Inddlæsning af csv-fil
Fra : Arne Feldborg

Dato : 18-04-03 11:03

Haløjsa...

Jeg er ganske nybegynder i den her øvelse. Så hvis emnet har været
behandlet før, så henvis venligst til tråd / Msgid.

Mit problem er, hvordan man nemmest og mest elegant for en
semikolonsepareret fil indlæst i et antal fortløbende nummererede
Arrays.?

For mig at se er det to spørgsmål:

a.
Hvordan får man mest smart et antal Arrays fortløbende mummererede.?

b.
Hvordan splitter man nemmest er semikolonsepareret line op i enkelte
variabler.?

Eksempel:
Filen navne.txt indeholder feks. følgende:

"Kristen Nielsen";"";"39";"Gift";"";"Gaardmand"
"Karen Steengaard Kristensen";"K";"34";"Gift";"";"hans kone"
"Mette Marie Kristensen";"K";"13";"-";"";"deres Børn"
"Niels Peder Kristensen";"M";"11";"-";"";"deres Børn"
"Jens Mikkels. Kristensen";"M";"8";"-";"";"deres Børn"

Filen indlæses linie for linie, og efter indlæsning skal

Array_1 indeholde elementerne:
1=Kristen Nielsen, 2="", 3=39, 4=Gift, 5="", 6=Gaardmand

Array_2 skal indeholde:
1=Karen Steengaard Kristensen, 2=K, 3=34, 4=Gift, 5="", 6=hans kone

osv., osv.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : JMo.

Dato : 18-04-03 11:41

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> wrote in

> Mit problem er, hvordan man nemmest og mest elegant for en
> semikolonsepareret fil indlæst i et antal fortløbende nummererede
> Arrays.?

Prøv som udgangspunkt at se hvor langt du kan nå med:

http://dk.php.net/manual/en/function.fgetcsv.php

Fra : Arne Feldborg

Dato : 19-04-03 13:07

"JMo." <ns_sf009@mohr.cx> skrev Fri, 18 Apr 2003 10:41:23 +0000 (UTC)

>Prøv som udgangspunkt at se hvor langt du kan nå med:
>
>http://dk.php.net/manual/en/function.fgetcsv.php

Tak for den henvisning, det var lige det jeg havde brug for.

Og ja. Den står også i min egen manual - men det havde jeg overset.

Mange tak for hjælpen.