Erfaringer med MS-655 Max-FISR ell. Max-L
Fra : Bent Grin

Dato : 18-04-03 09:51

Hej!

Jeg har et godt øje til disse bundkort. Er der nogle som har gode/dårlige
erfaringer med dem. Hvad med stabilitet?

Mine feriepenge brænder nemlig i lommen, og jeg påtænker derfor at opgradere
min comp.

Ny CPU: P4 2,533
Nyt RAM: 1024 MB Samsung DDR2700, 6ns.

Andre bundkort evt?

Vil gerne have Gigalan, intet onboard GFX, måske lidt diller-daller som
Bluetooth og firewire, 6 PCI-slots, måske RAID? Men først og fremmest
stabilt!

Mvh Bent

Fra : Jan Vennike

Dato : 18-04-03 17:47

"Bent Grin" <bob@REMOVEgrin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vil gerne have Gigalan, intet onboard GFX, måske lidt diller-daller som
> Bluetooth og firewire, 6 PCI-slots, måske RAID? Men først og fremmest

Ikke med MSI's udgave af SIS 655 - men med Gigabyte's (8SQ800 Ultra), som
dog ikke har Gigalan og Bluetooth.

Har samme CPU, som du har tænkt på - blot er den OC'et til 3.1 GHz.

Og så har jeg smidt noget DDR3200 ram (køb ENDELIG DDR3200) og efter at have
brugt lidt tid på det, har jeg nu en ramhastighed ifølge SiSoft Sandra på
knap 3900 mb/s - kun overgået af Intel nye chipsæt (I875) med en 200 FSB CPU
på - jeg kører trods alt "kun" 163 MHz på min.

Og til den pris, som bundkortet kostede (knap 1.300) er jeg en glad mand med
en MEGET hurtig PC.

Nå, ja, husk at købe 2 klodser, så du kan udnytte 128 bit bredde til
ram'ene.

--
Jan

Remove the cat in the emailadress to reach me

Fra : news.tele.dk

Dato : 19-04-03 19:23

hejsa, jeg vil råde dig til at nøjes med en 2.4 p4, hvis du da har tænkt dig
og overclocke... stort set alle de p4 2.4 der bliver solgt idag er c1
stepping, og de rammer typisk omkring 3.3 ghz 100% stabilt med
standardkøleren... så det er ikke meget ved at investere i en 2.533 da de
ikke kommer lige så højt op... og nu snakker jeg selvfølgeligt generelt.