CSS
Fra : Christian Larsen

Dato : 18-04-03 04:25

hey jeg er lige begyndt at læse på det der hedder CSS og der står
noged med
body {
   background-color: #FF0000;
}

og jeg har prøvet at eksperimentere lidt med det og uanset hvad
jeg gør så skal det blive ved med at stå sådan og hvis det ikk
gør det så bliver min baggrund hvid, men den skal være RØD men
den bliver hvis hvis jeg ændre i noged af det der. også kommer
mit spg. til jer: Hvorfor må man ikk ændre i det, det forstår jeg
bare ikk!?

jeg har også skrevet det i et andet forum sorry.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Liselotte Mathiasen

Dato : 18-04-03 04:35

Hej Christian!
Christian Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> hey jeg er lige begyndt at læse på det der hedder CSS og der står
> noged med

> body {
>    background-color: #FF0000;
> }

Jamen det er fordi det ER sådan det skal stå for at blive rød
baggrundsfarve.

netop selectoren "body" fortæller af det er tag'et body, altså selve
siden der skal have en rød baggrundsfarve. Så det er klart, hvis du
begynder på andre sjove ting, vil siden tage browserens
standardfarve, som er hvid.

Hvad er det for andre ting du vil prøve. Det kan give et lille hint
om, hvor det går galt.

MvH Liselotte

www.digitalmedia.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 18-04-03 04:36

Christian Larsen <larsenchristian@sol.dk> posting:

> [...]
>jeg gør så skal det blive ved med at stå sådan og hvis det ikk
>gør det så bliver min baggrund hvid, men den skal være RØD men

Du skulle gerne kunne angive en anden farve. Du kan, siden du skal
have rød, prøve med

body {
   background-color: red;
}

....eller en af disse: aqua, black, blue, fuchsia, gray, green, lime,
maroon, navy, olive, purple, red, silver, teal, white, yellow.

>mit spg. til jer: Hvorfor må man ikk ændre i det, det forstår jeg

Det kan man også godt. Hvad fejlen konkret er, skal jeg ikke kunne
sige her, men ellers prøve at uploade siden med fejlen på en server
-- det plejer at være lettere at spotte ting i sin helhed.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Christian Larsen

Dato : 18-04-03 19:11

> Det kan man også godt. Hvad fejlen konkret er, skal jeg ikke kunne
> sige her, men ellers prøve at uploade siden med fejlen på en server
> -- det plejer at være lettere at spotte ting i sin helhed.

okæ feks. nu står der det her:

body {
background-color: #FF0000;
}

men hvis jeg nu ændrer det til det her:
body {background-color: #FF0000;}

så blir den sq hvid men det er jo det samme der står, det er det jeg
ikke fatter

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-04-03 21:31

Christian Larsen <larsenchristian@sol.dk> skrev:

> men hvis jeg nu ændrer det til det her:
> body {background-color: #FF0000;}
>
> så blir den sq hvid men det er jo det samme der står, det er det jeg
> ikke fatter

Så lad det dog stå som det står! Har du et link til siden så vi kan
se problemet?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-04-03 21:11

Christian Larsen skrev:

> body {
> background-color: #FF0000;
> }
>
> men hvis jeg nu ændrer det til det her:
> body {background-color: #FF0000;}

Begge ovenstående erklæringer sætter rød baggrund.

> så blir den sq hvid men det er jo det samme der står, det er
> det jeg ikke fatter

Står erklæringerne samme sted? Er det på samme side? Har du tjekket
for stavefejl?

Det ville stadig være en stor hjælp med et link.
--
Jens Gyldenkærne Clausen