Beholde sit gl.nummer ?
Fra : Hugotit

Dato : 23-03-01 05:44

Hejsa.
Jeg mener at skæringsdatoen, for at man kunne beholde sit gamle nummer, ved
skift til andet selskab var d.1/7-01.
Jeg har fået oplyst, at der går mindst 2 år til,kan dette verificeres ?(det
er noget med tekniske problemer...)

--
Hugotit
hugotit@hotmail.com

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-03-01 09:42

Hugotit wrote:

> Jeg har fået oplyst, at der går mindst 2 år til,kan dette verificeres ?(det
> er noget med tekniske problemer...)

Hvor har du hørt det?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Hugotit

Dato : 24-03-01 04:09

--
Hugotit
hugotit@hotmail.com

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 23-03-01 23:44

Hej

"Hugotit" <hugotit@hotmail.com> wrote:
>Jeg mener at skæringsdatoen, for at man kunne beholde sit gamle nummer, ved
>skift til andet selskab var d.1/7-01.

Det er også korrekt.

>Jeg har fået oplyst, at der går mindst 2 år til,kan dette verificeres ?(det
>er noget med tekniske problemer...)

Det er ikke korrekt - det er en "undskyldning" visse selskaber hidtil
har brugt for at udskyde det så længe som overhoved muligt.

--
M.v.h. Ole®

Fra : JH

Dato : 24-03-01 13:18

Det er fuldstændigt korrekt. Det står i loven om et frit telemarked (Lov
nr.418, sidst revideret i maj 2000), at danskere skal have fri
nummerportalitet. Dette træder i kraft 1.juli 2001.
Kilde: "Mobil" nr.2 2001

Mvh Jakob

Fra : Kasper Okkels

Dato : 24-03-01 14:57

> [...]
ved
> skift til andet selskab var d.1/7-01.
> Jeg har fået oplyst, at der går mindst 2 år til,kan dette verificeres

Jeg snakkede med en fra TeleDanmark FASTNET kundeservice. Fik også at vide,
at det var udsat på ubestemt tid. "Nogle af de andre telefonselskaber, var
ikke klar til omstillingen", lød begrundelsen...

/Kasper

Fra : JH

Dato : 24-03-01 20:50

Det kan godt være de har ret, men faktisk er det Teledanmark, Sonofon,
Mobilix og Teliam.fl. selv der har været med til at udforme loven, og
selvskabet ved navn Dan Net, står for "det praktiske". I øvrigt gælder det
også fastnet numre i hele landet, så med tiden er det slut med at se på det
første par cifre og konstatere hvor i landet det er. Se i øvrigt
www.dannet.dk under nyheder - presse, står der en masse nytig information,
bl.a. også datoen 1/7 2001.

Fra : jan steen sørensen

Dato : 25-03-01 21:14

JH skrev i meddelelsen ...
> [...]
>også fastnet numre i hele landet, så med tiden er det slut med at se på det
>første par cifre og konstatere hvor i landet det er. Se i øvrigt

- og hvis blot eet af de øvrige selskaber (læs: bort set fra de nævnte) ikke
vil overholde routning i forbindelse med nummerportering (clearing house),
vil de kunder der får foretaget denne portering evt. miste opkald der går
via en af disse øvrige operatører.

Jan