XP Pro, langsom til at tilgå shares
Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 18-04-03 03:31

Hejsa

Har to maskiner med nyinstalleret XP Pro. De kan se hinanden, og alt
er så at sige perfekt. Eneste problem er dog, at det tager tid at
tilgå shares.

Konkret:

Hvis jeg klikker på et share fra netværksteder, tager det 20-30
sekunder før stedet kommer frem. Herefter er der ingen ventetid når
der browses på drevet. Forsøger jeg derimod at kopiere en fil, kommer
en noget mindre ventetid, før kopieringen starter.

Men.

Den anden maskine har ikke disse problemer overhovedet. Shares tilgåes
indenfor få sekunder.

Begge er logger på med administratorrettigheder. Identisk opsætning af
netværksindstillinger. Medlem af samme arbejdsgruppe. Alt er ens.

Er der nogen der har nogle ideer?

R.

Fra : Jonas P. Holm

Dato : 18-04-03 17:21

Jeg havde samme problem for en måneds tid siden. (dog på trådløst net). Her
hjalp det at installere IPX/SPX/NetBIOS-komp. protokol på begge maskiner. Du
har vel kontrolleret at de har identisk netBIOS setting, ikk?

Håber det kan hjælpe.

Bedste hilsener, jonas.

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 19-04-03 06:02

On Fri, 18 Apr 2003 18:20:34 +0200, "Jonas P. Holm"
<jpholm@oncable.dk> wrote:

>Jeg havde samme problem for en måneds tid siden. (dog på trådløst net). Her
>hjalp det at installere IPX/SPX/NetBIOS-komp. protokol på begge maskiner. Du
>har vel kontrolleret at de har identisk netBIOS setting, ikk?

Har lige prøvet at installere IPX/SPX/NetBIOS på begge maskiner, men
her hjælper det desværre ikke.

Instillinger for Netbios? Mener du under TCP/IP hvor man kan vælge
Aktiver Netbios? Dette har jeg prøvet på begge maskiner, men dette
hjalp heller ikke.

Lidt besynderligt - Har leget med netværk mange gange på Win95 & 98,
men med XP er nogle ting blevet nemmere, og andre ting blevet mere
bøvlet :)

Tak for forslagene, kom endelig med flere

R.

Fra : Kim P.

Dato : 19-04-03 10:38

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@anderledes.dk> skrev i en meddelelse

> R.
Faldt over dette....
"Why does browsing shared folders on some computers take so much longer than
it does on some other machines? Something as simple as having any Scheduled
tasks on the computer you're trying to browse can add up to 30 seconds of
waiting! Fortunately, it's fairly easy to disable this process. You'll have
to open up regedit. The key that you will want to change is in the
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current
Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace directory. Browse through the
contents and find a key called {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}.
Delete this nasty little key. As with all registry changes it will require a
reboot for the changes to take affect."

Fra : Jens Kristian Geyti

Dato : 21-04-03 15:17

Hvis nogle prøver/har prøvet dette trick, vil jeg MEGET gerne høre om det
virker?

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 21-04-03 16:40

On Sat, 19 Apr 2003 11:37:47 +0200, "Kim P." <kimp@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Delete this nasty little key. As with all registry changes it will require a

Tak for det.. Prøvede det af, men det havde ingen effekt. Vil prøve at
hakke lidt videre i det.

Er dog kommet i endnu mærkeligere problemer, men det hører til i en
hel anden tråd.

R.