myggelarver - hvilke?
Fra : Schuberti

Dato : 17-04-03 19:12

forhen fordrede jeg mine fisk med alm. tørfoder, men jeg tænkte at det var
på tide og variere deres føde noget mere, så jeg undersøgte sagen, med
levende føde, men det er jo et væld af myggelarver! hvilke skal man vælge?
mit akvarie er et alm. selskabsakvarie med forskellige tropiske fisk, ingen
specielle!

pft.
schuberti

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-04-03 19:39

"Schuberti" skrev i en meddelelse
> [...]
vælge?
> mit akvarie er et alm. selskabsakvarie med forskellige tropiske

Et væld af forskellige er vel lidt overdrevet ?

Der er er tre hovedtyper - hver består godtnok af flere arter - men
forskellen er minimal inden for hver type:

Hvide - findes hele året - også om vinteren
Sorte - findes mest i forsommeren og sommeren

Begge slags er gode til stort set alle fisk.

Røde - lever i mudderet i snavset vand og er lidt besværlige at fange.

Men der er jo mange andre slags levende foder f.x. dafnier, cyclops.
tubifex og flere andre.....

Der sker ikke noget ved at prøve lidt af hvert - fiskene er glade for
lidt forandring.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Søren Jensen

Dato : 17-04-03 22:09

Dog en mindre detalje med myggelaver, hvis du altså ikke vil have myg hjemme
i stuen, som altid med fodring skal alt spisses op indenfor ca. 3-5 min
Min erfaring siger mig at de lyse myggelarver, er dem man kalder " Danse
Myg" og skulle gerne være rimelig fredlig, trok nok de går efter nektar,
hvorimod de sorte er vores " Stik Myg "

M.v.h

Søren

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-04-03 12:14

"Søren Jensen" <S_C_JENSEN@post.tdcadsl.dk> wrote in message
> Dog en mindre detalje med myggelaver, hvis du altså ikke vil have myg
hjemme
> i stuen, som altid med fodring skal alt spisses op indenfor ca. 3-5 min

Det er bestemt ikke korrekt. Man kan sagtens tillade sig at have myggelarver
til at gå i akvariet flere dage. Når jeg, dengang jeg gad lave fisk for
alvor, skulle have gang i yngleriet lod jeg mine avlsfisk gå i foder stort
set hele tiden.
Og i øjeblikket har jeg nogle apistogrammaer, som jeg gerne vil have i leg.
Det gør jeg ved at de nærmest vader i hvide myggelarver i en uges tid. Helt
uden problemer.

vh
Jan

Fra : Søren Jensen

Dato : 21-04-03 17:33

"Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> skrev i en meddelelse
> [...]
leg.
> Det gør jeg ved at de nærmest vader i hvide myggelarver i en uges tid.

Sorry Jan

Nu jeg tænker over det, har jeg vist nok også haft myggelarver gående i 3-4
dage
Husker bare et kedeligt eks. med myg i stuen.

M.V.H

Søren

Fra : Rapper

Dato : 22-04-03 00:46

> Husker bare et kedeligt eks. med myg i stuen.

Hvad gør man så?

Har selv fodret med myggelarver et par gange, og der har de gået optil en
uge uden problemer. Har ikke været ude for at de fik vinger, gudskelov

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-04-03 17:25

"Rapper" <nichtgescreiben@jubii.dk> wrote in message

> "Søren Jensen" <S_C_JENSEN@post.tdcadsl.dk> wrote in message
> >
> Hvad gør man så?

Det samme som når myggene kommer ind ude fra!

vh
Jan

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-04-03 08:04

On Tue, 22 Apr 2003 18:24:49 +0200, "Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net>
wrote:

>"Rapper" <nichtgescreiben@jubii.dk> wrote in message

>Det samme som når myggene kommer ind ude fra!

Løber skirgende bort!

Fly

--
In space nobody will hear your cream