kan også sagtens have flere knapper indenfor samme form. så det er
heller ikke noget problem.

Der må have været en lille fejl i din HTML kode da det ikke kan være andet.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 20-04-03 15:37

> [...]
> heller ikke noget problem.
>
> Der må have været en lille fejl i din HTML kode da det ikke kan være

Det var det... den første form blev ikke afsluttet, jeg havde lidt svært ved
at gennemskue det fordi koden bliver generet udfra mange forskellige php
dokumenter, men dit råd med at tjekke koden EFTER den var genereret gav
bonus tak for hjælpen...

Fra : Steen Nielsen

Dato : 20-04-03 23:22

> [...]
> at gennemskue det fordi koden bliver generet udfra mange forskellige php
> dokumenter, men dit råd med at tjekke koden EFTER den var genereret gav

Det var så lidt, det er som regel sådanne fejl der gør en blind efter at
have stirret på koden i lang tid og så glemmer man de simpleste ting.. Det
kan selv den bedste programmør komme ud for på selv en god dag...