Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kodak eller Canon
Fra : Hjalte

Dato : 17-04-03 16:29

Jeg skal købe et digital kamera, og er nu ved at finde det kamera jeg
skal have.

Jeg har indgrænset søgningen til disse to kameraer (faktisk tre):

Kodak CX4230
Canon PowerShot A60
Canon PowerShot A70

Kodak ser meget simpelt ud, men Canon har vist mange flere
indstillinger, men er det også enkelt?

Jeg har aldrig brugt digital kamera før, jeg vil gerne have et kamera
der er enkelt at bruge (så kan kæresten også være med , men det
skal også være muligt senere at lege med lidt mere avancerede
indstillinger.

Jeg kan godt lide at man med kodak kameraet, "bare kan trykke" og så
fotografere.
Kan man også det med de to canon kameraer?

Om jeg skal købe A60 ell. A70 afhænger af økonomien, meen.... det er
jo kun 500 kr. forskel

Hvad siger eksperterne?

MVH.
Hjalte aka. izeqb

Ved svar fjern det store dyr i min e-mail adresse!

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-04-03 16:41

"Hjalte" <isak@elefantcool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Canon PowerShot A60
> Canon PowerShot A70
>
> Kodak ser meget simpelt ud, men Canon har vist mange flere

Jeg skal ikke kunne sige hvilket der er mest simpelt, men jeg vil sige at
min personlige preference af disse fabrikater helt klart ville være Canon.

> [...]
> der er enkelt at bruge (så kan kæresten også være med , men det
> skal også være muligt senere at lege med lidt mere avancerede

Jeg har ikke selv haft fingrene i de ovenstående modeller, men jeg er sikker
på alle tre kan betjenes meget simpelt.. Det kan stortset alle digitale
kamera, da der for det meste findes en indstilling som automatisk bestemmer
alting, og dette typisk med rigtig gode billeder til følje.

Af billedkvalitet og indstillignsmuligheder tror jeg Canon er bedst, men
dette er igen uden at kunne bevise det.

> Jeg kan godt lide at man med kodak kameraet, "bare kan trykke" og så
> fotografere.
> Kan man også det med de to canon kameraer?

Jeg er helt overbevis om at din kæreste kan finde ud af at tage billeder med
alle kameraerne. Det er bare at tænde dem og så fyre billeder af.

> Om jeg skal købe A60 ell. A70 afhænger af økonomien, meen.... det er
> jo kun 500 kr. forskel

Jeg ville selv vælge A70 da det svjv. er 1Mpixel "større" end A60'eren..
Fordelen ved dette er at resultatet ved et evt. udprint af billeder vil
kunne forstørres mere, og stadig beholde kvaliteten.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Morten

Dato : 17-04-03 17:02

"Hjalte" <isak@elefantcool.dk> wrote in message
> [...]
> der er enkelt at bruge (så kan kæresten også være med , men det
> skal også være muligt senere at lege med lidt mere avancerede

Så er det kun to tilbage - nemlig A60 og A70... Canon kan man nemlig bare
sætte til "Auto" og det vil opføre sig som et Kodak. Når du bliver
fortroligt med det (og det bliver du i løbet af en dag eller to) kan du
begynde at lege med de andre instillinger.
Desuden er billedkvaliteten væsentlig bedre end på Kodak, se en tidligere
tråd ang. Kodak (godt nok ikke lige den model, men problemet er generelt for
Kodak, jeg har haft et DX4900 og an kamerat et DX4330 - samme problemer med
billedkvaliteten).

Test A70:
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_a70-review/index.shtml
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a70.html

> Jeg kan godt lide at man med kodak kameraet, "bare kan trykke" og så
> fotografere.
> Kan man også det med de to canon kameraer?

Jep, se ovenfor.

> Om jeg skal købe A60 ell. A70 afhænger af økonomien, meen.... det er
> jo kun 500 kr. forskel

På edbpriser.dk står A60 nu til 2375,- og A70 til 2995,-

Mvh
Morten