Huuurraaa
Fra : Andropov

Dato : 19-04-03 22:17

> Nu sætter
> jeg det lidt på spidsen. Men lidt er der alligevel om snakken. Fint
> nok at danske kvinder har fået ligeberettigelse. Men desværre er deres
> evne til at få et forhold til at vare ved blevet tilsvarende
> forringet. Nu er der nok nogen danske kvinder som siger at mændene
> heller ikke kan få forholdet til at holde. Men hvem beder om at blive
> skilt. Så vidt jeg ved er det i 80-90% af tilfældende kvinderne!

Og hvad skulle det fortælle?

Kunne skilsmissen ikke ses som en _re_aktion på at
partneren ikke tilgodeser forholdet på tilfredsstillende
måde, eller mere eller mindre bevidst gør skade på
forholdet - altså har den ene part skabt en aktion, hvor
den anden part så kommer med en reaktion i form
af skilsmisse?

I gamle dage (før kvindefrigørelsen ca. 1968) levede par sammen i
mange år og blev stort set ikke skilt. Desuden hvis kvinder ikke giver
sig 100% i nye forhold de går ind i (som de gjorde i det første
ægteskab) er chancen for skilsmisse også større.

Fra : nusle

Dato : 19-04-03 22:27

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> I gamle dage (før kvindefrigørelsen ca. 1968) levede par sammen i
> mange år og blev stort set ikke skilt.

Hvorfor blev par ikke skilt dengang?

Fordi de var lykkelige, og fordi begge tilgodeså forholdet?

Eller fordi kvinder ingen andre muligheder havde, altså
en voldsom uligevægt i balancen mellem de to parter,
der intet havde med hverken evnerne til at bevare et
forhold at gøre eller forholdets kvalitet i øvrigt?

> Desuden hvis kvinder ikke giver
> sig 100% i nye forhold de går ind i (som de gjorde i det første
> ægteskab) er chancen for skilsmisse også større.

Gav kvinderne sig 100% i det første ægteskab, når
nu de valgte at blive skilt og derved efter dit udsagn
ikke havde evner til at få et forhold til at vare ved?

Ovenstående udsagn fra dig gælder det ikke for mænd?

mange hilsner
nusle

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-04-03 18:24

On 19 Apr 2003 14:17:13 -0700, andropov@ofir.dk (Andropov) wrote:

>Og hvad skulle det fortælle?

førts og fremets når du svare på et indlæg så se lige til at det
stater med Re :..... jeg kan se du gar postet det igenem Google news
jeg kan sgu da ikke tro der ikke kommer automatisk Re: på et google
svar ???
anyhow når du ikke gør så går der lort i tråden !

> [...]
>forholdet - altså har den ene part skabt en aktion, hvor
>den anden part så kommer med en reaktion i form

hmm det er sgu svært at sige ; om vi er blevet ringer til at være
mennesker ? på nogen måde måske - men sagen er nok snarre det 68 oprør
som du længer nede stiler imod ikke bare var en frihedes revolte hvad
angår morale og etik men også et udslag af der kome flere penge -
mange flere penge ud i den industrialsiserede del af verdes samfundet
så man på den måde ikke længer havde behov for hianden som forsøger og
føde maskiner - dvs at rellasione udeleukkende var en nødvendighed v
tilstedeværlsen af kærlighed ...hvilket medførte en helevds masse
skilsmiser op igenem 70-80 erne jeg tror det tog af i 90 erne men som
jeg ser det nu så er genemesnit aldereen på en første ganga fødene
kvinde tæt på de 30 dvs man for isne børn slår sig ned med sig partner
når man er parat til og ikke som noget man bare gør med hovedet under
armen i ungdomelig uvidenhed !

det er selvføligt ikke alle der kan finde ud af det ! langt fra 33 %
af den Danske befolkning lever i ensomhed - jeg tviler på at det er
for de flestes vedkomne som udtryg af et ønske for ensomhed / privat
liv - som at det bare er svært at være til .... at være nogen
overhovedet ....kærlighed kan man ikke købe ... men hvad skal man sige
sex kan man altid få der er luder til mænd og til kvinderne er det
sådan set bare at sætte sig ned på en bodega og vente på der en eller
anden der bliver fuld nok .....ægteskab .... ja man kan så alternativt
tage til den 3 verden ... jeg tror dog at man bedreager primært sig
selv ved at tro , det vil være løsningen på ens partnerløshed at få
den ide at kvinderne der er *bedre* mennesker er sgu mennesker uanset
hvor man er , og jeg har været over det hele ... vi er i bund og grund
ikke så forskellig .... som man skulle tro !

men på den anden side så er det jo heller ikke jagten på sanheden men
på bruden der finder sted og der tror jeg at man har den fordel at man
kan altid bilde sig selv ind det nok er noget kulturelt som man ikke
forstår når det knirker ( det er det også tit ) det mest reaktionære
kvinder jeg har haft har været fra udlandet .

men jeg vil da sige at i starten hvor der er tale om en eller anden
form for forleksekelse der er det da ens bedste ven når man kommer den
anden tvilen til gode !

men hvorom alting er så bliver man nu altid indhentet af sig selv -
man kan så sige ku man ikke finde ud af det på *den naturlige* måde så
har man et forspring - hvor det måske er muligt at håndtere
problematiken da man er i den og ikke står uden for og betragter den !

hvorfor jeg synes det er en go ide - jeg har da selv været tæt på et
par ganeg eller 3 .... men årsagen til at det ikke gik var primært at
jeg ikke fik den frihed som jeg kan finde i skandinavien - forståelsen
for at man kan være et udemærket menneske selv om man har valgt at
ligne lort og gå dårligt klædt og for guds skyld ikke en karire !
Det er ikke mange danske kvinder der på sigt kan rumme det - men dem
høre jeg f.eks heller ikke sammen med ... men de er der og de er Gode!
ikke styrede af mindreværds komplekser og uvidenhed !

nå de blev til en del !

> [...]
>sig 100% i nye forhold de går ind i (som de gjorde i det første
>ægteskab) er chancen for skilsmisse også større.

jow men som jeg tidliger nævnte så bliver du nød til at forstå den
mentale udvikling som en forlængelse af den økonomiske.
vi er ikke mere nødvnedige for hianden - der er kun valget tilbage!

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : nusle

Dato : 25-04-03 14:10

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> kvinde tæt på de 30 dvs man for isne børn slår sig ned med sig partner
> når man er parat til og ikke som noget man bare gør med hovedet under

Ud fra et "genetisk" (ved ikke om det er det rigtige ord at
bruge her) synspunkt er dette faktisk en temmelig uheldig
udvikling. Den bedste alder for en kvinde at reproducere
sig selv i er mellem ca. det 15. år og det 25. år.

> [...]
> forstår når det knirker ( det er det også tit ) det mest reaktionære
> kvinder jeg har haft har været fra udlandet .

At placere årsagsforklaringer uden for en selv er også så
befriende, at mange netop forfalder til dette.

> vi er ikke mere nødvnedige for hianden - der er kun valget tilbage!

Og selvom det fører os gennem tider med større skilsmisse-
procenter, så synes jeg det er overvejende positivt .

mange hilsner
nusle

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-04-03 12:14

On Fri, 25 Apr 2003 15:09:52 +0200, "nusle" <nusle@mail.dk> wrote:

> [...]
>udvikling. Den bedste alder for en kvinde at reproducere
>sig selv i er mellem ca. det 15. år og det 25. år.

ja det er klat at fysisk er en hver kvinde skabt jeg citere igen fay
weldon : som skabt til at få sine børn når hun er 18 probelmeter bare
hun skal være 40 - før hun ved med hvem !

så jow måske nok fysisk sunder børn kommer der flere af med hvad godt
er det hvis de sider der med derres sunde legmer og ryger bon hoveder
knalder derres hjerne ned til størelsen med en valnød af druk .... er
ulykkelige ensomme og på en eller anden måde dårligt fungerene ; P.gr
af de skader forælderen på føre dem imens de eksperimentere sig sig
igenem tilværlsen i et skiften skole bo pæle partner osv ?

med den jyske bonde røws snus fornuft og skrå sikkerjed trot jeg sgu
på den med ro reglemeæsighed og renlighed !

og det er netop det som de afklarede forældere har at byde derres børn
når de når den allder som de første gangs fødene har i dag !

>At placere årsagsforklaringer uden for en selv er også så
>befriende, at mange netop forfalder til dette.

yeps og den for man jo forærene med det udelandske ægteskab -
en legitim undksyldning !

>Og selvom det fører os gennem tider med større skilsmisse-
>procenter, så synes jeg det er overvejende positivt .

ja men det er det da .... fordi det det dybest set ikke kan virke med
mindere det er fornuften der råder i relasion :)
MvH
Bo MM
--
http://66.148.13.230/gallery/zoom/729.jpg

Fra : nusle

Dato : 01-05-03 19:34

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

Hej,

> ja det er klat at fysisk er en hver kvinde skabt jeg citere igen fay
> weldon : som skabt til at få sine børn når hun er 18 probelmeter bare
> hun skal være 40 - før hun ved med hvem !

Jeg kommer faktisk til at tænke på, at jeg slet ikke er
sikker på, at det at få børn bør være så tegnet og
tilrettelagt - børn er små uregerlige størrelser, de passer
alligevel ikke ind i nogens planer

Lad mig forklare mig.

Jeg har set mange helt unge have masser af problemer
med at være forældre, og jeg har set dem rode rundt
i det og ja, der er langt fra altid ro, regelmæssighed
og renlighed.

Men de har også ofte gåpåmod og vilje og kræfter til
at bære slagene og dette lærer børnene af. Nemlig ved
at være en del af processen, ved at se og mærke tingene
ske - ikke ved at høre om dem.

Jeg har også set mange satte, midaldrende forældre
have masser af problemer med at være forældre.
De kæmper med deres "mistede" individualitet, som
de havde så god tid til at opbygge, og de kæmper
med problemet med at deres pædagogiske fornufts-
prægede tilgang til børn ikke altid er hensigtsmæssig.

Forældre skal ikke være pædagoger for deres børn,
de skal være forældre.

De skal leve livet, så børnene lærer af dem - de skal
elske, hade, grine, skrige, begå fejl, gøre det godt igen
osv. De skal leve, så børnene ser dem som mennesker
på godt og ondt og ikke som hensynsbetændte pæda-
goger på overtid.

Der vil altid være de som afviger fra normen - men
ovenstående er hvad jeg har erfaret.

> [...]
> af de skader forælderen på føre dem imens de eksperimentere sig sig
> igenem tilværlsen i et skiften skole bo pæle partner osv ?

Jamen, nøjagtig det samme kan siges om børn med ældre
forældre.

Hvad nytter det at deres forældre har sørget for villa, volvo
og vovse, at der er mad på klokkeslet hver aften og ingen
der bliver skilt - hvis "far og mor" altid er udmattede pga.
manglende energi, hvis de altid går rundt i tavshed pga. at
de ikke vil "rokke båden" eller lade børnene overvære et
udrensende skænderi - eller lader deres børn vokse op
i deres hadfyldt atmosfære, fordi de synes de er blevet
"for gamle" til at lade sig skille.

Alting har en bagside. Intet er pr. default rosenrødt, heller
ikke forældre over en vis alder.

> med den jyske bonde røws snus fornuft og skrå sikkerjed trot jeg sgu
> på den med ro reglemeæsighed og renlighed !

Livet er kaos.

> og det er netop det som de afklarede forældere har at byde derres børn
> når de når den allder som de første gangs fødene har i dag !

Ja, vi er så ikke enige.

mange hilsner
nusle

Fra : Chokmah

Dato : 02-05-03 00:07

On Thu, 1 May 2003 20:33:41 +0200, "nusle" <nusle@mail.dk> wrote:

> [...]
>sikker på, at det at få børn bør være så tegnet og
>tilrettelagt - børn er små uregerlige størrelser, de passer

Det gør de nok ikke men lad os som udgansg punkt slå fast rammerne er
bedst i hjem med tag over en afr & mor + en års indtægt der åbner
mulighed for at de kan få nogen ting og sager komme på ferie opleve
nogen ting sammen ind i en træk vog på lande vejen hvor man samler ind
til dagen og vejen ved at spille på instrument !

>Lad mig forklare mig.

jeg er lutter øre .)

> [...]
>at bære slagene og dette lærer børnene af. Nemlig ved
>at være en del af processen, ved at se og mærke tingene

jamen det vil jeg da ikke udelukke min x-ano 1982 fik sin første da
hun var 18 år og de 2 næste da hun var ??? de er well 91 og 92 og hun
er fra 68 dec så der må hun ha været ???? 23 - 24 år ca.
og de er faktisk meget sunde raske glade osv.
men hun er også købmands smart parlele med at hun er et
*eksperimenterene menneske * hun fået børnen med pålidelige fædere -
sårn da
+ hendes egen mor tager dem til sig som var det hendes egen og hun har
masser penge så ... på den måde mangler der ikke noget ...
men lad mig se hvor mange alvorlige forhold har hun haft det stratede
med undertegende da hun var 13 også kom faderen til den første da hun
var 14 også kom køkken chenen det var ham der bankede hende da hun var
19-20 så kom jeg lige tilbage for en 3 mdr også var lesbisk i et
kvartals tid og ga den så som bonde kone og fik 2 børn med en megte
fornuftig og flink mand faktisk også den enste der ikke slog hende -
han var godt nok aldrig hjemme og noget fordrukken - men jeg tror de
holdte i 6 år eller var det 8 - så var det ikke spænende mere så gjore
hun det en del på scor og datting det må ha været fra 98-99....der kom
så Hah o manen i den forbindelse - det var *smuk* oplevelse og tid med
dette følsomme menneke *multi kunsterneren* lige præcis dne tid
undere det mig at det ikke satte nogen spor i børnene - fordi han
smaderede jo døre og hun fik sig nogen på lampen så hun b,la har fået
slået en del af krabniet løs der nu sider som en stift inde i hjernen
...... men de røg en masse tjald og hun fik lært at tage speed og coke
til sidts kom hun frem til at hun vist havde fået et nerve samenbrud
og det ku den psykiater hun opsøgte kun gi hende rat.
så blev multi kunsterne sendt på højskole og alle hans ting sendt
efter og hun skiftede nøgler og tlf nr

så hun sad stennede nerve piller i et års tid men det fandt hun ud af
dte ku ikke gå så hun tog sig en kold tyrker og kasserede alle
pillerne of var clean på en uge og begyndte at læse sygeplejseje og er
sgu færdig om ½ år tor jeg og har nu slået sig sammen med en herre på
52 år - som jeg personeligt finder det morsomt ( fordi det iretere
hende at kalde rulator joe ) men Øhh han hverken slår eller tager
stoffer - han så godt nok ikke få den op at stå ... men man kan jo
ikke få alt

men alt det her har de her stakkels børn jo været med til
men hun er som sagt købmands smart og lidt snop under det her
de har sgu ikke manglet noget de bliver ikke sendt i den skole hvor de
andre brøn fra belastede hjem kommer - der hun for hun dem i en med
*pæne forældre* det er pænt klædt på er rene og det fungere på en
eller anden måde.... og har altid gjort det !!!
også selv om hun skriger af de her poder i ny og næ ....på en måde som
jeg nu ikke ku finde på .... så jow !!!!

> [...]
>prægede tilgang til børn ikke altid er hensigtsmæssig.
>
>Forældre skal ikke være pædagoger for deres børn,

ja det er jo det man taler om med mod ( ? )
men sådan oplevede jeg det nu ikke når min mor gerne så jeg blafede
fra et eller andet sted i midt jylland til nor jylland fra jeg var 11
til 15 år ... ja det blev sgu da ikke.... jeg gjorede som med stort
set alt andet hun havde tænkt sig JEG NÆGTEDE
MEN JEG OPLEVDE det da som ligegyldighed !!
selv når jeg kom hjem og brækkede mig over det hele som 11 årige
fordi jeg ahvde drukket en kande ikke færdig gæret vin - så var det
mere noget med at det gør jeg ikke fordi det er urpaktisk for min mor
eo ipso jeg drak i fremtiden i smug og kontroleret så jeg først blev
alkoholiker da jeg var 19 !!!

> [...]
>osv. De skal leve, så børnene ser dem som mennesker
>på godt og ondt og ikke som hensynsbetændte pæda-

jae men det lyder jo meget godt men som jeg sagde de forældre typsik
enlige der gjorede det forsagde altså 9 ud ag 10 gange at derres børn
sider og ryger fede til dag dato og drikker som satan i forhold til de
andre der har fået udanelser er blevet gift har fået børn tjener
styrene med penge og kan gøre hvad de vil og det var alle mulige
slags forælder men dte her med at basen var i orden - gjorede også at
de så at sige klarede sig bedre sener i livet .... at overføre det på
samtiden er selvføligt urigemeligt da 60-70-80 ernes uden om netværk
praktisk talt ikke eksistede i skolen - med mindre man slev bad om
det - som f.eks undertegnede ( så fik man også i hovede og røw ) men
dem der ikke ku formulere det .... der var sgu kun en vej og det var
ned .... de fleste fa dem jeg kendte den gang osm jeg hørt om sener de
er sgu døde af od er / selvmord !
og et par stykker er redet af jesus

>Der vil altid være de som afviger fra normen - men
>ovenstående er hvad jeg har erfaret.

ja men du har også levet det ved at have børn og jeg trods set din
toilet taske - så jeg er ikke tvil om at det køre ..... og mine
erfaringer med den slags høre en tid til der ikke længer eksistere !

men skulle jeg nå at blive far : jeg vil da nok være modig i et vist
omfang - men ikke mere ind så flytted jeg sgu tilbage til Jyllland
også fik en trænet dobber mand med som de ku tage med ud og leje hvis
de skulle noget hvor der overhovedet ku komme på tale de vil komme i
farre + enm mobil tlf med gps osv :)

better sær than sorry

>Jamen, nøjagtig det samme kan siges om børn med ældre
>forældre.

Nahh så er der sgu noget i vejen med dem !!!

> [...]
>udrensende skænderi - eller lader deres børn vokse op
>i deres hadfyldt atmosfære, fordi de synes de er blevet

ja det er selvføligt noget trist noget ..... men 2 forholdsvist
begavede mennesker ville well også søge en løsning på problemet hvis
det var ....efter som man nok for mere kærlighed og glæde igen fra en
hund i de ikke reproduktive år - imho - så har foræderne sgu også
gjort det så godt som de ku ....over for børnen.

i det hele taget mener jeg menneske vs. hund ... den er ikke nem
der findes sgu næsten ikke en hund man ikke kan finde ud af det med
hvis man lige tager sig sammen - i forhold til andre mennesker skal vi
sige der går 3 på 100 der er værd at brueg tid på ...så er det sgu
også højt sat !!!

>Alting har en bagside. Intet er pr. default rosenrødt, heller
>ikke forældre over en vis alder.

det er klart ... men jeg taler om grundvilkårene !

>Livet er kaos.'
'

ahhh jeg vil nu sige hvis man kan .....organisere sin tilværlse så man
ikke har hådnværker alvorlig sygdom eller dødsfald i mellem ens nærste
( ikke ubetinget i den række følge ) så kan det godt lade sig gøre at
organisere det på en måde så det fungere .....
1.) man definere det nødvendige sætter det i system og for det gjort !
2.) man tager resten hænd af vejen

det er muligt hvis man specilt kan slippe for håndværker de kan dog
henligge alt i kaos .....jeg ved ikke om det er et freudian slip men
jeg har nu fundet min long gone specila dræber kniv frem fra Thailland
.. det er en fix lille sag man kan have i gånde imens man bokser ...
den går som en spids også modhager for neden

>Ja, vi er så ikke enige.

nej ... jeg har taget den nogen gange med min x ano 1982 - men ikke så
groft det er jo ikke fair når hun ligesom står i det , hvad aføder
sådan nogen dikusioner der ender med at hun begynder ta blive hissig
og jeg trægger mig

Mv.
BO MM

Fra : nusle

Dato : 11-05-03 23:48

"Chokmah" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

Hej,

> Det gør de nok ikke men lad os som udgansg punkt slå fast rammerne er
> bedst i hjem med tag over en afr & mor

Enig, men ikke ubetinget.

Et hjem med blot en forælder er klart at foretrække fremfor
et hjem med to indbyrdes bekrigende forældre - uanset om
deres indbyrdes bekrigende adfærd er bevidst eller ubevidst
og uanset om den er åbenlys eller skjult.

> [...]
> nogen ting sammen ind i en træk vog på lande vejen hvor man samler ind
> til dagen og vejen ved at spille på instrument !

Der er en hel verden imellem disse to eksempler du nævner.

At komme på ferie er ikke en nødvendig ting, og skal for-
ældrene afsætte en større mængde af deres tid på arbejds-
markedet for at hente penge hjem til ferien - kunne det
snildt tænkes, at tiden var bedre brugt i parken sammen
med barnet/børnene.

> [...]
> også selv om hun skriger af de her poder i ny og næ ....på en måde som
> jeg nu ikke ku finde på .... så jow !!!!

Misbrugsproblemer er nu ikke "hverdagskost" og heller
ikke nødvendigvis en del af konceptet med unge
forældre. Og de fortrin du fremhæver er af rent mate-
rilistisk karakter, og jeg er langt fra enig i vigtigheden
af disse i et barns opvækst.

> [...]
> slags forælder men dte her med at basen var i orden - gjorede også at
> de så at sige klarede sig bedre sener i livet ....

Igen, der er en hel verden imellem at være enten misbruger
eller tjene styrtende med penge - og det er denne verden
"imellem" langt de fleste mennesker lever i.

> [...]
> også fik en trænet dobber mand med som de ku tage med ud og leje hvis
> de skulle noget hvor der overhovedet ku komme på tale de vil komme i

Better "comfortably numb" than "alive and kicking"?

> ja det er selvføligt noget trist noget ..... men 2 forholdsvist
> begavede mennesker ville well også søge en løsning på problemet hvis
> det var ....

Megen overskudstid osv. kan i visse tilfælde føre til ren
inerti.

Jeg kender/"kender til" mere velstillede familier, som har
gjort det hele i den "rigtige" rækkefølge og alt er timet og
tilrettelagt. De tog deres uddannelse, købte hus og bil og
fik børn i begyndelsen af 30'erne. Og hvad ender det med?
Børn som er pakket ind i bomuld og vat, som render rundt
i tøj til uhyrlige summer - men med total mangel på noget
så basalt som rammer og grænser. For de velmenende
og velstituerede forældre ønsker ikke at tage de "grimme"
konflikter, og det er også meget nemmere at købe lidt
ekstra legetøj og passivisere barnet således.

Når så barnet viser sig at blive umådeholdent grænse-
søgende f.eks. udvist via voldelig adfærd eller udviser
autistiske træk, så bruger de år på at søge at fastslå
en genetisk anormalitet, fremfor at at åbne øjnene og
se at de i deres omklamrende, velmenende tilgang til
barnet nærmest har kvalt alle de udsving et normalt
barn bør have gennem sin opvækst som led i det at
udvikle sig.

> det er klart ... men jeg taler om grundvilkårene !

Grundvilkårene er nu så simple.

Tag over hovedet, tøj på kroppen, mad i munden og
en/begge forældres omsorg, nærværelse og tilrette-
visning gennem udviklingen fra barn til voksen.

De "elementære" ting (tag over hovedet, tøj og mad) er
sikret i DK idag, uanset hvor gammel/ung man måtte
være - der hvor det halter er omsorgen, nærværelsen
og tilrettevisningen - og her handler det ikke om for-
ældrenes alder, men dels om deres engagement som
forældre og så om deres empatiske og sociale evner.

mange hilsner
nusle

FUT: news.dk.snak.snik

Fra : PerX ...

Dato : 11-05-03 17:15

In article <3eb16840$1$73308$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...
> De skal leve livet, så børnene lærer af dem

Så de bliver lige så neurotiske og fordomsfulde som de selv. Kanon ide.

Fra : nusle

Dato : 11-05-03 22:57

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Så de bliver lige så neurotiske og fordomsfulde som de selv. Kanon ide.

Nej, de skal i stedet blive ensrettede, konforme og bange for
livets udfordringer og sætte sig på deres alt for tidligt midaldrende
røv og blive siddende - og så burde vi alle i øvrigt glemme alt
om "udvikling"/forskning og anden revolutionerede adfærd, for
det hører sandelig ingen steder hjemme i de små, velordnede
familier med villa, volvo og vovse, med deres fiktion på angst
for alt ukendt og alt vil i så fald sandelig betyde _alt_.

Det er ikke hverken neurotisk eller fordomsfuldt at kaste sig
ud i livet og "learn by doing" - men at sidde og gemme sig bag
sin hjemlige flimmerkasse og f.eks. æde Pia Kjærgaards ord
råt for usødet af mangel på indsigt i verdslige forhold og mis-
forstået nationalisme i sin ophøjede små-borgerlighed og
midaldrende forstokkelse, mens man har god tid og overskud
til at indoktrinere sine børn til det samme - det kan i rigt mål
være begge dele.

Som der synges i Pink Floyds "Mother":
"Momma's gonna put all of her fears into you
Momma's gonna keep you right here
under her wing
She won't let you fly, but she might let you sing

Momma's will keep Baby cozy and warm
Oooo Babe Oooo Babe Ooo Babe,
of course Momma's gonna help build the wall

Hush now baby, baby, don't you cry
Momma's gonna check out all your girlfriends for you
Momma won't let anyone dirty get through
Momma's gonna wait up until you get in
Momma will always find out where
you've been

Momma's gonna keep Baby healthy and clean
Oooo Babe Oooo Babe Ooo Babe,
you'll always be Baby to me
Mother, did it need to be so high?"

Og som de synger: "I have become comfortably numb"

mange hilsner
nusle