find ekstern ip
Fra : Mike Crenshaw

Dato : 17-04-03 15:17

hej

hvordan finder jeg den eksterne ip hvis jeg er bag en router?

jeg har kigget på et eksempel hvor man parser myip.com og får adressen på
den måde..
men kan det virkelig passe at dette er den eneste måde at gøre det på.. det
virker ikke logisk at lave en forbindelse til en 3.parts server for at
fastslå ens egen ip.. der må da være en mere logsik måde.. eller er det bare
fordi java ikke er i stand til at finde ud af det?

Fra : Jonathan Stein

Dato : 17-04-03 17:10

Mike Crenshaw wrote:

> [...]
> fastslå ens egen ip.. der må da være en mere logsik måde.. eller er det bare
> fordi java ikke er i stand til at finde ud af det?

Nu ved jeg ikke hvor meget du kender til netværk, men kig evt. på
http://www.net-faq.dk/ hvis nedenstående ikke siger dig så meget.
Den enkelte maskine aner intet om den eksterne IP-adresse, hvis den sidder bag
en NAT-router. Det er først når der åbnes en forbindelse ud af huset, at
routeren skifter maskinens egen IP-adresse ud med den eksterne adresse. Når
svaret kommer tilbage, erstattes den eksterne adresse igen med den interne.
Derfor må man enten spørge routeren om hvilken adresse, den anvender eksternt
- eller basere sig på en service som whatismyip.com. Desværre er der ikke nogen
standardiseret måde at spørge routeren, så whatismyip.com eller tilsvarende er
nok det letteste. (Du kan evt. lave en web-side selv, der _kun_ sender
IP-adressen tilbage uden nogen indpakning).
- Men hvorfor skal du forresten bruge den eksterne adresse? Maskinen skal jo
netop helst fungere uden at kende til andet end den interne adresse!

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/