FSB på ECS K7VTA3 r3.1?
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-04-03 17:18

Hej, jeg har et ECS motherboard af denne model

http://www.ecsusa.com/products/k7vta3_3.html

(ca. 6 måneder gammelt) og er meget glad for det, hvorimod min gamle
"Palomino" XP 1600+ godt kunne skiftes ud. Det er 0.13 mikron
(Thoroughbred-AMD) forberedt, så jeg formoder stærkt at det også kan klare
en "Barton"?

Min RAM er nemlig bevidst købt som PC2700, ligesom der i BIOS er mulighed
for overclocking i FSB-intervaller af 133/150/166mhz men i manualen (der
vistnok også dækker en tidligere udgave med KT266A) står der kun at boardet
kan tage 100/133 mhz FSB-processorer (Duron, Thunderbird og XP)

Burde det alligevel ikke snildt kunne klare en 333mhz-FSB Athlon XP, evt. en
"Barton" XP 2500+?

Jeg ved godt at det kan virke som et dumt spørgsmål, men jeg vil hellere
spørge een gang for meget, hvis jeg skal ud og brænde penge af på en
processor og ikke brænde dèn af!
Hvis der er nogen der har erfaringer med at køre dette Motherboard med
333mhz FSB, vil jeg meget gerne høre fra dem.

Anders Peter Johnsen

Fra : MFO

Dato : 03-05-03 08:15

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message
[snip]> Burde det alligevel ikke snildt kunne klare en 333mhz-FSB Athlon XP,
evt. en
> [...]
> Hvis der er nogen der har erfaringer med at køre dette Motherboard med
> 333mhz FSB, vil jeg meget gerne høre fra dem.

Hej!
Jeg har netop fået leveret sådan et board, og forsøger ihærdigt at finde ud
af, hvordan jeg skal få det til at køre 333mhz FSB, på producentens
hjemeside står at det understøtter XP 2600+, men ikke noget om hvordan. Min
XP 2600+ finder den som XP 2000+. Jeg giver lyd igen, når det lykkes, eller
når jeg opgiver.
Mvh
Michael

Fra : MFO

Dato : 06-05-03 11:48

"MFO" <mfro61@hotmail.com> wrote in message

> [...]
Min
> XP 2600+ finder den som XP 2000+. Jeg giver lyd igen, når det lykkes,

Hej!
Jeg har opgivet, det ser ud til at den XP 2600+, kortet kan køre med er med
266FSB. Jeg har købt et MSI KT4V, det kører uden problemer.
Michael