NordAmerikansk Malle (Ictalurus punctatus~
Fra : Rasmus Klump

Dato : 19-04-03 20:23

Hej Alle

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor mange andre der har ovenstående fisk i
deres havedam.(eller Akvarie)

Jeg har faft min i 3 år og jeg vil tro at den runder de 40 cm her til
sommer(12-15 cm. da jeg fik den).

jeg købte den i en lokale dyrehandel der nu ikke eksistere mere.

Den går sammen med Koi-karper, guldfisk og Emder i et havebassing på
10-11.000 liter.

Kan evt. poste et billede af arten i dk.binaer.

God Påske

Ole
Kalundborg

Fra : H.O.T

Dato : 19-04-03 21:12

Jeg ville gerne se et billed......

Henrik

Fra : Rasmus Klump

Dato : 19-04-03 22:12

Hej Henrik

Jeg har ikke noget billede af min egen fisk endnu men jeg skal prøve at få
taget et imorgen.
men på dette link kan du se hvordan den ser ud. det er i hvert fald den der
ligner den mest.

http://fish.dnr.cornell.edu/nyfish/Ictaluridae/channelcatfish.html

Hilsen Ole

Fra : Rasmus Klump

Dato : 20-04-03 19:09

Så har jeg post et par billeder i dk.binaer under tråden:
"Prøver Igen (NordAmerikansk Malle (Ictalurus punctatus))
dk.fritid.dyr.akvarium,dk.fritid.hus-og-have"

De er ikke så gode men det var hvad vejret tillod idag.

Ole

Fra : wonko the sane

Dato : 20-04-03 13:27

sådan en har jeg haft, men jeg blev nød til at aflive den pga. sygdom, den
var ved dens død 37 cm lang og vejede 256 gram, den gik alene i et 128
liters akvarie, da den spiste alle andre fisk, selv balihejer på 12 cm.

Wonko The Sane

Pabbay (n.)(Fencing term)
The play, or manoeuvre, where one swordsman leaps
on to the table and pulls the battleaxe off the wall.
-Douglas Adams: The Deeper Meaning of Liff