Tydning Maarum 1787
Fra : Poul F. Andersen

Dato : 19-04-03 07:50

Hej Ng,

Jeg er ved at lægge sidste hånd på FT-1787 for Maarum Sogn, Frederiksborg
Amt:
Der er lige fire knuder tilbage, som er lagt på dk.binaer.historie, som
affotografering fra min mikrolæser (efter bedste evne )

Maarum 1b:

Hvad laver han? - Hønseholder?

Maarum 2b.:

Får "Pension af ??-kassen."
(nedenunder står der Skomager for næste person)

Maarum 3b.:

Øverst: Land-Soldat
Næste person:

Senge-liggende af ??

Maarum 4b:

"har været 3.die Barn i ??-huuset som ?? "

På forhånd tak for hjælpen

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Ivan jensen

Dato : 19-04-03 08:37

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Senge-liggende af ??
>
> Maarum 4b:
>
> "har været 3.die Barn i ??-huuset som ?? "

Jeg har følgende forslag:

1B: Skoeleholder

2b: Præste-Kassen ???

3b: Kihoste???

4b: Børnehuuset som ???

mvh
Ivan Jensen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 19-04-03 10:59

"Ivan jensen" <ij@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har følgende forslag:
>
> 1B: Skoeleholder

Selvfølgelig

> 2b: Præste-Kassen ???

eller måske Postekassen som Kaj skriver?

> 3b: Kihoste???

Det lyder rigtigt

Tak så langt

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Kaj Ahlburg

Dato : 19-04-03 09:25

On Sat, 19 Apr 2003 08:49:43 +0200, "Poul F. Andersen"
<paogba@oncable.dk> wrote:

>Maarum 2b.:
>
>Får "Pension af ??-kassen."

Poste-Kassen (der fandtes faktisk en offentlig Post-pensionskasse)

>Maarum 3b.:
>
>Øverst: Land-Soldat

Helt ærligt: den tror jeg ikke på. Jeg læser så meget som ?and=Solle?t

>Maarum 4b:
>
>"har været 3.die Barn i ??-huuset som ?? "

Der står ikke Barn (måske Par??) i Børnehuset for Betleri.

Hilsen Kaj Ahlburg i Ry

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 19-04-03 10:58

"Kaj Ahlburg" <kahlburg@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Poste-Kassen (der fandtes faktisk en offentlig Post-pensionskasse)

Det lyder rigtigt

> Helt ærligt: den tror jeg ikke på. Jeg læser så meget som ?and=Solle?t

Måske andre har en idé?

> Der står ikke Barn (måske Par??) i Børnehuset for Betleri.

Måske 3.die "Person" ?

Tak så langt...

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Hans Engmark

Dato : 19-04-03 11:05

<paogba@oncable.dk> wrote:

>Maarum 1b:
>
>Hvad laver han? - Hønseholder?

Skoeleholder

>Maarum 2b.:
>
>Får "Pension af ??-kassen."
>(nedenunder står der Skomager for næste person)

Pension af postkassen

>Maarum 3b.:
>
>Øverst: Land-Soldat

Land-Solldat

>Næste person:
>Senge-liggende af ??

kræfft

>Maarum 4b:
>
>"har været 3.die Barn i ??-huuset som ?? "

har været 3de aar i børnehuuset for betleri

venlig hilsen
Hans Engmark