Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forsikring af G3?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-04-03 23:49

Hvad med forsikring mod fejl og andre ondartede angreb? Fotohandleren var nær
ved at overtale mig til at tegne en såkaldt totalforsikring til 649 kr. for 3 år. Jeg er
stadig i tvivl om jeg skal ofre de ekstra penge på sikkerhedens alter.

Har I nogen erfaringer med sådanne totalforsikringer kontra varernes driftssikkerhed
og så videre? Kan det - alt andet lige - betale sig eller ikke betale sig at købe en sådan
en forsikring? Eller mere konkret: Er der risiko for flere fejl på G3 end på andre varer?

--
Mvh.: Jørgen / Mails til mig er minus 'men'
www.emigrandt.dk - hjemmeside om Amager, Århus & Omegn. Nu med farver!

Fra : emj

Dato : 18-04-03 03:10

On Fri, 18 Apr 2003 00:49:27 +0200, "Jørgen Grandt"
<Unstable@ButOnCable.dk> wrote:

> [...]
>stadig i tvivl om jeg skal ofre de ekstra penge på sikkerhedens alter.

Du har jo købeloven.
Måske har du også dækning via din indboforsikring.
Måske har du en tilvalgsforsikring til din indboforsikrong for bl. a.
din PC. Man skal ofte have en tilvalgsforsikring for at få dækket
elektiske apparater, som TV, PC o.l
Ellers er risikoen jo til at overse med et Digitalt camera.

Hilsen emj
--
http://www.enterpol.1go.dk/guest.php
Prøv et gæstelogin gratis i 14 dage

Fra : MA

Dato : 18-04-03 08:33

Det er samme problemstilling for alle varer, ikke kun G3. Ttyveri samt skade
forvoldt af tredjeperson er dækket af din indboforsikring. Men hvis du taber
kameraet, det bliver fugt/vandskadet, kommer med på stranden og knaser lidt
rigeligt efterfølgende, eller det bare ikke fungerer dagen efter 2-års
garantien er udløbet, ja så kan det være en idé med en supplerende
produktforsikring. Almindeligvis dækker forsikringer ikke selvpåført skade
uden for hjemadressen og de fleste har også en selvrisiko. Så, som med så
meget andet, er det en hårfin afvejning. Jeg har med min bærbare gode
erfaringer med en forsikring ala den du nævner. Fik en ny harddisk efter
henholdsvis 1½ år og 2½ år fordi den larmede, fik en ny skærm efter at have
tabt den, og har haft den til reparation fordi tastaturet ikke virkede efter
knap 3 år. Alt sammen uden omkostninger.

Martin
ma_dk@NoSpamhotmail.com
Please, remove NoSpam before replying.

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 18-04-03 11:07

MA <ma_dk@nospamhotmail.com> wrote:
> Det er samme problemstilling for alle varer, ikke kun G3. Ttyveri samt skade
> forvoldt af tredjeperson er d?kket af din indboforsikring. Men hvis du taber
> kameraet, det bliver fugt/vandskadet, kommer med p? stranden og knaser lidt
> rigeligt efterf?lgende, eller det bare ikke fungerer dagen efter 2-?rs
> garantien er udl?bet, [snip]

2 års reklamationsret, ifg. købelovens §81. Deraf er et halvt år at
betragte som garanti (alle fejl og mangler er at betragte som værende
til stede ved salgstidspunktet, med mindre det er uforeneligt med varens
art) - §77a stk. 3.

Det har jo en vis betydning for hvilke fejl man kan "kræve dækket".

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Schmidt

Dato : 18-04-03 10:23

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> wrote in message

> [...]
at købe en sådan
> en forsikring? Eller mere konkret: Er der risiko for flere fejl på G3 end

Hvis du allerede er forsikret via indbo er det naturligvis ikke noget
problem. Men de fleste indboforsikring dækker kun skader som du eller andre
i din familie forårsager på andres ejendom (ting).

Jeg har netop haft et uheld med et digitalt videokamera, der gled ned fra en
havestol, hvorved skærmbilledet flimerer meget kraftigt. Set i lyset af de
priser jeg har fået på reparation af sådan en skade, vil det helt sikkert
have været en god idé med en eller anden form for forsikring ved købet af
varen.

Belært af den omgang har jeg købt en forsikring mit nye Canon S45 - men det
er naturligvis penge lige ud af vinduet, hvis man ingen skader får.

Thomas
http://foto.familienschmidt.com

Fra : ha

Dato : 18-04-03 16:54

> Hvis du allerede er forsikret via indbo er det naturligvis ikke noget
> problem. Men de fleste indboforsikring dækker kun skader som du eller
> andre i din familie forårsager på andres ejendom (ting).

Jeg har for et par måneder siden lavet et tillæg til min indboforsikring,
så den nu også dækker hvis jeg (ved et uheld forstås) skubber min
skærm på gulvet, taber fotografiapparatet eller tilsv.
Den ekstra dækning koster 3 - 400 kr/år.

mvh
ha