Hvem er FAFID ?
Fra : Jim Andersen

Dato : 17-04-03 18:33

Jeg læste i min lokalsprøjte at "Foreningen af Filmudlejere i Danmark"
(FAFID), havde giver den lokale bif karakter. "Bedre end de bedste biografer
i København". Det var jo ikke så dårligt at de sådan kan give både Sal 1 på
Fisketorvet, og Imperial baghjul.

Jeg forsøgte så at skøjte lidt på nettet for at finde en hjemmeside eller en
e-mail, men uden held.

Er der nogen der kender noget (mere) til dem ?

Har de en hjemmeside ? Kan man se deres karakter-liste ?

/jim

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 18-04-03 23:06

Jim Andersen skriver:

> [...]
> e-mail, men uden held.
> Er der nogen der kender noget (mere) til dem ?
> Har de en hjemmeside ? Kan man se deres karakter-liste ?

Du har selv svaret: Foreningen af filmudlejere i Danmark. = fx Nordisk Film,
Sandrew Metronome, UIP, Filmcompagniet - - bare for at nævne de største.

Hvem de så har sat til at give karakterer til biograferne ? Aner det ikke.

Men det kunne jo være interessant at vide, hvor du hører hjemme - altså
hvilken biograf har fået den omtalte karakter ??

Hilsen Jørgen Carlsen, selv biografmedarbejder.

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-04-03 09:10

"Jørgen Carlsen" <jcarl@daks.dk> skrev i en meddelelse

> hvilken biograf har fået den omtalte karakter ??

Faxe.

/jim

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-04-03 09:16

http://www.lokalradio.dk/cafebiografen/

Det kunne dog godt se ud til at avisen ikke har refereret rigtigt. For det
står lidt anderledes i bio'ens uddrag. Nå, jeg må have fat på en kopi af den
anmeldelse.

Jim

Fra : Tenzel Kim

Dato : 20-04-03 11:03

Jim Andersen wrote:
> Det kunne dog godt se ud til at avisen ikke har refereret rigtigt. For det
> står lidt anderledes i bio'ens uddrag.

Enig.

"Fabelagtig! Fantastisk biograf!!! Meget lækker og helt ny. Stort
lærred, god lyd, nye sæder, masser af benplads mv. Levede mere end op
til KBH standard...."

og

"Bedre end de bedste biografer i København"

er vist langt fra det samme.

Tenz.

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-04-03 11:26

"Jim Andersen" <ccc92422@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> står lidt anderledes i bio'ens uddrag. Nå, jeg må have fat på en kopi af

Snakkede med bio-ejeren, og han siger at anmeldelsen vil blive lagt ud i sin
helhed.

Men bortset fra det, så er det en ok biograf. Langt bedre end f.eks køge
bio. Dér sidder man med knæene oppe under hagen.

Lyden er dog bedre hjemme hos mig. Og mit anlæg er "blot" et til 20K.

Forresten, hvis der er nogen der vil til Faxe og prøve biffen, så husk lige
at tage nogen Guldkarameller med. Dem sælger de af uransagelige grunde ikke
i slikbutikken. Hvordan havde de tænkt sig man skulle kunne se film uden
Guldkarameller ?

/jim