HyperX ram VS alm. DDR Ram fra Kingston ?
Fra : Dr.Ralph

Dato : 18-04-03 15:01

Jeg har set anmeldelser af HyperX og Corsair turbo DDR 400 ram på nettet -
men overclocker man ikke rammen - hvor meget ydelse får man så for den
extra pris ved at købe f.eks Hyperx DDR 400 512Mb ram kontra de almindelige
DDR 400 512 Mb value ram fra Kingston ?

Og den passive aluminium køler der er monteret på rammen -. er det ikke
bare lir og design ?

Ved I forresten om de nye bundkort med Intels nye chipset 875 på
understøtter højere end DDR 400 ram ?

Vil man så kunne bruge f.eks PC 3500 ram der jo er noget hurtigere på
papiret end PC 3200 (der jo officielt hedder DDR 400 ram) med fordel -
eller vil det være ligesom med Intel 7205 chipsettet, at køre med hurtigere
ram en pc 2100 vil kun være en fordel ved overclocking af rammen - og
ellers spild af penge ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : H3nrik V!

Dato : 18-04-03 16:09

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message

> Og den passive aluminium køler der er monteret på rammen -. er det
> ikke bare lir og design ?

Jeg skal prøve at mærke på de kobberklodser jeg har limet på mine Samsun
PC2700@3200

> Ved I forresten om de nye bundkort med Intels nye chipset 875 på
> understøtter højere end DDR 400 ram ?

Det gør det ikke med mindre du kører over 800FSB, som er ret uofficielt at
gøre. Med dualchannel DDR og P4 bør du dog oxo køre synkront...!

Jepz!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...