varme på soltek sl75 drv5
Fra : Morten

Dato : 18-04-03 11:29

Jeg kan aflæse 2 temperature på mit soltek SL75 DRV5
ABS II 64 grader
RT 1 49 grader
når den bare står stille.

ABS II 67 grader
RT 1 54 grader
når man har spillet lidt, er det for meget eller ok

---------
CPU XP 1800 ( GlacialTech Igloo 2310 lownoise )
WIN XP
256 DDR 2100
30 GB WD HD
40 GB WD HD
GF 4 TI 4200 ( innovision )
---------

Fra : Leony

Dato : 18-04-03 15:57

"Morten" <blankensteiner@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ABS II 67 grader
> RT 1 54 grader
> når man har spillet lidt, er det for meget eller ok

Er blæseren monteret rigtigt?

Så længe den er stabil, så skal du ikke være bekymret.
Målinger med bundkortets prober er desværre ikke altid præcise.

Eksempelvis skulle luften i dit kabinet være 49 grader i idle. Føles det
sådan?
Prøv at sætte en finger på køleprofilet til processoren. HVor varmt
føles det?

På Asusbundkort kan man i mange tilfælde få en temperaturnedgang på ca.
10 grader ved en opgradering af BIOS.
Om det samme gør sig gældende på Soltek's ved jeg ikke. Personligt mener
jeg ikke du har grund til at være nervøs.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Morten

Dato : 20-04-03 11:14

ifølge manualen skulle ABSII værer inden i CPUen og RT1 værer udenpå
jeg har også en RT2 men den siger 0 grader,
min bios er den sidst nye

Fra : Leony

Dato : 21-04-03 09:13

> ifølge manualen skulle ABSII værer inden i CPUen og RT1 værer udenpå
> jeg har også en RT2 men den siger 0 grader,
> min bios er den sidst nye

På mange bundkort kan man montere en ekstra sensor, måske er RT2 en
header til denne.
Som sagt hvis den ikke er ustabil, så er der ikke noget at være nervøs
for.
Har du prøvet at tage kabinetsiderne af? Hvis du tager disse af og temp
falder en del, så vil det hjælpe at montere et par kabinetblæsere.