Hjælp til læsning
Fra : Niels Jørgen Engel

Dato : 19-04-03 15:18

Ved FT 1860 i Snesere bor Karen Larsen hjemme - og står som nr. 5 på højre
side på nedenstående link.
Hvad står der i kommentarfeltet ud over "deres datter"

http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1860/00025/00339.tif

Niels Jørgen Engel

Fra : Børge Kronborg

Dato : 20-04-03 14:50

Niels Jørgen Engel <niels.engel@skolekom.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea28a5b$0$31945$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Ved FT 1860 i Snesere bor Karen Larsen hjemme - og står som nr. 5 på højre
> side på nedenstående link.
> Hvad står der i kommentarfeltet ud over "deres datter"

Så vidt jeg kan se, står der: Skrædderske

Venlig hilsen
Børge Kronborg

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 20-04-03 16:49

Skræderske
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Børge Kronborg

Dato : 20-04-03 17:47

Selv om Lars Jørgen Helbo skriver "Skræderske", mener jeg dog stadig, at
der står "Skrædderske".

Det første "d" er ganske vist ikke så tydeligt, men jeg mener dog, at det er
der.

Længere nede på samme side er anført Bodil Kirst. Pedersen og Ellen
Jacobsen, og her skrives meget tydeligt "Skrædderske".

Venlig hilsen
Børge Kronborg

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 20-04-03 18:52

On Sun, 20 Apr 2003 18:46:58 +0200, "Børge Kronborg"
<b.kr@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>der står "Skrædderske".
>
>Det første "d" er ganske vist ikke så tydeligt, men jeg mener dog, at det er

Jeg mener altså, at det er et æ. Et æ kan somme tider minde om et lidt
lavere d, og skal der være to d'er, mener jeg ikke, der er
bogstavmasse nok mellem k og det første d.

Men betydningen er jo nok den samme
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : LisBJensen

Dato : 20-04-03 21:31

Jeg har kigget på det, men kan ikke afgøre det nøjagtigt mit bud kunne
være Inds.datter men det er kun et bud

Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : H.C. Nielsen

Dato : 21-04-03 21:16

Deres datter Bindderske
H.C.

Fra : NielsAageSpecht

Dato : 26-04-03 12:54

Hej NG!

Hjælp til læsning af FT for 1860 for Christian Jensens stillingbetegnelse
( i Ringsted) ønskes gerne.
Se venligst under:

http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1860/00014/00551.tif

Med venlig hilsen

Niels Aage Specht

Fra : Ivan jensen

Dato : 26-04-03 13:19

"NielsAageSpecht" <nielsaagespecht@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
> Hjælp til læsning af FT for 1860 for Christian Jensens stillingbetegnelse
> [...]

Hvis det er den øverste Christian Jensen, du mener, så er han Farver og hans
søn nedenunder, Martin, er Farversvend.

Mvh
Ivan Jensen

Fra : Niels Jørgen Engel