Paradox
Fra : Arne Feldborg

Dato : 19-04-03 23:46

Endnu et begynderspørgsmål...

Er det mulig at tilgå en Paradox baseret database (*.db) via PHP. Og i
så fald, hvor kan man læse mere om dette emne.?

N.B. Det drejer sig kun om at kunne aflæse data, ikke om at kunne lægge
nye data ind.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 20-04-03 07:58

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

>Er det mulig at tilgå en Paradox baseret database (*.db) via PHP. Og i
>så fald, hvor kan man læse mere om dette emne.?

Hvis jeg ikke hukser helt forkert (det er meget længe siden, jeg har
arbejdet med Paradox-tabeller), så kan Paradox tilgås via ODBC, men
jeg har ingen praktiske erfaringer dermed.

Hvis det er tilfældet, så kan du bruge ODBC-funktionerne i PHP.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk