Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
opgradering af objektiver
Fra : max

Dato : 19-04-03 21:08

Er der nogen der kender til værksteder i Danmark
der opgraderer "gamle" Nikon objektiver så de kan
bruges på de nye digicams..
-max-

Fra : Claus Smith

Dato : 20-04-03 13:21

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kender til værksteder i Danmark
> der opgraderer "gamle" Nikon objektiver så de kan
> bruges på de nye digicams..
> -max-

Tænker du her på at sætte dem på de nye digitale spejlreflekshuse?

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.babesline.dk
www.modellerne.dk

Fra : max

Dato : 20-04-03 13:43

> Tænker du her på at sætte dem på de nye digitale spejlreflekshuse?
>
> Claus Smith - Pigefotografen

Ja - lige pricis, var det ikke det jeg skrev.. Kender du
nogen der kan foretage det lille indgreb her i landet,
Nikon selv vil jo nok ikke have noget med dt at gøre
og jeg syns efterhånden jeg har opgraderet nok, min
gamle 180/2,8 ed er sku for fin til at kassere..
Jeg ved godt D1 familien kan tage de gamle objektiver
men af flere grunde, mest "vægten", foretrækker jeg
min S2..
180'ern er super på alle måder, og den vil svare til en
270/2,8 på S2'ern - Se det er jo ikke så ringe endda.
-max-

Fra : Gert Dyrn

Dato : 20-04-03 17:11

Hov. Nu blev jeg også interesseret...kan gamle manuelle Nikon objektiver
opgraderes til AF og så videre? Foregår det via mellemringe eller hvad?

Hilsen
Gert Dyrn

Fra : max

Dato : 20-04-03 14:07

> Hov. Nu blev jeg også interesseret...kan gamle manuelle Nikon objektiver
> opgraderes til AF og så videre? Foregår det via mellemringe eller hvad?
>
> Hilsen
> Gert Dyrn

De kan vidst kun opgraderes til matrix lysmåling osv.
Men det er sku da osse noget.. Der skal puttes noget
elektronik ind i objektivet, men spørg mig ikke hvordan..
-max--

Fra : JJ

Dato : 20-04-03 23:05

hej
der er måske noget her: http://www.naturfotograf.com/index2.html

mvh John

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 21-04-03 16:07

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kender til værksteder i Danmark
> der opgraderer "gamle" Nikon objektiver så de kan
> bruges på de nye digicams..

Ved ikke om det kan betale sig at gøre frem for at købe nogle nye, men har
du prøvet at ringe til www.cav.dk ?? det har værksteder der kan klare dette,
måske skal du sende dem ind via en mellemmand, enten fotohandler der vil jeg
anbefale Phototeam da de to ting hænger meget sammen, eller en prof fotograf
der i forvejen handler med cav
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm

Fra : max

Dato : 21-04-03 17:36

> [...]
jeg
> anbefale Phototeam da de to ting hænger meget sammen, eller en prof

Cav havde jeg ikke tænkt på - Hvis de kan og vil er det jo fint.
Også tak til John for linket til Rørslet, men det lyder ikke som om
han er interesseret i at tage ting ind, og så er der kun Elliot tilbage
i USA..
-max-

Fra : harald bluetooth

Dato : 22-04-03 10:59

On Sat, 19 Apr 2003 22:07:58 +0200, "max" <ma22x@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen der kender til værksteder i Danmark
>der opgraderer "gamle" Nikon objektiver så de kan
>bruges på de nye digicams..

Der er vist noget med, at springblænde-funktionen får man ikke. Det er
måske ligegyldigt, hvis man bruger LCD skærmen som søger.

hilsen

John

Fra : max

Dato : 22-04-03 12:31

> Der er vist noget med, at springblænde-funktionen får man ikke. Det er
> måske ligegyldigt, hvis man bruger LCD skærmen som søger.
>
> hilsen
>
> John

Næh, springblænden skulle da fungere fint.. Lcd skærmen kan
ikke bruges til at fotografere med på mit kamera, måske det kan
gøres på D100...? -max-